Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

IRP 2212, zo wist Google me te vermelden met zoeken op wegsleeploc Utrecht :wink:

Edit: met beeld van waldo79's trein weer op weg: https://twitter.com/PlgleiderMelvin/sta ... 9375591424
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Het gesleepte ritje ging nog aardig snel. Na ruim 20 minuten bereikten we spoor 20 in Utrecht. En de loc was inderdaad de 2212.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door regenmaker »

Hoelang heb je er uiteindelijk over gedaan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Tussen het inchecken en uitchecken heeft 4:17 uur gezeten, terwijl de bruto reistijd zo rond 1:10 uur hoort te liggen. Daar ben ik best verdrietig over :cry:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Da valt toch nog best mee manneke?

Mijn langste vertraging (binnen Nederland dan) staat nog altijd op 282 minuten *O*
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

In het woon-werkverkeer zit ik daar niet op te wachten. Mijn tijd is me te kostbaar en vooral dierbaar.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SDC »

Vandaag trof ik op station Moerwijk omstreeks 15:45 uur een trein waarvan ik alleen de laatste bak in een flits zag: een DB-trein "Liegewagen". Hij reed van zuid naar noord. Dacht in eerste instantie dat het een Alpen Express zou zijn, maar die rijden alleen op vrijdag. Iemand een idee welke trein dit geweest kan zijn?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Het kan maar zo leeg mat van een Alpen Express geweest zijn, en de "DB trein" Was waarschijnlijk een Wagonservicerijtuig uit Slowakije :wink:
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanmiddag wilde ik de Sprinter van 17:53 van Amsterdam Centraal naar Amsterdam Science park nemen. Rond vertrek riep Tuffy om dat hij +5 had. Eventjes later kwam er een Sprinter aanrijden. Na instappen riep de HC om dat de Sprinter van 17:53 van spoor 8 zou vertrekken (tuffy had dit nog niet omgeroepen): ik bleek dus in de Sprinter van 18:10 naar Amersfoort gestapt te zijn. Geen idee of het nog zin had om van 10 naar 8 te gaan, dus ben maar blijven staan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Aking schreef:Het kan maar zo leeg mat van een Alpen Express geweest zijn, en de "DB trein" Was waarschijnlijk een Wagonservicerijtuig uit Slowakije :wink:
Wagonservice heeft alleen geen materieel in de Alpen Express meerijden. Waarschijnlijk was het een rijtuig van Euro Express dat nog niet is overgeschilderd.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gebruikersnaam »

SDC schreef:Vandaag trof ik op station Moerwijk omstreeks 15:45 uur een trein waarvan ik alleen de laatste bak in een flits zag: een DB-trein "Liegewagen". Hij reed van zuid naar noord. Dacht in eerste instantie dat het een Alpen Express zou zijn, maar die rijden alleen op vrijdag. Iemand een idee welke trein dit geweest kan zijn?
Toevallig deze trein?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Ja, die was het! (Ik zat in de 5059, dus was rond de door SDC genoemde tijd ook bij Moerwijk. :wink: )
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Station Veenendaal de Klomp is momenteel gesloten omdat reizigers iemand hebben horen zeggen dat hij een bom heeft. Treinverkeer zou eerst niet stoppen op de klomp, maar inmiddels ligt het helemaal stil tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SDC »

Hendrik schreef:Ja, die was het! (Ik zat in de 5059, dus was rond de door SDC genoemde tijd ook bij Moerwijk. :wink: )
Ik zat ook in de 5059, dus kan inderdaad ook bevestigen dat dat 'm was. Wel een aparte verschijning :o
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef:Station Veenendaal de Klomp is momenteel gesloten omdat reizigers iemand hebben horen zeggen dat hij een bom heeft. Treinverkeer zou eerst niet stoppen op de klomp, maar inmiddels ligt het helemaal stil tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen
Het station staat er nog, dus zal wel een valse bommelding geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Klopt, zover ik nu weet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:
cassie127 schreef:Station Veenendaal de Klomp is momenteel gesloten omdat reizigers iemand hebben horen zeggen dat hij een bom heeft. Treinverkeer zou eerst niet stoppen op de klomp, maar inmiddels ligt het helemaal stil tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen
Het station staat er nog, dus zal wel een valse bommelding geweest zijn.
NOG wel ja! :twisted:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Liep je weer te schreeuwen Hainje? Gedraag je nou toch es een keer menneke! :roll: -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

(A)

Ja vorige keer stond ik op de Dam wat te schreeuwen, maar daar is de lol inmiddels ook wel een beetje vanaf. Dus maar eens iets anders zoeken hé?!
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Via een contact vernomen dat ICD 909 na een zeer lange stilstand ter hoogte van de spanningssluis bij Hoofddorp wordt geëvacueerd. Vlak voor de gestrande trein is een andere trein gezet om de reizigers op te halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gobhaon »

Suus schreef:Via een contact vernomen dat ICD 909 na een zeer lange stilstand ter hoogte van de spanningssluis bij Hoofddorp wordt geëvacueerd. Vlak voor de gestrande trein is een andere trein gezet om de reizigers op te halen.
Verassend hè _O- #ICDefect
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

ICD 1014 is vanochtend kapot gedaan op de HSL, volgens de conducteur van de 905 nabij Hoofddorp. De 1014 keert op de 1007, die rijdt dus ook niet. De 905 rijdt met circa +7, die moest wachten op aankomst van de 912 in Rotterdam.

Al voordat het gebeurde waren ook al de 910 en 1005 op hun volledige traject opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2274
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Het valt mij op dat op Amsterdam Amstel de IC's (vanuit CS richting Utrecht e.v.) de laatste tijd eerder aankomen. Is de rijsnelheid tussen CS en Amstel soms verhoogd t.o.v. eerder?
Ik herinner me dat er eerder tussen CS en Muiderpoort vaak wel erg langzaam gereden werd door de IC's. Kunnen de treinen richting Utrecht CS tegenwoordig wellicht sneller verlaten?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Klaasje »

Nee, de snelheid is nog gelijk. 40 km/h over het oostelijk eiland bij Amsterdam. Dan 60 km/h tot ongeveer opstelterrein dijksgracht en dan V=70 tot vlak voor Amstel rechter spoor richting Utrecht en tot na de Weespertrekvaart op het linker spoor tot aan Utrecht. Daarna is het 140 km/h en voor treinen onder ERTMS na Duivendrecht aansluiting maximaal 160 km/h tot vlak voor Utrecht Centraal.

In het kader van PHS Amsterdam gaat de snelheid op tussen het emplacement Amsterdam Centraal en Amstel naar 80 km/h. Op Amsterdam Centraal zelf gaan de snelheden aan de oostzijde gedeeltelijk ook omhoog maar dan niet tot hoger dan 60 km/h.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Vandaag mijn debuut gehad van de noordtak van de HSL. De 936 bracht mij probleemloos in Breda _O_
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten