Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: (..) Inbrengen van tampons zie ik overigens niet als een medisch ongemak, (..)

Tja, als de lippen gesloten blijven, kán het dat wel worden.. (A)

~~~~~~
Ik kan mij de ergernis van PHS wel voorstellen. Ja, het is goed dat er zonder schroom over gesproken kan worden, binnen de doelgroep, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet zo openbaar én dan zeker niet in een plek die daar niet voor bedoeld is. Al zullen die meiden wel totaal in hun eigen 'bubbel' opgegaan zijn en die stilte coupé zitplaatsen totaal niet opgemerkt hebben.. denk ik.

Ik had vanmiddag in een best wel zitplaatsvolle bus ook het genoegen om een jonge belster aan te moeten horen. Door mijn oordoppen heen nog wel. :twisted: dat ze in de bus naar Utrecht zat en net ingestapt was enzo..
Tja, jemig zeg.. dát kan tegenwoordig toch ook via W'app in stilte, of niet dan :?: :!:

:roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Vandaag rijden er geen treinen tussen Zutphen en Arnhem en tussen Arnhem en Doetinchem. Op beide trajecten rijden bussen die niet stoppen op Arnhem Velperpoort. Maar hoe je dan op Velperpoort komt staat er niet bij, en ook de reisplanner weet niets (die slaat gewoon 24 uur over als je een reis plant naar Velperpoort).
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Kennelijk mag je zelf bedenken om met het stads- en streekvervoer mee te reizen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Hoe rijden die bussen überhaupt dan? Een omweg via de Dalweg ofzo? De meest voor de hand liggende route van Arnhem Centraal naar Arnhem Velperpoort is immers de route via de singels en Velperweg zoals lijn 27 rijdt. En dan kom je ook gewoon langs Velperpoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Alle lijnbussen stoppen gewoon op Velperpoort (dus vandaag ook de 1 en de 7), en 9292 houdt wel gewoon rekening met zowel de lijnbussen als het treinvervangend vervoer.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ik had het dan ook over hoe de NS-bussen rijden, want ook daarvoor is de meest voor de hand liggende route gewoon langs Velperpoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Nitein-Repart »

Voor de richting Velp/Rheden loopt de gunstigste route wel via Velperpoort (de route van lijn 1/27), maar voor de richting Westervoort/Duiven juist niet, dan is de route van lijn 60/62 gunstiger en die komen niet langs Velperpoort.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

PHS schreef:lok quote
Durashift schreef:stilte coupé zitplaatsen totaal niet opgemerkt hebben.. denk ik.
Oh daar heb ik dus even overheen gelezen, waarschijnlijk was de innerlijke feminist te hard getriggerd.
Solly PHS. :oops:

En nog even een reactie aan Durashift in een spoiler, want gifje:
Spoiler: show
Durashift schreef:
Hainje schreef: (..) Inbrengen van tampons zie ik overigens niet als een medisch ongemak, (..)

Tja, als de lippen gesloten blijven, kán het dat wel worden.. (A)
Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Treinvervangend vervoer rijdt nooit via Velperpoort. Waarschijnlijk vanwege de drukte in de binnenstad. Ik heb al een tijdje niet meer gebruik hoeven maken van treinvervangend vervoer, dus de exacte route van de stopbussen weet ik zo even niet meer. Snelbussen gaan in ieder geval via de Amsterdamse weg, Apeldoornse weg, A12, A348 en de N348 richting Zutphen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Stopbussen gaan via Boulevard Heuvelink etc., links naar Station Presikhaaf, en dan via de Velperweg en het centrum van Velp naar Station Velp. Daarna weet ik niet.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Na station Velp terug naar de Arnhemsestraatweg en die wordt gevolgd tot aan Dieren. Daarna dezelfde route als de snelbussen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vandaag een dagje kruidvatdagkaart gedaan. Hier wat opvallende zaken:

De IC van 9.10 richting Utrecht kwam met +5 in Amersfoort aan. Het was behoorlijk druk in de trein. Veel mensen gezien die gekleed waren alsof ze uit een Harry Potter film kwamen.

In Eindhoven gezien dat de Fluiten=Niet meer vertrekken procedure strak nageleefd wordt. De IC van 13.57 richting Utrecht stond op het punt van vertrekken toen plotseling een jongedame verscheen. Ze vroeg aan de conducteur of er gewacht kon worden op haar vriend. De conducteur zei van niet en floot. Daarop kwam die vriend met een koffer tevoorschijn en samen met de jongedame stapte hij in. Onder dreiging van boetes sommeerde de conducteur hun weer uit te stappen. Op het perron keken ze toe hoe de trein zonder hun vertrok.

In Eindhoven de IC van 14.14 richting Rotterdam genomen. In het eerste klas rijtuig zat een jongeman van Afrikaanse afkomst achter me. Bij de controle vroeg de conducteur hem naar een identiteitsbewijs. Die had hij niet. De conducteur vroeg toen naar zijn bankpas. Die had hij ook niet. Na wat heen en weer gepraat besloot de conducteur een plaatsbewijs uit te schrijven. Bij het opgeven van de naam waarschuwde de conducteur dat hij geen valse naam mocht opgeven.

Wandeling gemaakt van Rotterdam Centraal naar Rotterdam Blaak alwaar ik de sprinter van 16.31 nam naar Centraal. Een oude buitenlandse man van midden oosten afkomst liet me een OV-chipkaart zien en vroeg: "is this ticket?" Op dat moment kwam een conductrice controleren en hij bleek niet ingecheckt te zijn. Geen idee hoe het afliep aangezien ik uitstapte op Centraal.

De IC van Rotterdam naar Utrecht van 16.50 vertrok met +9 en na Rotterdam Alexander was dat +15. Ik kwam dus een kwartier later thuis.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

en-es schreef:Fluiten=Niet meer vertrekken procedure
Huh? (A)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Vandaar die +5, +9 en +15 (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vertrekken moet instappen zijn, dat klopt. Maar eigenlijk komt het een beetje op hetzelfde neer. Want niet instappen =niet vertrekken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Het was behoorlijk druk in de trein. Veel mensen gezien die gekleed waren alsof ze uit een Harry Potter film kwamen.
In de Jaarbeurs is dit weekend Comic Con. Daardoor is het drukker in de treinen rond Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Niet alleen daardoor, de Kruidvat kaartjes spelen ook een grote rol.
Opvallend is echter dat het rond Utrecht ook bovengemiddeld druk in de 1e klasse is de laatste tijd. In treinen in de rest van het land merk ik dat veel minder in het weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Hainje schreef:Je hebt het er maar zwaar mee. Inbrengen van tampons zie ik overigens niet als een medisch ongemak, ik vind het juist wel stoer van die meiden dat zij zonder schaamte daarover kunnen praten in het openbaar (vervoer). Maar goed laten we niet verder offtopic gaan. :Y
Ik moest even denken aan dit: https://www.youtube.com/watch?v=7ya2USj9p9s

Vanochtend van Zaandam naar Den Haag Centraal gegaan. Oorspronkelijk plan was om op Schiphol over te stappen van de 3327 naar de 1820. Er was echter tussen Zaandam en Hoorn een trein kapot gegaan, waardoor mijn trein ook vertraging opliep. De omroep raadde reizigers naar Leiden om met de Sprinter van 08:05 naar Sloterdijk te gaan en daar over te stappen op de Sprinter). De NS Reisplanner was zelf nog even in ochtendmodus, aangezien de vertraging op Schiphol volgens de opgeslagen reizen +11 zou zijn, en volgens de AV van Schiphol +20. Dus dan maar met de [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie].

’s Avonds ging ik met de 864 van Eindhoven naar Zaandam. Vlak voor binnenkomst van de VIRM4 uit Maastricht werd er nog een lege en donkere VIRM6 binnengereden. Na koppeling bleven de deuren van het voorste stel overigens gesloten, dus maar even snel doorhobbelen naar het achterste deel. Een omroepje op het station had wel handig geweest. Later hoorde ik dat er ‘voorste deel rijdt tot Amsterdam C’ op de TBP’s stonden. Tussen Den Bosch en Utrecht werd er op sommige plekken langzaam gereden, waardoor wij +4 a +5 opliepen. In Amsterdam moest het voorste deel worden losgekoppeld en worden weggereden, waardoor de vertraging tot +7 opliep (was het niet handiger geweest het zesje in Eindhoven achter het viertje te plaatsen…?).

Overigens was vandaag de enige controle in de 1145. De HC’s in de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] zijn volgens mij best fanatiek.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

en-es schreef: (..)

In Eindhoven gezien dat de Fluiten=Niet meer vertrekken procedure strak nageleefd wordt. De IC van 13.57 richting Utrecht stond op het punt van vertrekken toen plotseling een jongedame verscheen. Ze vroeg aan de conducteur of er gewacht kon worden op haar vriend. De conducteur zei van niet en floot. Daarop kwam die vriend met een koffer tevoorschijn en samen met de jongedame stapte hij in. Onder dreiging van boetes sommeerde de conducteur hun weer uit te stappen. Op het perron keken ze toe hoe de trein zonder hun vertrok.

(..).
Schofterig, vind ik. Er wordt netjes bij de deur van de conducteur gevraagd of er even (enkele tellen als ik het zo lees) gewacht kan worden. Beiden staan al in de trein (deuren zijn al dicht, op die van de HC na, neem ik aan) en dan moeten ze eruit.. want...

Kost toch meer tijd dan dat het naleven van de procedure zou hebben opgeleverd (want nooit binnen moeten laten) m.i. :?:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Schofterig van de reizigers bedoel je? Want die twee reizigers houden wel een hele trein op, en hebben daar ogenschijnlijk geen geldige reden voor. Instappen na het fluitsignaal is een verstoring van de openbare orde, rust en veiligheid, en kost je daarom 230 euro.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Wat een akelig ding is die tijdelijke trap op Rotterdam Alexander zeg. Vanmiddag 'm moeten beklimmen, maar naast treden die ongebruikelijk ver van elkaar zitten zit ook de leuning veel te hoog om normaal gebruik van te maken.
Maargoed, 't scheelde me weer een kwartier wachten op de juiste trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Je kunt ook gebruik maken van de lift hoor :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Jamaar dan kan ie niet over de trap miepen -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50901
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Een Intercity Direct heeft tussen Prinsenbeek en Breda een auto aangereden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En jij zat er in?

Of was Intercity Direct de trigger voor je? *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten