Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend reed de 2129 met een solo VIRM4. De HC riep na vertrek uit elk station netjes om dat dit kwam door een defect treinstel, en bood telkens haar excuses aan. :pos:
Vanmiddag vanaf Den haag Centraal de 765 genomen, die volgens de HC door de verstoring bij Utrecht nu met ander materieel reed (de ICM9 was vervangen door DDZ). Na vertrek uit Leiden werd overigens omgeroepen dat zij niet wist of de trein verder zou rijden dan ’t Harde vanwege een seinstoring (volgens mij rijdt de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] toch niet langs ’t Harde?). Tussen Leiden en Schiphol werd een NL Alert-orkest in de coupe afgespeeld. Bij Nieuw Vennep ging de snelheid eruit, en via de omroep werd aangegeven dat dit kwam door de drukte op Schiphol / een defecte trein op de HSL. Aankomst op Schiphol was met ongeveer +9. De aansluitende 3360 was ook licht vertraagd, en die liep op tot ongeveer +10 bij aankomst Zaandam.
Vanmiddag vanaf Den haag Centraal de 765 genomen, die volgens de HC door de verstoring bij Utrecht nu met ander materieel reed (de ICM9 was vervangen door DDZ). Na vertrek uit Leiden werd overigens omgeroepen dat zij niet wist of de trein verder zou rijden dan ’t Harde vanwege een seinstoring (volgens mij rijdt de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] toch niet langs ’t Harde?). Tussen Leiden en Schiphol werd een NL Alert-orkest in de coupe afgespeeld. Bij Nieuw Vennep ging de snelheid eruit, en via de omroep werd aangegeven dat dit kwam door de drukte op Schiphol / een defecte trein op de HSL. Aankomst op Schiphol was met ongeveer +9. De aansluitende 3360 was ook licht vertraagd, en die liep op tot ongeveer +10 bij aankomst Zaandam.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De storing bij 't-Harde had ook betrekking op de lijn naar Kampen Zuid
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan was het dus een storing bij Hattemerbroek, 't Harde ligt nieteens in de buurt van de Hanzelijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er waren vandaag bijzonder veel verstoringen op het spoor.
Zelf zag ik net voor vertrek vanaf kantoor dat er geen treinen reden tussen Amsterdam en Utrecht, dus besloot ik met de metro naar Duivendrecht te gaan en vanaf daar via Leiden naar huis te gaan.
Omdat ik ook al zag dat de 1856 met een losse ICM-IV reed, besloot ik de 2469 te nemen. De 2467 reed echter met +25 (door de hierboven genoemde storing?), waardoor wij er achteraan hobbelden en we regelmatig in de file stonden. Uiteindelijk arriveerden we met ruim +10 op Rotterdam Centraal.
Maar goed, ik had een zitplaats en in de trein stond de airco aan, dus ik had weinig te klagen. :)
De HC dacht overigens dat hij een DJ was en begon elke omroep met: "Geachte luisteraars...".
Zelf zag ik net voor vertrek vanaf kantoor dat er geen treinen reden tussen Amsterdam en Utrecht, dus besloot ik met de metro naar Duivendrecht te gaan en vanaf daar via Leiden naar huis te gaan.
Omdat ik ook al zag dat de 1856 met een losse ICM-IV reed, besloot ik de 2469 te nemen. De 2467 reed echter met +25 (door de hierboven genoemde storing?), waardoor wij er achteraan hobbelden en we regelmatig in de file stonden. Uiteindelijk arriveerden we met ruim +10 op Rotterdam Centraal.
Maar goed, ik had een zitplaats en in de trein stond de airco aan, dus ik had weinig te klagen. :)
De HC dacht overigens dat hij een DJ was en begon elke omroep met: "Geachte luisteraars...".
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 24 jun 2019, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mooi onzijdig / inclusief toch? Het klopt ook nog, want je luistert naar de omroep.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gelukkig stopt de 1856 toch al niet te Duivendrecht. ;)
Veel vertragingen komen waarschijnlijk door de storing bij KPN.
Veel vertragingen komen waarschijnlijk door de storing bij KPN.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kampen of Koninklijke PTT Nederland?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, maar dat zou wel de trein zijn waar ik, na een kort ritje met de 1656, in beland zou zijn.Milco schreef:Gelukkig stopt de 1856 toch al niet te Duivendrecht. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
@Meltrain: dan heb je keurig achter mij aan gereisd. Vanwege het ongemak rond Utrecht besloot ik de route via de Merwede-Lingelijn te beproeven vanuit Den Haag. Door de sterk vertraagde 2467 ben ik van begin- tot eindpunt met de 5067 meegereisd. Trein was niet eens overvol en zodoende kon ik in Dordrecht nog de 7269 halen. De omreis zelf kostte geen extra tijd, maar ten opzichte van de reguliere route was ik 47 minuten langer onderweg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De IC van 22:47 is acht minuten te laat vertrokken van Utrecht Centraal (reden voor de vertraging: de opgelopen vertraging onderweg) om vervolgens bijna direct weer tot stilstand te komen op het emplacement vanwege een rood sein. :')
P.s.: Spoor 5 van Utrecht Centraal is geen geweldige plek om je trein te dumpen, gooit de hele dienst naar Amsterdam in de war.
P.s.: Spoor 5 van Utrecht Centraal is geen geweldige plek om je trein te dumpen, gooit de hele dienst naar Amsterdam in de war.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens de Wiki vertrekt er helemaal geen trein om .47 vanaf Utrecht Centraal. :o
Zo klopt je zin trouwens ook al :') :
Zo klopt je zin trouwens ook al :') :
Meest deprimerende perron van Nederland. :NSuus schreef: P.s.: Spoor 5 van Utrecht Centraal is geen geweldige plek
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
:48 dan. De 7 en 8 zitten naast elkaar op mijn toetsenbord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor wie dinsdagochtend a.s. met de trein mag/moet: dienstregeling kan niet volgens plan opgestart worden. Trein kan dus korter zijn of zelfs uitvallen. Want een deel van het materieel staat niet op de goede plek na alle problemen van maandagmiddag/avond.
Succes, goede reis. *trein*
https://nos.nl/artikel/2290551-ns-mogel ... spits.htmlDe Nederlandse Spoorwegen waarschuwen reizigers voor mogelijke hinder op het spoor vanochtend. Door meerdere storingen op maandagavond staat een deel van de treinen op andere plekken dan gepland. Daardoor kan de dienstregeling straks niet volgens plan worden opgestart. (..)
Succes, goede reis. *trein*
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kerel, dan zat je in mijn 2469. Ik was de HC vanaf Leiden tot aan Dordrecht. Zijn blijkbaar toch nog mensen die luisteren naar de omroep in de trein. Ik improviseer nog wel eens met omroepenMeltrain schreef: De HC dacht overigens dat hij een DJ was en begon elke omroep met: "Geachte luisteraars...".
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag gold op Gilze-Rijen en Tilburg Reeshof: als je vroeg genoeg bent kun je er komen. De 6614, met een halfuur vertraging, was de laatste voor de ochtendspits op de genoemde stations en viel bij Den Bosch uit: we hadden geluk dat hij nog reed. Minder fortuinlijke reizigers zullen vandaag wederom (na de zelfmoord van gisteren) de hele ochtendspits iets anders moeten vinden omdat de seinstoring pas rond 9:30 is verholpen (prognose).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag heb ik een reis gepland van Maastricht naar Schiedam Centrum (en van daar uit per bus verder). Planning was 822-1122-5022, maar door een seinstoring tussen Tilburg en Breda koos ik toch voor de omreisroute via Utrecht. Trein 822 kwam om 08:29 pas binnen in Utrecht, hierdoor had ik nog 4 minuten overstaptijd (van spoor 7 naar 20). Gelukkig is deze overstap goed gegaan. Zometeen in Rotterdam kijken voor de vervolgrit...
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege de hitte heeft NS zo veel mogelijk DDAR voor de 5600 vandaag op het rangeerterrein laten staan en vervangen door koele DDZ4, DDZ6 en SLT. Als dat dus klaarblijkelijk gewoon mogelijk is, waarom wordt dit dan niet standaard? Gisteren was absoluut onverantwoord: het was in de DDAR boven de 40 graden.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Omdat het materieel simpelweg niet altijd voorhanden is. Er wordt al wel vaker gereden met DDZ en SLT in omlopen van DD-AR op de 5600. Maar als het er niet is, dan houdt het 'gewoon' op.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan gaat het ongetwijfeld elders weer knellen aangezien NS niet bepaald riant zit qua materieelstand.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het scheelt natuurlijk wel dat we nu tegen de vakanties aan zitten, dan is het al wat rustiger. De treinen zitten sinds het laatste wijzigingsblad ook al op vakantielengte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend viel het wel mee: de 3023 was ingekort tot een VIRM4 en de 2129 mocht lekker roestrijden bij Halfweg – Zwanenburg.
Op de terugweg was de 2154 overigens ingekort tot een solo VIRM4, volgens de HC omdat de airco in het treinstel dat erbij hoorde kapot was. Vertrek was met +1 uit Den Haag, maar hij beweerde dat dit op tijd was. Op Sloterdijk waren de IC’s richting Enkhuizen en Alkmaar allemaal vertraagd. Ik stapte uiteindelijk in de 856, die met +37 reed. Voor Zaandam werd hij nog voor een rood sein gezet, om vervolgens te worden gespoorwijzigd naar spoor 1.
Op de terugweg was de 2154 overigens ingekort tot een solo VIRM4, volgens de HC omdat de airco in het treinstel dat erbij hoorde kapot was. Vertrek was met +1 uit Den Haag, maar hij beweerde dat dit op tijd was. Op Sloterdijk waren de IC’s richting Enkhuizen en Alkmaar allemaal vertraagd. Ik stapte uiteindelijk in de 856, die met +37 reed. Voor Zaandam werd hij nog voor een rood sein gezet, om vervolgens te worden gespoorwijzigd naar spoor 1.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aangekomen in Rotterdam met de 2822 had ik nog precies 2 minuten om over te stappen van spoor 13 naar 9 voor de 2233. Deze vertrok op tijd (met mij erin), waardoor ik in Schiedam 6 minuten had om over te stappen op lijn 711 naar Hoek van Holland. De uiteindelijke vertraging bleef beperkt tot 20 minuten.
Met dit warme weer is het trouwens niet uit te houden in die metrovervangende bussen. Vanochtend viel het nog mee, maar 's middags begon het zweet al te lopen bij het verlaten van Hoek van Holland. De dakluiken stonden wel open, maar dit had weinig effect. Was was ik blij dat ik in Schiedam de bus uit mocht...
Met dit warme weer is het trouwens niet uit te houden in die metrovervangende bussen. Vanochtend viel het nog mee, maar 's middags begon het zweet al te lopen bij het verlaten van Hoek van Holland. De dakluiken stonden wel open, maar dit had weinig effect. Was was ik blij dat ik in Schiedam de bus uit mocht...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het zal niet voor niets zijn dat de RET via alle informatieschermen reizigers adviseert vanwege de mogelijke hitte in de voertuigen voldoende water mee te nemen. Ook in de metro’s met airco is het moeilijk warm, omdat de airco de boel ook maar een bepaald aantal graden kan afkoelen en er vaak en veel deuren open gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet zo aanstellen, nog niet zo lang geleden zat er in geen enkele trein een airco en ook toen werd het weleens 30+ graden in Nederland...Maurice Hooikammer schreef: Gisteren was absoluut onverantwoord: het was in de DDAR boven de 40 graden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten