Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Smullers valt niet onder HMS Host hoor, die is aan een andere onderneming verkocht. Mijn ervaringen zijn op zich ook prima en ik heb zo ongeveer alle keren dat ik bij de Smullers kwam wel vers gebakken friet gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sommige kleinere vestigingen frituren maar 1 à 2 porties per keer, dus dat is dan relatief vers, maar op de grote stations maken ze een hele berg en vervolgens moet een warmhoudlamp het spul enigszins op temperatuur houden. Ja, dan is de versheid er ook wel van af als de klandizie net even minder is en de doorlooptijd dus langer.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Desondanks ook gewoon vers gebakken friet op Rotterdam Centraal gehad hoor ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Rotterdam Centraal wordt juist niet vers gebakken. De Smullers in Dordrecht is beter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De laatste keer dat ik op Rotterdam Centraal was werd er wel degelijk pas gebakken nadat ik besteld had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is dan toeval geweest, blijkbaar was de friet dan harder gegaan dan verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de 6660 was vandaag een kleine storing aan de deuren. De machinist verontschuldigde zich al voor de extreme warmte in de trein maar feitelijk was het prima gekoeld, ondanks dat de deuren niet allemaal op het juiste moment sloten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag was vanwege de hitte het treinverkeer op best veel plekken verstoord. Op de HSL stond het ook vast waardoor een wachtrij ontstond voor de beruchte spanningssluis bij Lage Zwaluwe. De 6662 kon er met enige vertraging langs maar stuitte bij Breda op de IC-Direct die van spoor 5 had moeten vertrekken. Het duurde enige tijd voordat de trein toestemming kreeg om logischerwijs op het vrije spoor 4 te halteren. De IC Direct was toen met 20 minuten vertraagd (maar ik zou het bijzonder vinden gezien de 'file' als die nog zou vertrekken)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1100 is net zoals gisteren voor de rest van de dag opgeheven. Mogelijk rijdt in beide richtingen de laatste trein wel, dat is gisteren iig wel gebeurd. Vorig jaar was mij al opgevallen dat bij enorme hitte in diverse ICR-rijtuigen de elektrische voorzieningen de geest gaven. Dit jaar schijnt het ook te warm te zijn voor de locomotieven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij Amsterdam Centraal stond vanmiddag ook al een file van treinen om het station binnen te komen vanuit het westen. En ik heb medelijden met spitsreizigers Amsterdam - Enkhuizen waar de spitstreinen dus gewoon met DDM-1 reden, die passagiers zullen er in Hoorn wel afgebakken uit komen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Onbegrijpelijk, Piet Paulesma had het al dagen van tevoren aangekondigd.SLToilet schreef:Vandaag was vanwege de hitte het treinverkeer op best veel plekken verstoord. ......
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En ook morgen minder treinen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag dat de eerste spitstrein van Amsterdam Centraal naar Enkhuizen met een VIRM4 reed.Daniel schreef:Bij Amsterdam Centraal stond vanmiddag ook al een file van treinen om het station binnen te komen vanuit het westen. En ik heb medelijden met spitsreizigers Amsterdam - Enkhuizen waar de spitstreinen dus gewoon met DDM-1 reden, die passagiers zullen er in Hoorn wel afgebakken uit komen
Overigens was het vanmiddag in Den Haag rond de 37 graden. De Mikosin van mijn 2154 riep gedurende de rit meerdere malen om dat in sommige delen van de trein de airco het niet deed, en benadrukte dat reizigers zich vooral moesten verplaatsen naar de voldoende plekken in de trein waar de airco het wel deed. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege de hitte rijden vandaag de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie], [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie], [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie], [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie], [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] en [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] niet of een ingekorte route (zie ook link in het bericht van Wubbo).
Op de 1000 na, zijn dat allemaal series die met VIRM worden gereden. Kan dat materieel soms minder goed tegen hitte dan andere treintypes?
Op de 1000 na, zijn dat allemaal series die met VIRM worden gereden. Kan dat materieel soms minder goed tegen hitte dan andere treintypes?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zelfde probleem als bij de TRAXX: tractiemotoren raken oververhit door de idiote temperaturen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zijn ook niet zoveel niet-VIRM-IC-series die vaker dan 2x per uur rijden. Hoogstens de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] zouden er nog uit kunnen. Waarschijnlijk zal er ook wel wat VIRM doorschuiven om wat ICM en DDZ te vervangen.
SGM lijkt het er ook moeilijk mee te hebben, met al twee dagen op rij in de avond uitval van de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] en gisteravond ook de complete [serie=Sprinter|2019|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie].
SGM lijkt het er ook moeilijk mee te hebben, met al twee dagen op rij in de avond uitval van de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] en gisteravond ook de complete [serie=Sprinter|2019|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie].
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De [serie=Sprinter|2019|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] lag er gistermiddag ook nog grotendeels uit, waarbij dat vrij specifiek de ritten met SGM betrof. Al heb ik nog nergens expliciet gelezen of dat nou door problemen met het materieel kwam of door problemen met reizigers en personeel. Het is immers ook het enige materieel zonder klimaatbeheersing dat momenteel rondrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ook in de 7000 viel alleen de ritten met SGM, dat waren dan wel 5 van de 6 omlopen (3 van de 4 s avonds) dus dat was best veel...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Moeten we misschien tot de conclusie komen dat veel NS-materieel prima geschikt is voor gemiddelde weersomstandigheden, maar al snel begint te haperen bij:
* winterdagen met sneeuw
* warme zomerdagen?
Hoe doen ze dat dan in omliggende landen waar ze wellicht vaker te maken hebben met extreme weersomstandigheden?
Ik mag toch aannemen dat in Zuid-Europese landen de treinen beter berekend zijn op temperaturen rond de 40 graden?
* winterdagen met sneeuw
* warme zomerdagen?
Hoe doen ze dat dan in omliggende landen waar ze wellicht vaker te maken hebben met extreme weersomstandigheden?
Ik mag toch aannemen dat in Zuid-Europese landen de treinen beter berekend zijn op temperaturen rond de 40 graden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Uiteindelijk is het antwoord: geld. Wil je investeren in situaties die tot nu toe nooit voorgekomen zijn of niet, dat is de vraag.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou ja, warme dagen zoals deze gaan echt nog wel vaker voorkomen in de toekomst. Dus daarom investeren in maatregelen op dat gebied lijkt me niet verkeerd.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
DD-AR wordt bij de ingang van de Dienstregeling 2020 aan de kant gezet. Dat is de eerste stap. Daardoor hoeft er niet met SGM gesleept te worden om die ritten op te vangen (zoals nu in de 7000).
SGM gaat er binnen afzienbare tijd ook uit. Hoeveel geld wil je daar nog in steken? Minimaal.
VIRM heeft problemen met de tractiemotoren. Dat gebeurt het hele jaar door en is simpel op te vangen; de zesjes hebben bijvoorbeeld zo de mogelijkheid om met minder werkende tractiemotoren gewoon te kunnen blijven rijden. Daardoor vangen de anderen het op en worden warmer/slijten meer. Dat is een korte termijn oplossing die onder normale omstandigheden weinig problemen oplevert, maar met dit soort dagen omhoog komen drijven. Daar zit dus een geldbesparing achter; we hebben thuis drie ventilatoren, maar eentje hapert. Met 25 graden redden we het met die overgebleven twee wel, maar zodra het boven de 30 graden komt, krijgen we het toch wel erg warm. Wanneer de temperaturen dan boven de 35 graden komen... enzovoorts.
Er rijden nu nieuwe sprinters, zowel Flirt als SNG, daar gaat het voor zover ik kan zien heel aardig mee. Die vervangen de DD-AR en de SGM. Dus dat 'probleem' is al getackled. Je zit alleen even met de overgangsfase naar dat nieuwe materieel; er is nog net niet genoeg SNG aanwezig om alles al te kunnen vervangen. Volgend jaar dezelfde omstandigheden levert waarschijnlijk al een heel ander plaatje op. Maar technische problemen blijf je uiteindelijk altijd houden.
SGM gaat er binnen afzienbare tijd ook uit. Hoeveel geld wil je daar nog in steken? Minimaal.
VIRM heeft problemen met de tractiemotoren. Dat gebeurt het hele jaar door en is simpel op te vangen; de zesjes hebben bijvoorbeeld zo de mogelijkheid om met minder werkende tractiemotoren gewoon te kunnen blijven rijden. Daardoor vangen de anderen het op en worden warmer/slijten meer. Dat is een korte termijn oplossing die onder normale omstandigheden weinig problemen oplevert, maar met dit soort dagen omhoog komen drijven. Daar zit dus een geldbesparing achter; we hebben thuis drie ventilatoren, maar eentje hapert. Met 25 graden redden we het met die overgebleven twee wel, maar zodra het boven de 30 graden komt, krijgen we het toch wel erg warm. Wanneer de temperaturen dan boven de 35 graden komen... enzovoorts.
Er rijden nu nieuwe sprinters, zowel Flirt als SNG, daar gaat het voor zover ik kan zien heel aardig mee. Die vervangen de DD-AR en de SGM. Dus dat 'probleem' is al getackled. Je zit alleen even met de overgangsfase naar dat nieuwe materieel; er is nog net niet genoeg SNG aanwezig om alles al te kunnen vervangen. Volgend jaar dezelfde omstandigheden levert waarschijnlijk al een heel ander plaatje op. Maar technische problemen blijf je uiteindelijk altijd houden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten