Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

De SchreeuwService lijkt goede zaken te doen, men stond daarnet zowel op 18-19 alsmede 20-21 te staan. :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Voor de Pimpel is het weer het seizoen van het instap-ontmoedigingsbeleid (even afgezien van het corona-reis-ontmoedigingsbeleid), hij vertrok net stilletjes iets te vroeg westbound vanaf spoor 4 in Deventer met 'Niet instappen' op de borden terwijl even later ICM naar Asd kwam voorrijden op spoor 3, het oorspronkelijke vertrekspoor met de oorspronkelijke vertrektijd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Aking schreef:De SchreeuwService lijkt goede zaken te doen, men stond daarnet zowel op 18-19 alsmede 20-21 te staan. :Y
Heeft Utrecht Centraal nu ook al een SchreeuwService op andere perrons dan 5/7?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Die perronschreeuwers houden toch wel anderhalve meter afstand mag ik hopen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Daar heb ik niet op gelet *O*
Meltrain schreef:
Aking schreef:De SchreeuwService lijkt goede zaken te doen, men stond daarnet zowel op 18-19 alsmede 20-21 te staan. :Y
Heeft Utrecht Centraal nu ook al een SchreeuwService op andere perrons dan 5/7?
Blijkbaar wel dus :Y
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ronald »

Ardan schreef:Voor de Pimpel is het weer het seizoen van het instap-ontmoedigingsbeleid (even afgezien van het corona-reis-ontmoedigingsbeleid), hij vertrok net stilletjes iets te vroeg westbound vanaf spoor 4 in Deventer met 'Niet instappen' op de borden terwijl even later ICM naar Asd kwam voorrijden op spoor 3, het oorspronkelijke vertrekspoor met de oorspronkelijke vertrektijd.
Best wel veel moeite om geen reizigers van de ene lege trein in de andere lege trein te krijgen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag heb ik weer een (uiterst noodzakelijke) trip met de trein gemaakt. Voor een tentamen ging het naar Tilburg. Een paar observaties:
De mondkapjesplicht wordt zeer goed nageleefd. Controle was er echter niet. Ik heb de conducteur niet in de coupés gezien. Niet gek, want de 6630 miste meer dan de helft van het geplande aantal bakken. Daardoor was het ook wat drukker dan ik van tevoren had verwacht. Er waren nog raamplekken vrij, maar er zaten ook reizigers aan het gangpad.
Terug had ik precies hetzelfde treinstel. Nu was het drukker door een kleine storing waardoor een [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] vertraagd raakte, maar het was rustiger dan de heenreis.

Een zeer OV-relevante 6000e post. Hierna gelijk maar weer een shitload aan storingen melden. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De treinvervangende bus vertrok ongeveer 5 minuten te laat uit Delft, waardoor op Schiedam Centrum precies de overstap op de 5193 gemist werd. :( Dat levert dus +30 en een GtbV op.
Maar eigenlijk snap ik niet waarom de 5193 om 0:19 vertrekt, want hij staat op Rotterdam Centraal nog 7 minuten stil. Dan had de trein dus makkelijk 5 minuten later kunnen vertrekken vanaf Schiedam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Heb zelf al meerdere keren ervaren dat men erg onlogisch te werk gaat met die NS-bussen. En daardoor een half uur later aankwam. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het probleem is vooral dat NS nog altijd niet in staat blijkt een busdienstregeling te plannen waardoor de tijden gewoon niet kloppen. Om dan nog maar te zwijgen om overstaptijden die leuk zouden zijn als de bus de rails op rijdt en langs een perron stopt, maar die vanaf de NS-bushalte totaal onhaalbaar zijn.

En bustijden in de reisplanner zetten werkt natuurlijk ook niet als de bus al eerder vol zit en vervolgens vertrekt, waardoor gelijk de geplande reis de prullenbak in kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Lang leve het treinvervangend vervoer van Keolis. Toegankelijke bussen die volgens dienstregeling rijden en ook nog eens actuele reisinfo geven *bus* *trein*

Bij NS vertrouw ik de reistijden nooit qua tvv. Op tijd vertrekken kennen ze niet daar. Meestal is het te laat omdat de bus nog niet vol zit. Zou ik ook eens moeten gaan doen op de lijndienst :X
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

En als er geen actuele Informatie is gewoon een goede dienstregeling hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik heb meestal goede ervaringen met het TVV van NS. Personeel dat op de beginpunten probeert de bussen punctueel te laten vertrekken, steeds vaker voor de stopbussen inzet van lagevloersbussen (zal misschien iets minder zijn nu TCR niet meer bestaat) en de chauffeurs krijgen een dienstregeling mee zodat ze halverwege de rit niet te vroeg vertrekken.

Wat nog wel eens misgaat is dat ze bijvoorbeeld op Schiedam Centrum posters ophangen dat de bussen op de Horvathweg vertrekken (busstation halte C) maar dat ze in de praktijk op de P+R aan de achterzijde van het station staan. Gelukkig is tegenwoordig de Noorderweg in Schiedam weer open, want ik heb ook wel eens gehad dat de bus een flink deel van de Spaanse Polder door moest om alsnog op de A20 te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

steeds vaker voor de stopbussen inzet van lagevloersbussen (zal misschien iets minder zijn nu TCR niet meer bestaat)
Die inzet verschilt nogal per regio, in sommige regio's rijden uitsluitend busboeren die alleen hogevloersbussen hebben.
De wagens van TCR rijden sinds de overname nog steeds op TVV, en misschien zelfs met meer bussen dan voorheen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik kan me niet herinneren dat ik in Schiedam gisteren een lagevloersbus heb gezien voor het treinvervangend vervoer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

In Alphen stonden zonet ook alleen hogevloersbussen, maar daar reed onder andere Pouw vervoer mee.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Tja, ik heb dus wel eens tijden op een stopbus staan wachten zonder een idee te hebben of hij nog zou komen. En de heenweg was toen ook al niet hoopvol geweest, want toen vergat de stopbus mijn bestemmingsstation aan te doen.
Vanuit Amersfoort wilde ik ooit een keer een NS-bus naar Utrecht nemen, maar die vertrok dus doodleuk te vroeg omdat hij al vol was (en de volgende bus komt dan natuurlijk pas op het volgende geplande vertrektijdstip). Met zo'n zelfde verbussing gaf de reisplanner doodleuk een overstap van 5 minuten vanaf de Croeselaan naar een perron op Utrecht Centraal als advies :?

En tot slot gaat met een stopbus een eeuwigheid een geplande tussenstop maken in Gouda om vervolgens in Woerden net de aansluitende trein te missen ook wat tegen m'n gevoel voor logische dienstregelingen in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ach, toen ik vorig jaar zomer eens richting Limburg ging reden er door geplande werkzaamheden stopbussen tussen Eindhoven en Weert (dacht ik) en snelbussen tussen Eindhoven en Roermond met enkel een tussenstop te Weert. Op de terugweg was men echter van gedachte veranderd en reden er vanaf Roermond zowel stopbussen naar Weert en de daarna gelegen tussenstations naar Eindhoven als bussen die direct naar Eindhoven gingen, dus zónder stop te Weert. De reisplanner gaf toch echt iets anders aan... :?

Vaak merk ik dat het op tijd rijden wel lukt als het een kleine stremming is, bijvoorbeeld Almere-Weesp of Beverwijk-Uitgeest, maar dat dat niet meer lukt als heel Leiden onbereikbaar is en er daardoor bussen rijden in alle windrichtingen. Juist dan is mijn ervaring dat de dienstregeling in de praktijk niet wordt nageleefd en men gewoon vertrekt wanneer de bus vol zit...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb alleen ervaring met een vervangende busdienst na een calamiteit. Op Gilze-Rijen stond één touringcar klaar. Met het geluk dat ik voorin de niet verder rijdende trein zat, kon ik zelfs nog een zitplek uitkiezen. Nadat het aanwezige NS-personeel de bus zitvol had gestouwd, vertrok de bus. Er reden verder naar mijn idee genoeg bussen. De rit naar Breda verliep soepel, omdat de chauffeur navigatie op zijn smartphone gebruikte. Zodoende bleef de extra reistijd relatief beperkt.
Sowieso heb ik het idee dat zelfs bij werkzaamheden de NS maar willekeurig rondrijdt met de bussen. De theoretische dienstregelingen lijken in de digitale bronnen te infrequent om iedereen mee te krijgen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Wachten op vertrektijd terwijl de bus al vol zit lost natuurlijk ook geen probleem op. Dan moet je een extra bus rijden op (of net na) de originele vertrektijd als je dat probleem op wil lossen.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wannes »

Bij bijvoorbeeld Qbuzz vindt ik het TVV altijd erg goed geregeld. Ze printen tegenwoordig zelfs dienstregelingen uit om in de vertrekstaten te plaatsen en deze tijden worden ook netjes nageleefd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ook NS doet dat vaak genoeg hoor: in Alphen hingen dit weekend vertrekstaten voor de treinvervangende bussen naar Leiden, en de tijden werden ook keurig nageleefd. Het gaat vooral mis bij middelgrote verbussingen, want grote verbussingen zoals rond Zwolle zijn ook altijd prima geregeld.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Bij Keolis hangt de dienstregeling gewoon op de TVV-haltes welke ook met een blauw(net) haltebord zijn aangegeven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

NS hangt ook dienstregelingen op, maar leeft ze dan juist weer niet na.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat zeg je elke keer, terwijl anderen zoals Z2N en ik dat dus anders ervaren :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten