Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Reisinformatie is dus inmiddels weer zichtbaar.Door een technische storing kampt NS op dit moment met grote problemen en zullen de NS-treinen tenminste tot 20 uur niet rijden. Wij adviseren je dringend om niet op reis te gaan, of als je onderweg bent, naar andere reisopties te zoeken. De reisplanner van NS is nog verstoord; plan je reis via 9292. Op de stations is de informatie weer hersteld. Het is helaas nog niet te zeggen hoe lang deze situatie zal duren. Op de trajecten van de regionale vervoerders rijden de treinen volgens de normale dienstregeling. Ook de internationale treinen worden niet geraakt door deze problemen. Bron: www.ns.nl
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Inmiddels tot 20u geen treinen van NS. Maar precies wat hierboven gezegd werd. Personeel kan ook zelf improviseren, maar dat mag vast niet. Mij maak je niet wijs dat een paar mensen met standplaats A niet zelf een pendeldienst kunnen organiseren naar plaats B. Telefoon, bovenleiding, seinen, wissels, overwegen, alles doet het gewoon.
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^^^^
Alles handmatig doen, betekent tig telefoontjes plegen naar personeel, ProRail en rangeerders (om de treinen klaar te zetten.). Dat lukt voor enkele baanvakken misschien nog wel, maar landelijk wordt al lastiger.
Rijdend personeel is niet opgeleid om zelf de treinenloop bij te sturen en bovendien heb je echt centrale regie nodig: Wie gaat met welke trein waar naartoe om welke tijd? Plaats B is ook verbonden met C, E en F en A is verbonden met plaats D en G. Grote kans dat de boel flink in de soep loopt als je dat door mensen laat regelen die er, met alle respect, niet de benodigde vakkennis voor hebben. En dan moet je de reizigers nog informeren. En dan vergeet ik vast nog wel wat zaken waar je rekening mee moet houden.
Het is geen modeltreinbaan waar je alles met een druk op de knop kunt bedienen.
Zie hier een van de redenen waarom 'improviseren' wat lastiger gaat.
Alles handmatig doen, betekent tig telefoontjes plegen naar personeel, ProRail en rangeerders (om de treinen klaar te zetten.). Dat lukt voor enkele baanvakken misschien nog wel, maar landelijk wordt al lastiger.
Rijdend personeel is niet opgeleid om zelf de treinenloop bij te sturen en bovendien heb je echt centrale regie nodig: Wie gaat met welke trein waar naartoe om welke tijd? Plaats B is ook verbonden met C, E en F en A is verbonden met plaats D en G. Grote kans dat de boel flink in de soep loopt als je dat door mensen laat regelen die er, met alle respect, niet de benodigde vakkennis voor hebben. En dan moet je de reizigers nog informeren. En dan vergeet ik vast nog wel wat zaken waar je rekening mee moet houden.
Het is geen modeltreinbaan waar je alles met een druk op de knop kunt bedienen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het lijkt er inderdaad op dat alles weer werkt, behalve het rijdend personeel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ten eerste: denk ik dat je het verstand van het rijdend personeel onderschat. Neem nou een machinist, die is elke dag op het spoor onderweg, kent de mogelijkheden van de infra vanwege zijn wegbekendheid, bestuurt een ingewikkeld voertuig, maar zou niet instaat zijn om een pendeldienst op te zetten? Een conducteur doet de hele dag servicerondjes door de trein maar kan niet even een rondje door het station maken om reizigers te verzamelen?AppleMoose schreef: ↑zo 03 apr 2022, 15:52 Rijdend personeel is niet opgeleid om zelf de treinenloop bij te sturen en bovendien heb je echt centrale regie nodig: Wie gaat met welke trein waar naartoe om welke tijd? Plaats B is ook verbonden met C, E en F en A is verbonden met plaats D en G. Grote kans dat de boel flink in de soep loopt als je dat door mensen laat regelen die er, met alle respect, niet de benodigde vakkennis voor hebben. En dan moet je de reizigers nog informeren. En dan vergeet ik vast nog wel wat zaken waar je rekening mee moet houden
Ten tweede: dan bereid je dat als NS toch voor na de vorige 10 keren dat dit gebeurd is, je geeft personeel uitleg over wat ze in zo'n geval moeten doen. Ik kan in 5 minuten iets bedenken wat beter werkt dan wat er nu gebeurt.
Het zal zeker niet soepel lopen, dus het advies van NS om de reis uit te stellen zou ik zeker laten staan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik kan me niet herinneren dat eerder de bijsturingssystemen van NS uitgevallen zijn?
Het grote probleem is niet om nu een trein te rijden van A naar B, het grote probleem is om dat regelmatig te doen en ook te blijven doen. Als er nu een trein van A naar B rijdt en over 3 uur en 43 minuten pas weer een, dan heb je er niets aan behalve om wat gestrande reizigers weg te krijgen. Voor iets van een nooddienstregeling heb je regelmaat nodig, en een grote zekerheid dat je die regelmaat vol kan houden (onvoorziene omstandigheden daargelaten).
Het grote probleem is niet om nu een trein te rijden van A naar B, het grote probleem is om dat regelmatig te doen en ook te blijven doen. Als er nu een trein van A naar B rijdt en over 3 uur en 43 minuten pas weer een, dan heb je er niets aan behalve om wat gestrande reizigers weg te krijgen. Voor iets van een nooddienstregeling heb je regelmaat nodig, en een grote zekerheid dat je die regelmaat vol kan houden (onvoorziene omstandigheden daargelaten).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Precies.. en daarbij: er werd toch al een dienst gereden? Er zijn dienstkaartjes.. ( oh ja, digitaal natuurlijk... waren zeker ook 'blanco' door de storing?)Bart schreef: ↑zo 03 apr 2022, 16:19Ten eerste: denk ik dat je het verstand van het rijdend personeel onderschat. Neem nou een machinist, die is elke dag op het spoor onderweg, kent de mogelijkheden van de infra vanwege zijn wegbekendheid, bestuurt een ingewikkeld voertuig, maar zou niet instaat zijn om een pendeldienst op te zetten? (..)AppleMoose schreef: ↑zo 03 apr 2022, 15:52 Rijdend personeel is niet opgeleid om zelf de treinenloop bij te sturen en bovendien heb je echt centrale regie nodig: Wie gaat met welke trein waar naartoe om welke tijd? (..)
Er is geen storing bij de opstart.
Dus, treinen die het land doorkruisen en halverwege dus zijn tegengehouden.. die hadden dan toch zeker wel de reis kunnen afmaken?
Incidenten oefeningen voor opzetten.
Ik zou bij de trein blijven. Als je rond gaat lopen, klampt jan en alleman je aan.. met vragen die niet over JOUW treinroute gaan.
Er zijn tegenwoordig toch ook treinen met buitenomroep?
Als de trein langs het perron gewoon op vertrektijd vertrekt.. zullen de meeste reizigers toch wel weten dat ze in de juiste trein stappen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8710
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Overigens lijken de IC Brussel, IC Berlijn, ICE, Thalys en Eurostar wel te rijden. Geen idee of dit klopt, maar als ze wel rijden: hoe dan? Of maken de treinen van NS International gebruik van andere systemen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, Eurostar, Thalys en de Dinner Train heb ik vanmiddag zien rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jammer dat uitgerekend nu de internationale treinen veelal niet naar Amsterdam rijden ivm werkzaamheden, anders waren relaties zoals Ut-Asd en Rtd-Ut nog enigzins te bereizen. En had ik nog relatief eenvoudig thuis kunnen komen (Dt-Rtd per bus, Rtd-Asd met 9200, Asd-Apd met 140), in plaats van te stranden in Delft.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8710
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe wil je Delft - Rotterdam per bus doen? De RET-lijnen 40 en 174 rijden niet op zondag, of bedoel je via Pijnacker met bus 455 en metro E?
Daarbij, ik denk dat je met die paar internationale treinen niet iedereen meekrijgt. Die paar rijtuigen die er rijden zijn dan zó nokvol...
Daarbij, ik denk dat je met die paar internationale treinen niet iedereen meekrijgt. Die paar rijtuigen die er rijden zijn dan zó nokvol...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De bus tussen Rotterdam Centraal en Delft rijdt niet op zondag. En de 174 rijdt op zondag niet tussen Berkel Westpolder en Delft. Dus Delft - Rotterdam gaat dan via Pijnacker Centrum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bussen tussen twee belangrijke plaatsen die zondag overdag niet rijden? Is de Randstad ineens de Veluwe geworden ofzo?
Vraag me af of Eurostar en Thalys nu voor grof geld tickets Rtd-Asd zouden verkopen, ik zie wel commerciële mogelijkheden
Ik heb vandaag gelukkig(?) een 1e klas-ticket, dus dan zou ik het waarschijnlijk nog wel hebben gered met de drukte. Maar inderdaad, voor grote meutes is het zwaar onvoldoende en dus is het advies om niet te reizen nog steeds nuttig.
Vraag me af of Eurostar en Thalys nu voor grof geld tickets Rtd-Asd zouden verkopen, ik zie wel commerciële mogelijkheden
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen Rotterdam en Delft liggen alleen Zweth en De Zweth, en dat is niet genoeg om zeven dagen per week van ‘s ochtends tot ‘s avonds een busdienst te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aan regelmaat en voorspelbaarheid heb je niets als je alleen kunt voorspellen dat er niets rijdt. Geen pendeldienst Maastricht <-> Eindhoven rijden (bijvoorbeeld) - zelfs niet als je hebt vastgesteld dat dat betrouwbaar en met regelmaat kan - omdat je reizigers in Amsterdam niet regelmatig naar alle windstreken kunt vervoeren, is misschien logisch voor NS maar daar heeft de lokale reiziger helemaal niets aan.Wubbo schreef: ↑zo 03 apr 2022, 16:26 Het grote probleem is niet om nu een trein te rijden van A naar B, het grote probleem is om dat regelmatig te doen en ook te blijven doen. Als er nu een trein van A naar B rijdt en over 3 uur en 43 minuten pas weer een, dan heb je er niets aan behalve om wat gestrande reizigers weg te krijgen. Voor iets van een nooddienstregeling heb je regelmaat nodig, en een grote zekerheid dat je die regelmaat vol kan houden (onvoorziene omstandigheden daargelaten).
Je zou hopen dat er een simpel stappenplan klaarligt om in dit soort gevallen een nooddienstregeling op te kunnen starten. Daar hoort denk ik bij: regionale coördinatoren die vaststellen waar iets kan rijden en dat onderling afspreken, en centrale coördinatoren die die informatie doorkrijgen en communiceren. Voor "onder Eindhoven" kan ik wel iets verzinnen, met "regionale coördinatoren" in Maastricht, Heerlen, Eindhoven en Venlo. Heerlen regelt twee treinen, twee sets personeel en pendelt betrouwbaar naar Sittard volgens de dienstregeling van de 3900. Maastricht en Eindhoven regelen samen vijf treinen en vijf sets personeel en pendelen Maastricht <-> Eindhoven, Maastricht-Weert volgens de dienstregeling van de 800 en Weert-Eindhoven volgens de dienstregeling van de 6400. In Eindhoven ontstaat dan een kering van 3 minuten, maar dat is niet zo erg want op de terugweg ontstaat in Weert een wachttijd van 7 minuten dus je kunt desnoods iets later weg uit Eindhoven. Venlo en Eindhoven regelen samen drie treinen en drie sets personeel en pendelen betrouwbaar Venlo <-> Eindhoven volgens de dienstregeling van de 3500. Kost je in totaal twee sporen in Eindhoven; voor de rest keert alles zoals gebruikelijk.
Zo kun je langzaam de dienstregeling opbouwen, van gebiedje tot gebiedje. Als alles weer werkt, kun je vanuit de bijsturing ook weer gecontroleerd opstarten. Ik kan me voorstellen dat je in dit voorbeeld langer Sittard <-> Heerlen blijft rijden, terwijl je de rest eerst opstart.
Laatst gewijzigd door umbusko op zo 03 apr 2022, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar zonder beveiliging kan de trein toch niet harder dan 40km/h
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rijdend personeel heeft verstand van het rijden van treinen en dat is zeker geen simpel werk. Ik beweer ook niet anders. Maar het opzetten van een nooddienstregeling en dat aan de gang houden vergt andere vaardigheden en kennis dan het rijden van treinen zelf. Ik wil niet beweren dat het rijdend personeel daar per definitie niet geschikt voor is, maar met alleen kennis van de infra en de treinen zelf, red je het niet.Bart schreef: ↑zo 03 apr 2022, 16:19Ten eerste: denk ik dat je het verstand van het rijdend personeel onderschat. Neem nou een machinist, die is elke dag op het spoor onderweg, kent de mogelijkheden van de infra vanwege zijn wegbekendheid, bestuurt een ingewikkeld voertuig, maar zou niet instaat zijn om een pendeldienst op te zetten?AppleMoose schreef: ↑zo 03 apr 2022, 15:52 Rijdend personeel is niet opgeleid om zelf de treinenloop bij te sturen en bovendien heb je echt centrale regie nodig: Wie gaat met welke trein waar naartoe om welke tijd? Plaats B is ook verbonden met C, E en F en A is verbonden met plaats D en G. Grote kans dat de boel flink in de soep loopt als je dat door mensen laat regelen die er, met alle respect, niet de benodigde vakkennis voor hebben. En dan moet je de reizigers nog informeren. En dan vergeet ik vast nog wel wat zaken waar je rekening mee moet houden
Ik wens je veel succes op een station als Arnhem centraal. Reizigers drommen massaal om een conducteur heen met vragen over of en zo ja, waar wanneer hun trein vertrekt etc. In dit soort situaties moet je de HC juist bij de trein zelf houden om te voorkomen dat wanneer je eindelijk mag vertrekken, je de HC kwijt bent...Een conducteur doet de hele dag servicerondjes door de trein maar kan niet even een rondje door het station maken om reizigers te verzamelen?
Er zullen vast noodplannen klaarliggen en op getraind worden. Maar er is altijd een punt waarop je moet zeggen, dit kunnen we niet meer handelen, we moeten de boel platleggen. Maar wees vrij om je ideeën voor te leggen aan NS. Ze staan te springen om kundig personeel.Ten tweede: dan bereid je dat als NS toch voor na de vorige 10 keren dat dit gebeurd is, je geeft personeel uitleg over wat ze in zo'n geval moeten doen. Ik kan in 5 minuten iets bedenken wat beter werkt dan wat er nu gebeurt.
Dat lukt zolang alles gaat volgens plan. Zoals Mikos al eerder zei, er waren verstoringen en dan heb je niks meer aan die dienstkaartjes en lukt het dus ook niet (altijd) meer om diensten af te maken.Durashift schreef: ↑zo 03 apr 2022, 16:37Precies.. en daarbij: er werd toch al een dienst gereden? Er zijn dienstkaartjes.. ( oh ja, digitaal natuurlijk... waren zeker ook 'blanco' door de storing?)
Er is geen storing bij de opstart.
Dus, treinen die het land doorkruisen en halverwege dus zijn tegengehouden.. die hadden dan toch zeker wel de reis kunnen afmaken?
Wie zegt dat NS dat niet doet?Incidenten oefeningen voor opzetten.
FLIRTS en SNG hebben buitenomroep, wellicht SLT ook, maar de rest niet.Er zijn tegenwoordig toch ook treinen met buitenomroep?
Twee dingen: Ten eerste is het zondag en in het weekend reizen veel mensen die niet frequent met de trein rijden (of juist op andere trajecten dan gewoonlijk) en dus ook niet precies de dienstregeling kennen. Twee: De treinen vertrekken in dit soort situaties niet 'gewoon' vanaf het 'juiste perron' op de 'juiste tijd'. Als alles handmatig moet worden gedaan, ontkom je niet aan vertragingen omdat die handelingen gewoon meer tijd kosten. Er zullen dus sowieso ook treinen geschrapt moeten worden en dus is er maar weinig 'gewoons' meer aan. En zoals eerder gezegd, er waren al verstoringen (en werkzaamheden) waardoor de gewone dienstregeling op een aantal trajecten niet meer gereden kon worden, dus daar had je sowieso al een probleem.Als de trein langs het perron gewoon op vertrektijd vertrekt.. zullen de meeste reizigers toch wel weten dat ze in de juiste trein stappen?
Bovendien, er zijn genoeg mensen die in 'gewone tijden' nog vragen aan de HC of dit echt de trein is die ze moeten hebben (of simpelweg de verkeerde trein instappen), ook al staat het overal juist aangegeven en staat de trein op de juiste tijd op de juiste plek. Dus nee, ik zou er niet blindelings op vertrouwen dat de meeste mensen wel weten welke trein ze moeten hebben, als er helemaal niks aangegeven staat.
Ik zal niet beweren dat NS in dit soort situaties niet iets anders of niet iets beters zou kunnen doen dan nu het geval is. Ik heb verder ook geen zicht op welke mogelijkheden er nog waren op het moment dat ze besloten de boel plat te leggen. Maar als hobbyist op een forum beweren dat NS de makkelijkste weg heeft gekozen en zij in korte tijd met een beetje goede wil en improvisatievermogen best een nooddienstregeling in elkaar hadden kunnen zetten vind ik ook vrij makkelijk.
@Umbusko: Klinkt leuk, maar je bent daarmee wel afhankelijk van of het personeel en de treinen op de juiste plek staan om dat idee uit te kunnen voeren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De beveiliging werkt gewoon, treinen kunnen gewoon rijden. Het systeem voor de bijsturing van NS is vanochtend plat gegaan, dat heeft niets met de beveiliging te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zijn toch alleen problemen met het systeem van de bijsturing en met de reisinformatie? Zonder beveiliging is het inderdaad al een ander verhaal, hoewel ook daar vast wel een plan voor kan worden gemaakt.CamilleKreemers schreef: ↑zo 03 apr 2022, 17:31 Maar zonder beveiliging kan de trein toch niet harder dan 40km/h
Daarom kunnen de regionale vervoerders en internationaal wel blijven rijden, omdat die niet zulke complexe personeelsdiensten hebben.
Uiteraard, maar iets aan treinen en personeel zal er sowieso wel zijn. Heb je niet de vereiste 5 sets voor je deeltraject, dan rijd je maar met 2 of 3 en vallen er wat gaten, je kunt inderdaad niet toveren. Maar daarom ook mijn voorstel om met kleine gebiedjes op te starten. Als er helemaal geen treinen en personeel in Heerlen zouden zijn (bijvoorbeeld), kun je toch nog altijd Zwolle <-> Groningen rijden als het daar wel voorhanden is. Je moet het probleem in beheersbare stukken hakken.AppleMoose schreef: ↑zo 03 apr 2022, 17:35 @Umbusko: Klinkt leuk, maar je bent daarmee wel afhankelijk van of het personeel en de treinen op de juiste plek staan om dat idee uit te kunnen voeren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Even een gedachtenexperiment. Stel je maakt een buizenstelsel in de vorm van het Nederlandse spoorwegnet. Stel je laat op elk knooppunt 100 mieren los die in een willekeurige richting gaan lopen. Dan is het statistisch extreem onwaarschijnlijk dat er door een bepaalde buis langere tijd geen mier loopt. Ook als je een buis in het midden moet afsluiten. Ook als de mieren geen bijsturing hebben en geen nooddienstregeling.
Als er normaal gesproken in Utrecht genoeg personeel is om in alle richtingen minstens 4 treinen per uur te laten rijden, dan is het statistisch bijna uitgesloten dat er 3 uur lang geen trein langskomt.
Plus, de meeste reizigers willen helemaal niet lang reizen. De gemiddelde afstand is iets van 50 km. Dus als je 50 km kunt rijden, zijn 50% van je klanten geholpen.
Als er normaal gesproken in Utrecht genoeg personeel is om in alle richtingen minstens 4 treinen per uur te laten rijden, dan is het statistisch bijna uitgesloten dat er 3 uur lang geen trein langskomt.
Plus, de meeste reizigers willen helemaal niet lang reizen. De gemiddelde afstand is iets van 50 km. Dus als je 50 km kunt rijden, zijn 50% van je klanten geholpen.
Dat zal best. Vandaag toont maar weer eens aan wat voor cultuur er heerst bij het spoor en ik ben blij dat ik niet bij zo'n organisatie werk.AppleMoose schreef: ↑zo 03 apr 2022, 17:35Maar wees vrij om je ideeën voor te leggen aan NS. Ze staan te springen om kundig personeel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Treinen zijn geen mieren, enige aansturing is nodig om zeker te zijn dat er een vrij perronspoor is bij aankomst. Maar dat is iets waar je een kant en klaar scenario voor kunt neerzetten, zoals LUD. Voor elke verbinding reserveer je een of meer sporen, en spreek je af dat alleen machinisten van die standplaatsen ingezet worden op die treindienst. Bijvoorbeeld de 2800 rijdt met personeel uit Rotterdam en/of Utrecht waarbij het personeel altijd een heen en terugrit rijdt en dus alleen pauze heeft op de eigen standplaats. Dan kun je die treindienst bij wijze van spreken bij laten sturen door een mannetje op het perron met pen en papier.
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Knap dat je dat kunt constateren, zonder dat je de exacte beginsituatie en de oorzaak van de storing weet en zonder te weten hoe de procedures zijn en wat er achter de schermen allemaal is geprobeerd om het treinverkeer aan de gang te houdenBart schreef: ↑zo 03 apr 2022, 18:05Dat zal best. Vandaag toont maar weer eens aan wat voor cultuur er heerst bij het spoor en ik ben blij dat ik niet bij zo'n organisatie werk.AppleMoose schreef: ↑zo 03 apr 2022, 17:35Maar wees vrij om je ideeën voor te leggen aan NS. Ze staan te springen om kundig personeel.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar dat regelt de treindienstleider toch?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Natuurlijk zijn de meesten hier leken en weten we er weinig van. Maar desondanks vind ik het gewoon te gek voor woorden dat zoiets voor komt. Ik bedoel, het hele spoorwegnet van NS ligt bijna de hele dag plat vanwege een of andere storing.................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten