Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

HSL buurt voor de bediening Railexperts in. Zij zetten tegenwoordig meestal een V60 in, al is hun reeks 62 ook een optie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 9702 heb ik er in het recente verleden ook nog wel geregeld voor zien zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Rob357 schreef: zo 29 mei 2022, 17:17 (..) Eerder werd dit transport (en de dubbeldeks BLG treinen naar PON) door RFO gereden, maar dit is overgenomen door HSL. (..)
Ow, vandaar dat ik daar een paar maandagen terug bij PON een zilveren TRAXX zag staan, gekoppeld aan die transportwagon's.
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stadsbus »

Rob357 schreef: zo 29 mei 2022, 17:17 Daarnaast rijdt DBC +/- 3x per week (op weekdagen meestal) een dubbeldekstrein naar PON, met daarnaast schuifwandwagens voor onderdelen. DBC doet de bediening zelf, HSL doet de bediening ook meestal zelf, maar het materieel wisselt nog wel eens.
3x in de week idd, op ma wo en vr.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er zijn herstelwerkzaamheden rond Schiphol, waardoor er in elk geval geen Intercity's rijden tussen Ledn en Shl en er ook nog wat andere treinen uitgevallen zijn.
Hierdoor was de 909 zo vol, dat er reizigers achter moesten blijven op Rotterdam Centraal, waardoor ik.
Ik besloot daarom de chaos rondom Schiphol maar te ontwijken en zit nu in de 4000 naar Duivendrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

In de 3331 die als halfuurlijkse sprinter de enige verbinding tussen Shl en Ledn vormde was het staan geblazen, al stonden de gangpaden niet helemaal vol. Tussen Asdz en Shl waren naast de doorgaande intercity's ook een aantal treinen die op Shl eindigen uitgevallen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

De 3528 heeft volgens de NS app +14 en rijdt niet verder dan Eindhoven “door inzet van ander materieel”. Diezelfde 3528 rijdt met een VIRM-VI; wat is hier zo anders aan?
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Dit heb ik nog nooit eerder gemaakt in bijna twintig jaar treinen: de 242 (die planmatig in Apd stopt) komt in Apd aan met +15, remt af tot kruipsnelheid... trekt dan weer op en gaat ervandoor, een grote teleurgestelde meute op het perron achterlatend :X
Ik heb zelfs de indruk dat de machinist de boel probeerde te bedonderen, door (ondanks groen sein) af te remmen tot bijna nul, want wellicht lijkt het nu achteraf in alle systemen alsof er gewoon bliksemsnel gestopt is.

De 1632 heeft ook +7 aan de broek hangen door het bungelen achter de vertraagde 242, dus mijn overstap in Amf op de 11732 gaat - voor de vierde keer op rij - de mist in :x

Doordat mijn bus eerder vandaag voor m'n neus langsreed - 4 minuten te vroeg, nota bene op een tijdhalte, al werd dat glashard door de klantenseRRRvice ontkend - had ik de 1730 ook al gemist, en is mijn schade nu al +45. Dat is meer vertraging dan ik eergisteren had op een reis van bijna 17 uur vanuit Boedapest :') :')
Laatst gewijzigd door DDietzen op di 31 mei 2022, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

teun schreef: di 31 mei 2022, 08:47 De 3528 heeft volgens de NS app +14 en rijdt niet verder dan Eindhoven “door inzet van ander materieel”. Diezelfde 3528 rijdt met een VIRM-VI; wat is hier zo anders aan?
Dat is jargon voor: we leggen een vervangende trein in op de orginele vertrektijd, doorgaande reizigers kunnen het lekker uitzoeken. :Y
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Alleen het mooie is, de 303528 heeft nooit gereden, en de kerende 3537 mag het totaan Eindhoven ook zonder enige vervanging uitzoeken.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Mijn VIAS trein vertrekt wel van een afgelegen plek in Arnhem Centraal. Helemaal aan het uiteinde van het perron.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Zo afgelegen is spoor 6A te Ah toch niet?
henrivanderweijden
Berichten: 738
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Nou, 6A is een aardig stukje wandelen voor de meeste reizigers. Een klein deel komt via Sonsbeekzijxe binnen en heeft er geen last van. Komt je uit de stad dan is t ver(der) weg
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door albertjan96 »

En Spoor 6A is langer dan je denkt. als de trein dan helemaal bij het uitrijsein wordt neergezet (nog voorbij het personeelsverblijf) is het nog best een behoorlijke wandeling. heeft al voor veel hollende reizigers gezorgd die anders hun overstap zouden missen.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Vandaag in de soap op mijn favoriete ghettostation Ahp: kansenmensen next level!

Ik zit rustig te wachten op mijn trein, als er ineens een man met een migratieachtergrond het spoorperrron op beent. Hij kijkt een paar keer over de balustrade, alsof hij iets verloren is. Dan trekt hij zijn ProRail-hesje aan, en duikt onder de voormalige verbinding met het oude stationshuis. Het zal wel urgent onderhoud zijn, denk ik nog.

Dus ja, even later denk ik hem tegen een collega te horen praten, nadat hij een hekje heeft geopend. Dan kijk ik even opzij, omdat het geluid zich verplaatst richting voornoemde verbinding. Ik zie de medewerker staan, samen met een persoon die geen hesje aan heeft, maar wel een lange, donkere jas, die ook over het hoofd hangt. Ze gaan op het perron staan, en ik weet al hoe laat het is.

Het persoon heeft namelijk twee boodschappentassen bij zich. En inderdaad, even later verschijnen twee agenten. Ze staan langdurig met de persoon, van wie ik nu wel mag aannemen dat hij/zij/het een minder frisse geur heeft, te overleggen. De agenten vertrekken weer, na iets genoteerd te hebben. De medewerker praat nog wat na, waarna de persoon met zijn boodschappentassen langs me heen loopt, op weg naar de uitgang.

En ja, hij/zij/het had een onwelriekende geur over zich. En echt recht ging het ook al niet meer naar de uitgang. Of de persoon inderdaad beneden gekomen is, weet ik overigens niet. Mijn trein was gearriva'd
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ik kan hier geen kaas van maken. De man met de migratieachtergrond heeft een ProRail hesje en is een medewerker? Zo ja, wat doet het er dan toe dat hij een migratieachtergrond heeft? :s
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wannes »

Dat je vervolgens hij/zij/het gebruikt, wat ik maar als grap opvat, vind ik vrij smakelijk. Net als het benoemen van een migratieachtergrond, want dat doet in dit verhaal natuurlijk gigantisch terzake /s.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Heren, heren.

Lees dit nu eens in de context dat ik soms gewoon geen trein kan pakken zonder dat dit soort dingen aan de hand is. Ik zou er bijna naar Ahpr voor lopen. Want dit is niet de enige hij/zij/het die ze daar aantreffen. Ze liggen op het perron, zijn bier aan het drinken op de bankjes, of hangen op de trappen van perron 2. Ja, de Prorail-medewerker is er eentje van migratieachtergrond. Maar daar staan ook de reclameborden voor "Welkom op dit station, namens...". Vanwege inclusiviteit.

Kudos overigens voor de professionaliteit en de-escalatie waarmee hij de zaak afhandelde. Zonder teveel geweld, gewoon met begrip.
Laatst gewijzigd door rikthoff op wo 01 jun 2022, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door albertjan96 »

Dit soort situaties gebeuren tientallen keren per dag op stations, op het ene station meer dan de andere. Ik snap eigenlijk niet zo goed wat hier bijzonder aan is.. :S
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Als jij je afvraagt waarom dat niet bijzonder meer is, leven wij wat mij betreft in volstrekt andere werelden :')

Context: vanmiddag zag ik een opa instappen, samen met mij, en zijn kleinkind (aanname). En ze kwamen in gesprek. Waar ging dat over?
Laatst gewijzigd door rikthoff op wo 01 jun 2022, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door albertjan96 »

Geloof me, heb het iets te vaak gezien om het nog bijzonder te vinden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Velperpoort is al sinds jaar en dag de huiskamer van onguur volk. Het is niet voor niets dat dit station al jaren een van de slechtst gewaardeerde stations van Nederland is.

Enfin, wat ik uit jouw verhaal begrijp (je schrijft nogal warrig), is dat je gezien hebt dat een dronkenlap uit de bosjes vlakbij het monumentale oude loket gehaald is. Dat mag je bijzonder vinden, maar ik snap echt niet wat de migratieachtergrond van de Prorail-medewerker ertoe doet in dit hele verhaal, dat dit zo specifiek benoemd moet worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Ahp is sinds dat ik er moet vertrekken een ergernis. Het kan me niet vroeg genoeg duren dat er poortjes bij dat station geplaatst worden. Maar dat moeten dan wel weer poortjes zijn die én Arriva/Breng én NS Reizigers toelaten. En dat zal wel weer niet passen in de visie van de architect die het station ontwierp.

De zwerver werd uit een (schakel?)kast gehaald die zich klaarblijkelijk onder perron 2, Steenstraatkant bevindt. Vandaar dat ProRail misschien interesse had hem/haar/het te verwijderen.

En mijn schrijfstijl is mijn schrijfstijl. Daar mag u het mee doen (aldus Meester Visser).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Blijkbaar is vandaag de t960 de laatste Intercity Direct die vanaf Rotterdam Centraal naar Breda rijdt, en is de t1171 de laatste Intercity naar Eindhoven die vanaf Den Haag Centraal rijdt. Blijkbaar is dit vanwege werkzaamheden, maar op Rotterdam Centraal worden ze niet getoond en het bericht over deze werkzaamheden zal in de app pas om 20:00 actief worden, terwijl al ruim een uur eerder de gevolgen van deze werkzaamheden merkbaar zijn…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RobertT
Berichten: 586
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

En de 1176 staat er op naar Amsterdam C,alleen meldt de app dat deze nou net niet rijdt door logistieke problemen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten