Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Op het bord op Utrecht Centraal staat de 3032 inderdaad keurig aangegeven met een grijsgemaakt achterste treinstel. De animatie neemt dat weggestreepte treinstel echter wel mee naar Amsterdam, en dat klopt ook want daar wordt hij pas afgetrapt. We zitten dus lekker knus met z'n allen in dat voorste stel, de achterste blijft om mij onduidelijke redenen dicht.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Vast omdat er geen hc is voor dat tweede stel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: do 14 jul 2022, 08:54 Het lijkt mij een truc om de reisplanner te forceren reisadviezen via Nijmegen te laten genereren. Anders zouden stations als Culemborg in het geheel niet bediend worden.
In Culemborg stopt de snelbus sowieso niet natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Duhhh, maar de stopbussen waren gemakshalve ook al uit de planner gehaald :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

In elk geval lijkt er van een capaciteitsprobleem geen sprake. Volgens het Brabants Dagblad staan de bussen juist op reizigers te wachten in plaats van andersom: https://www.bd.nl/brabant/ja-hoor-staat ... ~a000c602/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12832
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Of dat komt misschien juist door het advies om Den Bosch - Utrecht te mijden.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Op Rotterdam Centraal zag op het scherm bij de ingang staan dat Intercity Brussel vol is, en dat binnenlandse reizigers er niet meer bij passen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Geen treinen tussen Roermond en Sittard i.v.m. een beschadigde spoorbrug (iig. tot 20:00 uur) ... en geen vervangende bussen wegens capaciteitsgebrek. Omdat er ook al geen reguliere lijndienst is tussen Echt en Susteren is Zuid-Limburg hiermee volledig afgesneden. :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Vanavond met gemak de onofficiële aansluiting van de 3100 op de 2000 gehaald in Utrecht, dan is Veenendaal-De Klomp - Amersfoort Centraal opeens 33% sneller dan normaal (~30 i.p.v. 45 minuten) :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Er circuleren wat SLT in de serie 4400 (Dn - Ht). Actueel vertrekt er één van Ehv noordwaarts ;)
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: vr 15 jul 2022, 18:19 Geen treinen tussen Roermond en Sittard i.v.m. een beschadigde spoorbrug (iig. tot 20:00 uur) ... en geen vervangende bussen wegens capaciteitsgebrek. Omdat er ook al geen reguliere lijndienst is tussen Echt en Susteren is Zuid-Limburg hiermee volledig afgesneden. :X
Dit speelt vandaag nog steeds, al rijdt inmiddels de 800 weer. De 32400 is wel nog beperkt: De treinen van .56/.04 in Rm rijden met +10 van Mtr tot Std, met +12 van Std tot Rm en met +18 van Rm tot Mtr. De treinen van .26/.34 in Rm rijden met +10 van Mtr tot Std en met +18 van Std tot Mtr en vallen tussen Std en Rm uit.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8701
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik kom er nu per toeval achter dat de 14600 nu maar 1x/uur tussen Lelystad en Zwolle rijdt. Geen idee wat hiervan de reden is, iemand toevallig een idee?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tochjo »

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8701
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dat had ik dus even gemist, die extra wijzigingen. Dat is dan wel heel netjes in de dienstregeling verwerkt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Het plan was om vandaag van Tiel naar Ochten te gaan wandelen, maar een seinstoring tussen Tiel en Geldermalsen gooide roet in het eten. Precies toen ik met de trein bij Bunnik aankwam, om eerst naar Ochten te gaan, was die seinstoring opgelost......
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Tochjo schreef: za 16 jul 2022, 19:57 Personeelstekort.
In dit geval wel indirect tekort om voldoende personeel voor de extra treinen richting de Nijmeegse vierdaagse te hebben zo te zien, vooral dit weekend zijn er veel uitdunningen her en der. Net als aankomende vrijdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Normaal zie ik in Den Bosch de 3600 wegrijden als ik met de 800 binnen kom. Vandaag had ik de 2930 die met +2 aan kwam in Den Bosch. Deuren gaan open en aan de andere kant sluiten de deuren van de 3630...
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Complimenten voor deze HC. Hij roept keurig om dat de zuidelijke deel van serie 6000 (Ht - Gdm) gekoppeld is aan het oostelijke restant van de serie 6900 (Gdm - Tl). De reisinformatie op ns.nl toont 1 overstap op hetzelfde perron ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Heeft de s4000 altijd zoveel rijtijdspeling? Ik reed al om 15:45 de Gouwebrug over terwijl de trein om 15:48 aan moet komen in Gouda, waar de trein voor een rood sein kwam door een tussenkomt van de interventiediensten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5959
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De 4000 heeft wel wat meer speling door het afronden van de aankomsttijd in Gouda, geplande doorkomst te Hoge Gouwebrug is om 15:45:36, aankomst Gouda om 15:48:00.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Gisteren richting Amsterdam de ICE gepakt op Utrecht Centraal, waar ze een soort spooktrein van hebben gemaakt: hij verschijnt niet op de vertrekborden en de TBP's tonen niet instappen, en zelfs de geplande vertrektijd wordt niet afgewacht (we floten zo snel mogelijk af en vertrokken met iets van -3). En dat alles voor een trein die in Arnhem en Utrecht al aardig leegloopt, dus waar op dat stuk nog best wel wat binnenlandse reizigers bij zouden passen.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanwege de grote drukte en de uitval worden binnenlandse reizigers volledig geweerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3929
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Casper schreef: ma 18 jul 2022, 11:33 Gisteren richting Amsterdam de ICE gepakt op Utrecht Centraal, waar ze een soort spooktrein van hebben gemaakt: ...
En jij denkt: schijt, ik stap gewoon in? :roll:
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Als er gewoon plek is wordt daar niemand slechter van. Het gaat er denk ik meer om dat de grote massa bij die treinen wegblijft.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

umbusko schreef: za 16 jul 2022, 14:41
umbusko schreef: vr 15 jul 2022, 18:19 Geen treinen tussen Roermond en Sittard i.v.m. een beschadigde spoorbrug (iig. tot 20:00 uur) ... en geen vervangende bussen wegens capaciteitsgebrek. Omdat er ook al geen reguliere lijndienst is tussen Echt en Susteren is Zuid-Limburg hiermee volledig afgesneden. :X
Dit speelt vandaag nog steeds, al rijdt inmiddels de 800 weer. De 32400 is wel nog beperkt: De treinen van .56/.04 in Rm rijden met +10 van Mtr tot Std, met +12 van Std tot Rm en met +18 van Rm tot Mtr. De treinen van .26/.34 in Rm rijden met +10 van Mtr tot Std en met +18 van Std tot Mtr en vallen tussen Std en Rm uit.
Er moet een compleet nieuw brugdeel komen omdat de brug ernstig beschadigd is door een te hoge vrachtwagen, er is een aanlevertijd van 7 tot 10 weken. De brug blijft tot en met 05 september enkelsporig bruikbaar, tot die tijd is er dus een aangepaste dienstregeling aldaar...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten