Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Nou, Arriva doet het ook niet veel beter. Met de volgende IC (die overigens ook 5 seconden te vroeg uit Roermond vertrok) bereiken we Sittard met +2, doordat we achter een goederentrein zaten. Op het moment dat de deuren opengaan, snelt de trein naar Kerkrade aan de overkant van het perron ervandoor.

Gelukkig hoef ik niet naar Kerkrade en kost het me niet nóg een half uur. Het zal je maar gebeuren...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Op spoor 2 in Breda stond vijf minuten geleden een ICNG te niksen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Trein 2451 had geen HC en is daarom leeg van Almere naar Leiden gereden, vanaf daar was er weer een HC dus gingen de deuren weer open.
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Vanmorgen een mooi sneeuwbaleffect op de Brabantroute. Te Rotterdam had de 9220 vertraging, hierdoor liep ook de 1131 enkele minuten vertraging op. Deze hield vervolgens bij Zevenbergschen Hoek aansluiting een LM op (SLT 2604 als ik het goed gezien heb, leeg onderweg van Dordrecht naar Tilburg en verder) die vervolgens de 920 in de weg zat waardoor de overstap van de 920 op de 3632 de mist in ging.

Bij Breda moest de LM vervolgens weer wachten voor een goederentrein maar mocht vervolgens wel nog voor de 3632 uit, waardoor het filerijden was tot Tilburg. De 3632 liep +7 op, en die hield daarmee de 6431 en 6630 weer op. Fijn die volgepropte Brabantroute.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jesse-cruzu »

Klopt ik bracht het leegmat naar Eindhoven. Moest in Schiedam ook een uur wachten i.v.m. een seinstoring eerder die ochtend. Dus was lekker proppen in Brabant tussen al het andere verkeer.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 08 sep 2022, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

En veel rustiger zal het voorlopig niet worden op dat stuk spoor. Hopelijk dat het vierde perronspoor in Tilburg en de seinoptimalisatie volgend jaar de doorstroming wel iets kan verbeteren.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

De conducteur van de 563 was vanmiddag resoluut in het feit dat men niet meer mocht instappen van het fluitsignaal. Dat leverde op het perron in Rotterdam knap boze gezichten op van zeker 5 mensen die nog graag de trein hadden willen halen. :pos:
Vlak voor Gouda was ondertussen een treinfile ontstaan vanwege een vertraagde 1700 naar Enschede, waardoor alle treinen die over spoor 3 moesten rijden telkens +5 kregen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Duidelijk niet de conducteur die ik gisteren in Tiel had, die verzocht via de porto de deuren opnieuw ontgrendelen voor twee laatkomers.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Tja, iets later vertrekken is in Tiel zeker geen wereldramp, aangezien de 6900 toch 8 minuten in Gdm staat te verwaaien :mrgreen:

Ik heb erg de indruk dat veel vrijdagreizigers hebben geanticipeerd op de staking en hun reis naar vanavond hebben verplaatst. Resultaat van een kwartiertje waarnemen in Ut:
  • de 572 (met maar liefst ICM-8) vertrok nagenoeg zitvol: de meeste stoelen waren bezet en de balkons stonden vol;
  • de 677 (ICM-3) puilde aan alle kanten uit, de conducteur had zelfs moeite om zich nog op het balkon erbij te persen tijdens het sluiten van de deuren;
  • in mijn 1774 (DDZ-4) zijn de meeste zitplaatsen bezet, het is even druk als vanochtend in de spits! :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Weer een regionale staking die NS aangrijpt om het complete hoofdnet stil te leggen — afgezien van een lijntje naar Schiphol, want anders gaat het geld kosten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat NS probeert de vakbonden te chanteren op kosten van de reiziger. En mocht dat niet zo zijn, en wordt dit wel veroorzaakt door verregaande centralisatie en dat soort flauwekul, dan moeten ze daar in Utrecht na alle problemen daarmee nu als de sodemieter gaan werken aan een crisisbestendigere decentrale organisatie — maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ja het is één groot complot!!!!1

Of het is een gevolg van het feit dat vakbonden nogal ver gaan in hun definitie van besmet werk waardoor het praktisch onmogelijk is om met gewijzigde diensten te komen voor het resterende personeel die geen besmet werk bevatten.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

trolly schreef: vr 09 sep 2022, 07:43 Weer een regionale staking die NS aangrijpt om het complete hoofdnet stil te leggen — afgezien van een lijntje naar Schiphol, want anders gaat het geld kosten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat NS probeert de vakbonden te chanteren op kosten van de reiziger. En mocht dat niet zo zijn, en wordt dit wel veroorzaakt door verregaande centralisatie en dat soort flauwekul, dan moeten ze daar in Utrecht na alle problemen daarmee nu als de sodemieter gaan werken aan een crisisbestendigere decentrale organisatie — maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Wat een enorme flauwekul! Best bijzonder wat voor onzin mensen in hun hoofd kunnen halen...
Bemined schreef: vr 09 sep 2022, 08:13 Ja het is één groot complot!!!!1

Of het is een gevolg van het feit dat vakbonden nogal ver gaan in hun definitie van besmet werk waardoor het praktisch onmogelijk is om met gewijzigde diensten te komen voor het resterende personeel die geen besmet werk bevatten.
Precies dat! _O_
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat door een staking in West en Noordwest-Nederland NS geen enkele trein kan laten rijden in Limburg, Groningen en Zeeland is niet de schuld van de stakers, noch van de definitie van 'besmet werk'.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Waarvan (naar jouw mening) dan wel?
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Er is geen regionale bijsturing meer. NS kan niet meer met een grote tafel in het personeelsverblijf en een lijst van niet-besmette treinen pendeldiensten rijden, omdat alle bijsturing gecentraliseerd is in Utrecht en tot een minimum is beperkt. Dat is een probleem dat vaker speelt bij grootschalige verstoringen, deze staking is er weer eens een voorbeeld van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Utrecht staakt pas volgende week donderdag, dus dat kan vandaag niet de oorzaak zijn. En ik vind het wel ironisch dat de vakbonden hoge werkdruk als een van de redenen aanvoeren, terwijl het plannen rondom besmette werk juist voor extra werkdruk zorgt. Wil je minder werkdruk, accepteer dan een volwaardige pendeldienst tussen de niet stakende standplaatsen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

De wel rijdende pendel tussen Schiphol en Utrecht rijdt met sprintermaterieel en rijdt om via Weesp en Hilversum.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef: vr 09 sep 2022, 09:16 Er is geen regionale bijsturing meer. NS kan niet meer met een grote tafel in het personeelsverblijf en een lijst van niet-besmette treinen pendeldiensten rijden, omdat alle bijsturing gecentraliseerd is in Utrecht en tot een minimum is beperkt. Dat is een probleem dat vaker speelt bij grootschalige verstoringen, deze staking is er weer eens een voorbeeld van.
Alleen de personele Bijsturing zit gedecentraliseerd in Utrecht. Het andere deel van de Bijsturing die gaat over het materieel op en rondom de knooppunten (Medewerker Rangeren e.d. functies) zitten nog gewoon op de regionale besturingscentra (RBC) in Zwolle, Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en/of Amsterdam en daar zijn tot dusverre nog geen concrete plannen om die ook nog verder te gaan centraliseren.

Al zijn de werkplekken op de RBC's niet naar regio's waaronder de bij te sturen standplaatsen vallen ingedeeld. Het kan dus zijn dat een RBC onder de stakingsregio valt, maar het gebied wat ze bijsturen niet staakt omdat dat weer een andere regio is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Personele bijsturing is op een dag als dit natuurlijk het groostste probleem: als je als tijdelijke dienstbijstuuder in het verblijf in Zwolle zou weten dat alle IC's met 1 HC en 1 MCN gepland moeten worden omdat alle composities max ICM-7, DDZ-6 of SNG-8 zijn zou je prima een Mikos van de reservebank kunnen trekken om een trein naar Groningen te rijden. Helaas heeft NS die flexibliteit wegbezuinigd, er is niemand die op dagen als dit de leiding kan nemen in Zwolle, en in Utrecht kunnen ze het natuurlijk niet allemaal aan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Exact mijn punt.
T-hijs schreef: vr 09 sep 2022, 08:31
trolly schreef: vr 09 sep 2022, 07:43 Weer een regionale staking die NS aangrijpt om het complete hoofdnet stil te leggen — afgezien van een lijntje naar Schiphol, want anders gaat het geld kosten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat NS probeert de vakbonden te chanteren op kosten van de reiziger. En mocht dat niet zo zijn, en wordt dit wel veroorzaakt door verregaande centralisatie en dat soort flauwekul, dan moeten ze daar in Utrecht na alle problemen daarmee nu als de sodemieter gaan werken aan een crisisbestendigere decentrale organisatie — maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Wat een enorme flauwekul! Best bijzonder wat voor onzin mensen in hun hoofd kunnen halen...
Bemined schreef: vr 09 sep 2022, 08:13 Ja het is één groot complot!!!!1

Of het is een gevolg van het feit dat vakbonden nogal ver gaan in hun definitie van besmet werk waardoor het praktisch onmogelijk is om met gewijzigde diensten te komen voor het resterende personeel die geen besmet werk bevatten.
Precies dat! _O_
Ah. En al die eerdere keren dat het complete net op z'n gat lag, lag dat dan ook aan de bonden?

Voor een organisatie die zichzelf nogal onmisbaar vindt presteert NS nogal ruk, zeker dit jaar. En de enige zekerheid daarbij is, dat dat nóóit door het eigen falen komt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Z2N schreef: vr 09 sep 2022, 11:45Personele bijsturing is op een dag als dit natuurlijk het groostste probleem
Als direct gevolg van de onredelijke eisen van de bonden geen 'besmet werk' te rijden, volgens hun eigen definitie van besmet werk. Als de bonden meewerkend zouden zijn en treinen buiten de stakende regio's gewoon accepteert met gewijzigde dienstroosters kan de NS het waarschijnlijk wel aan de diensten bij te sturen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat is echt een kleiner probleem dan je het schetst, standplaats Den Helder maakt niet de bulk uit van de ritten tussen Maastricht en Eindhoven. En ja, er valt veel bij te sturen op een dag als dit, maar NS kan niet meer plots meer bijsturingscapaciteit creëren. Daar zit het probleem, want in theorie is het niet zo moeilijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Blijft het punt dat je helemaal niet zoveel bijsturingscapaciteit nodig hebt als de vakbonden mee zouden werken aan het regionaal houden van de acties.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Maar als je bedrijfsstructuren daar niet eens mee om kunnen gaan is er iets goed mis: nu is het de Helderse machnist die een hesje om heeft, maar op een andere dag is het de Helderse machinist die door storm niet van de standplaats wegkomt. Beiden horen geen excuus te zijn voor een landelijk stilgevallen treindienst.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Bij een storm is er geen discussie over besmet werk en kan iemand anders die rit probleemloos overnemen ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten