Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Daniel schreef: vr 07 okt 2022, 22:11 Sowieso is het alleen een probleem bij E-tickets die als PDF geladen zijn, of buitenlandse E-tickets. De NS-app onderdrukt de wallet zelf al.
Dat was bij mij niet het geval in augustus. Met inchecken heb ik maar mijn OV-chipkaart gebruikt en weer uitgecheckt.
Bij terugkomst kan dat uiteraard niet dus toen geprobeerd met vliegtuigmodus en toen lukte het wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat is gek. De NS- en NSI-app zijn al jaren zo ingesteld dat het automatisch oproepen van Apple Pay wordt geblokkeerd zolang de app open is. Buitenlandse apps zoals die van DB en B-Europe hebben die code overigens niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Ja ik weet het ook niet. Normaal heb ik tickets in mn wallet en daar was geen probleem mee. Alleen dit keer een ticketin de NS-i app en dat was gedoe (ook omdat ik de treinvervangende bus moest halen op arnhem (waar ik ook niet mee mocht van de verkeersregelaarster, ook al had ik 1 minuut nog).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in Amersfoort... Er zijn meerdere wegen die naar Den Haag leiden, maar vandaag voor het eerst een goed onderscheid ertussen. (En een nieuw vliegtuigje en pijltje op de TBPs ook trouwens...)
Afbeelding
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Het vliegtuigje is al eventjes en de via-bestemmingen kan met "aan" of "uit" zetten indien gewenst, wat ook al eens eerder is toegepast.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ja maar is het vliegtuigje nu niet iets gedraaid? Staat mij iets van bij dat dat ding eerder als het pijltje stond.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Het viel mij afgelopen donderdag inderdaad ook al op het vliegtuigje veranderd was. Misschien neemt deze maar de plek van 2 karakters in, in plaats van 3, zodat het iets in de ruimte scheelt?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind dat het vliegtuigje in diagonale positie duidelijker naar voren komt, omdat de tekening groter en dikker uitgevoerd kan worden. Horizontaal lijkt het van een afstand meer een plusje.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Horizontaal lijkt dat vliegtuigje van een afstandje op het pijltje dat er naast staat. Daardoor leek het net of er Schiphol pijltje pijltje Den Haag stond, dan is dit wel een verbetering.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Dat dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef: zo 09 okt 2022, 03:17 Het vliegtuigje is al eventjes en de via-bestemmingen kan met "aan" of "uit" zetten indien gewenst, wat ook al eens eerder is toegepast.
In Amersfoort niet eerder toegepast zien worden echter.

Ook de toepassing van de korte naam van Schiphol Airport lijkt nieuw trouwens. Bij de 3200 was nog het "Schiphol Airport ✈ → Rotterdam C.", met als gevolg een veel kleiner lettertype dan wat nu gebruikt wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik heb eerder foto’s vanuit Amersfoort Centraal gezien met de tussenbestemming en pijltje, en van het tegenliggerstation Den Haag Centraal heb ik hier ook wel eens een foto geplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mr-W »

hauptbahnhof schreef: za 08 okt 2022, 17:27 Ja ik weet het ook niet. Normaal heb ik tickets in mn wallet en daar was geen probleem mee. Alleen dit keer een ticketin de NS-i app en dat was gedoe (ook omdat ik de treinvervangende bus moest halen op arnhem (waar ik ook niet mee mocht van de verkeersregelaarster, ook al had ik 1 minuut nog).
Sowieso ontzettend irritant als tickets niet in de apple wallet geplaatst kunnen worden. Vind dat erg klantonvriendelijk,had daar deze zomer ook last van met het zomerticket van Hermes
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2200 rijdt niet tussen Dordrecht en Roosendaal. De normaal vrij rustige 5900 zal sinds het huwelijk van Frans Bauer niet meer zoveel reizigers hebben gehad als de t5922 vanochtend, die buitengewoon veel capaciteit had met SNG7.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Ik stond op Den Haag Centraal te wachten op de 1147 naar Eindhoven. Plotseling kwam een bericht dat er tot 13:15 geen treinen reden tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal door herstelwerkzaamheden. Dan maar via Utrecht met de 2047 en 847 (kost gelukkig niet meer tijd).
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Gaat het eerste deel van de werkzaamheden in Deventer deze maand niet door? In de Rijdendetreinen app zie ik "Tussen Apeldoorn en Hengelo: zijn de beperkingen komen te vervallen." Ik had verwacht dat er vandaag een stuk minder zou rijden, maar dat lijkt niet het geval.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Die werkzaamheden zijn in volle gang, maar deze week is er nog één perronspoor beschikbaar waardoor een deel van de treinen blijft rijden. Dat was overigens gewoon zo gepland, melding lijkt me een misser.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Geen misser, er was een wisselstoring die is opgelost.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Die is er nog steeds, richting het oosten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Met dank aan een goederentrein die er in Blerick nog even voor moest... heb ik nu een enorme blauwe plek op mijn been omdat ik op de trap struikelde en reed de IC naar Maastricht in Roermond weer voor mijn neus weg, wéér nog voor het verspringen van de klok. -0-
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De 2039 rijdt met maar liefst ICM-10 :shock: Het achterste treinstel is zoals altijd bijna zitvol omdat iedereen als een kip zonder kop bij de eerste deur instapt in Gvc. Daardoor heb ik het voorste treinstel voor mij alleen, zoals ook de HC bevestigde die net na Gd langskwam voor controle :trein:

Gisteravond in de 1184 had ik ook al een compleet rijtuig tot mijn beschikking. Zo is het uitstekend reizen :D
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Gebeurt regelmatig op gvc dat iedereen zich in het eerste rijtuig of treinstel propt terwijl het heel rustig is als je tot het voorste rijtuig doorloopt. Wel heerlijk als je dat trucje weet, vooral op de 1100 handig omdat die altijd best lang is.
zij/haar/hen/hun
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Klopt,zie je vaak bij stations waar de ingang aan 1 zijde is,daar blijft iedereen staan of stapt daar in
Zie je ook vaak in Eindhoven op spoor 5 en 6
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Dat zie ik ook wel met de 3300 op Gvc gebeuren: het voorste stel (die vlak voor vertrek werd voorgereden en gekoppeld aan het gereedstaande stel) was tot Leiden rustig.
Aan de andere kant kan het ook fout gaan: enkele jaren geleden bestond een rit van de 2100 in de avondspits uit een solo VIRM6 in plaats van de gebruikelijke VIRM8/10. Je kon duidelijk zien wie niet in de app had gekeken, omdat diverse reizigers weer een stukje terug moesten lopen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De trein die de 3072 moest worden kwam na vertrektijd aan in Nijmegen en vertrok dus ook te laat, maar nog wel voor de 7671 die met +20 reed ofzoiets. De kering in Arnhem ging vrij snel, en in Ede-Wageningen was de vertraging nog +2. Toen sloeg de trein per ongeluk Veenendaal-De Klomp over en waren we keurig op tijd in Driebergen-Zeist :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 202 gasten