Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Suus schreef: ma 03 apr 2023, 08:15 Op station Dordrecht wordt vanochtend het meubilair van de Broodzaak in een busje van een veilinghuis geladen. Vaarwel Broodzaak…
Ombouw naar backwerk?
Dan hoop ik niet dat het zo lang duurt als in Amersfoort het geval was
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door de aanrijding bij Voorschoten, rijden veel reizigers via een andere route, waaronder ikzelf. Dit leidt tot drukte op andere trajecten: zo waren in de 2029 ruim voor vertrek alle zitplaatsen al bezet.

Die handgrepen in de verbouwde VIRM's maken het overigens een stuk minder handig om tegen de stoelen te leunen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ik ben nu ook aan het omreizen via Utrecht. De IC van 08:50 uit Zwolle is best druk vanochtend.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

RobertT schreef: ma 03 apr 2023, 21:50 Ombouw naar backwerk?
Dan hoop ik niet dat het zo lang duurt als in Amersfoort het geval was
Die in Amersfoort was een flinke uitschieter, maar de Broodzaak op Utrecht Centraal (Jaarbeurszijde) was in een paar weken gepiept.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

In Amersfoort is vooral de Broodzaak heel lang dicht geweest voordat er überhaupt met verbouwen begonnen werd. De uiteindelijke verbouwing was zo gebeurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

In de 3152, met forse vertraging, is een ICM-4 beland. Ongetwijfeld nasleep van het nare ongeval van vanmorgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Buzjevur
Berichten: 194
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 18:18
Locatie: In het OV

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Buzjevur »

Nope, er waren problemen op Hoofddorp opstel en daardoor is dit treinstel bijgestuurd in de 3149 (en nu 3152). Leeg naar Ut en vanaf daar als reizigerstrein met flinke vertraging.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

In Breda werd vanmiddag de 1154 opgeheven als gevolg van een aanrijding bij Den Haag HS; dat zorgde voor een flink drukke 9247.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Door de ellende bij Voorschoten lijken er veel omreizigers via Utrecht/Gouda te zijn. De 11728 tussen Gouda en Den Haag is erg druk. Het achterste rijtuig is zitvol. En in de reisplanner staan de meeste ICs van Gouda naar Den Haag vandaag als "erg druk".
zij/haar/hen/hun
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

De Flirtjes tussen Gd en Apn zullen ook wel uitpuilen?
qiribi
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door qiribi »

Zit er een nieuwe TSB bij Wierden? Daar lijken alle treinen vanuit/richting Rijssen in de bocht voor/na station Wierden terug te moeten naar 40kmh. op de P&R stond net (12:25) ook een KROL en er waren wat medewerkers in spoor 1 en 2 bezig op het station in Wierden.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Tom024 schreef: wo 05 apr 2023, 11:08 De Flirtjes tussen Gd en Apn zullen ook wel uitpuilen?
Ik verwacht het wel, maar ik heb er nog niet op gelet.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 4065 had in Gouda al +5, maar liep wegens lastige reizigers (die ik overigens niet gezien heb) nog eens 10 minuten extra vertraging op.
Ik ben toen maar overgestapt op de 2860.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

qiribi schreef: wo 05 apr 2023, 12:28 Zit er een nieuwe TSB bij Wierden? Daar lijken alle treinen vanuit/richting Rijssen in de bocht voor/na station Wierden terug te moeten naar 40kmh. op de P&R stond net (12:25) ook een KROL en er waren wat medewerkers in spoor 1 en 2 bezig op het station in Wierden.
Hij zat er wel, hij leek nu wel weg. Op treinposities staan alle blauwnettreinen weer van hun normale spoor. Ook de NS sprinter kwam op normale tempo weer aan in Wierden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef: wo 05 apr 2023, 18:27 De 4065 had in Gouda al +5, maar liep wegens lastige reizigers (die ik overigens niet gezien heb) nog eens 10 minuten extra vertraging op.
Ik ben toen maar overgestapt op de 2860.
Lastige reizigers zegt u?

Als er in Gouda tegenwoordig een trein met vertraging aankomt de laatste tijd, wordt er al gefloten nadat de deuren goed en wel open zijn. Reizigers krijgen nauwelijks tijd om fatsoenlijk uit (en met name) in te stappen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

De materieelinzet bij de spoorwegen was niet echt geweldig vandaag; die was volgens mij afgestemd op een rustige vrijdag. Echter was dat totaal niet het geval op sommige plekken. Een losse VIRM4 in de middagspits vanuit Arnhem bijvoorbeeld, maar ook een losse GTW-2/8 vanuit Arnhem naar Zevenaar was aanproppen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Het viel mij afgelopen donderdag op Leiden Centraal op dat er wat afdekkingen missen aan het plafond van de hal aan de centrumzijde en dat de constructie die daaronder zat er zo van een afstand niet zo best uitzag. Die was of heel vies, of behoorlijk roestig.
Laatst gewijzigd door Commendatore op za 08 apr 2023, 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door omaylie »

Heb je het ook doorgegeven aan de eigenaar van die hal?
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Ik neem aan dat medewerkers van NS Stations ook weleens omhoog kijken.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Tussen Almo en Llsz liepen er reeën aan de verkeerde kant van het hek, dus we reeën even langzaam, zodat we ze niet overreeën.

Vlak voor Zl: "Iedereen die naar Groningen wil heeft twee keuzes, over een half uur met de intercity, of meerijden met ons tot Meppel en daar overstappen op de sprinter. Maar vanwege de drukte adviseer ik u hier een kopje koffie te halen en te genieten van het zonnetje."

Bij de brug over de Vecht "We rijden even wat langzamer vanwege een instabiele brug" :o

Vlak voor Mp: "Wil iedereen die ons hier gaat verlaten alvast naar het balkon lopen, dan zijn we iets sneller en kunnen we de overstap in Leeuwarden naar Harlingen nog halen". Fijn, meedenkende mcn.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

De bestemmingen op station Den Dolder zijn dit weekend wel even wennen. Ik klaag niet, zonder overstap naar Rotterdam :)
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De Telegraaf: 'Treinen op station Heerlen ontsnappen op nippertje aan botsing: ’Moest denken aan Voorschoten’'
Twee treinen van Arriva zijn zaterdag op het nippertje aan een botsing ontsnapt. Op hetzelfde spoor kwamen ze op ongeveer twintig meter van elkaar tot stilstand en dat zorgde voor flink wat paniek onder de passagiers. „Ik moest denken aan Voorschoten.”

Er vielen geen gewonden. Volgens een woordvoerder van Arriva reed een van de treinen door een rood sein, zegt deze tegenover Limburger. Waarom deze trein het rode sein negeerde, is onbekend. Nadat de treinen piepend tot stilstand kwamen, lag al het treinverkeer van Heerlen naar Valkenburg en Sittard voor ruim vier uur stil.
Gaat lekker op het Nederlandse spoor :o
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

STS-passages komen toch wel vaker voor? In deze week natuurlijk wel goed voor een berichtje in de T...
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

PHS schreef: za 08 apr 2023, 19:52 De Telegraaf: 'Treinen op station Heerlen ontsnappen op nippertje aan botsing: ’Moest denken aan Voorschoten’'
Ik dacht meer aan Amsterdam. Situatie lijkt in de verste verte niet op Voorschoten.... :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Hoewel ik ook geen link zie met Voorschoten, snap ik wel dat mensen daaraan denken bij dit incident. De botsingen in Voorschoten zijn het meest recente grote ongeluk op het Nederlandse spoor, en zitten omdat ze vier dagen geleden gebeurden nog vers in het collectieve geheugen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 199 gasten