Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is zeker het een en ander defect geraakt? .
Gelukkig komt de ICNG bijna (mogelijk volgende week). De 1100 is al een paar dagen onbetrouwbaar op dat traject, dus hopelijk kan de instroom van de ICNG ervoor zorgen dat er weer genoeg stammen beschikbaar komen.
Gelukkig komt de ICNG bijna (mogelijk volgende week). De 1100 is al een paar dagen onbetrouwbaar op dat traject, dus hopelijk kan de instroom van de ICNG ervoor zorgen dat er weer genoeg stammen beschikbaar komen.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eerder waren er al meerdere malen beperkingen in de materieelinzet in de 900, dus het probleem is niet nieuw, alleen is het nu de 1100 die getroffen wordt. Een los ICNG achtje in de 900 zoals gepland is trouwens ook niet echt handig nu de herstelwerkzaamheden bij Voorschoten langer duren, ben benieuwd of men dit nog weet bij te sturen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bijsturen is niet nodig. Zelfs met de extra omreizenden zou het moeten passen, mits de ICNG in de voorziene omloop terecht komt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege de Rotterdamse marathon rijdt de 2800 vanochtend alleen van Utrecht naar Rotterdam en vanmiddag in omgekeerde richting.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag rond 10:00 een Blokkendoos rijden tussen Lage Zwaluwe en Breda. Kennelijk is de Jaap van de Stichting 2454 Crew met een proefrit bezig en moest deze omrijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat heb ik wel vaker gezien. Maar dat Asa daarvoor opgeofferd wordt...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het opofferen van Amstel als stop gebeurt wel vaker de laatste jaren. Dat moet je ook als reiziger uit de reisplanner halen...
Overigens reed het treinvervangend vervoer tussen Zaandam en Amsterdam dit weekend naar metrostation Noord, alwaar op de metro moest worden overgestapt. Van familie begreep ik dat het GVB voor NS-reiziger geen poortje had open staan...
Overigens reed het treinvervangend vervoer tussen Zaandam en Amsterdam dit weekend naar metrostation Noord, alwaar op de metro moest worden overgestapt. Van familie begreep ik dat het GVB voor NS-reiziger geen poortje had open staan...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is tussen Ut en Asb niet opgeroepen dat we niet te Asa zouden stoppen. Voor Asb wel dat we ivm wekzaamheden door zouden gaan naar asd, maar niet expliciet dat we niet te Asa zouden stoppen.
Je mag wel íéts doen voor de gewoontereiziger vind ik.
Edit:correctie
Je mag wel íéts doen voor de gewoontereiziger vind ik.
Edit:correctie
Laatst gewijzigd door IIVQ op ma 17 apr 2023, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die kan de boom in en moet maar elke elke elke elke elke keer in de reisplanner kijken?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend was er een wisselstoring op of nabij Utrecht Centraal, waardoor ongeveer een uur lang vanaf 06:15 alle IC's naar Den Haag en Rotterdam waren opgeheven. Een losse SLT6 van de 4000 helpt dan niet echt om reizigers van 3 IC's mee te nemen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sorry, die laatste moest dus Asa zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Leuk, de stationsenquete invullen op Lage Zwaluwe. De gemiddelde cijfers nog meer de grond indrukken
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik snap echt niet wat er nou zo mis is met dat station. Heb het idee dat veel reizigers er alleen komen omdat ze er gestrand zijn, maar als dagelijkse reiziger is het meer dan prima.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had net een nog veel kortere rit: twee tellen na vertrek uit Rotterdam (met bestemming Amsterdam Zuid) stonden we weer stil. En 10 minuten later nog.
Ik hoor nu dat ze nog een deur moeten resetten en we dan weer kunnen vertrekken.
Ik hoor nu dat ze nog een deur moeten resetten en we dan weer kunnen vertrekken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan hoop ik wel dat er iemand een paperclip bij zich had.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De iCNG-5 waar ik in zat had 3 storingen in de binnendeuren, en ik kon niet doorlopen tot over de "klassieke" bakovergangen. De deurstoring waar ik naast zat heeft de HC geprobeerd "te resetten", maar zonder succes. "Dit is een branddeur. Valt niets mee te doen".
Overigens ben ik zeer gecharmeerd van het klassieke mechanische slot op de kleine wc (en dan zit dat nog eens in de vaste wand ipv in de deur)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die deuren kon je nog wel met de hand open maken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb 6 ofzo tussendeuren gezien en geprobeerd.
3 Hadden een rood knipperende ledring.
Één daarvan was met de hand nog te openen, maar ging erg zwaar.
Één reageerde normaal, een druk op de knop en de deur ging open, van beide kanten.
Die boven de klassieke (niet-jacobs) bakovergang kreeg ik met de hand geen mogelijkheid open.
De rest had een groene ledring en deed het normaal.
3 Hadden een rood knipperende ledring.
Één daarvan was met de hand nog te openen, maar ging erg zwaar.
Één reageerde normaal, een druk op de knop en de deur ging open, van beide kanten.
Die boven de klassieke (niet-jacobs) bakovergang kreeg ik met de hand geen mogelijkheid open.
De rest had een groene ledring en deed het normaal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is eigenlijk al bekend hoe lang het gaat duren voor dit euvel is gerepareerd en er weer op volle snelheid gereden kan worden?Jultar schreef: ↑di 11 apr 2023, 19:06 Problemen met het viaduct. En je hebt geluk dat er inmiddels 80 gereden mag worden, het is een tijdje zelfs 40 geweest.
Zie https://www.prorail.nl/nieuws/vertragin ... ntwerpfout
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 123 gasten