Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE105 »

Tot in de loop van 2024 is de boterzachte prognose.
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Treintje1989 »

Extra en gratis beweging vandaag in Zl:

Trein 726 kwam vandaag voor de verandering binnen op 1a. De 5600 was gewijzigd naar spoor 8. En ik moest natuurlijk overstappen op de trein naar Arnhem en zat in de voorste bak van de 726: 1a -> 10.

Achteraf bleek ik ook kruipend te kunnen overstappen. Mijn 3600 naar Arnhem vertrok met +5. Ik zag trouwens een ICD Traxx op spoor 3, kon niet zien of het een ICD stam was. Maar dit geeft wel verklaring voor de wijzigingen.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Die ICD stam was defect gegaan dus vandaar al die spoorwijzigingen.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Wat deed die dan in Zwolle? #dtv
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zat ik tussen Zutphen en Arnhem in een DDZ waarin blijkbaar een nieuwe OBIS-versie draaide, waarin men wat gevonden heeft op het informeren van reizigers tijdens de vele reclame.
Tijdens de reclameberichten bleef hierin bovenin een blauwe balk met "IC naar Roosendaal" en de tijd staan en onderaan een blauwe balk met "Volgend station: 16.07 Dieren"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

T-hijs schreef: zo 23 apr 2023, 19:25 Wat deed die dan in Zwolle? #dtv
Test/proefritten over de Hanzelijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef: zo 23 apr 2023, 20:50 Vanmiddag zat ik tussen Zutphen en Arnhem in een DDZ waarin blijkbaar een nieuwe OBIS-versie draaide, waarin men wat gevonden heeft op het informeren van reizigers tijdens de vele reclame.
Tijdens de reclameberichten bleef hierin bovenin een blauwe balk met "IC naar Roosendaal" en de tijd staan en onderaan een blauwe balk met "Volgend station: 16.07 Dieren"
Dan heb je inderdaad de nieuwe versie gespot. Zo willen ze het overal uitrollen om toch nog wat informatie te geven tijdens de uitgelichte berichten/reclame etc.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Oh ironie: vandaag rijden de treinen tussen Stavoren en Sneek weer na zes weken dassenellende, rijden de treinen alsnog niet tussen Stavoren en Workum vanwege een seinstoring :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Inmiddels is deze seinstoring weer voorbij.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ik heb het sterke idee dat er in beide richtingen een TSB van 80 km/u zit tussen Meppel en Hoogeveen ter hoogte van Koekange. Weet iemand of dit zo is en zo ja, wat de oorzaak is? Toch geen dassen, mag ik hopen :X
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AnderzamNL »

Vandaag werd in trein 5652 net na vertrek uit Overvecht door de conducteur omgeroepen, dat dit de laatste dienst was van de machinist die na 43 jaar met pensioen gaat. Het verzoek om een applaus werd door het overgrote deel van de reizigers gehonoreerd. Dit zal vast vaker zijn gebeurd, maar voor mij was het de eerste keer. Zeker een ervaring om te onthouden.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Applaudisseren voor het personeel is in de trein niet gebruikelijk nee. In een vliegtuig komt het veel vaker voor dat de passagiers dat doen na een succesvolle landing.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE105 »

PHS schreef: ma 24 apr 2023, 16:50 Ik heb het sterke idee dat er in beide richtingen een TSB van 80 km/u zit tussen Meppel en Hoogeveen ter hoogte van Koekange. Weet iemand of dit zo is en zo ja, wat de oorzaak is? Toch geen dassen, mag ik hopen :X
Tussen Koekange en Hoogeveen zit al een forse tijd een NABO TSB van 90 om/u
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Niet volgens ProRail: https://maps.prorail.nl/portal/apps/web ... ee9d52a253
Er zaten twee NABO's direct ten noorden van Hoogeveen, maar die zijn inmiddels opgeheven.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Ik zie zo snel geen TSB daar zitten. Het kan natuurlijk wel iets van een spoorverzakking zijn geweest waarvoor de machinisten een aanwijzing hebben ontvangen.
mattie156
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door mattie156 »

Voor vandaag alle icng ritten die uitvallen sinds 14:53 vanaf shl

Iemand die een idee heeft wat er aan de hand is..
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Vrij weinig. Zoals al vantevoren aangekondigd zijn het testritten die uit de dienstregeling gehaald kunnen worden om allerlei redenen. In dit geval wilden ze een iets uitgebreidere analyse uitvoeren, dus hebben ze de trein uit laten lopen in Amsterdam aan het einde van een rit en wordt de reserve ICD stam als vervanging ingeregeld.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Weet je zeker dat je dit moet melden?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Wat wil je met je geklikspaan bereiken, PHS?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TommyBoy
Berichten: 9
Lid geworden op: do 21 okt 2021, 11:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TommyBoy »

PHS schreef: di 25 apr 2023, 17:05 Uit de machinistencabine kwam net een vader met twee jonge kinderen, die blijkbaar een stukje mochten meerijden......
Hoe weet je zo zeker dat ze mochten meerijden?
Kan ook dat de machinist bij stilstand de cabine even laat zien.
Wellicht waren ze in het bezit van een cabine kaart, wellicht...er zijn zoveel variabelen
Leest mee, maar reageert zelden
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

PHS schreef: di 25 apr 2023, 17:05 Uit de machinistencabine kwam net een vader met twee jonge kinderen, die blijkbaar een stukje mochten meerijden. Ongetwijfeld aardig bedoeld van de machinist, maar absoluut niet de bedoeling; het zet de veiligheid van reizigers op het spel. Kan ik dit het beste melden bij de NS of de ILT?
Je kunt natuurlijk ook gewoon je mond houden aangezien je geen weet hebt van de context.
🍉
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Dat lijkt mij vanuit veiligheid juist niet de bedoeling: de melding moet je altijd kunnen doen.

De beoordeling van de melding, het eventuele onderzoek van zo'n melding en de consequenties van zo'n melding is niet de verantwoordelijkheid van de melder, maar van de ontvanger van zo'n melding.

Uit eventueek onderzoek kan ook blijken dat de juiste procedure is gevolgd. Maar dan is de documentatie daar ook naar.
--
Zou als eerste beginnen met de vervoerder, mocht de terugkoppeling van de vervoerder niet voldoende zijn voor de melder, kan ILT alsnog een optie zijn.
Bij twijfel: gebruik beton.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Als je echt van mening bent dat je dit moet melden dan zou ik dat doen. Wat je ermee wil bereiken is weer een andere vraag.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Wat een treurigheid.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten