Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

VIRM schreef: di 18 jul 2023, 21:21 Kennelijk geen variant van de pre-Corona Schiphol Schreeuw Service.
Vertel meer!
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Wisselstoring op de HSL tussen Schiphol en Rotterdam. Gisteravond was alles nog in orde, vanochtend thuis stond er dat de IC Brussel vanaf Rotterdam zou rijden, maar eenmaal op Asd blijkt-'ie toch van daar te rijden, maar omgeleid. Dus voor mijn ruim genomen overstap op de Eurostar in Brussel ziet het er nog goed uit.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Aan de omroep te horen zouden we eerst niet op Schiphol stoppen, maar we doen dat toch. Maar we gaan wel via het klassieke spoor.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

IIVQ schreef: di 18 jul 2023, 22:23
VIRM schreef: di 18 jul 2023, 21:21 Kennelijk geen variant van de pre-Corona Schiphol Schreeuw Service.
Vertel meer!
Vóór Corona had ProRail een soort instapassistenten aan het werk gezet bij sporen 1 en 2 op Schiphol Airport om reizigers beter te spreiden en toeristen van dienst te zijn.
Dat ging gepaard met luidkeelse kreten als 'amsterdam central, platform 1' en 'no more boarding!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'. Vandaar dat ik dat zelf had omgedoopt tot de Schiphol Schreeuw Service. .
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ah, die waren even uit mijn geheugen weggedrukt.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

De perronschreeuwers.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

(Voor mij) nieuw op de TBP's en TB7's: een icoontje van mes en vork met rode streep erdoor bij de IC Berlijn, om aan te duiden dat er geen cateringservice aanwezig is. O, en de Duitstalige omroep is terug :trein: Dit alles zojuist gespot in Deventer bij de 241.
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Een defecte bovenleiding zorgt sinds vanmiddag voor flink wat hinder tussen Gouda en Rotterdam Centraal; alleen de 4000 rijdt hier nog maar. De 1700/11700 rijdt van/tot Gouda en keert op spoor 8 en de 500/600 van/tot Utrecht Centraal. Wel funest voor de aansluitingen, omdat je hiermee in Gouda geen aansluiting hebt tussen de Sprinter en de wel rijdende IC in Gouda.

Ik had de 4060 vanuit Rotterdam en deze stond van voor tot achter vol, met notabene een SLT-10. Ook veel reizigers die naar Bijlmer Arena moesten reizen voor Coldplay.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Reiziger Delft »

Jammer dat men niet de intercity's alsnog naar Den Haag stuurde; de werkzaamheden daar gingen immers niet door. Meer capaciteit voor mensen die om moesten reizen en fijn voor reizigers naar Den Haag.

''Ja maar dan klopt de materieel- en personeelsinzet niet meer.''

Materieel: In plaats van in Rotterdam te keren, keert het nu in Den Haag waarbij het in Gouda op dezelfde trein uitkomt. Dit is zelfs gunstiger dan eerder keren in Gouda.
Personeel: Degene die met hetzelfde materieel terug zouden gaan, komen gewoon weer terug op hun oorspronkelijk geplande trein. Degene die in Rotterdam zouden uitlopen, kunnen dat nu ook niet bereiken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Maar hoe ga je dan om met personeel dat in Rotterdam overstapt op een andere route? En wat doe je met aan/afkoppelen van materieel, is daar een nieuw rangeerplan voor?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Reiziger Delft »

Personeel: dat kan nu ook niet doorreizen, dus je zult sowieso iets aan je personeelsplanning moeten doen. Misschien is het zelfs sneller om via Den Haag op hun oorspronkelijke route te komen. Zoals Etienne al aangaf was er in Gouda geen goede aansluiting op de 4000, die ook nog eens vaker stopt dan de intercity.

Materieel: Materieel dat in Rotterdam stond kon in Gouda ook niet bijgeplaatst worden. In Den Haag is de kans groter dat er op de Binckhorst nog iets staat; anders is het jammer dan. Rijden met een kleinere trein is nog altijd beter dan niet.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Z2N schreef: do 20 jul 2023, 09:42 Maar hoe ga je dan om met personeel dat in Rotterdam overstapt op een andere route?
Dat is een probleem dat NS zelf gecreëerd heeft en waar we al 30 jaar over klagen. Maar ja, de werknemer komt op 1, het materieel komt op 2, er komt vast nog wel wat anders op 3, 4 en 5 en als hij geluk heeft komt de reiziger op half 7.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Reiziger Delft schreef: do 20 jul 2023, 10:01 Personeel: dat kan nu ook niet doorreizen, dus je zult sowieso iets aan je personeelsplanning moeten doen.
Alles rond Rotterdam is gewoon open, dus personeel kan prima na een rit Utrecht->Rotterdam richting Dordrecht bijgepland zijn. Als je dan ineens naar Den Haag rijdt, is het ineens knap lastig om dezelfde trein richting Dordrecht te halen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Op het moment dat de omgeleide Pimpel richting Amsterdam langs Almere rijdt, want werkzaamheden bij Apeldoorn, rijdt de 4300 van Almere Centrum naar Weesp als het ware in het pad van de 4900, rijdt die 4900 juist in het pad van de 4300 en rijdt die 4900 bovendien naar Amersfoort Vathorst en rijdt de 5800 op datzelfde tijdstip vanuit Hilversum juist naar Utrecht.

Iemand die überhaupt begrijpt waar dit allemaal goed voor is? :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Z2N schreef: do 20 jul 2023, 10:22
Reiziger Delft schreef: do 20 jul 2023, 10:01 Personeel: dat kan nu ook niet doorreizen, dus je zult sowieso iets aan je personeelsplanning moeten doen.
Alles rond Rotterdam is gewoon open, dus personeel kan prima na een rit Utrecht->Rotterdam richting Dordrecht bijgepland zijn. Als je dan ineens naar Den Haag rijdt, is het ineens knap lastig om dezelfde trein richting Dordrecht te halen. (A)
Je mist volgens mij het punt dat er een storing was op Gd-Rtd. Alleen de 4000 bleef rijden. Dus dat personeel bereikte Rotterdam toch al niet op tijd.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

Milco schreef: do 20 jul 2023, 10:28 Iemand die überhaupt begrijpt waar dit allemaal goed voor is? :')
Dat schrijf je zelf al: om de pimpel om te leiden. Dat lukt niet zonder te schuiven op de Flevolijn, wat weer gevolgen heeft voor de 4900 en uiteindelijk voor de 5800. Om toch overal de gewenste frequenties te behouden, krijg je andere bestemmingen/tijdsliggingen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Heeft de Pimpel dan een ander pad dan voorheen? Eerder werd op Almere Centrum namelijk altijd de 4600 ingehaald (toen nog 14600, maar dat even terzijde).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

Nee, is een wat complexer verhaal met o.a. het keren van de 4300 in Almere (maar dat is alleen avond/weekend). Zal ik t.z.t. even uitzoeken als er gelegenheid voor is.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

De omgeleide IC Berlijn haalt in Weesp richting Zwolle de 4300 in. Die moet daardoor iets langer blijven staan. De korte kering van de 4300 in Almere in de avond en het weekend komt daardoor in de knel. Om dit op te lossen, zijn de 4300 en 4900 richting Weesp/Naarden-Bussum omgewisseld. En daardoor ook de 5800. Waarom dit ook overdag gedaan wordt, als de 4300 niet kort keert, kan ik niet achterhalen. Evenmin waarom oplossingen zoals het keren van de 4300 op 4900 niet gedaan worden.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Datlaatste werd nog een vorige keer gedaan.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

DDietzen schreef: wo 19 jul 2023, 18:34 (Voor mij) nieuw op de TBP's en TB7's: een icoontje van mes en vork met rode streep erdoor bij de IC Berlijn, om aan te duiden dat er geen cateringservice aanwezig is.
Klopt. Ondanks dat icoontje hebben ze meestal wel bier.
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Het treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen loopt niet bepaald vlotjes vanmiddag, de pendeltreinen tussen beide plaatsen hebben vertragingen tot wel ruim 30 minuten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ waren toch werkzaamheden aan de bovenleiding op Arnhem centraal? Daardoor ook kortere treinen. Mensen mochten niet van de vierdaagse viering weg, hoorde ik. (stel vertrek uit, was de boodschap).
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Bovenleiding was stukgegaan en moest worden gerepareerd.
F.k.a. Bollenstad
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Waarom rijden er dan /kortere/ treinen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten