Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

PHS schreef: di 25 jul 2023, 16:36 Op Den Haag Centraal stond een conducteur op het perron te roken. Hij gooide daarna zijn sigaret op de grond -0-
Oei. Dat is niet de bedoeling. Ik ga er vanuit dat je de meneer daarop hebt aangesproken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Kun je tegenwoordig niet meer van het ene naar het andere perron lopen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Of de persoon met een zekere stemverheffing toespreken vanaf het eigen perron: "Foei conducteur, daarmee geeft
U een heel slecht voorbeeld!"
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Niet geschoten altijd mis. Hier klagen over rokende (of tassenachterlatende) conducteurs zet ook geen zoden aan de dijk, terwijl een vermanend doch stichtelijk woord uit jouw mond de schobbejak in kwestie ongetwijfeld het licht had kunnen doen zien :idea:

Het is natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: di 25 jul 2023, 19:57 Hier klagen over rokende (of tassenachterlatende) conducteurs zet ook geen zoden aan de dijk
Is het anders niet een idee als ome Mikos het Doorgeefluik (na heropening, uiteraard) uitbreidt met de mogelijkheid storingen in het functioneren van NS-personeel door te geven?
🗣
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Persoonlijk ben ik niet zo van het wijzen naar anderen, zeker als ik zelf ergens geen last van heb. Het op de grond gooien van een peuk is natuurlijk niet bedoeling, maar even los daarvan heb ik er geen problemen mee als iemand ergens even een sigaretje opsteekt. Dat het wellicht niet op die plek mag zal best een feit zijn, maar zolang ik er zelf geen last van heb hoor je mij niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

TffpaA schreef: di 25 jul 2023, 20:14
trolly schreef: di 25 jul 2023, 19:57 Hier klagen over rokende (of tassenachterlatende) conducteurs zet ook geen zoden aan de dijk
Is het anders niet een idee als ome Mikos het Doorgeefluik (na heropening, uiteraard) uitbreidt met de mogelijkheid storingen in het functioneren van NS-personeel door te geven?
Dat zou ik juist niet doen. Dan heb je een hele grote kans dat het luik wederom dicht gaat en dan definitief.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

TffpaA schreef: di 25 jul 2023, 20:14 Is het anders niet een idee als ome Mikos het Doorgeefluik (na heropening, uiteraard) uitbreidt met de mogelijkheid storingen in het functioneren van NS-personeel door te geven?
Je wilt dat Mikos gaat snitchen over collega’s? :')
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

"Zou TffpaA dit nou serieus bedoeld hebben, ook met die formulering van 'storingen in het functioneren van NS-personeel' en zo? ... Ja, vast wel."
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Het is een hele serieuze jongen, dus waarom zou hij dit niet serieus bedoelen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: wo 26 jul 2023, 12:35 Het is een hele serieuze jongen [...]
Ik ben op zich best een lollige jongen, maar ik ben er wel serieus over dat ik een beetje simpel begin te worden van het patroon van vermeldingen van vermeend wangedrag bij NS-personeel, en dan met name conducteurs. Spreek de persoon er dan direct op aan, of waag desnoods de stap naar het klachtenloket van NS.

Ik snap dat het hier vermeld wordt om een reactie te ontlokken, en daarvan ben ik me bewust dat ik die bal graag terugkaats, maar wellicht dat het ook eens een tandje minder kan.

Voor wie zich aangesproken voelt.
🗣
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dit forum heeft ook een bestaansrecht als een plek waar mensen hun ervaringen mogen delen zonder dat dat meteen moet betekenen dat ze zelf ook degene moeten aanspreken die fout zit of er een klacht van moeten maken.

Het punt "er is een rookverbod, maar ik zie (alwéér) iemand die het moet handhaven zich er zelf niet aan houden" mag best gemaakt worden. In dat verband is de toevoeging dat het om personeel gaat (en niet een willekeurige reiziger zonder voorbeeldfunctie) ook nuttig. Het wordt natuurlijk iets anders als het een hetze wordt tegen een specifieke groep mensen (in dit geval, NS-personeel), een aanval op een specifieke persoon die uit het bericht direct herleidbaar is (met namen, rugnummers, tijdstippen en treinstellen), of ongefundeerd roepen en generaliseren ("ze zitten altijd alleen maar niets te doen in de achterste cabine").
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Dat is een nuance die je gerust mag plaatsen. Mij gaat het dus inderdaad om die grens tussen de intentie een vermelding te maken van specifiek afwijkend gedrag - die inderdaad gewoon moet kunnen worden gemaakt - en de intentie van het creëren van een patroon van continu wijzen op bepaalde vermeende misdragingen door één specifieke beroepsgroep.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Daar kan ik me helemaal in vinden, maar ik kan het toch niet laten daar met je permissie nog een kleine weglating aan toe te voegen:
TffpaA schreef: wo 26 jul 2023, 14:57 [...] en de intentie van het creëren van een patroon van continu wijzen op bepaalde vermeende misdragingen door één specifieke beroepsgroep.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

TffpaA schreef: wo 26 jul 2023, 14:34
Ik ben op zich best een lollige jongen, maar ik ben er wel serieus over dat ik een beetje simpel begin te worden van het patroon van vermeldingen van vermeend wangedrag bij NS-personeel, en dan met name conducteurs. Spreek de persoon er dan direct op aan, of waag desnoods de stap naar het klachtenloket van NS.

Ik snap dat het hier vermeld wordt om een reactie te ontlokken, en daarvan ben ik me bewust dat ik die bal graag terugkaats, maar wellicht dat het ook eens een tandje minder kan.

Voor wie zich aangesproken voelt.
Hier ben ik het van harte mee eens! Het forum hoeft geen klaagmuur te worden!
F.k.a. Bollenstad
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ironisch genoeg zie ik meer geklaag over dat ene bericht dan ik geklaag zie in dat bericht zelf.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door htm_tram »

trolly schreef: di 25 jul 2023, 19:57 Niet geschoten altijd mis. Hier klagen over rokende (of tassenachterlatende) conducteurs zet ook geen zoden aan de dijk, terwijl een vermanend doch stichtelijk woord uit jouw mond de schobbejak in kwestie ongetwijfeld het licht had kunnen doen zien :idea:

Het is natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten...
Je vergeet de vertrek assistenten met het salaris van HC die in 1100 serie buiten het sleutelen om in de 1e klas stilte coupé de laaste roddels uitwisselen ipv de service/controle ronde zouden moeten doen of gewoon stil zouden moeten zijn. :lol:

Edit 18:55 uur:

Met de 1169 vertrokken uit Rotterdam Centraal en nog voor Barendrecht een controle ronde. Als het een keer positief is bij de NS mag dat ook wel gemeld worden :pos: _O-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Mag verwijderd worden
Laatst gewijzigd door Michael op do 27 jul 2023, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Omdat de vervangende bus maar liefst veertig minuten nodig heeft voor de reis tussen Delft en Den Haag HS krijgen reizigers tussen deelde twee stations alleen maar een reisadvies met tramlijn 1, die net iets meer dan de helft van de tijd nodig heeft om de afstand af te leggen.
Het mag dan ook geen verbazing wekken dat tramlijn 1 behoorlijk druk was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door htm_tram »

.
Laatst gewijzigd door htm_tram op do 27 jul 2023, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Ik denk dat het signaal best duidelijk is.
F.k.a. Bollenstad
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AnderzamNL »

Heel leuk dat de IC's op Den Haag HS kopmaken en doorrijden naar Den Haag C, maar op Leiden C leidt dat tot een beetje verwarring:
Afbeelding
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Waarom keren de 2200 en 2400 niet gewoon op Den Haag HS?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 201 gasten