Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Harp, contrabas en carillon natuurlijk, duh. :p
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

In een trein van/naar Twente verwacht ik toch eerder spelers van een midwinterhoorn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Die mogen dat op dit moment niet beoefenen dus die optie valt af.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Suus schreef: zo 10 sep 2023, 00:06 In een trein van/naar Twente verwacht ik toch eerder spelers van een midwinterhoorn.
Uitsluitend vanaf de eerste adventszondag tot en met driekoningen....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Soms maak je toevallig de goeie keuze... ik wilde eens een ICNGtje in de 1100 proberen en kon er met m'n vertrektijd uit Amersfoort zowel in Den Haag als Eindhoven eentje halen.
Gelukkig voor Den Haag gekozen want daarmee toch nog tot Tilburg gekomen, die andere staat nu nog defect bij Oisterwijk :p

In Tilburg wel chaos want daar waren net de hulpdiensten ingezet langs het spoor uit Breda, dus duurde even voor ik richting 's-Hertogenbosch kon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Als er vanwege herstelwerkzaamheden tussen Sittard en Maastricht maar één intercity per uur kan rijden, heb je als treinplanner twee keuzes: je zorgt dat doorgaande reizigers van en naar Luik een normale overstap hebben, of je laat ze respectievelijk 47 en 48 minuten wachten. Één keer raden wat men heeft gekozen. -0-
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gebruikersnaam »

Bij Geleen is een stuk spoor verzakt. Staat volgens mij los van de werkzaamheden.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

De VIRM-4 van Mt naar Std en verder naar Amr zit voor ongeveer 3/4 vol, dus wat dat betreft valt het nog wel mee.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De HC van de 722 was vanochtend erg fanatiek. Bij de controleronde sloeg ze diverse andere reizigers om mij heen over, omdat ze die herkende vanuit Groningen. Dat betekent waarschijnlijk dat dit al haar tweede controleronde was. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TreinenFreak »

Je zou zo'n conductrice bijna complimenteren om haar ijver.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Normaal gesproken neem ik de 6622 in de ochtend, maar vandaag rijdt de iets rustiger 6620 met ruim 20 minuten vertraging door een defecte trein. Die kon ik precies nemen toen ik station Dordrecht Zuid betrad. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

De laatste tijd gebeurt het in Geldermalsen geregeld dat de 6000 van spoor 3 vertrekt, terwijl deze normaal gesproken net als 6900 van spoor 1 vertrekt. Vandaag lijkt het er ook op; in ieder geval de komende x ritten van de 6000 vertrekken van spoor 3.

Nou houd ik wel van efficiënt gebruik van de beschikbare sporen (en spoor 3 wordt anders helemaal niet gebruikt), maar enige voorspelbaarheid is ook wel gewenst. Weet iemand de reden hiervoor?
F.k.a. Bollenstad
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gistermiddag reed de 757 met een losse ICM4, wat tot en met Lelystad Centrum staanplaatsen opleverde. In Zwolle werd het treinstel achter een gereedstaande ICM8 geplaatst...

Overigens waren gisterochtend en vanochtend het merendeel van de poortjes éénrichtingsverkeerpoortjes die naar buiten toe leidden vanwege de grote stroom studenten. Dit zou elke spits het geval moeten zijn. Overigens geldt dit ook voor de brede poortjes, dus ben benieuwd wat het personeel doet als een reiziger in een rolstoel er aan komt...
Laatst gewijzigd door VIRM op di 12 sep 2023, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Wat moet ik verstaan onder een ICM8?
F.k.a. Bollenstad
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

2 viertjes gekoppeld?
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Alleen het woord "losse" aan het begin van die zin is onlogisch. Er bestaan geen losse ICM-8s, of NS heeft ze allemaal in het geheim verlengd.
zij/haar/hen/hun
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Oeps, foutje van mij... Het is inmiddels aangepast!
Beul van de blindegeleidelijn
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Niet erg, kan gebeuren :')
zij/haar/hen/hun
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

VIRM schreef: di 12 sep 2023, 19:13 Gistermiddag reed de 757 met een losse ICM4, wat tot en met Lelystad Centrum staanplaatsen opleverde. In Zwolle werd het treinstel achter een gereedstaande ICM8 geplaatst...

Overigens waren gisterochtend en vanochtend het merendeel van de poortjes éénrichtingsverkeerpoortjes die naar buiten toe leidden vanwege de grote stroom studenten. Dit zou elke spits het geval moeten zijn. Overigens geldt dit ook voor de brede poortjes, dus ben benieuwd wat het personeel doet als een reiziger in een rolstoel er aan komt...
Zijn die rolstoelpoortjes niet standaard voor twee richtingen? Mij viel in elk geval zondagochtend al op dat alle NS-poortjes aan de zuidkant in Zwolle, behalve dus die twee bredere, naar buiten gericht waren. Eerlijk gezegd was dat me er wel een beetje over, want dat is een hele goede manier om opstoppingen te creëeren voor incheckende reizigers, met eventueel gemiste treinen tot gevolg voor mensen die een beetje aan de late kant zijn. Het zijn ook nog eens de beide buitenste poortjes trouwens, dus als je daar aankomt zonder dit te weten, dan kun je ook nog eens op zoek naar een poortje dat je doorlaat. Dat is zeker bij drukte een probleem.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Rolstoelpoortjes zijn inderdaad standaard voor twee richtingen. Kennelijk gisteren en eergisteren niet.Dit wordt dus gedaan omdat er in de spitsen enkele piekmomenten zijn met heel veel studenten. op het station
Zie ook dit artikel van ProRail.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: do 10 aug 2023, 11:34
ODRAIL schreef: ma 07 aug 2023, 15:55 Goed ... vanmiddag de eerste claim ingediend sinds 2018.

Afgelopen zaterdag reden er een uur lang geen treinen tussen Utrecht Centraal en Woerden i.v.m. spoedwerkzaamheden c.q. schouwen langs de baan. Een uur extra wachten vond wel iets te lang. Dus vandaar de claim.
En vanochtend bericht ontvangen dat de claim goedgekeurd is :pos: ;) .
Het heeft even geduurd ... maar sinds vanochtend staat het geld op mijn rekening :pos: ;) .
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Vanmiddag in 30755 het toppunt van lef gezien: op Ahp stapt een persoon in, terwijl twee S&V-medewerkers duidelijk herkenbaar op nog geen vijf meter afstand hun ronde doen. Trein vertrekt, de S&V-medewerker vraagt de man om een vervoerbewijs...

Dat-ie dus niet heeft.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Meer waarschijnlijk: de persoon in kwestie was gewoon niet al te snugger.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

Of de beste man is het wel gewend om de rekening later in huis te krijgen en niet te betalen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten