Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door een "storing in een tunnel" rijden er geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid. Ik neem dus aan dat hiermee de Willemsspoortunnel bedoeld wordt.
Maar waarom rijden er dan ook veel minder treinen tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS? Het opheffen van de 1100 kan ik nog wel begrijpen, maar ook de 2200 en 2400 rijden niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

De chaos in Zuidwest-Nederland wordt op dit moment verergerd door een aanrijding tussen Lage Zwaluwe en Breda met trein 6619. Ik keer nu onverrichter zake terug naar Dordrecht met de 306621, maar die gaat nu defect voor vertrek uit Lage Zwaluwe. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

De aanrijding is er weer een van het klassieke soort voor dit baanvak: De 6619 heeft een voertuig geraakt. Mijn 6622 kwam zodoende niet verder dan de HSL-aansluiting bij Zevenbergschen Hoek, en ging even later terug naar Lage Zwaluwe. Vanaf daar moest iedereen overstappen om verder te komen of terug naar Dordrecht te keren, omdat onze treinstellen als evacuatietrein gebruikt werden.

Linkje met een foto: https://www.bd.nl/breda/auto-met-aanhan ... ~ac8464e1/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Mijn reis van Maastricht naar Den Haag Centraal ging vanochtend ook niet zo lekker. Eerst met de 822 naar Eindhoven. Onderweg zag ik dat er een storing in de Willemsspoortunnel was. Prognosetijd was toen nog 09:30 en de 1122 zou ook uitvallen. Daarom bleef ik maar zitten tot Utrecht Centraal. In Utrecht reed de 1722 (niet bestaande overstap) net weg toen ik bij spoor 8 was. Dan de 2822, hopelijk kon ik in Gouda nog overstappen op de 6920. Maar helaas, ook deze trein was al weg. De 2022 reed ook niet, de volgende trein werd de 6822.
Het bleek toch een betere keuze te zijn. Als ik in Eindhoven had gewacht op de 1124, dan was ik in Breda gestrand.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

In de categorie klein leed: De deur-open-knop van de deur waar ik wilde instappen was weg: het rondje zat er nog naar je kon je vinger er doorheen steken. Bij het volgende balkon ingestapt, en even zoeken naar het treinstelnummer Afbeelding (het was trouwens de ICM 4216)

Gelukkig kwamen de HC's net langs en die hebben het doorgeven. Waar geef je zoiets door als het Doorgeefluik defect is? (die sticker is niet erg, al wel vervelend als een trein gesplitst wordt, die deur-knop vind ik erger, weet niet wat voor draden er a hter hangen)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Je kan het melden in het kopje "hoe is je reis", in het hamburgermenu in de NS App. Zolang de doorgeefluik-medewerker welverdiende rust aan het nemen is werkt dat het makkelijkst.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Geen treinen tussen Amsterdam/Schiphol en Utrecht door inzet van hulpdiensten. Trein 2922 werd daarom opgeheven in Geldermalsen... Gelukkig kon ik direct met de 6922 verder.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Rekening houden met omreizen is blijkbaar nog steeds lastig.
Ik een 3500, die serie is vandaag te enige rechtstreekse verbinding van Den Haag C en Schiphol naar Utrecht. Dan is een los VIRM-viertje toch echt te weinig. Bij vertrek uit Leiden pastte het nog wel, vanaf Schiphol tot Utrecht werd het proppen met volle gangpaden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vandaag naar Utrecht geweest. Vanaf Baarn om 12.54 naar Utrecht Centraal zonder stop in Overvecht. Die kwam aan op spoor 8b. Vervolgens overgestapt naar Leidsche Rijn. Terug om 17.25 vanuit Maliebaan naar Amersfoort. In Den Dolder stapte een dame in die behoorlijk luidruchtig telefoneerde. In Amersfoort aangekomen op spoor 7 voor een overstap op spoor 6 naar Baarn. Die trein had Almere als bestemming.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ja. Het viel mij dit weekend ook al op dat Zwolle een rechtstreekse Sprinter had naar Almere via Amersfoort. :mrgreen:

De 722 vertrok vanochtend met +8 uit Zwolle. Zo te zien heeft de treindienstleiding de 4622 op Almere Centrum even laten wachten op spoor 2, zodat mijn trein er langs kon.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

De 2900 uit Mt stond in Rm net met de voorste deur (van slechts 4 bakken!) praktisch naast de achterste deur van de RS11, het kan dus wel! :D Hij stond ook bij een bakbord, maar ik weet niet welk nummer, ik zal er op de terugweg eens op letten. Als ik niet hoef te rennen tenminste.

— Mijn conclusie is dat hij waarschijnlijk bij bakbord 8 gestopt is. Helaas dus nog steeds geen fatsoenlijke plaatsing van de bakborden. :cry:
Laatst gewijzigd door umbusko op za 23 sep 2023, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

De laatste trein nog uitwisselen in Venlo… en vertrek met +8. Dat kan ook alleen Arriva. :X
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door robert1955 »

Trein gemist doordat ik geen zin had kletsnat te worden. Volgende rit Asd - Vathorst komt redelijk op tijd om 11.13 binnen, maar krijgt gelijk +5, al snel +8. Vertraging door materieel storing wordt omgeroepen
Na enige tijd gaat de verlichting uit en er begint een Control Delete Alt circus. Daarbij zijn minutenlang de deuren niet te openen. Dat de trein niet zal rijden is dan wel duidelijk, maar wordt alleen gecommuniceerd op de CTA.
En toen bleek dat de volgende tiy ook al met +10 zou gaan heb ik het opgegeven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik nam gisteren de heroïsche taak op mij om twee BLÅHAJ te vervoeren van het asiel in Breda naar hun nieuwe baas in Groningen. De reis begon om 15:23 op station Breda. De 1100 was ietsje te laat, maar de 559 viel volledig uit in Rotterdam. Om de drukte te vermijden ging ik via Schiphol, waar de 761 met circa +15 reed. Dat werd onderweg niet beter, we stonden puntje perron van Amsterdam Zuid stil omdat we achter de trein naar Venlo zaten. In Zwolle moest het achterste van de drie stellen eraf. Bij Assen hadden we +21 en zaten we achter iets traags.

De 580 terug naar Rotterdam reed met DDZ10 en behalve een dubbele stop in Assen ging vrijwel probleemloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Smolhaj :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rikkel »

Ik sta nu in Doetinchem bij de overgang Terborgseweg bij het station. 5 minuten voor de trein moest komen gingen de bomen al omlaag. Zou wel iemand langs de sensor op gelopen hebben?

Ik zie het net in de app. Sein en wisselstoring
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door fogeltje »

Ik heb gisteren volgens mij voor het eerst dit jaar de trein genomen. Ik heb al heel lang dalurenkorting (vroeger VDU, tegenwoordig dat stomme Dalurenvoordeel hoewel ooit beloofd was dat je VDU tot het einde der tijd mocht verlengen als je het nog had), maar toch werd vanmiddag van Helliemond naar Eindhoven vol tarief afgeschreven. De baliemedewerker in Eindhoven kon het ook niet verklaren, alles stond goed op mijn kaart. Terugweg ging wel goed. Vage gedoe. Overigens via Twitter (ik weiger het anders te noemen) binnen een uur restitutie gekregen van de webcare, dat was netjes :pos:

Het stomme is alleen, omdat ik bij de check-in een automatisch opladen getriggered heb en de NS vindt dat niet abohouders minimaal 20 euro op hun kaart moeten hebben, heb ik nu meer dan 20 euro nog op mijn kaart staan waar ik waarschijnlijk een aantal jaar mee kan doen :')
"Een touringcar is geen bus"
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Als je zó weinig reist, waarom zou je dan nog een abonnement aanhouden?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door fogeltje »

Omdat het dus ooit een VDU was met korting in de middag en ik mogelijk ooit meer wil reizen. Nu wil het omzetten naar Flex maar daar denk ik nooit aan :')
"Een touringcar is geen bus"
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Goed te horen dat ik niet de enige ben.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Trein 646 was met een los ICM viertje natuurlijk veel te kort tussen Utrecht en Rotterdam. Ook de voorgaande 1746 naar Den Haag reed met een los viertje maar dat was daar nog net voldoende.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Waarom die dan ook gesplitst is in Zwolle is natuurlijk weer erg vreemd:
https://treinposities.nl/ritinfo/20230925/646
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Er zal vast iets met het 3tje mis zijn geweest. Volgens planning stonden er namelijk wel 7 bakken.
zij/haar/hen/hun
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Bemined schreef: ma 25 sep 2023, 15:56 Trein 646 was met een los ICM viertje natuurlijk veel te kort tussen Utrecht en Rotterdam. Ook de voorgaande 1746 naar Den Haag reed met een los viertje maar dat was daar nog net voldoende.
1746 zat ik zelf in en die was inderdaad vrij druk. De 646 is in Zwolle gesplitst vanwege ATB problemen met stel 4022.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten