Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Utrecht Centraal is de verlichting van kleur veranderd, in plaats van wit licht is er nu warm amber kleurig licht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Speciaal voor het voetbal, Oranje speelde gisteravond in de Galgenwaard tegen Engeland. En dat zag er wel gelikt uit, zeker ook met de Oranjesupporters die na de wedstrijd tevreden terug kwamen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee daarvoor is de verlichting niet aangepast.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan vind ik het heel onlogisch dat de verlichting op 24 uur tijd specifiek in het oranje is aangepast, en ook alleen voor 2/3 van de hal. Zo snel is de gemiddelde hoogwerker niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er stonden mensen met een laptop in de hal die bezig waren met de verlichting. Men kan daarop de kleur instellen, maar ook de verlichting helemaal uitzetten. Uiteindelijke doel is dat de verlichting overdag wit is en als het donker is (specifiek in de avonduren) warm wit gaat worden, zoals op de foto te zien.
Het is ook tussen 21:00 en 22:00 aangepast. Want om 21:00 was het nog het normale licht.
Het is ook tussen 21:00 en 22:00 aangepast. Want om 21:00 was het nog het normale licht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als het voor iets anders is dan Oranje vind ik het oprecht een kutidee, dat 'warme' licht is namelijk rommelig en naar gevoel donkerder. En gezien de sociale veiligheidsproblematiek waar het stationsgebied mee te maken heeft lijkt me dat alles behalve handig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Utrecht Centraal heeft naar mijn mening een bouwmarkt sfeer, het mag best wat warmer. Goed initiatief.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 661 reed vandaag met ICM13, bij Rotterdam Alexander resulteerde dat in dat de achterste deur net enkele meters buiten het perron viel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met vier stellen zal die er vast drie achterlaten in Zwolle...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
661 rijdt al weken met twee stellen ten noorden van Zwolle.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik moest van Asb naar Rtdn. Maar de rechtstreekse spr van 07:04 is uitgevallen.
Ik kan een half uur wachten of via Shl en Rtd reizen, heb dat laatste gedaan maar geen toeslag ICD betaald, maar ben ook niet gecontroleerd.
Wat zegen de regels over de ICD-toeslag, als je eigenlijk geplande reis niet meer mogelijk is en de HSLZ-N de snelste optie wordt?
Ik kan een half uur wachten of via Shl en Rtd reizen, heb dat laatste gedaan maar geen toeslag ICD betaald, maar ben ook niet gecontroleerd.
Wat zegen de regels over de ICD-toeslag, als je eigenlijk geplande reis niet meer mogelijk is en de HSLZ-N de snelste optie wordt?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan heb ik zwartgrijsgereden.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 1827 was vorige week maandagochtend hetzelfde geval, ook 13 bakken icm en van Den Haag tot iig Amsterdam zuid telkens passen en meten op iedere station
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het kan en het mag tot 15 bakken ICM, mits het overal langs het perron past.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, dat past alleen bijna nergens.
Maar toen 15 bakken nog gebruikelijk was tussen Utrecht en Zwolle heb ik daar ook wel eens 16 voorbij zien komen.
Op Rotterdam Alexander met precies 340 meter perron is 12 bakken ICM echt het maximale wat langs het perron past.
Maar toen 15 bakken nog gebruikelijk was tussen Utrecht en Zwolle heb ik daar ook wel eens 16 voorbij zien komen.
Op Rotterdam Alexander met precies 340 meter perron is 12 bakken ICM echt het maximale wat langs het perron past.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan heeft er iemand op de bijsturing materieel zijn/haar werk niet goed gedaan, die had moeten zien/weten dat 13 bakken niet past en anders via systemen moeten onderzoeken of het geen conflicten geeft met de perronlengte bij 'verkeerd materieel'. Als die medewerker dat gedaan had was dit zeer waarschijnlijk niet gebeurt. De oorzaak hiervan is de 650 die met 7 ipv 6 bakken ICM reed (OH omloop met inzet van een OC stel) nadat deze in Zwolle als 613 zo gestart is. Eigenlijk had men daardoor dus met 10 bakken uit Rotterdam moeten vertrekken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het valt me al maanden, zo niet jaren op dat in 's-Hertogenbosch intercity's richting Utrecht die op spoor 3a gepland staan, consequent op heel spoor 3 halteren. Heeft dat een reden? Voor reizigersspreiding is het zo niet ideaal, want de grote kudde die braaf op 3a wacht stapt nu aan de voorzijde in, waar het gemiddeld toch al drukker is aangezien de perrontoegang in Eindhoven - waar de betreffende treinen vandaan komen - evenals veel (zo niet alle) stations op de lijn uit Venlo ook aan de voorzijde zit.
Wederom: ik klaag niet, voor mij blijft het zalig rustig achterin, maar ik ben wel benieuwd naar het waarom.
Wederom: ik klaag niet, voor mij blijft het zalig rustig achterin, maar ik ben wel benieuwd naar het waarom.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eenzelfde gebeurt altijd op Sittard met de IC naar Maastricht. Die halteert ook gewoon waar die wil ipv op het aangekondigde perrondeel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De situaties dat treinen "midden" langs het perron stoppen heeft te maken dat machinisten gewoon het seinenboek opvolgen want als je niet krom wordt binnen genomen bij een a/b spoor dan moet je volgens het seinenboek stoppen bij het bakbordje met de blauwe achtergrond.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heeft vast niks met bananen en dubieuze toepassingen daarvan te maken.
Maar wat betekent het dan wel? #ikvraagditvooreenvriend
🗣
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten