Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren viel het mij in Zwolle op dat Keolis echt haar best had gedaan het tvv op het Kamperlijntje niet op de knoop aan te laten sluiten. Zo vertrok het tvv richting Zwolle Stadshagen en Kampen om :09 en :39.
De 738 die ik had reed met een ICM6, en dat was gewoon net te krap voor de zaterdag. De aansluitende 2638 in Almere vertrok met +4 (mede omdat mijn eerste trein vertraging had, en beiden van spoor 1 vertrokken), en reed met een VIRM6 i.p.v. het gebruikelijke ICM. NS had overigens wel weer nagedacht over materieelinzet in de 3000, aangezien ik tot tweemaal toe in ritten met twee stellen zat.
Beul van de blindegeleidelijn
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

cassie127 schreef: wo 04 okt 2023, 16:00
Suus schreef: wo 04 okt 2023, 08:37 Een wisselstoring die de rest van de dag duurt klinkt als een fysiek defect zoals een gebroken puntstuk.
Correct. Is maar 1 spoor beschikbaar rond Den Dolder/Bilthoven
Toch wel grappig, want diezelfde dag zat ik in een trein die wel van spoor 2 vertrok.(Richting Baarn dan, niet Amersfoort) Terwijl in de overige gevallen alle treinen van spoor 1 vertrokken.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

PHS schreef:Het is alleen geen testprogramma, dit zijn de punctualiteitscijfers van de treinen in reizigersdienst.
Zoals volgens mij al wel eerder hier verteld zijn de ritten met reizigers de laatste stap in het testprogramma en vallen nog onder het testprogramma. De officiële introductie moet nog plaatsvinden.

Over de relatief lagere punctualiteit en uitval: het is een combinatie van enkele vervelende bugs en gewenning van personeel. Die bugs hoeven geen tot weinig (lees: hooguit een minuutje) vertraging te veroorzaken, maar dan moeten de storingen die de machinist ziet wel op de juiste manier afgehandeld worden en dat is helaas niet altijd het geval.
Op dit moment is de trein nog behoorlijk gevoelig voor de juiste bediening, dus als de machinist hele rare dingen gaat doen, dan kan het zijn dat de trein niet meer weg gaat komen omdat bepaalde onderdelen zichzelf ter beveiliging gaan blokkeren.
Uiteraard komen er updates om de bugs de repareren en de trein wat minder gevoelig voor vreemde handelingen te maken, maar dat kost tijd. Niet alleen in ontwikkelen, maar ook in opnieuw testen en goedkeuring krijgen.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Bij het testprogramma was het de bedoeling dat TRAXX+ICR één op één als reserve beschikbaar zou staan. Dat is echter niet langer het geval, waardoor je de facto wel degelijk over een definitieve inzet kunt spreken. Een deel van de uitval is ook hieraan te wijten, meermaals is het voorgekomen dat ritten meerdere slagen achter elkaar uitvallen omdat er geen reserve beschikbaar was.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

PHS schreef: zo 08 okt 2023, 14:43 Het is alleen geen testprogramma, dit zijn de punctualiteitscijfers van de treinen in reizigersdienst.
Toch wel dus. Jultar was mij voor. Maar als je wilt bashen vind je altijd wel wat.
F.k.a. Bollenstad
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Bemined schreef:Bij het testprogramma was het de bedoeling dat TRAXX+ICR één op één als reserve beschikbaar zou staan. Dat is echter niet langer het geval, waardoor je de facto wel degelijk over een definitieve inzet kunt spreken. Een deel van de uitval is ook hieraan te wijten, meermaals is het voorgekomen dat ritten meerdere slagen achter elkaar uitvallen omdat er geen reserve beschikbaar was.
De inzet van ICNG is inderdaad helaas noodzakelijk om de ritten te kunnen rijden. Echter doet de staat van het reservematerieel verder niet af aan het feit dat de ICNG ritten nog steeds onderdeel zijn van het testprogramma. Zoals je ook wel weet was het ook zeker niet de bedoeling dat dit zou gebeuren, maar het is nu eenmaal de realiteit.

Ik hoop nu vooral dat Alstom werkelijk wekelijks een nieuw treinstel af kan gaan leveren. Met wat meer reserve zou het al een hele hoop schelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Duidelijk verhaal over de uitval, bedankt. Ik vroeg het immers puur uit nieuwsgierigheid. :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Bedankt voor het delen, jultar.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8860
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Helaas noteren we vandaag twee defecten aan dezelfde compositie. Stellen 3227 en 3136 zijn deze avond opnieuw gestrand bij Oisterwijk nadat dit vanochtend ook al gebeurde op de Moerdijkbrug.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

VIRM schreef: zo 08 okt 2023, 14:44 Gisteren viel het mij in Zwolle op dat Keolis echt haar best had gedaan het tvv op het Kamperlijntje niet op de knoop aan te laten sluiten. Zo vertrok het tvv richting Zwolle Stadshagen en Kampen om :09 en :39.
Zo te zien hebben ze gekozen voor het bieden van de busaansluitingen in Kampen in plaats van de treinaansluitingen in Zwolle.
RobertT
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

ArrivaBas schreef: zo 08 okt 2023, 19:55 Helaas noteren we vandaag twee defecten aan dezelfde compositie. Stellen 3227 en 3136 zijn deze avond opnieuw gestrand bij Oisterwijk nadat dit vanochtend ook al gebeurde op de Moerdijkbrug.
En heeft geduurd tot bijna 2245.Alle 1100en uit Ehv vielen uit,de 1184 was de eerste die weer reed
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21371
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 725 is vandaag niet al te ver gekomen, want die werd al te Leiden Centraal opgeheven.
De 2416 moest voor Leiden lang wachten op een vrij aankomstspoor (al weet ik niet waarom) en vertrok daardoor (en door de overstappers van de 725) met +10.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zit in een sprinter die op Zevenbergen en Oudenbosch gaat stoppen. OMG! Dat is niet meer gebeurd sinds 24 augustus.

(Zou fijn zijn geweest als er na de stremming van 11 dagen niet direct weer een technisch defect was opgetreden)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Update: de trein is in Lage Zwaluwe opgeheven, het spoor is nu te defect om überhaupt nog een trein te laten rijden…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Controles voor de treindetectie zijn niet gedaan, dus moet er iemand komen om dat alsnog te doen. Alleen heeft de aannemer blijkbaar niemand beschikbaar, dus is het wachten tot er iemand kan komen en de controles uit kan voeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dit is toch echt een wanvertoning aan het worden. Man man man man man man man man man man man man man man man man man man vrouw man man man man man man man man man.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Afbeelding
🗣
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 407
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Ik weet niet wie de indeling van station Delft heeft verzonnen, maar ik heb alle uithoeken van het station bezocht en nergens kon ik met mijn fiets (die niet door de draaideuren die op iedere uitgang paste, zelfs niet die bij de fietsenstalling) het station verlaten... Na een hoop gerondloop maar even het NS informatiepunt aangeschoten die me via de nooduitgang (!) het station uit gebonjourd heeft. _O- _O-
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8860
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/435 ... ding-kapot
Aan de oostkant van Brabant is het ook raak met een hardnekkige storing. Deja vu incoming... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Jultar schreef: wo 11 okt 2023, 11:33 Controles voor de treindetectie zijn niet gedaan, dus moet er iemand komen om dat alsnog te doen. Alleen heeft de aannemer blijkbaar niemand beschikbaar, dus is het wachten tot er iemand kan komen en de controles uit kan voeren.
Suus schreef: wo 11 okt 2023, 11:39 Dit is toch echt een wanvertoning aan het worden. Man man man man man man man man man man man man man man man man man man vrouw man man man man man man man man man.
@Suus: Welkom in een wereld waarin alles maar dan ook alles uit en aan besteed moet worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12831
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Lang leve de VVD *O* *O* *O*
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Een nieuwe dag. Een nieuwe sein- en wisselstoring tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De HC van mijn 726 riep na vertrek uit Almere om dat de trein overvol was door een verstoring en een kleinere trein (ICM6), en dit vooral te melden in de app. Normaal is ICM6 wel okay, maar door de sein- en wisselstoring tussen Almere en Weesp was dit volgens mij de enige trein die richting Amsterdam reed.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten