Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Een klein halfuurtje geleden kwam een Thalys door Tricht, richting Ht. Ik meen me te herinneren dat dat gepland is vanwege alle werkzaamheden, maar het viel wel op. :shock:
F.k.a. Bollenstad
Bemined
Berichten: 5953
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Er stond weer eens een defecte trein op de HSL waardoor de 9340 werd omgeleid via Utrecht en Breda.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Ah (uitroep; niet station Arnhem)! Dat verklaart!
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21367
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Michael schreef: vr 27 okt 2023, 15:30 Jullie kunnen tenminste nog iets plannen. Ik kan inmiddels al 2 weken helemaal niks plannen in de app omdat bij mij de reisplanner het niet doet. Bij alle reizen die ik wil plannen krijg ik de melding geen reisadviezen gevonden. :X
Dan gebruik je toch gewoon de website van NS of Rijdende Treinen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Ja dat zou kunnen. Maar via de website kan je geen reizen opslaan en bij rijdendetreinen moet je in de app elke rit apart selecteren om op te slaan en kun je niet de hele reis in 1 keer opslaan.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Daniel schreef: vr 27 okt 2023, 20:25 De 1700 en 11700 vervallen eigenlijk alleen tussen Gouda en Utrecht.
Maar effectief rijden daardoor slechts 2 IC's tussen Gouda en Utrecht, omdat ze 4 minuten na elkaar rijden. En als er dan een losse DDZ4 op het traject naar Akkrum zit, is dat best wel krapjes op zaterdag.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
iamthedutchdude
Berichten: 996
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Michael schreef: za 28 okt 2023, 16:32 Ja dat zou kunnen. Maar via de website kan je geen reizen opslaan en bij rijdendetreinen moet je in de app elke rit apart selecteren om op te slaan en kun je niet de hele reis in 1 keer opslaan.
In de 9292-app kan dat wel, ook zonder account. Misschien dat dat een tijdelijke oplossing kan zijn?
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Dat is een goede optie ja. Helemaal niet aan 9292 gedacht. Dankjewel voor de tip :pos:
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik gebruik daar de SBB planner altijd voor. *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Gisterenavond was het rommelig op het spoor met diverse (grote) vertragingen op vele plaatsen in het land en vanochtend een sein- en wisselstoring tussen Den Haag en Rotterdam, waardoor het ook in Rotterdam gezellig is.
Om 07:10 passeerde mijn 2814 bij binnenkomst in Rotterdam een Thalys in noordelijke richting via spoor 14, die aannemelijk omgeleid is via Breukelen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik heb een zeer vermakelijke ochtend op het moment, mijn trein heeft namelijk ruim 20 minuten op station Rotterdam Blaak moeten wachten op een bovenleiding die wel/niet/waar kapot was, maar op Rotterdam Blaak is het moeilijk treinen opheffen dus kwamen we alsnog met +30 aan in Dordrecht.

In Dordrecht is het ophef-a-mole door NS en ProRail. Mooiste reactie van een reiziger: “Ik ben 25 en reis nog steeds met de trein. Ik moest er maar eens een podcast over maken.”
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21367
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Omdat de ICd van 8:09 vanaf Rotterdam Centraal overvol zou zijn (als die überhaupt gereden heeft) en de ICd van 8:25 uitgevallen is, besloot ik maar met de 4000 naar Duivendrecht te gaan.
Omdat ik mijn laptop bij me heb, kan ik onderweg wel alvast werken. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Je geniet met andere woorden volop van alle investeringen die door de onvolprezen kabinetten Rutte in het Nederlandse OV zijn gedaan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mr-W »

PHS schreef: ma 30 okt 2023, 10:00
Suus schreef: ma 30 okt 2023, 08:55 “Ik ben 25 en reis nog steeds met de trein. Ik moest er maar eens een podcast over maken.”
Ik ben ook 25 en vraag mij eveneens af of het niet hoog tijd wordt om met de auto te gaan reizen.
Iedereen die ik ken (regio Eindhoven) koopt na zijn studie een auto voor woon/werkverkeer, inclusief mensen die planologie hebben gestudeerd ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Bij PHS is het glas sowieso hoogstens halfvol, dus zijn reactie had ik verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Mr-W schreef: ma 30 okt 2023, 11:43 Iedereen die ik ken (regio Eindhoven) koopt na zijn studie een auto voor woon/werkverkeer, inclusief mensen die planologie hebben gestudeerd ;)
In een stad die zo om de auto heen is gebouwd kan ik me dat ook goed voorstellen. Ik heb er zelf mijn jeugd doorgebracht en we deden daar niet anders dan alles met de auto - hooguit de school werd met de fiets bezocht. Nu ik in Arnhem woon, merk ik dat ik daar voor de meeste ritten ook de auto gebruik.

Ik heb echter ook 16 jaar in de omgeving van Amsterdam gewoond, en daar had ik die auto eigenlijk nooit nodig. Alles werd met de fiets of het OV gedaan. Dat je de auto eigenlijk ook nergens echt kwijt kon, of alleen tegen hele hoge tarieven of maar voor een beperkte tijd (blauwe zone), speelde daarin ook zeker mee.

Met andere woorden: planologie speelt inderdaad een leidende rol in de modal split ;)
🗣
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Nu heb je in Amsterdam wel een hele grote binnenstad die met de auto nauwelijks te doen is. In de hele grachtengordel kun je je auto niet fatsoenlijk kwijt als je voor een boodschap gaat.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik merk sinds ik in Den Bosch woon, dat ik de auto voor binnenstedelijke verplaatsingen minder gebruik (of het moet voor een bezoek aan de bouwmarkt en grote boodschappen zijn) ten gunste van de fiets. Voor woon-werk nog wel, maar dat is omdat Wageningen zich met een forse omweg laat bereizen. Maar recreatieve reizen gaan vooral per OV.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Jij sluit bij voorbaat een vakantie per Interrail uit omdat je misschien vertraging hebt (er staan immers nooit files), maar een aannemer die de boel naar de vernieling werkt en vervolgens de reizigers meer dan een maand opscheept met bussen uit Kroatië en Slowakije mag ik geen prutswerk noemen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Halfleeg dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DPDelft »

Graag weer terug naar het onderwerp van het topic en niet elkaar verwijten maken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Ja maar dan wordt de modder hard en dat gooit niet zo lekker -0-
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten