Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Meestal worden Intercity's vanuit de randstad in Zwolle korter. Maar gisteravond kwam mijn 1871 met een DDZ6 in Zwolle aan en werd gekoppeld aan een gereedstaande DDZ4.
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

TIL dat de HC bij SNG ook kan sleutelen vanuit de deur van de cabine, naast de deurstijl binnen zit ook een sleutelkastje.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Is ook bij de FLIRT het geval
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

En bij de ICNG, en ook bij de VIRM kan er vanuit de cabine gefloten en gesloten worden.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Trein 1640 kwam met 2 minuten vertraging Amersfoort binnen (zat achter de vertraagde IC Berlijn) en op dat moment besloot het personeel van trein 11740 te gaan vertrekken. Had er niet even 90 seconden gewacht kunnen worden?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Nee, want dienstregeling en alles moet op tijd rijden want vertraging mag niet :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

In de praktijk is het een tombola of lichtvertraagde crossplatformaansluitingen worden overgenomen. Formeel mag het volgens mij niet, maar ik zie het ook wel vaker gebeuren dat ze wel worden overgenomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Gamma schreef:Trein 1640 kwam met 2 minuten vertraging Amersfoort binnen (zat achter de vertraagde IC Berlijn) en op dat moment besloot het personeel van trein 11740 te gaan vertrekken. Had er niet even 90 seconden gewacht kunnen worden?
Nee. Vertraagde treinen naar de Randstad worden niet afgewacht in Amersfoort. Dat is beleid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

In voorbereiding op de storm van morgen presteert NS het om op de Brabantroute twee Sprinters achter elkaar met een vertraging van meer dan 15 minuten te laten rijden. Mijn 6655 is een trein eerder dan ik normaal neem naar huis, en die rijdt met +25... Mijn normale trein, de 6657 heeft inmiddels ook +20, net als de Intercity ertussen. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Inmiddels staat er een bericht op de website van NS:
Omdat voor morgen, donderdag 2 november, zware storm verwacht wordt, passen we uit voorzorg de dienstregeling in Zeeland aan. Toch kan deze storm tot meer hinder leiden. Plan je reis daarom kort voor vertrek

Reizigers met de Intercity tussen Vlissingen en Rotterdam Centraal krijgen een extra overstap in Roosendaal. Reizigers met de Sprinters vanuit Zeeland moeten rekening houden met ruim tien minuten wachttijd op station Bergen op Zoom.
Waarom vindt de extra overstap specifiek in Roosendaal plaats en niet bijvoorbeend op andere trajecten/stations?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Omdat in Zeeland de meeste wind verwacht wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

De zwaarste windstoten worden nu vooral voorspeld in Zeeland, waardoor ik vermoed dat de NS uit voorzorg een knip in Roosendaal ingepland heeft.

Edit: Daniel was me voor.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Knippen in Roosendaal is een standaard maatregel bij een Landelijk Uitgedunde Dienstregeling of een lokale versie daarvan. Alleen heeft de knip morgen minder toegevoegde waarde dan normaal. Door de werkzaamheden in Rotterdam rijdt de 2200 aan de zuidzijde van die werken slechts tot Rotterdam Centraal in plaats van helemaal naar Amsterdam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Dan heb je in ieder geval nog kans op een betrouwbare verbinding Rtd-Ddr-Rsd. Met harde wind heb je nog best kans dat de HSL ook ontoegankelijk wordt en dan moet iedereen via Dordrecht.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Gelukkig rijdt de 1100 al via Dordrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De maximale snelheid op het Belgische spoor is morgen 80 km/uur, dus ik denk dat de Benelux sowieso ernstig vertraagd rondrijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Het verschil moet er echt duidelijk wezen: in Frankrijk ligt sinds 22:00 het treinverkeer in Normandië, Bretagne, de Pays de la Loire, de Hauts-de-France en in de Centre-Val de Loire uit voorzorg stil. Thalys Eurostar Red rijdt wel, omdat de HSL open blijft maar met beperkte snelheid.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

MetroRET schreef: wo 01 nov 2023, 19:05 Gelukkig rijdt de 1100 al via Dordrecht.
Oh pardon, dat had ik even gemist.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik had vanmiddag zo'n 1100 via Dordrecht, maar met een ICNG was dat geen succes. In Rotterdam vertrokken we al met +13, en in Dordrecht werd de trein opgeheven omdat de deuren niet dicht wilden.
Daar ging ik maar met de bus verder, waar ik door V&S achterna werd gerend omdat ik zo'n vertrekstaat van de upcyclewinkel bij me had en ze dachten dat ik die ergens had gejat. :')
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: wo 01 nov 2023, 23:48 Het verschil moet er echt duidelijk wezen: in Frankrijk ligt sinds 22:00 het treinverkeer in Normandië, Bretagne, de Pays de la Loire, de Hauts-de-France en in de Centre-Val de Loire uit voorzorg stil. Thalys Eurostar Red rijdt wel, omdat de HSL open blijft maar met beperkte snelheid.
Nou... Er staat weer eens een defecte trein op de HSL tussen Rotterdam en Breda...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Half uurtje eerder vertrokken van kantoor. Trein opgeheven door een boom op het spoor tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Naar de buurtbus naar Lage Zwaluwe gelopen die mij via een omweg door een onverwachte afsluiting naar station Lage Zwaluwe bracht. Daar met een vertraagde sprinter uit ‘s-Hertogenbosch mijn weg kunnen vervolgen. Wel de oorspronkelijke aansluiting van die sprinter gemist in Dordrecht, de daarna erachter komende intercity direct rijdt niet en dus ben ik in een SLT terecht gekomen die in de s5000 rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Die hele reis is waarschijnlijk enerverender dan je hele werkdag. :D
🍉
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door tsov »

Mijn werkdag was in ieder geval enerverender dan mijn retourtje Amsterdam Amstel - Hoofddorp. Enerverendste deel zat op het end, stap net uit een ICM in de 4000 :trein:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Dan zaten we wellicht bij elkaar in de trein, de 4058 bestond vandaag uit 7 bakken ICM en was behoorlijk leeg, te Rtn zaten we met zijn 3en in de voorste bak, terwijl het normaal staan is tot Capelle of Gouda in een dubbele SLT.
Deze trein had, vooral op lommerrijke stations, ernstig moeite met remmen (te Rtn stond de kop met véél gesis op randje perron) en optrekken (Na Gouda reden we pas na een erg bonkerige 4.5 km 130). Elk station kwam er +1 of 2 bij, uiteindelijk +9 te Asb. Op Asd is dat van +10 naar +33 gegaan en te Zd is de trein opgeheven.

Gek genoeg vond ik het vanmorgen behoorlijk druk.
Laatst gewijzigd door IIVQ op vr 03 nov 2023, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Suus schreef: do 02 nov 2023, 16:22 Half uurtje eerder vertrokken van kantoor. Trein opgeheven door een boom op het spoor tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Naar de buurtbus naar Lage Zwaluwe gelopen die mij via een omweg door een onverwachte afsluiting naar station Lage Zwaluwe bracht. Daar met een vertraagde sprinter uit ‘s-Hertogenbosch mijn weg kunnen vervolgen. Wel de oorspronkelijke aansluiting van die sprinter gemist in Dordrecht, de daarna erachter komende intercity direct rijdt niet en dus ben ik in een SLT terecht gekomen die in de 5000 rijdt.
De 70 2238 heeft een half uur bij de brug over de Mark gestaan, maar mocht na een half uur verder rijden. Van een boom op/bij het spoor niks van gezien (voorzover dat kan vanuit een dan rijdende trein)
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten