Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Volgens mij afgekeurd als in defecten. Niet zo zeer dat het type trein volledig verbannen is van het Nederlandse spoorwegnet.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

cassie127 schreef: za 04 nov 2023, 15:35 De treinstellen van VIAS zijn afgekeurd voor Nederland. Daardoor rijdt er minstens het hele weekend geen RE 19 tussen Arnhem en Emmerich.
Knap knullig. Overigens kunnen er gelijktijdig geen treinen rijden tussen Wesel en Bocholt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik denk dat Emmerich - Düsseldorf meer prioriteit heeft, en dat ze dus de stellen daar inzetten dan op de vleugel naar Bocholt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik begrijp dat Vias geen multicourant reservematerieel heeft - alle stellen voor 1500 volt en 25 kV zijn in onderhoud. Dit verbussen gaat zo nu en dan vaker gebeuren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanmiddag op Gouda - Boskoop door twee mensen van NS V&S gecontroleerd. Vanavond op Boskoop - Gouda door twee mensen van een privaat beveiligingsbedrijf met een railpocket gecontroleerd. Opvallend, ik heb best regelmatig kaartcontrole in de trein maar op deze lijn is het denk ik pas de tweede en derde keer dit jaar.

De IC Utrecht Centraal - Eindhoven Centraal via Rotterdam Centraal is ook wel een allegaartje van materieel. Ik heb zowel DDZ, ICM als VIRM ingezet zien worden vandaag. Mis alleen nog ICR :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Ik wilde gisterochtend van Den Dolder naar Kralingse Zoom reizen. De sprinter naar Utrecht Centraal was 10 minuten vertraagd, maar omdat de intercity naar Rotterdam er altijd achter rijdt was deze ook vertraagd.

Op Utrecht Centraal was de overstap op de inmiddels 15 minuten vertraagde intercity naar Rotterdam Centraal dus geen probleem. Vlak na het bereiken van het juiste perron, blijkt deze intercity niet verder dan Gouda te rijden door een dier op het spoor.

Niet wetende hoe lang deze verstoring nog zou duren, heb ik besloten de directe bus 388 naar Kralingse Zoom te nemen. Deze vertrok redelijk snel en zou mij zonder overstap op mijn eindbestemming brengen.

De totale vertraging bedraagt hierdoor wel meer dan een uur. Waar heb ik recht op?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De HC van de 730 was op jacht naar een achtergelaten tas. Via de omroep werden reizigers ook gestrikt om mee te helpen in ruil voor een koffiebon. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ferdinand schreef: za 04 nov 2023, 20:31 De totale vertraging bedraagt hierdoor wel meer dan een uur. Waar heb ik recht op?
Zelfstandig geregeld alternatief vervoer wordt niet vergoed. Je hebt per trein nu ook minder dan een half uur vertraging gehad en zou met de volgende trein gewoon Rotterdam bereikt kunnen hebben. In dat geval zou je wel +30 en dus GTBV gehad hebben.

Overigens zie ik in het archief van Rijden de Treinen geen enkele verstoring tussen Utrecht en Rotterdam gisterochtend. Dus blijkbaar heb je iets verkeerd gehoord en daardoor een onhandige keuze gemaakt. Het lijkt me eerder dat die IC door teveel vertraging in Gouda gekeerd is en dat dier op het spoor de oorzaak van de vertraging van je eerste Sprinter was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Vanwege een aanrijding bij Den Dolder aan het omreizen via Hilversum. Nu stilstaan in de buurt van Hollandse Rading met een technische storing... Ah, we komen weer op gang.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

gpvos schreef: ma 06 nov 2023, 09:29 Vanwege een aanrijding bij Den Dolder aan het omreizen via Hilversum. Nu stilstaan in de buurt van Hollandse Rading met een technische storing... Ah, we komen weer op gang.
Ik had blijkbaar net iets meer geluk dan jij. Ik zat in de 5522 en het viel me tussen Den Dolder en Bilthoven al op dat we én sloom reden en de sprinter naar Zwolle wat vertraagd was maar dat liet ik even terzijde. Tussen Bilthoven en Utrecht Overvecht reden we overigens met een slakkengangetje (40-60 km/h ipv 140) vanwege 'een vertraagde trein voor ons'. Voor dezelfde reden bleven we op Utrecht Overvecht langer staan waardoor we +7 opliepen. (er moest nog een trein voor ons maar die had ik niet gezien. Alleen de trein uit HIlversum die ook arriveerde op Utrecht Overvecht maar we mochten wel eerder weg) Vervolgens stonden we vlak voor Utrecht Centraal voor enkele minuten stil waardoor we uiteindelijk met +9 aankwamen. Toen ik uit de trein stapte kreeg ik door dat er ergens in dezelfde tijd een aanrijding was gebeurt en mijn trein voorlopig de laatste was die uit Bilthoven in Utrecht Centraal zou aankomen. :|

Overigens rijden de treinen nu wel weer, aldus treinposities.nl
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Toen ik gisteravond vanaf Schiphol naar Delft wilde, ging de laatste rechtstreekse trein al om 19:42. Een week eerder ging die pas een uur later.
Hoe kan dit?

Verder rijdt de 2418 met een losse VIRM-VI, wat betekent dat bij vertrek uit Delft de gangpaden al vol stonden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Meer dan een uur later zelfs, de 3700 rijdt langer door dan 20:42 vanaf Schiphol. Volgens de reisplanner ging afgelopen donderdag de laatste rechtstreekse naar Delft om 22:12 vanaf Schiphol. ;)

Deze week lijkt de 3700 niet ten westen van Schiphol te rijden, mogelijk wegens de werkzaamheden bij Rotjeknor.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Werkzaamheden IJburg Rotjeknor? :s
Overigens was mijn trein van gisteren (die van 19:42 dus) wel een 3700. Die vertrekt blijkbaar ook 4 minuten eerder dan de 2400, waardoor er (in theorie) geen overstap vanaf buslijn 397 is. :(
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 07 nov 2023, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Moest ‘bij’ zijn. Aangepast. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Maar die werkzaamheden bij Rotterdam waren er vorige week ook al.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Misschien zijn er nu werkzaamheden aan andere perrons waardoor de dienstregeling nu weer aangepast is? Ik heb verder geen idee hoor, maar dit zou kunnen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Kom kinderen, daar is nogal het een en ander te doen, en de boel wordt voortdurend omgegooid. Gewoon te vinden bij ProRail, en vast ook wel elders met wellicht meer details.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De werkzaamheden bij Rotterdam Centraal zijn elke week een beetje anders, en duren in totaal zes weken. De ergste fase moet nog komen, twee weekenden volledig zonder treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

En de ergste doordeweekse periode moet ook nog komen, tussen die twee treinvrije weekenden rijdt er volgens mij niet een treinserie in Rotterdam zijn normale dienstregeling.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Net voor aankomst in Utrecht Centraal werd er in de sprinter omgeroepen dat er een demonstratie gaande is. Ik hoor nu inderdaad een hoop geschreeuw en gejoel aan de centrumzijde.
Ik verlaat het station aan de Jaarbeurszijde dus geen idee waar het over gaat.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Het was voor Palestina.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

NS staat het niet toe, maar mag in zo'n geval niet ingrijpen. Bevoegd gezag moet hiervoor ingrijpen (gemeente etc).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Succes met Utrecht Centraal en de week daarvoor Rotterdam Centraal niet te bedienen. Soms is niets doen beter dan ingrijpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten