Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: wo 06 dec 2023, 22:36 Waarbij Amsterdam Amstel en Duivendrecht de bijzonderheid hebben dat je er van trein naar metro (of vv) kan overstappen zonder poortjes te passeren. Volgens mij kan dat nergens anders, maar moet je altijd 2 poortjes door.
Op Rotterdam Blaak kan het deels: vanaf beide treinperrons hoef je niet door de poortjes als je de metro in westelijke richting neemt, maar wel richting heg oosten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

IIVQ schreef: wo 06 dec 2023, 22:36
iamthedutchdude schreef: wo 06 dec 2023, 15:35 Bij lange na niet. Zomaar een selectie van stations die alleen paaltjes hebben:
...
en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Waarbij Amsterdam Amstel en Duivendrecht de bijzonderheid hebben dat je er van trein naar metro (of vv) kan overstappen zonder poortjes te passeren. Volgens mij kan dat nergens anders, maar moet je altijd 2 poortjes door.
Op Rotterdam Blaak kan dat ook, al is dat niet zo gelijkvloers als in Amsterdam.
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

IIVQ schreef: wo 06 dec 2023, 22:36
Station Luchtbal schreef: wo 06 dec 2023, 16:13 Dit weekend rijdt de 3100 wegens de werkzaamheden bij Schiphol van Arnhem naar Almere: dus BijlmerArena -> Almere, via de Venserpolderboog*. Ik vroeg me af, heeft er in de geschiedenis wel eens een trein in de reguliere dienstregeling over deze boog gereden?
Wat ik vooral bijzonder vind, is dat deze IC stopt op Weesp (maar niet op Dmnz of de overige Almeerse stations)
Het is nog vreemder, alleen in richting Nm wordt 1x per uur in Wp gestopt, alle andere ritten stoppen extra op Ashd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanochtend ging het niet veel beter vanuit Gouda richting Rotterdam en Gouda; diverse grote en kleine vertragingen. Volgens OVinfo vvaak met de melding 'hinder op het spoor'.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De kachel lijkt het niet te doen in de bak waar ik in zit. Dus als iemand nog ijsjes en diepvriesmaaltijden goed wil houden...

Edit: tijdens de controleronde van de HC hoorde ik over de portofoon dat de kachel in het hele treinstel het niet doet.
Laatst gewijzigd door VIRM op do 07 dec 2023, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

IIVQ schreef: wo 06 dec 2023, 22:36
Wat ik vooral bijzonder vind, is dat deze IC stopt op Weesp (maar niet op Dmnz of de overige Almeerse stations)
Alleen in de richting Arnhem. In de richting Almere wordt niet in Weesp gestopt maar wel in Holendrecht. Wat ook vreemd is want er wordt ook in Bijlmer gestopt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Klinkt als paden die niet lekker op elkaar aansluiten waardoor even gewacht moet worden voor de trein op de andere serie na het boogje doorrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Klinkt ook als paden van andere treinen die in de weg zitten. In de richting Arnhem is er bij Diemen Zuid een gelijkvloerse kruising, in de andere richting niet.
Dan is er nog de 4300 die in Duivendrecht keert, om daar op te wachten stopt de IC uit Amersfoort riching RAI op Diemen Zuid (maar in de andere richting niet).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Op 's-Hertogenbosch stond mijn intercity naar Heerlen (3945) aangekondigd op spoor 6b, maar uiteraard stopte 'ie in het midden van spoor 6. Leer dat nou eens af jongens (m/v/x) :')

Het was al een flinke tijd geleden dat voordringers bij het instappen fysiek handtastelijk werden om hun beoogde plekje te veroveren. Die elleboog voelde ik wel. :x
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Station Tilburg is sinds 17:15 afgegrendeld vanwege een 'verdacht pakketje/achtergelaten tas'. De politie moet echter wachten op een speurhond uit de provincie Zeeland die met spoed die kant op komt:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/438 ... -op-perron
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Komt die met een half uur vertraging met de trein?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Nee, rennend - da's sneller.
🗣
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Tijdens mijn lange overstap op Arnhem Centraal heb ik uit nieuwsgierigheid eens staan kijken naar de avonturen van aankomende reizigers uit de laatste RE19 bij de poortjes. Eindstand: 8 van de 14 reizigers konden niet door de poortjes komen, en zijn uiteindelijk achter iemand anders aangelopen of hebben de poortjes open geforceerd.
Dat moet toch beter kunnen, zij het met betere communicatie door de conducteur van de RE19 (hoort die niet Aztec-passagecodes uit te delen?) of door de infozuil beter herkenbaar te maken (want niemand wist die te vinden voor hulp).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Groeten vanaf intercitystation Lage Zwaluwe. Blijkbaar is er iets dusdanig kapot tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe dat er vandaag de gehele dag intercity’s stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Sinds wanneer hebben we drietalige omroep op station Maastricht Randwyck? :shock: In het Nederlands, Engels en Duits dat de RE18 maar tot Heerlen rijdt.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

JE mag een gegeven Karin niet in de bek kijken. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: vr 08 dec 2023, 08:25 Groeten vanaf intercitystation Lage Zwaluwe. Blijkbaar is er iets dusdanig kapot tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe dat er vandaag de gehele dag intercity’s stoppen.
Sinds gisterenmiddag zijn alle Sprinters gekortwiekt tot Lage Zwaluwe door een wisselstoring.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Volgens Somda is wissel 1113 A/B bij Dordrecht gestoord en linksleidend vastgelegd waardoor vanuit Lage Zwaluwe spoor 1 niet te bereiken is en er richting Lage Zwaluwe alleen vanaf spoor 5 vertrokken kan worden.
Muller
Berichten: 4
Lid geworden op: do 31 mar 2022, 17:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Muller »

Er staan 2 R-Net treinen op spoor 7 bij Gv, iemand een idee wat de reden hiervoor is?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Een is kapot en de tweede sleept hem naar de werkplaats Leidschendam.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

umbusko schreef: vr 08 dec 2023, 10:45 Sinds wanneer hebben we drietalige omroep op station Maastricht Randwyck? :shock: In het Nederlands, Engels en Duits dat de RE18 maar tot Heerlen rijdt.
Nin d'apél in walon? 🐓
Pas d'appéls en français? 🇫🇷
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

C'est pas nécessaire pour un train qui dessert seulement les gares aux Pays-Bas et en Allemagne.
zij/haar/hen/hun
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Nope. Maar goed, de RE18 rijdt dan ook nog niet Wallonië in. ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Hmmmm, dessert. [/Homer]
🍉
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit Eurostar 9119 die vanwege werkzaamheden een half uur eerder uit Amsterdam Centraal vertrekt. Ik vermoed dat we via Haarlem en Den Haag gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten