Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Zojuist Den Haag Laan van NOI doorgereden. Klopt inderdaad.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In Rotterdam claimt een bejaard stel een tweezitter van iemand die op de verkeerde plek zat. Later moet het stel zelf moven omdat ze zich vergist hebben in rijtuignummer. (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef: za 09 dec 2023, 07:18 Dat is correct:
https://treinposities.nl/ritinfo/20231209/9119
Mag ook niet anders voor een Eurostar naar Londen als 'ie z'n veiligheidschecks gehad heeft toch? (Als in: hij mag toch niet kopmaken op Amsterdam Centraal om via Breukelen te gaan omdat de machinist dan van het onbewaakte naar het bewaakte perrondeel moet lopen)
Of was dat alleen zo toen je er nog mee naar Brussel kon reizen en het een probleem was als de trein daar achterstevoren aan kwam?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 3651 had gisteren in Arnhem een wisseling van materieel van ICM4 naar DDZ6 (op spoor 11 werd de ICM achter de DDZ gezet). De Mikos van dienst riep dit in Zwolle keurig om, en herhaalde dit meerdere keren op weg naar Arnhem. In Arnhem gaf hij aan dat hij ook mee moest met de gereedstaande trein, en zou checken of iedereen goed en wel de overstap zou maken. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vandaag voor het eerst met de ICNG gereisd (van Rotterdam naar Den Haag, en van Den Haag naar Breda).

Allereerst: mooie nieuwe trein! Veel stopcontacten en USB-oplaadpunten, ook bij de zogeheten stits. Ook goed dat rolstoelgebruikers nu ook in de coupé kunnen plaatsnemen, en niet standaard naast het toilet moeten zitten. Dit is ook de eerste enkeldeks trein van NS waarbij voor visueel beperkte gebruikers is aangegeven of je de eerste of tweede klas binnenwandelt, door middel van een 1 of 2 in reliëf op de schuifdeur of klapdeur. De extra S voor de stiltecoupé had ik zelf wel iets dichter onder de 1 of 2 geplaatst.

Verder nog wat kleine kritiekpunten. Wat mij betreft had qua indeling de eerste klas helemaal voorin en achterin gemogen, net zoals bij SNG en SLT. In de tweede klas zijn de zittingen wat kort, en de eerste klas heeft de hoofdsteun een rare knik t.o.v. de rugleuning. Verder werd ik een beetje beduusd van de hoeveelheid interne deuren waardoor de trein in kleine compartimenten is verdeeld, evenals bijbehorende hoogteverschilletjes.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Om onduidelijke redenen rijden de 2000 en 2800 vandaag maar 1x per uur.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Logistieke redenen?
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik zit in IC t28563 van Almere Centrum die stopt de Almere Muziekwijk, Poort, Weesp, Diemen, Amsterdam Saienspark, MuPo en Centraal.
Ohja, "Deze intercity wordt gereden met Sprinter-materieel", een SNG3 (en er zit iemand te blowen op het toilet :evil: )

Doe ik iets verkeerd met t28563, dat het forum het treinnummer niet toont?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Is een treinnummer bestemd voor "extra treinen".
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Pim-AllianceB95 »

VIRM schreef: zo 10 dec 2023, 16:40 Ook goed dat rolstoelgebruikers nu ook in de coupé kunnen plaatsnemen, en niet standaard naast het toilet moeten
Bij z'n voorgangers ICR(m) en ICM(m) zitten rolstoelgebruikers toch ook in de coupé? :)
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Krappe aansluiting in Rotterdam Centraal gehaald van Eurostar 9152 op de IC naar Zwolle. Ondanks dat ik een eind moest lopen en nog een paaltje moest vinden.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Verwarring in Amersfoort Centraal waar de sprinter van 23.02 naar Amsterdam Centraal aangekondigd werd met 30 minuten vertraging om uiteindelijk opgeheven te worden om logistieke beperkingen. De sprinter van 0.02 zou van spoor 4a vertrekken als het goed is.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend weer een puinhoop rondom Schiphol na afloop van werkzaamheden (vorige week ook al, maar toen ontkende ProRail dat het met de werkzaamheden te maken had). Dus vanaf Zwolle in een bomvolle DDZ8 in de 622 naar Utrecht. Daar kon ik nog net de crossplatform-overstap op de 2022 halen (HC was al bezig met de vertrekprocedure, maar vroeg nog of ik mee wilde :pos:). Eerst zou de storing tot half negen duren, maar nu zeker tot half een.
Beul van de blindegeleidelijn
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Ook de 520 was door diezelfde omleiding goed druk tussen Zl en Amf en druk tussen Amf en Ut, al helpt het vast ook niet mee dat er sinds de start van dienstregeling 2024 weer DDZ-6 ingezet wordt ipv DDZ-4+6 (wat de afgelopen weken normaal was op die rit) :X

Overigens ging de 520 eerder weg uit Zl dan de 1820, terwijl dat normaal omgekeerd gaat. Misschien dat er bij de 1820 de koppeling van DDZ-4 tot DDZ-4+6 mis is gegaan?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ondanks de nieuwe dienstregeling laat NS de 700 en 1800 op zichzelf keren op Den Haag Centraal. Ondanks de late binnenkomst vertrok mijn 1859 slechts met +2, die al bij Amsterdam Zuid was ingehaald. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Kaartcontrole bij vertrek uit Hengelo in de IC naar Utrecht.
"Tot hoever rijdt u mee?" Deventer. "Niks aan de hand voor u. Maar of ik Utrecht ga halen weet ik niet!" Ja, bevestig ik, ik hoorde op de stationsomroep al over een aanrijding bij Bilthoven. "Dus ik informeer vast of er hier al reizigers zijn die verder hadden gewild." Service! Ik wens haar nog een goede dienst en veel succes.

Op de beeldschemen IN de trein staat dan weer "Naar Utrecht C kan ook via Amersfoort C, extra reistijd 20 minuten". Ehm, ik heb het idee dat dat dus juist NIET kan. Of ze zijn "en Hilversum" er vergeten bij te zetten.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Wat gaan ze nu weer doen bij Schiphol? -0-
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... nsdag.html
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Spoor 1, 2 en 3 zijn tot en met de 19e buiten dienst.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Alweer... na 3 weken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Ze willen gewoon niet, dat je het vliegtuig neemt. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef: di 12 dec 2023, 23:46 Wat gaan ze nu weer doen bij Schiphol? -0-
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... nsdag.html
Zie dit artikel van ProRail. Hopelijk is er ditmaal na afloop van de werkzaamheden niet meteen weer een zeven uur durende storing. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

isadora schreef: wo 13 dec 2023, 07:37 Ze willen gewoon niet, dat je het vliegtuig neemt. :Y
Maar blijkbaar ook niet dat je de trein neemt. Ik reis zelden per vliegtuig, maar Schiphol is voor mij wel een tussenstation op mijn vaste reisroute.
Z2N schreef: wo 13 dec 2023, 06:24 Spoor 1, 2 en 3 zijn tot en met de 19e buiten dienst.
Alweer? :shock:
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 13 dec 2023, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Wen er maar aan, helaas. Tot en met 2028 zijn er werkzaamheden: https://www.prorail.nl/projecten/groot- ... d-schiphol en https://www.prorail.nl/projecten/multim ... p-schiphol
Volgens https://www.prorail.nl/nieuws/grootscha ... poortunnel zijn er 39 treinvrije periodes gepland.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten