Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Haha wat krom. Maar regeltechnisch zal het wel kloppen. Wellicht dat ze zelf ook een sit-in moeten organiseren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat een groep iets doet wat ongewenst is betekent niet dat iedereen het recht heeft om dan maar op het station ongewenste dingen te gaan doen. En er is ook wel een verschil tussen 35 en 100 aanwezigen natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Een demonstratie (aandacht vragen voor een maatschappelijk actuele kwestie) is iets anders dan evangeliseren (anderen actief benaderen om iets* te verkopen (hier een mening en een flyer)).

Bij het optreden tegen een demonstratie heb je ook meer kans (door de beladenheid wegens de actualiteit) dat het uit de hand loopt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Hoe kom je überhaupt op zo'n "christelijk medium" terecht, vraag ik me dan af - maar los daarvan lijkt het verschil er hem inderdaad in te zitten dat het actief benaderen van reizigers dus niet mag.

Wellicht dat dat degenen die heel erg omhoog zitten met die Palestijnse demonstraties nog wel op ideeën kan brengen...
🗣
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

PHS schreef: wo 13 dec 2023, 19:00 Inderdaad, het station is ook geen plek om actie te voeren voor de Heere Jezus. Het roept echter wel de vraag op waarom de NS tegen deze actie wel optreedt terwijl bij de pro-Palestijnse acties stelde dat het dan niet mág optreden, omdat de gemeente en het openbaar ministerie hierover zouden gaan.
Deze actie lijkt binnen de poortjes te zijn geweest, want in het artikel staat ook iets over folders die op de (stations-)piano lagen. De actie voor Palestina was buiten de poortjes. Misschien is dat het verschil?
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Maar aan de vorm van je punt duidelijk maken wel, een Sit-In wordt sneller een probleemprotest dan een flyeractie, en protest neerslaan in een station is niet echt gewenst in verband met de veiligheid van de reizigers op het station en de beperkte ruimte.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

PHS schreef: wo 13 dec 2023, 23:45 Het interessante is dat de regels voor het publiekelijk belijden van godsdienst of levensovertuiging (vrijwel) gelijk zijn aan die voor vergadering en betoging. Zie de Wet openbare manifestaties. Juridisch is het zingen en flyeren voor het christelijk geloof dus hetzelfde als het demonstreren voor de Palestijnen, daar kan het dus niet aan liggen.
In dat licht begrijp ik deze discussie niet goed. Je wond je nogal op over dat er in jouw ogen onvoldoende werd opgetreden tegen een sit-in in de stationsomgeving, maar nu er wel wordt opgetreden tegen een volgens jou gelijksoortige manifestatie ben je ook uit je hum.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Omdat beiden niet thuishoren op een station, of het nu binnen de poortjes is of net een metertje buiten de poortjes?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Zelfs als je dat standpunt aanhangt — en dat doe ik persoonlijk niet, want vrijheid van demonstratie enzo — dan is het weinig consequent dat PHS kennelijk niet tevreden is met het uiteenslaan van de opdringerig evangeliserende hordes, maar juist wel pleit voor hardhandig optreden tegen een clubje vredige vredesdemonstranten. Temeer omdat er tussen de beide manifestaties op zich volgens hem juist geen verschil gemaakt zou moeten worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Heeft NS dat gezegd dan? Of is er destijds een belangenafweging gemaakt met het oog op de openbare orde?

Dat ze die bijbelpushers wegsturen lijkt me overigens prima. Voor je het weet staat de stationshal elke dag vol met christelijke colporteurs. Dat risico is bij een vredesdemonstratie een stuk kleiner.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

trolly schreef: do 14 dec 2023, 07:50 Zelfs als je dat standpunt aanhangt — en dat doe ik persoonlijk niet, want vrijheid van demonstratie enzo — dan is het weinig consequent dat PHS kennelijk niet tevreden is met het uiteenslaan van de opdringerig evangeliserende hordes, maar juist wel pleit voor hardhandig optreden tegen een clubje vredige vredesdemonstranten. Temeer omdat er tussen de beide manifestaties op zich volgens hem juist geen verschil gemaakt zou moeten worden.
Een demonstratie kun je meestal wel omheenlopen. Evangeliserende christelijken komen actief op je af om je lastig te vallen met hun wegwerpflyers.
Dat zijn objectief 2 reden (voor mij 4) om het niet te willen.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik moet inderdaad toegeven dat er een groot verschil is tussen demonstranten die op de vloer zitten en bekeerders die je op irritante wijze benaderen. Dan is het niet meer dan terecht dat de zieltjeswinners eruit gegooid zijn.
Laatst gewijzigd door en-es op do 14 dec 2023, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Waarom gaan jullie er eigenlijk van uit dat mensen op irritante wijze benaderd werden?
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Irritant is natuurlijk subjectief. De een zal iedere vorm van benadering irritant vinden, om welke reden en op welke wijze dan ook, bij de ander zal het wellicht afhangen van de boodschap en op welke manier deze wordt gebracht.
F.k.a. Bollenstad
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Hendrik schreef: do 14 dec 2023, 10:36 Waarom gaan jullie er eigenlijk van uit dat mensen op irritante wijze benaderd werden?
Dat is vrijwel per definitie en als het een evangeliserende christelijke is volkomen per definitie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

O ja, die christelijke zijn echt verschrikkelijk, niet te geloven! :X :roll:

Je mag het gerust irritant vinden, daar niet van. Maar de argumentatie vind ik toch wel bijzonder, als ik zo vrij mag zijn.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Wat ik al schreef: subjectief! (A)
F.k.a. Bollenstad
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Op Rotterdam Centraal kwam ik voor Corona ook dagelijks langs wat Jezusmensen maar dat gaf nooit overlast, die stonden daar gewoon zwijgzaam naast een rek met Jezusboekjes. Demonstraties of groepen voetbalfans die leuzen roepen zijn een stuk irritanter, nog los van de soms verwerpelijke inhoud van die leuzen.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Zolang ik niet lastig gevallen wordt vind ik het prima.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Hendrik schreef: do 14 dec 2023, 12:01 O ja, die christelijke zijn echt verschrikkelijk, niet te geloven! :X :roll:

Je mag het gerust irritant vinden, daar niet van. Maar de argumentatie vind ik toch wel bijzonder, als ik zo vrij mag zijn.
Daarom schrijf ik ook objectief 2, voor mij 4. Je moet mij niet lastig vallen. Als je niet christelijk bent dan ben je wel vervelend, zelfde probleem.
Bemined schreef: do 14 dec 2023, 12:08 Op Rotterdam Centraal kwam ik voor Corona ook dagelijks langs wat Jezusmensen maar dat gaf nooit overlast, die stonden daar gewoon zwijgzaam naast een rek met Jezusboekjes. Demonstraties of groepen voetbalfans die leuzen roepen zijn een stuk irritanter, nog los van de soms verwerpelijke inhoud van die leuzen.
In Weert staat er ook wel eens een stel met een rek. Daar heb ik ook geen last van, maar die komen ook niet op mij aflopen om mij hun bevindselen op te dringen. Leven en laten leven. Ik val jou niet lastig, ik verwacht dat jij mij niet lastig valt.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Die Jehova's zie ik soms 's ochtends vroeg op station Lage Zwaluwe staan. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten