Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4525
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In Tilburg de krappe aansluiting tussen de stadsbus en de IC van 22.33 richting Zwolle gehaald. De aansluitende IC van 22.53 vanaf Den Bosch richting Utrecht was met 5 minuten vertraagd en ook nog eens behoorlijk druk. Wat wil je ook met een enkele treinstel. In Utrecht overgestapt op de IC van 23.37 richting Amersfoort. Ook behoorlijk druk.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Lijn 45 schreef: vr 15 dec 2023, 20:07 Wie zit er nu dan in de hal in Amersfoort waar TSN het onderhoud van de stellen uitvoerde toen ze nog voor Connexxion reden? Het is niet dat Connexxion daar nog iets aan heeft, want de Breng GTW's worden al jaren in Blerick onderhouden.
Euh, vziw zit TSN daar nog steeds en wilden ze de loods niet kwijt.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
VIRM
Berichten: 7686
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren stapte ik in Zwolle op de 734. Vlak voor vertrek werd er aangekondigd dat er een defecte trein stond tussen Zwolle en Lelystad, en dat we met +15 zouden vertrekken. Dit werd uiteindelijk +6. De vertraging bij Amsterdam Zuid was al deels ingelopen (+2), maar dit liep bij Schiphol alweer op tot +4. Na Hoofddorp hebben we nog twee keer stilgestaan door een mogelijke aanrijding van een andere trein: of er daadwerkelijk een aanrijding was bleef onduidelijk, maar er was in ieder geval een loslopende hond langs of op het spoor. Aankomst in Leiden was met +18. Volgens mij keert de 700 in Den Haag ook in het weekend op zichzelf, want de trein naar Groningen van 12:47 had al +11. De Mikos van dienst hield iedereen overigens keurig op de hoogte van de twee storingen. :pos
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5999
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Vanuit trein 2844 zag ik bij Gouda een Beneluxtrein passeren, mogelijk trein 9235 die volgens de reisinformatie een halfuurtje eerder in Rotterdam opgeheven werd vanwege logistieke beperkingen? Even later passeerde trein 2853 die voor de verandering eens met SNG reed i.p.v. ICM/SLT.
VIRM
Berichten: 7686
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Goede gok om wel naar het station te gaan vanochtend. Door een stroomstoring was er vanochtend tot ongeveer half acht geen treinverkeer mogelijk van en naar Zwolle. Ik zit nu in de 300722, die net keurig op tijd is vertrokken vanuit Zwolle. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
rooddolfijn
Berichten: 788
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Ik heb een dag vrij, dus ik dacht ik ga eindelijk eens met de ICNG. Bij aankomst op Amsterdam Centraal (12.18) stond de Intercity Direct van 12.09 nog steeds op spoor 11a. Een paar minuten later werd deze opgeheven. Ondertussen is mijn trein van 12.39 nog steeds niet vertrokken door een technisch defect aan de trein…
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
VIRM
Berichten: 7686
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Heb je er uiteindelijk wel mee gereden?
Beul van de blindegeleidelijn
rooddolfijn
Berichten: 788
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Jazeker, uiteindelijk vertrokken met +10. Vertraging is er niet meer uitgereden bij aankomst in Breda, ondanks meerdere stukken met snelheden van 200 km/h. De ICNG is een goede aanwinst van de NS, rijdt lekker, trek niet schokkend op zoals de ICM soms kan doen ondanks de hoge acceleratiesnelheid. De gangpaden vond ik daarentegen best smal en de balkons vond ik vrij klein en gevuld met veel dingen; prullenbakken, noodrem, klapstoeltje, etc.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Joey
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Joey »

Zonet op station Zwolle wel een hele gestoorde gast. Hij had geen ID dus in Zwolle uit de IC vanaf Rotterdam richting Groningen gezet en opgevangen door V&S met 6 man sterk. Wat hij riep was niks van te maken, maar tot twee keer toe legde hij al z'n spullen op de grond en liet z'n glockenspiel zien. Bij een derde keer zou hij aangehouden worden, maar aangezien ik de IC naar Leeuwarden moest hebben niet meer gezien hoe het is afgelopen. Knap lullige situatie dus :lol:
TffpaA
Berichten: 3386
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Heeft-ie er nog een deuntje op geblazen? *O*
Joey
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Joey »

Hoogstwaarschijnlijk bij de derde keer ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21440
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 1009 rijdt met een ICNG-V. Die was dus ook propvol. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21440
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Trein 2360 rijdt met 8 bakken VIRM, maar vertrekt zo goed als vol vanaf Amsterdam Centraal. :o
De trein vertrok officieel vanaf spoor 4a, maar veel verder naar het midden dan verwacht, waardoor veel reizigers (waaronder ik) over het smalle en drukke perron terug moesten lopen.

Edit: in Haarlem stapt ongeveer de helft van de reizigers alweer uit. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21440
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik hoopte vandaag na anderhalf jaar weer eens gebruik te maken van de 3200, maar door uitgelopen werkzaamheden bij Schiphol reed deze allen tussen Asb en Ah. Gelukkig zag ik dat net op tijd, zodat ik precies de 2400 nog kon halen.
Ik vraag me wel af welke werkzaamheden dan precies uitgelopen zijn, want de 2400 reed gewoon van/naar Lelystad en bij Schiphol via spoor 1. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8742
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik zie diverse spoorwijzigingen op Schiphol dus er is nog wel het een en ander buiten dienst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
IIVQ
Berichten: 921
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

IIVQ schreef: do 14 dec 2023, 18:41 Vanmorgen was de spr 4023 wegens een al afgelopen wisselstoring te Wdn opgeheven na Bkl.
9292 raadde me een reis om 7:02 met een IC naar Shl en dan verder ICD naar Rtd aan, maar op spoor 2 leek een SNG heel erg dood te zijn.
Daarom maar de IC van 7:02 naar Ut, aldaar reed de IC naar Rtd van 7:33 niet, dus IC naar Gd (naar Gvc) van 7:28, te Gd spr naar Lala-Zome, daar de 170 naar Rodenrijs en de E naar Melanchtonweg, waar ik om 8:37 aankwam. Volgens mij de snelste mogelijkheid zonder via de ICD te reizen, gegeven de uitgevallen treinen, maar ik hou me aanbevolen voor snellere routes...

Ik moet nog even nadenken hoe ik dit bij GTBV ga verantwoorden...
Tot mijn grote verbazing heeft NS deze GTBV binnen anderhalf uur na indienen goedgekeurd!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50954
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vrijdag spoedwerkzaamheden Boxtel - Eindhoven. Ik snap alleen niet precies hoe of wat, rijden er wel sprinters tussen ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven en IC’s tussen Tilburg en Eindhoven of zijn ze die in de melding vergeten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RobertT
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Hij staat er idd vrij onduidelijk in,maar volgens mij is het zo:
-Tussen Ht en Ehv geen IC
-Sprinter Ht-Ehv rijdt tot Btl
-Geen sprinter Tbu-Ehv
-De 1100 is mij onduidelijk,rijdt deze wel of slechts tot Btl?Ik vermoed dat deze niet rijdt
-Indien de 1100 niet rijdt tussen Tb en Ehv zal het advies waarschijnlijk zijn via Ht omreizen en daar op de snelbus naar Ehv.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21440
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er is een seinstoring tussen Schiedam en Delft Campus, waardoor daar veel minder treinen rijden. Tussen Rotterdam en Den Haag rijden alleen de 1100 en 2200/2300. Ten noorden van Dtcp rijdt tevens de 5100.

Op Den Haag HS is een nieuwe rij poortjes geplaatst, zodat spoor 1 voortaan ook 'binnen' de poortjes ligt. De nieuwe poortjes zijn echter nog niet in gebruik (en de oude dus nog wel).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dionysusnu
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Suus schreef: wo 20 dec 2023, 17:13 Vrijdag spoedwerkzaamheden Boxtel - Eindhoven. Ik snap alleen niet precies hoe of wat, rijden er wel sprinters tussen ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven en IC’s tussen Tilburg en Eindhoven of zijn ze die in de melding vergeten?
De reisplanner is nu bijgewerkt.
Na ~7:00 is de 1100 de enige die nog rijdt tussen Ehv en Btl (voor de duidelijkheid: in Btl zonder stop).
4400 rijdt niet Btl-Ehv, Ht-Btl rijdt als 704400.
6400 rijdt helemaal niet.
2900 en 3700 rijden niet Ht-Ehv, en als 70- ten zuiden ervan.

De bussen staan nog niet in de reisinfo. Volgens het bericht van de werkzaamheden worden die:
Businzet: Snelbussen 's-Hertogenbosch-Eindhoven C.; stopbussen Boxtel-Eindhoven C. en stopbussen Tilburg-Boxtel.
rooddolfijn
Berichten: 788
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

En de 800?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21440
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Die rijdt op vrijdag niet ten zuiden van Amsterdam Centraal. ;)
Kan iemand trouwens de pagina van Weert aanpassen? Volgens mij klopt de info niet helemaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dionysusnu
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

rooddolfijn schreef: do 21 dec 2023, 10:40 En de 800?
Dat is tegenwoordig de 2900 op vr-za-zo. Niet te verwarren met de 3900, die voorheen de 13900 was, en nu af en toe als vleugeltrein van de 2900 rijdt.

De bussen staan nu ook in de reisplanner. Iedere 10 min snelbus Ht-Ehv, ieder kwartier stopbus Ehv-Btl, ieder half uur stopbus Btl-Tb.
rooddolfijn
Berichten: 788
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

:pos: Inderdaad ja, de 800 rijdt niet meer in het weekend
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Etienne
Donateur
Berichten: 7967
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Kwam vanmiddag uit de metro en in de stationshal kwam net de omroep 'verstoring treindienst tussen Rotterdam Alexander en Gouda vanwege een aanrijding'. Toch maar doorgelopen naar spoor 14 om af te wachten of het iets kortdurende zou worden, maar helaas. De opgeheven treinen volgden elkaar daarna snel op.
Dus terug naar de metro en via Beurs naar Alexander gereisd; kon met wat mazzel als een van de laatste nog mee in bus 190, waarmee propvol vertrokken werd. Dit ten nadele van passagiers bij het Alexandrium en langs de Hoofdweg, waar de bus aan voorbij reed...
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten