Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan wordt er alsnog overgestapt in Venlo. Ik zie het nog gebeuren dat de busdienst niet lekker aansluit op de treinen of vertraagd raakt v.v.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is dat omdat de ICE en goederentreinen dan via Venlo moeten rijden? Stopt de ICE ter compensatie dan wel in Venlo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, geen ICE stop in Venlo
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En om welke periode praten we dan eigenlijk om?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het gaat om 20 weken verspreid over de periode november 2024 t/m mei 2026.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is ook een verschil met de eerder genoemde 80 .
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die hele periode is 80 weken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Pagina 20 op deze link bevat een overzicht van welke dagen er een enkelsporige buitendienststelling en welke dagen een dubbelsporige: https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 09fb08/pdf (planning onder voorbehoud), en op pagina 34 een overzicht met de verdeling van de beschikbare treinpaden per grensovergang tijdens de verschillende situaties, waarbij inderdaad als maatregel genoemd wordt dat de RE tijdens de volledige stremming geschrapt wordt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar dan dus alleen tijdens de 20 weken met volledige sperring op de route via Emmerich, de andere 60 weken rijdt de RE13 wel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
20 weken is beter te overzien, maar alsnog een fors gelag voor de internationale reizigers.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op zich is zo'n analyse niet heel raar, maar daar hoort dan bij dat alle treinkaartjes die normaal gesproken geldig zouden zijn in de RE13, ook gebruikt mogen worden in de ICE, onder dezelfde voorwaarden, inclusief bijvoorbeeld fietsvervoer en het Duitslandticket. En dat gebeurt dan niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De stop van de minder frequent rijdende ICE kan het ongemak voor de regionale reiziger niet echt verzachten. Bovendien is er ook geen oneindige capaciteit beschikbaar in de ICE.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je regionale reizigers toelaat in de ICE dan worden die treinen propvol. En blijven veel reizigers achter op het perron.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was het niet beter geweest om de ICE en de NightJet tussen Amsterdam en Oberhausen te verbussen, zodat de RE13 wel kon blijven rijden? Zo behouden de forenzen uit Kaldenkirchen, Breyell, Boisheim en Dülken hun trein. Nu moet hun trein wijken voor de ICE, wat toch een beetje raar is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan kan de ICE nog beter via Brussel rijden. Dat zal voor minder vertraging zorgen dan verbussen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Langeafstandstreinen hebben nou eenmaal voorrang, een forenzenrit verbust nou eenmaal makkelijker dan een toerist met bagage. En gezien de drukte in de langeafstandstreinen van de afgelopen zomers is het niet zomaar te zeggen dat een RE13 meer mensen meeneemt dan een ICE3.
-
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Regionale treinen zijn in mijn ogen een basisproduct. Internationale langeafstandstreinen zijn in mijn ogen een luxeproduct. Het klimaat is echt niet gebaat bij dat de forenzen een auto aanschaffen en voortaan met de auto naar het werk gaan, dan dat er wat vakantiegangers het vliegtuig pakken in plaats van de trein. De enorme focus op het vliegtuig zorgt ervoor dat de echte vervuiling van het woon-werkverkeer dat per auto gaat een beetje verborgen blijft, terwijl het woon-werkverkeer per auto verantwoordelijk is voor meer CO2-uitstoot dan de vakantiegangers die met het vliegtuig op vakantie gaan. Een deel van de zakelijke reizigers gaan toch al met het vliegtuig vanwege de langere reistijd met de ICE.
Verder, was het niet mogelijk om de ICE Amsterdam-Frankfurt om te leiden via Heerlen en Aachen? Het aantal momenten dat Arriva 2x per uur rijdt tussen Heerlen en Herzogenrath is zeer zeldzaam en Arriva 1x per uur laten rijden tussen Heerlen en Herzogenrath is minder vervelend dan om het hele traject Venlo-Mönchengladbach te verbussen.
Verder, was het niet mogelijk om de ICE Amsterdam-Frankfurt om te leiden via Heerlen en Aachen? Het aantal momenten dat Arriva 2x per uur rijdt tussen Heerlen en Herzogenrath is zeer zeldzaam en Arriva 1x per uur laten rijden tussen Heerlen en Herzogenrath is minder vervelend dan om het hele traject Venlo-Mönchengladbach te verbussen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zolang Arriva op papier elk half uur rijdt tussen Heerlen en Herzogenrath past dat niet vanwege het enkelspoor vanaf Landgraaf naar de Duitse grens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik kan best begrijpen dat NS tijdens de kerstvakantie enkele spitstreinen opheft, maar het opheffen van de 2400 (tussen Shl en Lls) én de 5700 zorgt ervoor dat de bediening van Duivendrecht wel erg mager wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 744
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Andersom reed de 3100 op 1e en 2e kerstdag EN nieuwjaarsdag dan weer wel. Die reizigers hadden weer veel trein per persoon...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 3100 rijdt nu altijd in het weekend.
Ik had dan nog liever dat NS de vrijdag-dienstregeling zou rijden, zodat er op verschillende trajecten tenminste nette kwartierdiensten zouden zijn.
Ik had dan nog liever dat NS de vrijdag-dienstregeling zou rijden, zodat er op verschillende trajecten tenminste nette kwartierdiensten zouden zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 744
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat de 3100 weer in het weekend rijdt is mij bekend. 1e en 2e kerstdag en nieuwjaarsdag zijn echter geen weekendddagen maar rustige tot zeer rustige dagen met zondagsdienst.
Gezien de vakantiedienst die NS rijdt is het in mijn ogen vreemd dat die 3100 dan op genoemde dagen wel rijdt. De VIRM IV die ik gisteren rond 18 uur had zat nog niet voor een kwart vol. De tegentrein ri Ut was op het oog nog leger maar misschien een vertekend beeld want dit was een DDZ-6.
Gezien de vakantiedienst die NS rijdt is het in mijn ogen vreemd dat die 3100 dan op genoemde dagen wel rijdt. De VIRM IV die ik gisteren rond 18 uur had zat nog niet voor een kwart vol. De tegentrein ri Ut was op het oog nog leger maar misschien een vertekend beeld want dit was een DDZ-6.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 5167 liep door een agressieve reiziger enorme vertraging op bij Rotterdam Blaak. Helaas was de 5067 opgeheven en rijdt de 5169 met een SNG-III, dus dat wordt erg leuk.
Ik snap ook niet waarom NS nu met losse treinstellen rijdt.
Ik snap ook niet waarom NS nu met losse treinstellen rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Utrecht - Arnhem is heel druk, dus terecht dat de 3100 rijdt op die dagen. De treinen zaten niet vol met de kerstdagen. Dus ik snap je punt niet.henrivanderweijden schreef: ↑wo 27 dec 2023, 12:35 Andersom reed de 3100 op 1e en 2e kerstdag EN nieuwjaarsdag dan weer wel. Die reizigers hadden weer veel trein per persoon...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja en in de zondagsdienst rijdt de 3100 dus ook. Wees blij, want zou NS op feestdagen iets anders dan zondagsdienst rijden dan lopen alle aansluitingen op Veenendaal-De Klomp weer in de soep. Voor die bussen is zondagsdienst immers standaard op feestdagen.henrivanderweijden schreef: ↑wo 27 dec 2023, 18:10 Dat de 3100 weer in het weekend rijdt is mij bekend. 1e en 2e kerstdag en nieuwjaarsdag zijn echter geen weekendddagen maar rustige tot zeer rustige dagen met zondagsdienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten