Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7657
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dan wordt er alsnog overgestapt in Venlo. Ik zie het nog gebeuren dat de busdienst niet lekker aansluit op de treinen of vertraagd raakt v.v.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21385
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 26 dec 2023, 14:27 Die reizigers zijn er niet lang meer. Zover ik weet wordt de RE13 tussen Venlo en Mönchengladbach door een busdienst vervangen zodra de de 80 weken durende bouwperiode van Oberhausen - Emmerich begint.
Is dat omdat de ICE en goederentreinen dan via Venlo moeten rijden? Stopt de ICE ter compensatie dan wel in Venlo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE105 »

Nee, geen ICE stop in Venlo
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

En om welke periode praten we dan eigenlijk om? :oops:
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het gaat om 20 weken verspreid over de periode november 2024 t/m mei 2026.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dat is ook een verschil met de eerder genoemde 80 :| .
TffpaA
Berichten: 3264
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Die hele periode is 80 weken.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Pagina 20 op deze link bevat een overzicht van welke dagen er een enkelsporige buitendienststelling en welke dagen een dubbelsporige: https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 09fb08/pdf (planning onder voorbehoud), en op pagina 34 een overzicht met de verdeling van de beschikbare treinpaden per grensovergang tijdens de verschillende situaties, waarbij inderdaad als maatregel genoemd wordt dat de RE tijdens de volledige stremming geschrapt wordt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13213
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Maar dan dus alleen tijdens de 20 weken met volledige sperring op de route via Emmerich, de andere 60 weken rijdt de RE13 wel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7657
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

20 weken is beter te overzien, maar alsnog een fors gelag voor de internationale reizigers.
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Philip »

Op zich is zo'n analyse niet heel raar, maar daar hoort dan bij dat alle treinkaartjes die normaal gesproken geldig zouden zijn in de RE13, ook gebruikt mogen worden in de ICE, onder dezelfde voorwaarden, inclusief bijvoorbeeld fietsvervoer en het Duitslandticket. En dat gebeurt dan niet.
waldo79
Berichten: 7657
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De stop van de minder frequent rijdende ICE kan het ongemak voor de regionale reiziger niet echt verzachten. Bovendien is er ook geen oneindige capaciteit beschikbaar in de ICE.
en-es
Berichten: 4486
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Als je regionale reizigers toelaat in de ICE dan worden die treinen propvol. En blijven veel reizigers achter op het perron.
Nitein-Repart
Berichten: 3576
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Nitein-Repart »

Was het niet beter geweest om de ICE en de NightJet tussen Amsterdam en Oberhausen te verbussen, zodat de RE13 wel kon blijven rijden? Zo behouden de forenzen uit Kaldenkirchen, Breyell, Boisheim en Dülken hun trein. Nu moet hun trein wijken voor de ICE, wat toch een beetje raar is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
verfmeer
Berichten: 785
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door verfmeer »

Dan kan de ICE nog beter via Brussel rijden. Dat zal voor minder vertraging zorgen dan verbussen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13213
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Langeafstandstreinen hebben nou eenmaal voorrang, een forenzenrit verbust nou eenmaal makkelijker dan een toerist met bagage. En gezien de drukte in de langeafstandstreinen van de afgelopen zomers is het niet zomaar te zeggen dat een RE13 meer mensen meeneemt dan een ICE3.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3576
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Nitein-Repart »

Regionale treinen zijn in mijn ogen een basisproduct. Internationale langeafstandstreinen zijn in mijn ogen een luxeproduct. Het klimaat is echt niet gebaat bij dat de forenzen een auto aanschaffen en voortaan met de auto naar het werk gaan, dan dat er wat vakantiegangers het vliegtuig pakken in plaats van de trein. De enorme focus op het vliegtuig zorgt ervoor dat de echte vervuiling van het woon-werkverkeer dat per auto gaat een beetje verborgen blijft, terwijl het woon-werkverkeer per auto verantwoordelijk is voor meer CO2-uitstoot dan de vakantiegangers die met het vliegtuig op vakantie gaan. Een deel van de zakelijke reizigers gaan toch al met het vliegtuig vanwege de langere reistijd met de ICE.

Verder, was het niet mogelijk om de ICE Amsterdam-Frankfurt om te leiden via Heerlen en Aachen? Het aantal momenten dat Arriva 2x per uur rijdt tussen Heerlen en Herzogenrath is zeer zeldzaam en Arriva 1x per uur laten rijden tussen Heerlen en Herzogenrath is minder vervelend dan om het hele traject Venlo-Mönchengladbach te verbussen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Zolang Arriva op papier elk half uur rijdt tussen Heerlen en Herzogenrath past dat niet vanwege het enkelspoor vanaf Landgraaf naar de Duitse grens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21385
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik kan best begrijpen dat NS tijdens de kerstvakantie enkele spitstreinen opheft, maar het opheffen van de 2400 (tussen Shl en Lls) én de 5700 zorgt ervoor dat de bediening van Duivendrecht wel erg mager wordt. -0-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
henrivanderweijden
Berichten: 744
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Andersom reed de 3100 op 1e en 2e kerstdag EN nieuwjaarsdag dan weer wel. Die reizigers hadden weer veel trein per persoon...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21385
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 3100 rijdt nu altijd in het weekend.
Ik had dan nog liever dat NS de vrijdag-dienstregeling zou rijden, zodat er op verschillende trajecten tenminste nette kwartierdiensten zouden zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
henrivanderweijden
Berichten: 744
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Dat de 3100 weer in het weekend rijdt is mij bekend. 1e en 2e kerstdag en nieuwjaarsdag zijn echter geen weekendddagen maar rustige tot zeer rustige dagen met zondagsdienst.
Gezien de vakantiedienst die NS rijdt is het in mijn ogen vreemd dat die 3100 dan op genoemde dagen wel rijdt. De VIRM IV die ik gisteren rond 18 uur had zat nog niet voor een kwart vol. De tegentrein ri Ut was op het oog nog leger maar misschien een vertekend beeld want dit was een DDZ-6.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21385
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 5167 liep door een agressieve reiziger enorme vertraging op bij Rotterdam Blaak. Helaas was de 5067 opgeheven en rijdt de 5169 met een SNG-III, dus dat wordt erg leuk.
Ik snap ook niet waarom NS nu met losse treinstellen rijdt. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gamma
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

henrivanderweijden schreef: wo 27 dec 2023, 12:35 Andersom reed de 3100 op 1e en 2e kerstdag EN nieuwjaarsdag dan weer wel. Die reizigers hadden weer veel trein per persoon...
Utrecht - Arnhem is heel druk, dus terecht dat de 3100 rijdt op die dagen. De treinen zaten niet vol met de kerstdagen. Dus ik snap je punt niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39204
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef: wo 27 dec 2023, 18:10 Dat de 3100 weer in het weekend rijdt is mij bekend. 1e en 2e kerstdag en nieuwjaarsdag zijn echter geen weekendddagen maar rustige tot zeer rustige dagen met zondagsdienst.
Ja en in de zondagsdienst rijdt de 3100 dus ook. Wees blij, want zou NS op feestdagen iets anders dan zondagsdienst rijden dan lopen alle aansluitingen op Veenendaal-De Klomp weer in de soep. Voor die bussen is zondagsdienst immers standaard op feestdagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten