Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Goederenvervoer is gewoon cruciaal. En er rijden heel veel goederentreinen via Emmerich. De oplossing met bussen voor reizigers is zeker niet ideaal maar het is even niet anders.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: vr 29 dec 2023, 16:26 De paden van de ICE en RE zijn niet vergelijkbaar qua inpassing. En het feit blijft dat de regionale treinen makkelijker uit kunnen wijken naar de weg.
Had men dan niet beter de ICE's kunnen opheffen en alleen de RE's laten rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

En al die internationale reizigers in die kleine RE’s vervoeren?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Of beter gezegd erin proppen :roll:
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Er was volgens de prognoses een tekort van 60 treinpaden per dag tijdens een volledige stremming. En voor een RE is vervangend vervoer makkelijker te regelen dan voor een ICE of goederentrein.
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Treintje1989 »

In het kader van logica: 579 met ICM6, achterste ICM3 gaat er in Zl af en wordt in 587 weer bijgeplaatst zodat die trein midden in de nacht met ICM9 rijdt. Terwijl zowel de 579 en 587 allebei in Gn uitlopen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: vr 29 dec 2023, 17:20 Had men dan niet beter de ICE's kunnen opheffen en alleen de RE's laten rijden?
De logica is dus dat een ICE in zo'n pad stoppen meer reizigers kan vervoeren, omdat er meer mensen in een ICE passen. Daar komt het feit dat een RE verbussen makkelijker is dan een ICE verbussen dus nog bovenop.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Treintje1989 »

Treintje1989 schreef: vr 29 dec 2023, 18:30 In het kader van logica: 579 met ICM6, achterste ICM3 gaat er in Zl af en wordt in 587 weer bijgeplaatst zodat die trein midden in de nacht met ICM9 rijdt. Terwijl zowel de 579 en 587 allebei in Gn uitlopen.
Oh deze logica is gecancelled omdat alle omlopen door de war zijn. Lw-Zl heeft bijv nu 3 storingen tegelijkertijd met koperdiefstal, een defecte trein en een aanrijding op Zl-Mp.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: vr 29 dec 2023, 17:37 En al die internationale reizigers in die kleine RE’s vervoeren?
Een Br 406 heeft 419 zitplaatsen. Een vijfdelige FLIRT heeft ongeveer 280 zitplaatsen. Als Eurobahn met dubbele stellen gaat rijden, bieden ze zelfs meer capaciteit.
En aangezien de ICE minder vaak rijdt dan de RE, zal de totale capaciteit zelfs bij een vijfdelige FLIRT nog niet eens zo veel minder zijn.
Z2N schreef: vr 29 dec 2023, 19:07
Meltrain schreef: vr 29 dec 2023, 17:20 Had men dan niet beter de ICE's kunnen opheffen en alleen de RE's laten rijden?
De logica is dus dat een ICE in zo'n pad stoppen meer reizigers kan vervoeren, omdat er meer mensen in een ICE passen. Daar komt het feit dat een RE verbussen makkelijker is dan een ICE verbussen dus nog bovenop.
Als je de RE met dubbele stellen rijdt, kun je de reizigers van de ICE ook nog meenemen en heb je zelfs geen bussen nodig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef: vr 29 dec 2023, 19:23En aangezien de ICE minder vaak rijdt dan de RE, zal de totale capaciteit zelfs bij een vijfdelige FLIRT nog niet eens zo veel minder zijn.
Maar als de RE vaker laten rijden dan de ICE kunnen er dus nóg minder goederentreinen rijden. Het is namelijk niet zo dat de paden in de uren dat er geen ICE rijdt ongebruikt zullen zijn.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Het is letterlijk dringen vanwege het enkelspoor.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Had men Venlo - Viersen niet eerst moeten verdubbelen, voordat men eens ging knutselen bij Emmerich.

Overigens, wat is er ineens zo anders bij deze werkzaamheden, waardoor er verbusd moet gaan worden, terwijl Emmerich er wel vaker/langer compleet uit heeft gelegen.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Door de werkzaamheden is er ook enige vraaguitval want zelfs met deze maatregelen is er een tekort aan treinpaden tijdens een volledige stremming. Ik vermoed dat bij eerdere werkzaamheden de stremming minder lang aaneengesloten was waardoor men voor en na de volledige stremming wat extra goederenverkeer kon verwerken. Nu wordt elke volledige stremming echter gevolgd door een enkelsporige stremming waardoor er nauwelijks ruimte is om extra treinen voor en na de stremming te faciliteren. Want ook tijdens een enkelsporige stremming zit men volgens de prognoses op zo'n 95% van de capaciteit.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MarkNL »

Bij de afgelopen buitendienststellingen van Emmerich zie je ook dat de RE13 de nodige problemen heeft op tijd rijden of überhaupt te rijden.
MetroRET schreef: vr 29 dec 2023, 20:14 Had men Venlo - Viersen niet eerst moeten verdubbelen, voordat men eens ging knutselen bij Emmerich.
Helaas geven de Duitsers niet enorm veel prioriteit aan de planvorming voor de verdubbeling van dit spoor. Het project staat ergens voor na 2030 op stapel.
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Treintje1989 »

Over verwarring gesproken. Voor wat betreft trein 579 en dan met name welk deel in Zl blijft. Het achterste treinstel zou tot Zl gaan volgens NS app en omroep van HC. Vanaf Ut is dit het voorste stel dus. Dat zou in Zl natuurlijk heel onhandig zijn want dan moet eerst het stel leeg en afgerangeerd worden alvorens de 579 kan vertrekken. Dus ik had al mijn bedenkingen. Terwijl we onderweg zijn naar Ut is de boel alsnog omgedraaid in de NS app. Dus voorste stel vanaf Rtd, achterste vanaf Ut gaat tot Zl. De HC blijft echter vrolijk de oude situatie omroepen dus achterste vanaf Rtd en voorste stel vanaf Ut gaat maar tot Zl. Hou ze toch gewoon lekker gecombineerd, veel makkelijker 😊
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

waldo79 schreef: vr 29 dec 2023, 17:00 Je kunt toch ook niet tegen het goederenvervoer maar zeggen dat ze het heen en weer kunnen krijgen @MaartenD.
Dat zeg ik ook niet, maar je pakt wel 2/3e van de reizigerspaden af. Ofwel "je kunt toch ook niet tegen het reizigersvervoer maar zeggen dat ze het heen en weer kunnen krijgen @waldo79".
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Tja, hoe moet het dan. Die spoorlijn moet echt aangepakt worden. We kunnen niet doormodderen. Busvervoer is zeker niet ideaal maar we moeten wat.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MarkNL »

Ik denk ook dat er naar de kwaliteit van de geboden dienst gekeken met worden. Iedereen die het verkeer beetje volgt rond Venlo, als Emmerich eruit ligt, weet dat het daar elke keer gigantisch in de soep loopt. De RE13 is dan toch vooral 1 grote loterij met hoeveel vertraging je aankomt of vertrekt, of dat tie überhaupt rijdt.

Als een vervangende busdienst kan worden ingelegd die veel betrouwbaarder is, dan zou ik daar eerder voor kiezen. Ja, het is overlast, maar liever een betrouwbaar alternatief dan aanmodderen in de oude situatie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Het zou in geval van deze verbussingen wel prettig zijn als er naast een busdienst die alle stations aandoet ook een non-stopverbinding komt tussen Venlo en Viersen, of zelfs Mönchengladbach. Behalve in Mönchengladbach ligt de snelweg redelijk dichtbij het station, waardoor het tijdverlies gering blijft voor doorgaande reizigers.

Maar alles wat met Duitsland te maken heeft aan spoorwerkzaamheden is voorlopig aanmodderen doordat Duitsland nog altijd stevig verzand is in bureaucratie en trage procedures bij onderhoud en uitbreiding van de infrastructuur, een soap die zowel op het spoor als op de Autobahn speelt. Simpele viaducten over en in snel- en spoorwegen vervangen duurt negen van de tien keer jaren, waar dat in andere landen in een paar maandjes tot hooguit een jaar werk gedaan kan worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Dan is het wel te hopen dat er genoeg bussen en chauffeurs zijn.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Vanochtend personeelstekort bij Eurobahn. Daarom een 2 uursdienst voor de RE13. Maar ik heb niet de indruk dat er vervangende bussen worden ingezet.

@MaartenD: zolang er bussen worden ingezet, wordt er voor reizigers gezorgd. Het is zoals MarkNL al aangeeft: de bestaande treindienst is ook belabberd. En ik zou me verheugen als je een wat positievere manier van posten hanteert.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Eurobahn zelf houdt het op een tweeuursdienst op Venlo-Kaldenkirchen en een treinvervangende bus voor het stukje de grens over. Klinkt als een tekort aan Nederland-bevoegd personeel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Zugführer »

Boosdorp schreef: vr 29 dec 2023, 15:22 P.s. kan iemand mij uitleggen hoe die afbeeldingen nou werken, want ik snap er vrij weinig van
Je doet het bijna goed, je gebruikt alleen de verkeerde url. Je pakt nu de url van de webpagina, maar je hebt echt de url van het plaatje zelf nodig, die eindigt op .jpg in dit geval.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

waldo79 schreef: za 30 dec 2023, 10:24 @MaartenD: zolang er bussen worden ingezet, wordt er voor reizigers gezorgd. Het is zoals MarkNL al aangeeft: de bestaande treindienst is ook belabberd. En ik zou me verheugen als je een wat positievere manier van posten hanteert.
T-hijs waardeert deze post.
F.k.a. Bollenstad
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Er is vaak uitval op RE13. Begin oktober zelf nog gemerkt. Op 26 december en gisteren geen problemen gehad met RE13. Maar RE19 is ook een hoofdpijndossier.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten