Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
maurits-07
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door maurits-07 »

Het tonen van een tekst op de CTA lijkend op wat in Duitsland wordt gedaan met ''Achtung ein zug fahrt durch" zou dan in ieder geval veel logischer zijn dan niet instappen _O-
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3233
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Volgens mij zijn de meesten hier het Duits niet machtig, dus zo logisch zou ik het nou ook weer niet vinden.
🗣
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Het zou geen slecht idee te zijn om een omroep of melding op de CTAs te hebben wanneer er een trein langskomt zonder te stoppen, voor de veiligheid. Dit doen ze in redelijk wat landen en zorgt dat mensen minder snel schrikken van een trein die met een rotgang door het station scheurt.
zij/haar/hen/hun
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

TffpaA schreef: di 16 jan 2024, 14:33Volgens mij zijn de meesten hier het Duits niet machtig, dus zo logisch zou ik het nou ook weer niet vinden.
Das fällt ärg mit: https://jakubmarian.com/map-of-the-perc ... y-country/
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Seriøs?!?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3233
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Ja das sagen sie natürlich wenn es an hun gefragt wordt, aber ich gelauf das die die sachen mooier vorstellen als die in wirklichheit sein.
🗣
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

April064 schreef: di 16 jan 2024, 15:10 Het zou geen slecht idee te zijn om een omroep of melding op de CTAs te hebben wanneer er een trein langskomt zonder te stoppen, voor de veiligheid. Dit doen ze in redelijk wat landen en zorgt dat mensen minder snel schrikken van een trein die met een rotgang door het station scheurt.
Volgens mij zit er bij ons juist een afweging in om dit niet te doen, mede omdat het ook het aantal zelfdodingen vanaf het perron negatief zou kunnen beïnvloeden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3233
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat iemand die eenmaal besloten heeft voor die trein te springen dat sowieso wel gaat doen, ongeacht de melding, en dat andersom argeloze wachtenden niet ineens gebrainwasht zullen worden tot springen door zo'n bericht.
🗣
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door tsov »

Ik heb ooit een verhaal gehoord over gewenning en aansprakelijkheid.
Als het altijd getoond wordt en plotseling een keertje niet, en iemand valt van schrik om of diens krant/koffer/kind/kat waait in het spoor, dan "heeft NS/ProRail het gedaan".
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Alles goed en wel, maar je kunt reizigers niet voor alle onheil van de wereld behoeden. Er hoort nog iets van common sense te zijn.
Boosdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Boosdorp »

Er is reeds weer een trein uitgevallen op de HSL, zou het weer de ICNG zijn?
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Waarom zou het een ICNG moeten zijn? Op dit moment presteert de ICNG beter dan de sandwichstammen qua betrouwbaarheid, dus de normale conclusie zou eigenlijk moeten zijn dat het standaard een sandwichstam is.
Ik zal je nog sterker vertellen: dat was ook hier het geval.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Toch zijn het de laatste tijd met name meldingen van ICNG's die gestrand staan (op de HSL) veelal ook dezelfde stelnummers.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Ik zal niet ontkennen dat ook ICNG problemen heeft. In tegendeel.
Gisteren had ik zelf ook een stel mee dat een issue had met de ETCS installatie en dus strandde bij het oprijden van de HSL. Ik heb toen ook terug moeten keren, wat ongelooflijk klote is voor de reizigers.
Echter is het gewoon onjuist om standaard bij elke storing op de HSL er maar vanuit te gaan dat het 'weer eens een ICNG' zal zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Boosdorp schreef:Er is reeds weer een trein uitgevallen op de HSL, zou het weer de ICNG zijn?
Nee, was stam 165011.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Op de as Dordrecht - Den Haag gelden vandaag dezelfde vertrektijden als op maandag t/m donderdag. Gelukkig zag ik dat ruim op tijd, want anders zou ik de 3700 nog gemist hebben, die normaliter op vrijdag 5 minuten later vertrekt dan de op andere dagen rijdende 2400.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 19 jan 2024, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Komt vermoedelijk door de werkzaamheden op Schiphol.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

2920 Mt-Ekz is vanwege problemen op het spoor erzatst door t302920 die vanaf Ehv begonnen is. Vervolgens had deze +16 opgelopen.

Ik moet naar Hoorn en zat in een ernstig vertraagde metro 53 naar CS die te Van der Madeweg 2 minuten bleef wachten op een niet-aansluitende 50, daardoor miste ik de sprinter naar Uitgeest waarmee ik in Zaandam over had kunnen stappen, de volgende spr 7481 naar Uitgeest die te Zd een Xpo geeft op 3320 naar Hnk had al vertraging. Dus dan toch maar op de IC wachten?
Te Asd keek ik uit verveling even naar de borden, zag dat de 7481 verplaatst was naar spoor 7a en dat op 8a ... een IC naar Ekz stond, dat bleek de erzats-erzats-102920 Asd-Ekz! Dus die maar genomen. Ondertussen staan we wel 5mn stil te Ass, maar dat is volgens de omroep "geheel volgens drgl" want vrijdag.

De dienstregeling van mijn huis naar Hoorn (waar ik de komende maanden 2-3xpw werk) is wel een bijzonder ongunstige geworden: Als er iets mis gaat, zit je onherroepelijk tegen een half uur vertraging aan te kijken, terwijl er voldoende rijdt:
-IC 2900 rijdt 2xpu
-Spr 3300 rijdt 2xpu daar tussenin, maar de overstap ernaartoe op Ass vanuit trein of metro kost zo veel tijd, dat ik met dezelfde vertrektijd de 2900 had kunnen nemen.
Alternatief is overstappen te Zd, maar dan heb je ma-do 0mn overstap vanuit de 800 en 2mn overstap vanuit de érg vaak vertraagde 7400 (waar bij vertraging die 800 dan ook weer vertraagd is) en eenmaal te Zd kan je niet op de 2900 overstappen
-De bus 370 vanuit Diemen Provincialeweg laveert in Purmerend tussen álle stations door, waardoor je maar weer moet gokken of je via een overstap de 3300 haalt. De 314 naar Hoorn is zo'n ellenlange reis, dat heeft ook geen zin.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik rij in een VIRM achter een sneeuwbui aan. Heel raar geluid om de sneeuw tegen de onderkant van de vloer te horen tikken!
Boosdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Boosdorp »

Ik zit in SLT treinstel 2649, en waar er tegenwoordig de toiletten horen te zitten, is er nu een groot kaal wit hok ingebouwd. Is dit gewoon een ruimtereservering voor een toekomstig toilet of is het voor iets anders bedoeld?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat is een Sandite-installatie. Als het goed is zit het toilet elders in de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Wat is die Sandite-installatie voor iets?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Sandite is een gelachtig goedje dat NS in de herfst op de rails smeert tegen gladde sporen. Kennelijk is die installatie zo groot dat die niet onder de vloer van SLT past, want bij DDZ en SGM speelde het niet dat er zitplaatsen voor moesten wijken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Trein 645 lijkt Rotterdam Alexander bijna volledig voorbij gereden te zijn vanmiddag. Ik zag de trein staan met 6 van de 7 bakken buiten het perron terwijl de reizigers op het perron naar de achterste deuren liepen in de hoop dat deze nog ontgrendeld werden. Of dat ook gebeurde heb ik niet kunnen zien, trein heeft wel bijna 10 minuten zo gestaan waarna deze is doorgereden naar Capelle Schollevaar (om reizigers uit het voorste stel eruit te laten vermoed ik?) en daarna verder naar Gouda en Utrecht Centraal waar de trein uiteindelijk met +11 opgeheven is vanwege te grote vertraging.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten