Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

Bemined schreef: do 25 jan 2024, 19:46 Vandaag zowel heen als terug controle gehad, ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst is voorgekomen.
Ik heb het soms (bijna dagelijks) weleens op de 5500 maar dan ook voornamelijk buiten de spits, maar dat wijkt weleens af. Soms heb ik ook enkele dagen waarop er niet gecontroleerd wordt, maar vaak wel. (soms zelfs op de heen- en terugweg)
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Na een korte opleving lijkt mijn controlekans weer te zijn ingestort. AL had ik gisteravond wel controle in de 1871.
Diezelfde 1871 vertrok gisteren met +2 uit Den Haag Centraal. De schuld werd gegeven aan het afkoppelen van het achterste treinstel, maar de vertraagde binnenkomst uit Leeuwarden van de vorige werd niet genoemd als medeoorzaak. Mijn trein werd overigens in Kampen Zuid opgeheven door een wisselstoring bij Zwolle. De mogelijke opheffing van de trein werd al tussen ALmere en Lelystad aangekondigd, evenals bij vertrek uit Lelystad. De uiteindelijke omroep over dat de trein definitief was opgeheven volgde bij binnenkomst in Kampen Zuid, en was nauwelijks hoorbaar. Gelukkig werd een andere reiziger opgehaald door zijn vriendin, en moesten die toch in de buurt van mijn bestemming zijn, dus kreeg ik ook een lift. Scheelde wachten op de Sprinter van 21:14 en een aansluitende bus. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik stap te Asb in de trein naar Vl, en hoor naast mij het kenmerkende geluid van een mDDZ (😍) en denk, hee, zit dat in de 4000? Nee, het blijkt een IC 28531 Asd-Gvc via Dvd, Asb, Wd en Gd... Geen standaard-IC-route. Dit blijkt te zijn vanwege de sluiting van Ld-Gvm.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Nog leuker: vanaf Amsterdam rijdt deze extra trein door als 2100 naar Leiden waardoor er dus een intercity Den Haag - Leiden ontstaat, maar dan via Gouda en Amsterdam…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: za 27 jan 2024, 10:06 Dit blijkt te zijn vanwege de sluiting van Ld-Gvm.
De afkorting van Leiden Centraal is Ledn.

Ik hoor net de omroep dat er door noodzakelijke aanpassingen in de dienstregeling geen Sprinters rijden tussen Tilburg en Breda. :s
Wat is er zo noodzakelijk en hoe worden de tussengelegen stations dan bediend?

Verder is er ook een doorgaande Intercity Rotterdam Centraal - Arnhem Centraal door een koppeling van de 2800 en 3100.
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 27 jan 2024, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Er is een aanrijding ten westen van Breda en mogelijk is er te weinig ruimte aldaar om alle treinen uit oostelijke richting af te wikkelen. Er rijden inderdaad geen sprinters tussen Breda en Tilburg zoals ik zie in de diverse apps.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Er zijn werkzaamheden op station Breda zelf, waardoor er sporen buiten dienst zijn. Omdat men blijkbaar nog steeds de 1000 en de 1100 doorgekoppeld heeft, maar de 1000 vanwege de TSB op de HSL en de werkzaamheden op Schiphol standaard vertraagd afkomt ontstaan er nu standaard conflicten. Daarom is besloten om de sprinter op te heffen. De 3600 stopt extra op de stoptreinstations.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Duidelijk verhaal :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

De 3645 rijdt met ongeveer +20. Dankzij een creatieve treindienstleider wordt het in ieder geval niet meer: na Ah werd de 7600 even tegengehouden zodat er gewoon op volle snelheid richting Nijmegen gereden kon worden. En nu, na Rvs, rijden we linkerspoor ri. Oss zodat we de 6600 voorbij kunnen. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 3657 stopte overigens niet extra tussen Tilburg en Breda. Was men vergeten om bij deze trein de extra stops in het systeem te zetten of was er iets anders aan de hand?

Bij Gilze-Rijen stonden we wel even stil, maar ik geloof niet dat de deuren ontgrendeld geweest zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Als er bij Gilze-Rijen wel gestopt is zou dat kunnen betekenen dat de rijweg wel met stopcriterium ingesteld was en de trein dus moest wachten tot de overweg geactiveerd was?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

VIRM8 die wellicht niet past?
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Kortste perron is 266 meter, dus pas bij VIRM10 kom je 4 meter te kort.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Bij het station van Dordrecht stond rond 19:45 een Alexander-Dennis ALX200 (zou volgens Busposities dit hok moeten zijn). Ik mag hopen dat die daar niet voor het TVV rondom Breda stond. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Dat ding rijdt geen TVV. :)
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Milco schreef: za 27 jan 2024, 10:17 Nog leuker: vanaf Amsterdam rijdt deze extra trein door als 2100 naar Leiden waardoor er dus een intercity Den Haag - Leiden ontstaat, maar dan via Gouda en Amsterdam…
Handig vanuit Heemstede-Aerdenhout en Haarlem, maar vanuit Leiden ben je 26mn sneller met de 3700, die op Asb een XPO biedt met deze serie.
Behalve dat dezw vandaag vaker niet dan wel gereden leek te hebben.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Tom024 schreef: za 27 jan 2024, 13:47 De 3645 rijdt met ongeveer +20. Dankzij een creatieve treindienstleider wordt het in ieder geval niet meer: na Ah werd de 7600 even tegengehouden zodat er gewoon op volle snelheid richting Nijmegen gereden kon worden. En nu, na Rvs, rijden we linkerspoor ri. Oss zodat we de 6600 voorbij kunnen. :pos:
Uiteindelijk is de 3645 niet verder gekomen dan Gilze Rijen,daar werd direct gekeerd als 303650
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Een iets te enthousiaste HC riep vanmiddag nog voor Gouda Goverwelle om dat we op perfect tijd in Gouda binnen zouden komen. Dat verbaasde me al enigszins gezien we in Woerden langzaam heden vanwege een vertraagde 28500, en zo'n omroepbericht is ook altijd de goden verzoeken want bij nadering van Gouda bleken ook nog niet alle seinen veilig te staan en kwamen we dus met +2 aan. Op zich geen ramp en de 28500 bleef wachten, maar zo'n omroepbericht komt dan achteraf wel wat knullig over.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ik kwam juist met -4 in Amf aan met de 544. De speling tussen Zl en Amf is altijd al wat ruim geweest.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat is een ideale manier om vertragingen uit het noorden niet de Randstedelijke dienstregeling te laten verstoren (en v.v.).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Ja, maar als die IC ook al lang stil staat in Amersfoort (3 min), wordt dat wel wat dubbelop.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Het valt bij de 500 gewoon wat meer op dat de marge op een paar plekken geconcentreerd zit, omdat deze nauwelijks stopt. Vier minuten marge (waarbij de machinist dan wel echt flink door heeft gereden) op een stuk van 35 minuten lijkt veel, maar is niet veel anders dan op andere trajecten van die tijd of afstand.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Aantal weken terug van München naar Düsseldorf gereisd met de ICE. Hoewel wat vertraagd vanwege drukte rond Frankfurt werd er zelfs vertraging ingelopen op de 160+ km naar Keulen- met rijden onder de toegelaten snelheid van 300. Zoveel rek zit er blijkbaar in de dienstregeling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Trein 2418 rijdt met de Lekker lezen VIRM en de groene trein VIRM aan elkaar. (9592+9556). Die stonden gisteren al samen in Roosendaal maar zijn dus ook samen in dienst gekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Lekker lezen bij een groene trein?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten