Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik hoorde (en later: zag) een Eurostar (blue) van de Wgm ri Dmnz rijden.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Vanwaaruit zag je dat?
🗣
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Zeker leeg naar Rotterdam om daar te starten?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

TffpaA schreef: di 30 jan 2024, 16:06 Vanwaaruit zag je dat?
Het bruggetje over de Diem.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Ah; ik dacht wellicht één van de torenflats aan de RXL, waar ik ooit ook zulke overzichten had 8-)
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Heb jij daar opgesloten gezeten, ja? Daar kwam ik ook ooit wel. In het jaar kruik, en uitsluitend als bezoeker 😎
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik woonde er helaas te laag voor mooie uitzichten. Wel een keer mijn fiets op Opsporing Verzocht gezien vanwege een mislukte ontvoering (het busje had geen brandstof meer).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Zeseneenhalf jaar lang ja - samen met de kakkerlakken en 'studenten' uit shitlanden :Y
🗣
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik heb niet in Amsterdam gestudeerd... Nouja, technisch gesproken wel. Tijdens de nadagen van zowel mijn studie in Maastricht als mijn studie in Enschede (6 jaar later) woonde ik in Amsterdam, maar met uitzicht op de metro tussen Ganzenhoef en Kraaiennest. En nu doet ik weer een studie maar in Rotterdam (terwijl ik nog steeds in 020 woon). Maar dat mag technisch gesproken geen studie heten.

Ik heb nog nooit ergens gewoond met uitzicht op het "grote" spoor, al kon je vanuit mijn ouders met mist de Plan U naar Winschoten soms horen typhoneren voor de (toen nog) onbewaakte overwegen én de woning van Riekje.
ovforens
Berichten: 322
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ovforens »

https://www.prorail.nl/nieuws/geen-trei ... 4-februari

Mooie tegenstelling. Op het plaatje staat dat je juist niet via Shl moet reizen. De tekst eronder geeft het juist wel als advies.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

ovforens schreef: di 30 jan 2024, 19:07 Mooie tegenstelling. Op het plaatje staat dat je juist niet via Shl moet reizen. De tekst eronder geeft het juist wel als advies.
Moet je dan ook ICD-toeslag betalen?
(Overigens zegt het kaartje niet expliciet dat je niet via Rtd moet reizen.)
Bemined schreef: ma 29 jan 2024, 20:40 Over dit weekend gesproken, je kan haast een aparte spoorkaart maken vanwege de vele aanpassingen in de dienstregeling. ...
Vroeger gaf de NS papieren foldertjes uit waar er de komende maanden werkzaamheden waren, met kaartjes gelijk aan het kaartje in het prorail-artikel (maar dan in blauw-wit). Ik vind de huidige omleidimgsmeldingen soms zo onduidelijk en onvolledig, dat soort kaartjes mogen van mij best terugkomen (maar dat hoeft niet per sé op papier, digitaal is ook prima)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

IIVQ schreef: wo 31 jan 2024, 07:16 Vroeger gaf de NS papieren foldertjes uit waar er de komende maanden werkzaamheden waren, met kaartjes gelijk aan het kaartje in het prorail-artikel (maar dan in blauw-wit). Ik vind de huidige omleidimgsmeldingen soms zo onduidelijk en onvolledig, dat soort kaartjes mogen van mij best terugkomen (maar dat hoeft niet per sé op papier, digitaal is ook prima)
Ja, die foldertjes waren tenminste informatief. Dan wist je hoe de treinen reden zonder afhankelijk te zijn wat de reisplanner voorschotelt.

Wat ruimer vooraf info is ook wel wenselijk trouwens. Bijvoorbeeld rondom de 7 weken werkzaamheden rond Amersfoort komende zomer met wisselende effecten in verschillende fasen van het werk.
(Wat ik hoorde zitten er momenten met zoveel bussen bij dat ze aan beide kanten van het station vertrekken om genoeg ruimte te hebben)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik vind de informatie omtrent werkzaamheden erg vaag altijd. En NS zegt altijd dat we dan in de app moeten kijken. Het leuke is dan wel dat er soms bizarre reisadviezen eruit komen. :D
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Ik moest een paar jaar geleden vanwege werkzaamheden bij Zwolle Hlgh-Ah doen door met de lijnen 350 en 135 naar Hn te gaan, 3900 naar Asd, metro naar Asb (vanwege werkzaamheden bij Asdm) en toen nog de 3500 en 3000.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

ovforens schreef: di 30 jan 2024, 19:07 https://www.prorail.nl/nieuws/geen-trei ... 4-februari

Mooie tegenstelling. Op het plaatje staat dat je juist niet via Shl moet reizen. De tekst eronder geeft het juist wel als advies.
Dat is tekst van Prorail onder een plaatje van NS.
In het nieuwsbericht van NS zelf staat geen advies via Schiphol.
https://nieuws.ns.nl/werkzaamheden-3-en ... via-gouda/

Ik vind het bizar dat er soms wel de moeite wordt gedaan om zo'n mooi kaartje maken, maar dat op een plek staat waar de gemiddelde reiziger niet kijkt. Bezoekers van NS.nl moeten het doen met:
Door werkzaamheden rijden op zaterdag 3 en zondag 4 februari geen treinen van, naar en via Gouda.

Er rijden bussen van Gouda naar Woerden, Den Haag Ypenburg, Nieuwerkerk a/d IJssel, Alphen a/d Rijn en Gouda Goverwelle. U kunt ook omreizen via Leiden C. Plan uw reis vooraf.

Plan je reis
Als je die reis plant krijg je gewoon reisadviezen via Schiphol.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
John Hill
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door John Hill »

IIVQ schreef: wo 31 jan 2024, 07:16 Ik vind de huidige omleidimgsmeldingen soms zo onduidelijk en onvolledig, dat soort kaartjes mogen van mij best terugkomen (maar dat hoeft niet per sé op papier, digitaal is ook prima)
Deze kaartjes (al zijn ze vaak wat minder mooi) worden al voor alle werkzaamheden waarbij bussen ingezet worden gemaakt. Alleen worden ze niet met de reiziger gedeeld.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Nieuw positief record: ik werd net gecontroleerd door twee HC's toen we nog stilstonden op mijn instapstation, precies toen de deuren sloten :shock: :o
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Daniel schreef: wo 31 jan 2024, 07:47
Wat ruimer vooraf info is ook wel wenselijk trouwens. Bijvoorbeeld rondom de 7 weken werkzaamheden rond Amersfoort komende zomer met wisselende effecten in verschillende fasen van het werk.
(Wat ik hoorde zitten er momenten met zoveel bussen bij dat ze aan beide kanten van het station vertrekken om genoeg ruimte te hebben)
Volgens mij zijn de meeste werkzaamheden al toch wel een jaar van tevoren bekend?
Het zou niet zo moeilijk moeten zijn een overzichtje te bieden en bij het plannen van een reis een waarschuwing te geven (exacte impact niet bekend, geef aan dat de dienstregeling wordt gewijzigd of dat er bussen rijden, Plan je reis tien dagen van tevoren in de reisplanner). Voor vakanties, weekendjes weg en concerten zou dit veel handiger zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Werkzaamheden die langer dan een week duren moeten zelfs 2 jaar van te voren door ProRail aangekondigd worden, andere grote werkzaamheden een jaar van te voren. Werkzaamheden met weinig impact (minder dan de helft van de treinen getroffen) moeten 4 maanden van te voren aangekondigd worden. Zeer kleine wijzigingen (maximaal 10% getroffen treinen) mogen op het laatste moment.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Zou er nou ergens een lijst op internet zijn waarop alle grote werkzaamheden staan? Zodat reizigers daar alvast rekening mee kunnen houden?
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

RNE TCR Tool, maar die is niet openbaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

VIRM schreef: wo 31 jan 2024, 10:42 Volgens mij zijn de meeste werkzaamheden al toch wel een jaar van tevoren bekend?
Ja, er is al wel even bekend dat er dit jaar in Amersfoort verbouwd wordt aan vooral de westzijde. Maar veel verder dan "in de zomer van 2024" kom je niet en dat staat ook alleen nog bij ProRail op de website.
Dat het 7 weken betreft hoorde ik toevallig via de mobiliteitsambtenaren van de gemeente. Maar om welke 7 weken het gaat en wat grofweg de effecten zijn is nog een raadsel voor de reizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het gaat als het goed is om de 7 weken van de zomervakantie van regio midden. De werkzaamheden zijn echter wel in verschillende fases verdeeld met per fase andere maatregelen.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Daniel schreef: wo 31 jan 2024, 12:09
VIRM schreef: wo 31 jan 2024, 10:42 Volgens mij zijn de meeste werkzaamheden al toch wel een jaar van tevoren bekend?
Ja, er is al wel even bekend dat er dit jaar in Amersfoort verbouwd wordt aan vooral de westzijde. Maar veel verder dan "in de zomer van 2024" kom je niet en dat staat ook alleen nog bij ProRail op de website.
Dat het 7 weken betreft hoorde ik toevallig via de mobiliteitsambtenaren van de gemeente. Maar om welke 7 weken het gaat en wat grofweg de effecten zijn is nog een raadsel voor de reizigers.
En in die zeven weken reizen er ook genoeg mensen voor vakantie (IC Berlijn, richting Schiphol voor vakantie).

Dus zou je als NS het kunnen opnemen in het werkzaamhedenoverzicht, en in de reisplanner. En een generieke mededeling maken met de volgende strekking:
Vanaf datum A tijdstip B tot en met datum X tijdstip Y zijn er werkzaamheden rondom station Amersfoort Centraal. In deze periode rijden er minder treinen. Ook rijden er op sommige trajecten bussen in plaats van treinen. De reisplanner is tien dagen vóór je reisdag bijgewerkt. Plan dan je reis nog een keer om de gevolgen voor jouw reis te zien.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ja, en 10 dagen vooraf is in dit geval best krap natuurlijk... Als je nog iets wil boeken voor de zomer kan ik voorstellen dat je liever een dag eerder vertrekt als dat betekent dat je met de trein weg kunt. Dat zou ik zelf ook doen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten