Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Voor de IC Berlijn is al in de reisinformatie opgenomen dat deze in de weken 28 t/m 33 via de Hanzelijn rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat is dus de volledige periode, wat voor de hand ligt want de westelijke wisselstraat laat zich qua werkzaamheden wat lastiger faseren dan destijds aan de oostkant waar vaak nog twee sporen vrij waren.
Maar dan nog maakt het een verschil of je ook met de bus naar het oosten moet, of nog een binnenlandse trein naar Hengelo kunt pakken bijvoorbeeld. En dat soort info is er dus juist niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
John Hill
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door John Hill »

Bemined schreef: wo 31 jan 2024, 11:51 RNE TCR Tool, maar die is niet openbaar.
De TCR (Temporary Capacity Restrictions) zijn openbaar beschikbaar op de websites van de TEN-T corridors. Ik had vorige week al het idee om eens te kijken of daar een nuttig lijstje uit op te maken valt. Ik zal vanavond eens proberen
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Bemined schreef: wo 31 jan 2024, 13:45 Voor de IC Berlijn is al in de reisinformatie opgenomen dat deze in de weken 28 t/m 33 via de Hanzelijn rijdt.
Zaterdag 6 juli 02:00 tot en met zondag 25 augustus einde dienst om precies te zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik zou bijv. willen weten of er op zondag 11 augustus werkzaamheden zijn aan de HSL Amsterdam-Brussel. Die dag wil ik vanuit Londen naar huis maar op die dag krijg ik slechts twee verbindingen te zien met overstappen en tegen woekerprijzen. Ik wil toch wel weten of er nog rechtstreekse verbindingen bijkomen tegen redelijke prijzen zodat ik eventueel direct kan doorschakelen naar een alternatief.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Je zou het aan de klantenservice van Eurostar kunnen vragen, die weten dat over het algemeen wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Dat zou zeker kunnen en dat zal ik ook doen. Maar mijn ervaring is dat Eurostar niet erg scheutig is met dit soort informatie. Verder dan een "uw gewenste verbinding wordt vast wel vrijgegeven" kwamen ze niet. En uiteindelijk bleek dat de HSL dicht was in dat weekend.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Er starten zo te zien wel werkzaamheden rond Lage Zwaluwe dat weekend (die dan de hele week duren), geen idee of de HSL daardoor getroffen wordt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

en-es schreef: wo 31 jan 2024, 16:03 Ik zou bijv. willen weten of er op zondag 11 augustus werkzaamheden zijn aan de HSL Amsterdam-Brussel. Die dag wil ik vanuit Londen naar huis maar op die dag krijg ik slechts twee verbindingen te zien met overstappen en tegen woekerprijzen. Ik wil toch wel weten of er nog rechtstreekse verbindingen bijkomen tegen redelijke prijzen zodat ik eventueel direct kan doorschakelen naar een alternatief.
EasyJet vliegt je in een uurtje van Londen naar Amsterdam op 11 augustus. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Dat is mijn plan B. 8-)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Voor zestig euro. :lol:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Dat is beter dan die 168 euro die Eurostar vraagt :Y
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Dat zelfs op dit forum mensen dat "een uurtje" durven te noemen. Naar Gatwick en Luton is 1h15, Stansted 1h10 en alleen Southend is 1h00. Vanaf allen behalve Gatwick is het volgens mij zeker een uur per OV naar Londen, je hebt in NL nog voortransport en zéker 2 uur van te voren op het vliegveld aanwezig zijn, en vanuit het vliegtuig os het ook altijd wel even een stukje lopen naar de deur. 4h15 lijkt me een veilige ondergrens voor de reis naar Londen zone 1, tenzij je afhehaald wordt of heel dicht bij een van de vliegveld moet zijn.

Heathrow en zeker London City zijn veel sneller, maar daar vliegt easyJet niet op.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

trolly waardeert dit bericht
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Dionysusnu
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

OV naar Londen is niet zo lang. Gatwick is inderdaad snel in 30m, Luton is ook goed met 35m of zelfs 25m, Stansted is 50m, Southend is 55m.
(Verder zeker eens met het punt dat je maakt)
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Als ik nu google maps van southend Airport naar London doe is de snelste optie 1h05: 7 mn lopen en 58mn van het station naar Liverpool st met Greater Anglia. De volgende opties zijn 2h03, 1h17, 1h18, 1h38.

Waar het mij om gaat is dat ik er een beetje moe van wordt dat mensen bij vliegen en autogebruik alleen de vlieg/rijtijd van het hoofdvervoermiddel nemen, terwijl bij OV 9292 er bij gepakt wordt die de realistische looptijd meeneemt.

Toen ik nog een auto had, was ik vanuit mijn voordeur zeker 9mn bezig voor ik wegreed met de auto, en op mijn werk vanaf het moment dat de navigatie "u bent er" zei soms nog wel 12 minuten voor ik het pand in liep, afhankelijk van met welke parkeergarage we hadden.

Zo, nu klaar met ranten. Het OV is ook niet altijd geweldig, met 20 mn "fietsen" (incl wegzetten en parkeren) voor en 25 mn lopen na. Maar ik kan wel een boekje lezen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

IIVQ schreef: wo 31 jan 2024, 21:12 Dat zelfs op dit forum mensen dat "een uurtje" durven te noemen. Naar Gatwick en Luton is 1h15, Stansted 1h10 en alleen Southend is 1h00. Vanaf allen behalve Gatwick is het volgens mij zeker een uur per OV naar Londen, je hebt in NL nog voortransport en zéker 2 uur van te voren op het vliegveld aanwezig zijn, en vanuit het vliegtuig os het ook altijd wel even een stukje lopen naar de deur. 4h15 lijkt me een veilige ondergrens voor de reis naar Londen zone 1, tenzij je afhehaald wordt of heel dicht bij een van de vliegveld moet zijn.

Heathrow en zeker London City zijn veel sneller, maar daar vliegt easyJet niet op.
Het vliegen tussen Londen en Amsterdam duurt toch echt maar een uurtje.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

isadora waardeert dit bericht
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Waardeer je nu je eigen bericht? _O-

Iets anders: waarom zijn er zo vaak kleine (ong. 5 minuten) vertragingen tussen Rotterdam en Den Haag?
Dit kan er namelijk net voor zorgen dat je je aansluiting mist, bijvoorbeeld in Leiden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Had dat niet te maken met het opleiden van machinisten ?
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Meltrain schreef: do 01 feb 2024, 08:00 Waardeer je nu je eigen bericht? _O-

Iets anders: waarom zijn er zo vaak kleine (ong. 5 minuten) vertragingen tussen Rotterdam en Den Haag?
Dit kan er namelijk net voor zorgen dat je je aansluiting mist, bijvoorbeeld in Leiden.
Sneeuwbaleffect tussen Schiedam en Den Haag Moerwijk. Als daar iets vertraagd rijdt zit alles er gelijk vertraagd achteraan.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vergeet de werkzaamheden bij Schiphol niet. Ik heb daar ook een paar s2400's met vertraging rond zien rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

ThatPCDude schreef: do 01 feb 2024, 10:20
Meltrain schreef: do 01 feb 2024, 08:00 Waardeer je nu je eigen bericht? _O-

Iets anders: waarom zijn er zo vaak kleine (ong. 5 minuten) vertragingen tussen Rotterdam en Den Haag?
Dit kan er namelijk net voor zorgen dat je je aansluiting mist, bijvoorbeeld in Leiden.
Sneeuwbaleffect tussen Schiedam en Den Haag Moerwijk. Als daar iets vertraagd rijdt zit alles er gelijk vertraagd achteraan.
Maar hoe en waar ontstaan die vertragingen dan? Het lijkt erop dat met name de 5100 vaak vertraging oploopt nabij Rotterdam. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

NS heeft vandaag in West-Brabant laten zien hoe goed zij reizigers in Sprinters kunnen proppen. Van de 6622 ontbrak vanochtend een heel treinstel, wat er tussen Breda en Tilburg voor zorgde dat de tweedeklasreizigers tot in de eerste klas, en daarmee de vluchtroute van de machinist, moesten staan. Later vandaag was er een defect spoor tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, waarbij de 6600 werd gekortwiekt tot laatstgenoemde tochtgat. De 5900 bleef wel rijden, en dat betekende dat het handjevol reizigers uit Roosendaal plus een goed gevulde zeven bakken FLIRT uit Breda zich in een driedelige SNG mochten samenvoegen... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Moet zeggen dat het ook wel eens leuk vond als vaste reiziger van de 5900 om een volle trein te zien, anders vergeet ik nog wel eens dat dat concept bestaat :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten