Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ligt dus niet alleen op het spoor, een groot deel van Vroomshoop ligt onder de as:
Brand Vroomshoop: 500 tuinen vervuild met asbest, school blijft morgen dicht
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef: zo 04 feb 2024, 17:08 De meeste gewone treinseries (her)ken ik wel, maar dit soort afwijkingen echt niet.
Deze kun je ook niet herkennen, de 28500 t/m 28799 zijn extra NS reizigerstreinen in het dagplan, die hebben geen vaste route maar kunnen elke dag ergens anders ingepland worden. Wordt vaak gebruikt als de dienstregeling significant afwijkt van de reguliere patronen, anders gebruikt men meestal de 7xxxxx nummers. Je hebt ook nog de 29600 t/m 29899, dat is voor extra treinen die door de bijsturing ingelegd zijn op de dag zelf, ook die hebben geen vaste route.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

omaylie schreef: zo 04 feb 2024, 18:01
Dennenboom schreef: zo 04 feb 2024, 15:39 Komende week geen treinen tussen Almelo en Mariënberg. Er ligt asbest op 240 meter spoor en dat wordt in een tempo van 2 meter per uur verwijderd.
https://www.prorail.nl/nieuws/geen-trei ... marienberg
"Geen treinen tussen Almelo en Mariënberg"; laat vervolgens twee treinen van de Noordelijke Nevenlijnen zien. :')
Ach de helemaal laat een VIRM zien en zegt dat de NS daar nu met bussen rijdt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik heb weer eens de overstap van Venlo naar Breda op Eindhoven gemist. Ik blijf het ongelofelijk vonden dat al die jaren er geen enkele verbetering in de communicatie is gekomen hier. Als de overstap zelf niet verbeterd kan worden, soit, maar kan er op zijn minst iets omgeroepen worden wanneer we vertraagd Eindhoven binnen komen en de overstap niet meer gehaald kan worden en dat mensen richting Tilburg/Breda kunnen reizen via Den Bosch?
Dionysusnu
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Naar Tilburg kan je beter de 6400 nemen, dat is 7 minuten sneller. En ook stabieler, want de overstap van (volgens drgl) 6 minuten in Ht is riskant als je in Ehv ook al vertraagd was.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Behalve als de 6400 maar 1x per uur rijdt
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

teun schreef: zo 04 feb 2024, 14:04 Ook op lijnfolders.jouwweb.nl staat een Connexxion-folder van 10 juni 2001 waar de route van de 195/295 overeenkomt met de route zoals we die nu kennen.
Heb je hier ook een exacte link naar toe?

(Ik zoek mij het lazarus, maar kan hem niet vinden :s )
Dionysusnu
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Deze? Geen routekaart, maar wel de dienstregeling en dus halteoverzicht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Dank :pos: ;) .
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Vanavond met de 6665 gestrand in Tilburg wegens een gestrande trein tussen Tilburg en Breda. Volgens het personeel zou het om een brandmelding in een trein gaan. De 6667 werd in eerste instantie opgeheven maar ging alsnog rijden. Ook 1166 was al opgeheven maar zo'n 3 minuten voor vertrek werd bekend dat hij alsnog ging rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: zo 04 feb 2024, 19:38
omaylie schreef: zo 04 feb 2024, 18:01
Dennenboom schreef: zo 04 feb 2024, 15:39 Komende week geen treinen tussen Almelo en Mariënberg. Er ligt asbest op 240 meter spoor en dat wordt in een tempo van 2 meter per uur verwijderd.
https://www.prorail.nl/nieuws/geen-trei ... marienberg
"Geen treinen tussen Almelo en Mariënberg"; laat vervolgens twee treinen van de Noordelijke Nevenlijnen zien. :')
Ach de helemaal laat een VIRM zien en zegt dat de NS daar nu met bussen rijdt.
De helemaal? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Verkeerde toppiek brüür :evil:
🗣
iamthedutchdude
Berichten: 990
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Nope, inhoudelijke vraag naar bronvermelding. Wie weet is De Helemaal wel één van de vele regionale sufferdjes.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Ik ken wel Het Hele Maal, maar dat gaat over eten.
🗣
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik zit in VIRM 8721 (3961) waarvan de voorste twee bakken van buiten zéér schoon zijn en de achterste vier zó vies, dat de nummers niet eens te lezen zijn.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vlak voor Zwolle riep de HC om dat de 761 waar ik in zat werd opgeheven vanwege technisch onderzoek op het spoor richting Assen. Even later zag ik een sein- en overwegstoring op het traject.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gartlin9 »

Wat een ellende, ik ging naar Leeuwarden als omweg, kon de stoptrein niet verder dan cammingaburen door te volle trein en iets van lucht, uiteindelijk via bussen en drachten met 3 uur vertraging thuis (op moment dat ik dit type ben ik dat nog niet, maar duurt niet lang meer)
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Het lijkt erop dat de 3225 (met 12 bakken SNG) is gestrand op station Delft. Hierdoor reden verschillende treinen richting Den Haag via spoor 2 en is de 3227 opgeheven. (Mijn eerste rit in de 3200 sinds september 2022 wordt dus met minimaal één dag uitgesteld. )
De defecte trein is uiteindelijk om 7:40 leeg vertrokken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gartlin9 schreef: ma 05 feb 2024, 23:49 Wat een ellende, ik ging naar Leeuwarden als omweg, kon de stoptrein niet verder dan cammingaburen door te volle trein en iets van lucht, uiteindelijk via bussen en drachten met 3 uur vertraging thuis (op moment dat ik dit type ben ik dat nog niet, maar duurt niet lang meer)
Ik heb sowieso het idee dat er de laatste tijd tussen Meppel en Assen best wel vaak iets kapot gaat.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gartlin9 »

Ja ik heb al meerdere keren of om moeten reizen of zware vertraging onderweg. En dan heb je die keren dat ik er niet langs hoef en er wel een melding over is
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Van 20-23 februari rijden er geen treinen rond Ede-Wageningen. Er rijden bussen vanaf Driebergen.
Wat ik me afvraag: veel reizigers van/naar De Klomp zullen dan de sprinter naar Vndc / Vndw nemen. Maar die rijdt, ook in de spits, die week slechts 2x/uur. Is het dan niet mogelijk dat NS de 3e en 4e sprinter Utrecht - Driebergen gedurende die werkzaamheden laat doorrijden naar Vndc?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik kan mij persoonlijk niet aan de indruk onttrekken dat de treindienst rondom station Dordrecht al weken geteisterd wordt door allerlei kleine akkefietjes (of: de belabberde staat van ons spoorwegnet) die steeds maar weer doorwerken in de haalbaarheid van mijn overstappen aldaar. En ik begin mij er ondertussen licht aan te ergeren, terwijl ik over het algemeen probeer een positieve levenshouding te hanteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: wo 07 feb 2024, 18:18 terwijl ik over het algemeen probeer een positieve levenshouding te hanteren.
Niet doen, want dan valt de werkelijkheid alleen maar meer tegen. Wees optimistisch fatalist: we gaan allemaal naar de ratsmodee, en da's maar goed ook.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk dat het een en ander vandaag vooral te maken had met een grote brand in het Zeeuwse Kloetinge (naast Goes). Net als bij de grote brand in Vroomshoop van eergisteren is er asbest vrijgekomen en dit heeft de spoorbaan aangetast. De 2200 en 2300 zijn daardoor ingekort en dat gaf een onbetrouwbare korte kering in Kruiningen-Yerseke: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... vlissingen
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: wo 07 feb 2024, 19:22Net als bij de grote brand in Vroomshoop van eergisteren is er asbest vrijgekomen en dit heeft de spoorbaan aangetast.
Nouja, aangetast... het gaat er vooral om dat het niet zo veilig is om op het spoor neergedaalde asbest op te ruimen als er treinen rijden. (Naast dat die het weer verder verspreiden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten