Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Inderdaad, ik heb de chaos met eigen ogen op Den Haag HS gezien (gelukkig moest ik naar Centraal), en hoe irritant het ook is, voor de betrokkenen en mogelijke nabestaanden bij dit ongeval is dit veel erger.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Het was daarvoor 's middags ook al een zooitje op de Oude Lijn richting noorden (zo had de 2359 +37 in Delft en reden er een hoop treinen met minimaal 5 min vertraging rond)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Net zoals gisteren trad er een seinstoring op tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht en bleef de 2200/2300 de enige (zwaar vertraagde) treinserie tussen die twee stations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Pas bij het kijken naar de vertrektijden zie ik dat de 2400 vandaag (en blijkbaar ook morgen) ook tijdens de spitsuren aan de 3500 gekoppeld is. Wat is daar nu weer de oorzaak van?
Ik zie geen werkzaamheden op het traject en zelfs de 3200 blijft rijden, dus er is ook geen verstoring bij Schiphol.

Daarnaast rijden zowel de 2418 als 3229 met losse stellen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

Heel Amsterdam gaat 13 dagen op de schop. De 3000 wordt omgeleid via het Gooi en de 2900 uit Ekz rijdt naar Schiphol. In die schuifpuzzel lijkt de 2400 gesneuveld tussen Shl en Lls.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

sneltram schreef: wo 14 feb 2024, 07:59 Heel Amsterdam gaat 13 dagen op de schop.
Heel Amsterdam ligt al sinds mensenheugenis op de schop, hoor ;)
🗣
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef: wo 14 feb 2024, 07:49 Pas bij het kijken naar de vertrektijden zie ik dat de 2400 vandaag (en blijkbaar ook morgen) ook tijdens de spitsuren aan de 3500 gekoppeld is. Wat is daar nu weer de oorzaak van?
Ik zie geen werkzaamheden op het traject en zelfs de 3200 blijft rijden, dus er is ook geen verstoring bij Schiphol.

Daarnaast rijden zowel de 2418 als 3229 met losse stellen. :(
De 2400 naar Lls past niet door:
Aangepaste 4900 door omgeleide 3000 en ICE.
De extra 3900 naar Ekz te Shl.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bedankt.
NS had alleen wel duidelijker mogen zeggen dat hierdoor de dienstregeling tussen Amsterdam Zuid en Lelystad ook aangepast is. :roll:
Mijn teamleider vroeg gisteren ook nog aan me of hij deze dagen wel van Breukelen naar Amsterdam Amstel kan, aangezien er staat dat er geen of minder treinen rijden tussen Amsterdam en Utrecht. Pas na veel zoeken zag ik dat er geen treinen rijden tussen Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Centraal.
Echt, communicatie bij werkzaamheden is niet het sterkste punt van NS. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Er rijden weldegelijk minder treinen, zo rijdt de 3900 niet tussen Asd/Asdm en Ut en ontbreekt ook de 7400 tussen Asd en Bkl.

Daartintegen rijdt de 3200 met extra ritten en daarmee een langere spitsperiode.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

MetroRET schreef: wo 14 feb 2024, 08:12
Meltrain schreef: wo 14 feb 2024, 07:49 Pas bij het kijken naar de vertrektijden zie ik dat de 2400 vandaag (en blijkbaar ook morgen) ook tijdens de spitsuren aan de 3500 gekoppeld is. Wat is daar nu weer de oorzaak van?
Ik zie geen werkzaamheden op het traject en zelfs de 3200 blijft rijden, dus er is ook geen verstoring bij Schiphol.

Daarnaast rijden zowel de 2418 als 3229 met losse stellen. :(
De 2400 naar Lls past niet door:
Aangepaste 4900 door omgeleide 3000 en ICE.
De extra 3900 naar Ekz te Shl.
De 3000 vertrekt op Utrecht Centraal van spoor 4 waardoor zowat alle sprinterseries op de kopsporen van andere sporen vertrekken: 5500 en 5600 vertrekken van spoor 1, 5700 van spoor 2 en 4900 van spoor 3. Overigens is de 5500 ook deels aangepast omdat deze nu op Utrecht Overvecht richting Utrecht Centraal 5 minuten blijft staan in plaats van 3. (Heb er zelf ingezeten) ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: wo 14 feb 2024, 08:20 Er rijden weldegelijk minder treinen, zo rijdt de 3900 niet tussen Asd/Asdm en Ut en ontbreekt ook de 7400 tussen Asd en Bkl.
Dat kan wel zo zijn, maar ik vind de informatie op https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor/ nu niet bepaald het toonbeeld van duidelijkheid.
Dan vind ik dit een stuk overzichtelijker: https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaam ... am-utrecht.
Ik mis alleen nog steeds een bericht waarin staat dat de dienstregeling tussen Amsterdam Zuid en Lelystad aangepast is.
Daarentegen rijdt de 3200 met extra ritten en daarmee een langere spitsperiode.
Dat kan wel zo zijn, maar als de "gewone" treinen (zoals 3229) daardoor korter zijn, levert dat niet veel voordeel op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

INformatie rondom werkzaamheden is al heel lang een gestuntel van jewelste: informatie dat pas anderhalve maand van tevore bekend is bij de reiziger, en aangrenzende deeltrajecten die ineens ook last hebben van werkzaamheden elders zonder dat je als reiziger dat van tevoren weet.
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Zonder enige vermelding van werkzaamheden op het traject Amersfoort-Utrecht blijkt mijn 5600 nu ook enkele minuten verschoven te rijden, aannemelijk door die 3000 in Utrecht op spoor 4 waar ik nu van hoor. Daardoor gaan buiten de spits alle aansluitingen vanuit Amersfoort op de bussen in Bilthoven naar de filistijnen (en ook in de spits zul je 'm vaker missen). -0-

Ik ga de komende week-en-een-beetje maar vaker thuiswerken...
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef: wo 14 feb 2024, 09:26
Daarentegen rijdt de 3200 met extra ritten en daarmee een langere spitsperiode.
Dat kan wel zo zijn, maar als de "gewone" treinen (zoals 3229) daardoor korter zijn, levert dat niet veel voordeel op.

Gaan we hier ook al elke spellingsfout benoemen, lekker kinderachtig weer zeg :roll:
En als je hier ook even onderaan had gekeken, had ook deze opmerking over de 3229 niet nodig geweest en had je gezien dat het weldegelijk VIRM8 gepland zou zijn.
https://treinposities.nl/ritinfo/20240214/3229
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

En in het jaarplan rijdt de 3229 met SNG12 dus deze was in dagplan al versterkt, alleen was het tweede stel blijkbaar op het laatste moment niet beschikbaar.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

DDietzen schreef: wo 14 feb 2024, 10:09 Zonder enige vermelding van werkzaamheden op het traject Amersfoort-Utrecht blijkt mijn 5600 nu ook enkele minuten verschoven te rijden, aannemelijk door die 3000 in Utrecht op spoor 4 waar ik nu van hoor. Daardoor gaan buiten de spits alle aansluitingen vanuit Amersfoort op de bussen in Bilthoven naar de filistijnen (en ook in de spits zul je 'm vaker missen). -0-

Ik ga de komende week-en-een-beetje maar vaker thuiswerken...
Ik weet niet welke bussen je in Bilthoven moet hebben maar de 77 en 30/31 (ik vergeet altijd welke het is) rijden in de spits in ieder geval om het kwartier dus dat valt nog mee dan.
En het is een beetje raar om te zeggen dat je 'maar' gaat thuiswerken omdat je anders een kwartier moet wachten. In dat geval kan je net zo goed helemaal niet met het OV gaan want als er een trein of bus uitvalt moet je ook wachten. :roll:
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Lijn 31 rijdt van en naar Bilthoven en maar 2x/uur, alleen in de ochtendspits 4x/uur. Lijn 31 biedt (normaliter) aansluiting op de sprinter van en naar Zwolle.

Lijn 30 rijdt van en naar station Overvecht en biedt daar aansluiting op de sprinters van en naar Hilversum en verder.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

TffpaA schreef: wo 14 feb 2024, 08:04
sneltram schreef: wo 14 feb 2024, 07:59 Heel Amsterdam gaat 13 dagen op de schop.
Heel Amsterdam ligt al sinds mensenheugenis op de schop, hoor ;)
Ik wilde net zeggen, Amsterdam 13 dagen op de schop is de kortste werkzaamheden in Amsterdam ooit.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat iedere Amsterdammer dan op zijn blote knietjes onze lieve heer zou bedanken :Y
🗣
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

Sterker nog, de eerstvolgende dag dat heel Amsterdam Centraal weer in dienst is (inclusief Oosterdok en Westelijk eiland) ligt, voor zover ik nu kan inzien in het derde kwartaal van 2029, als stap 2e2 klaar is. Daarna volgt nog de ombouw van het Westelijk eiland, maar daar heb ik nog geen planning van.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

En als dat klaar is, kunnen ze gaan starten met de bouw van de sluiting van de Ringlijn...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

...en de gecombineerde voetgangers-, fiets- en AI-biketunnel achter het station.
🗣
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Tussen de bouwstappen 1m5 en 1n1 zijn toch ook alle sporen even in dienst begin 2028?
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

Excuses, ik had even niet door dat er ca. 2 maanden tussen bak 2 en 1 zit. Het lijkt er inderdaad op dat tussen 3 en 28 april 2028 de sporen even allemaal in dienst zijn.
Overigens heeft de lange ombouwtijd niet zozeer met de spoorinfra te maken, maar de renovatie (praktisch bijna compleet nieuwbouw) van de kunstwerken, met name de Oostertoegangsbruggen en het verbreden van de Oosttunnel. Voor elke bak wordt 9 maanden uitgetrokken om deze geheel te vernieuwen, daarmee krijgen de Oostertoegangsbruggen ook een volwaardig perron.
De stappen die nog geen planning hebben zijn 2e3 + 2e4 (ombouw Asdwe), 3b (verwijderen 15 en verbreden perron bij spoor 14) en 3c (ombouw Asdta).
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Over die "stap 3b", waarom moet spoor 15 verdwijnen om het perron van spoor 14 te verbreden? Ik dacht altijd dat dat perron (het huidige perron 13-14) al werd verbreed door het huidige spoor 13 te overkluizen zodat het huidige spoor 12 langs dat perron komt te liggen. Net zoals ook spoor 9, 6 en 3 zouden worden vervangen tbv een breder perron. Of heb ik nu een verkeerd beeld in mijn hoofd van al die perronverbredingen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 190 gasten