Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dat perron wordt beide kanten op verbreed en zal dus onder de kap breder worden dan de overige perrons in het eindbeeld.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Is er een bepaalde noodzaak dat dat perron breder moet zijn dan de andere, of is het enkel bedoeld om de ruimte op te vullen die vrijkomt bij het verwijderen van spoor/perron 15 en anders onbenut zou blijven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het wordt een van de drukste perrons, namelijk het aankomstspoor voor treinen uit Utrecht en treinen naar Noord-Holland. Elke centimeter is mooi meegenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Was er daar niet ook een technische oorzaak van omdat spoor 14/15 op een brug liggen, waardoor spoor 15 ook weg moet om die aan te passen op het verbrede perron 13/14?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Volgens het tracébesluit wordt het niet onmogelijk gemaakt om toch 10 doorgaande perronsporen aan te leggen. Na de bakfase van spoor 14/15 komen er ook gewoon weer twee sporen terug op de Oostertoegang.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Onderweg in de Nightjet tussen Utrecht en Arnhem. Moet zeggen dat het slaaprijtuig in NJ421 best wel modern en nieuw aandoet. Wel is mijn slaapcompartiment nogal aan de krappe kant.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Is er een openbare lijst met alle verschillende fases die Amsterdam Centraal doorgaat tot 2029, want ik zie allemaal hele leuke alphanumerieke fases voorbij komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Openbare lijst ken ik niet, maar fase 1 is tot de indienststelling van de ongelijkvloerse kruising en de corridorwissel waarbij de A2 corridor naar de hoge sporen gaat (tweede kwartaal 2028), daarna begint fase 2 met de bak & brugfase van sporen 2 t/m 4, verbreding tweede perron en de ombouw van het westelijk eiland (laatste kwartaal 2029). Fase 3 is de ombouw van 10 naar 9 doorgaande sporen en de ombouw van de transformatorweg die pas na voltooiing Zuidasdok uitgevoerd wordt.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Kunnen we het niet in plaats van renovatie beter ruïnering noemen, want zo veel beter wordt het er allemaal niet op _O_
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef: di 13 feb 2024, 08:25 En voor de tweede dag op rij reisde ik met een SLT waarvan de kraan niet werkte. Is dat toeval of is er meer aan de hand?
Beide keren spoelde het toilet wel door.
Ook vandaag was dit weer het geval.
Is er een algehele storing met (de sensors van) de kranen in de SLT?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

ThatPCDude schreef: do 15 feb 2024, 09:30 Kunnen we het niet in plaats van renovatie beter ruïnering noemen, want zo veel beter wordt het er allemaal niet op _O_
Nou, verbeterpunten zijn:
- Langere perrons
- Bredere perrons
- Veel bredere Oosttunnel
- Hogere snelheid op Oosterdokseiland (60km/h)
- Hogere snelheid op Westelijk eiland (waarschijnlijk 80km/h)
- Minder overkruisingen, met name van/naar opstelterreinen en voor internationaal van/naar Duitsland
- Snelheidsverhoging tussen Sgra en Obpa richting Zd (80km/h -> 100/120km/h)
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Langere perrons betekent (flink) langere loopafstanden bij bepaalde overstappen, en snelheid westelijk eiland blijft volgens mij 40km/u. Voor de rest is het wel een verbetering.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik sta op Hvs op een vrijwel leeg perron te wachten op de IC naar Dvd. 1mn voor vertrek komt de Spr uit Ut aan, en braakt een massa mensen uit. Vervolgens komt er 1 ICM-IV aan waardoor ik nu sta. In de 1e klas waar alle stoelen bezet zijn, terwijl ik denk ik bij de eerste helft van de mensen die de trein in wilde zat. We zijn met +4 vertrokken, nog wat op het perron achterlatend.

Heerlijk, die reizigers die denken "Dat er misschien ergens anders nog zitplaatsen" zijn en door het gangpad heen willen lopen.

Er is dus een aanrijding tussen Ut en Asb.

Overigens zag ik vandaag vanuit het kantoor (op Hvs) een ICE met rode streep, en de onderbrekingen op elke bak waar normaal het [DB]-logo staat, waren nu leeg=wit. Wat is dat? Een ICE die niet er voor uit durft te komen dattie Deutsch is?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

ICE omgeleid via Hvs, ivm werkzaamheden Asd-Asdm, net als de 703000 Hdr-Ut, omgeleid via Hvs.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Dat snap ik. Ik doelde op waarom bij de ICE de [DB]-logo's die in de rode streep zitten, verwijderd zijn en nu een witte sparing in de rode streep vormen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Een ICE3neo op proefrit wellicht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: vr 16 feb 2024, 18:06 Heerlijk, die reizigers die denken "Dat er misschien ergens anders nog zitplaatsen" zijn en door het gangpad heen willen lopen.
Misschien moesten ze wel naar het toilet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Nee, ze zeiden dat letterlijk tegen elkaar.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Lijkt me in dit geval terecht als je ze gewoon tegenhoudt. Proberen door te lopen veroorzaakt alleen maar overlast.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

IIVQ schreef: vr 16 feb 2024, 18:06
Heerlijk, die reizigers die denken "Dat er misschien ergens anders nog zitplaatsen" zijn en door het gangpad heen willen lopen.
Je wil niet weten hoe vaak mensen in het gangpad blijven staan terwijl er in de volgende bak gewoon nog zitplaatsen zijn.
Dus dat vind ik helemaal niet vreemd.
TommyBoy
Berichten: 9
Lid geworden op: do 21 okt 2021, 11:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TommyBoy »

De opstart in de 5600 loopt deze ochtend niet geheel probleemloos. De 5615, 5618 en de 5620 vallen uit. De 618 is als extra trein ingelegd (vermoedelijk voor de uitgevallen 5618). Met wat haast en vliegwerk deze nog kunnen halen ipv ~40 minuten te moeten wachten.
Leest mee, maar reageert zelden
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Philip »

MaartenD schreef: vr 16 feb 2024, 21:48
IIVQ schreef: vr 16 feb 2024, 18:06
Heerlijk, die reizigers die denken "Dat er misschien ergens anders nog zitplaatsen" zijn en door het gangpad heen willen lopen.
Je wil niet weten hoe vaak mensen in het gangpad blijven staan terwijl er in de volgende bak gewoon nog zitplaatsen zijn.
Dus dat vind ik helemaal niet vreemd.
Als het om een los ICM-stel gaat, waarbij de stop vier minuten langer duurt door de drukte en er reizigers op het perron achter moeten blijven, zou je moeten weten dat er geen zitplaatsen meer zijn.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik wel, maar dit zijn mensen die vanuit Utrecht ri Amsterdam moesten en dus waarschijnlijk vIRM gewend zijn. Daar is vaak nog wel een plekje te vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Overigens blijven mensen sowieso verbazingwekkend snel staan. Hoe vaak ik me niet door mensenmassa's op balkons en in gangpaden heb moeten wurmen om vervolgens een bak verder nog te kunnen zitten... Op basis van die volle balkons laten reizigers ook een trein voorbij gaan natuurlijk, terwijl er mogelijk nog gewoon plekken vrij zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Iemand had vanochtend bedacht dat de 4327 vanaf spoor 1 te Asdz moest vertrekken. Het probleem is alleen dat daar nog de 3227 staat, die pas een minuut na de 4327 vertrekt.
Dus wat daar nou de reden van was? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten