Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ja en ook tussen Utrecht en Leeuwarden... Via Almere :p
Waarom stoppen die niet in Lelystad trouwens, dat viel me nogal op op de TBP in Hilversum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Te weinig tijd denk ik, de 28500 doet 38 minuten over Almere - Zwolle, de 700/1800 met stop in Lelystad 41 minuten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Hmm ja, ik zie nu 6 minuten later vertrek in Almere en 3 minuten latere aankomst in Zwolle vergeleken met normaal inderdaad. Past net niet dus door vooral die twee stops om aan de concessie te voldoen (alleen Almere Poort en Naarden-Bussum, zodat die 2x/uur per richting bediend worden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ook wel bijzonder dat die trein altijd van/naar Leeuwarden rijdt en dat de 1800 (net als de 700) van/naar Groningen rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De 28500 rijdt ook maar van/naar Utrecht, dus die tak is beduidend rustiger dan normaal. Dan is het oplooptechnisch logisch om naar Leeuwarden te rijden, dat is de rustigere van de twee takken boven Zwolle en door dat te combineren hoef je minder te combineren/splitsen onderweg.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het heeft denk ik meer te maken met dat het tijdpad van de 28500 pas na vertrek van de Groninger in Zwolle aankomt. Er is dus ook geen overstap Utrecht > Groningen, reizigers tussen die stations worden of met de 28500/8100 met overstap Meppel of met de 3700/700 met overstap Amsterdam Zuid gestuurd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Vanuit trein 6622 waren tussen Lage Zwaluwe en Breda vanochtend grote rookwolken te zien van de grote stalbrand die in Terheijden woedde. In tegenstelling tot het wegverkeer op de A59 heeft het treinverkeer geen hinder gehad van de rook.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanmiddag wilde ik op Utrecht Centraal overstappen op de vertraagde 657. Die kwam met +14 binnenrijden met een penetrante walm van verschroeid rubber (die in de trein ook zeer sterk aanwezig was). Na de vertrekprocedure werd er omgeroepen dat de trein toch defect was en dat ze bezig waren om de deuren te ontgrendelen. Dit veroorzaakte weer een vertraagde IC naar Enschede en vertraagde 559 (de trein die ik uiteindelijk naar Zwolle nam).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Trein t2363 rijdt met meer dan een kwartier vertraging rond, en kwam zodoende achter de t5956 terecht. Om dat probleem op te lossen werd de trein op Lage Zwaluwe naar spoor 3 gestuurd, en daarna via de fly-over die normaal de treinen van de Moerdijkbrug naar Breda gebruiken gestuurd, om daarna achter de intercity via het wissel het juiste spoor op te gaan. De t5959 moest op de brug wachten totdat wij deze actie voltooid hadden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Trein 2036 reed met +3 weg uit Gouda vanwege een brugopening. Voor Lansingerland-Zoetermeer remde wij af. Ik vreesde het ergste al, en ja hoor, de 6934 heeft een vertraging van 15 minuten, het meeste tussen Gouda en Lansingerland opgelopen, mogelijk door die brugopening. Tot aan Gvc hebben wij dus daarachter gezeten. De uiteindelijke schade in Den Haag was dus +15.
zij/haar/hen/hun
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dat was iets anders dan een brugopening, de 6932, 2034 en 11736 hadden ook allemaal rond de 20min vertraging en hebben enige tijd bij Zoetermeer in een treinenfile gestaan.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

4060 bestond uit SLT-4. Te Rtn vergat de mcn de deuren te openen tot ik op z'n raam klopte.
Dat was een slecht voorteken, want te Rta wilden de deuren juist niet meer dicht. Na een grote meute naar de IC die ons op het andere spoor inhaalde verwezen te hebben wilde het nog niet. Ondertussen hoorde ik Mcn en Hc tegen elkaar klagen "En dan sturen ze ons de volle spits in met maar één stelletje".

Na de trein volledig dood gemaakt te hebben lukte het wel, met +24.

Te Gd ... wéér een deurstoring. Ik ben maar in de 6969 (treinstel 2435, mooie nummercombinaties) naar Tiel gesprongen, en even later zie ik de rest ook de trein uit komen en het licht binnen uit gaan. Te Wd heb ik de volgende 4062 genomen. Ondanks +3 te Wd hadden we -1 te Asb, voor mij dus +29 (of eigenlijk +1:29, was al een uur langer op school gebleven).
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Gelukkig dat ik de 2865 nog net kon halen dus. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

IIVQ schreef: do 07 mar 2024, 20:01 4060 bestond uit SLT-4. Te Rtn vergat de mcn de deuren te openen tot ik op z'n raam klopte.
Dat was een slecht voorteken, want te Rta wilden de deuren juist niet meer dicht. Na een grote meute naar de IC die ons op het andere spoor inhaalde verwezen te hebben wilde het nog niet. Ondertussen hoorde ik Mcn en Hc tegen elkaar klagen "En dan sturen ze ons de volle spits in met maar één stelletje".

Na de trein volledig dood gemaakt te hebben lukte het wel, met +24.

Te Gd ... wéér een deurstoring. Ik ben maar in de 6969 (treinstel 2435, mooie nummercombinaties) naar Tiel gesprongen, en even later zie ik de rest ook de trein uit komen en het licht binnen uit gaan. Te Wd heb ik de volgende 4062 genomen. Ondanks +3 te Wd hadden we -1 te Asb, voor mij dus +29 (of eigenlijk +1:29, was al een uur langer op school gebleven).
Heb vandaag ook buiten de spits een losse SLT-4 in de 4000 gezien op Amsterdam Centraal. Trein 4051 was het geloof ik met stel 2418 en het zag er ook nogal druk uit. Eerst was die trein gepland met 10 bakken SLT, later 4 bakken SLT en dat is het ook gebleven. Onbegrijpelijk..
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Het viel mij vandaag en vorige week maandag op dat de 7600 midden op de dag best druk kan zijn. Volgens treinposities rijden de meeste treinen in de spits met 6 of 7 bakken, alleen in de daluren wordt de helft afgekoppeld. Met als resultaat flink aantal staanplaatsen tussen Arnhem en Nijmegen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Morgen aangepaste dienstregeling van en naar Schiphol aldus een bericht op de website van NS:
Om zaterdag de sporen van Schiphol Airport in dienst te kunnen nemen is het nodig om de roest te verwijderen van de sporen waar langere tijd geen treinen hebben gereden door de werkzaamheden. Om dit te realiseren moet de dienstregeling fors aangepast worden. Dit duurt van 05:20 tot 15:15 en zal plaatsvinden op verschillende trajecten rond Schiphol. De reisplanner is bijgewerkt tot 09:00 uur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik zag het ook, maar in snap het niet helemaal.
De dienstregeling is al twee weken aangepast o dat er drie sporen buiten dienst zijn, maar nu moet de dienstregeling nog verder aangepast worden omdat er roest op die sporen zit? :s
De vorige keren hoefde de dienstregeling niet nog verder aangepast te worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stadsbus »

Het gaat om het ontroesten van stukken spoor (en wissels) die liggen tussen de nu wel en nu niet in dienst zijnde sporen.
Ook enkele sporen die wel in dienst zijn, maar niet door NS worden gebruikt vanwege de werkzaamheden moeten nog worden ontroest.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

De eerste Brusselaar wordt omgeleid en rijdt met +26. -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Nu op Dordrecht. Op spoor 3b staat een losse FLIRT naar Den Haag Centraal klaar. Op spoor 3a staat een dubbele SNG naar Roosendaal klaar. Beetje rare actie dit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Hoezo is roestrijden bij Schiphol ineens een ding bij deze werkzaamheden? Dit is niet de eerste keer dat half Schiphol er uit ligt.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

En dit artikel van de NOS blijkt dat ze vergeten waren het roestrijden mee te nemen in de planning van de werkzaamheden... Nu kunnen er altijd fouten worden gemaakt waar mensen werken, maar hebben ze hier niet een checklist ofzo voor?
Beul van de blindegeleidelijn
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Zelfs als ze geen checklist hebben, is er werkelijk niemand die het niet opgevallen is dat er geen roestrijden is ingepland? Echt niemand? Dit is toch zo standaard als zorgen dat je schaftkeet op locatie is?

Ik vind het ongelofelijk dat Prorail dit kan overkomen. Op die manier begrijp je waarom ROVER Prorail onder curatele wil stellen. Dit is diep, diep, diep triest.
En in het NOS artikel staat ook nog dat ze het twee weken eerder al wisten maar er niets over communiceerden. Waarom niet? Eerst vergaderen om er dan op de laatste dag achter te komen dat je niets anders kunt doen dan in de reizigersdienst te gaan roestrijden en het dan pas te communiceren.
Ofwel: twee weken geleden dachten ze dat er nog een mogelijkheid was om dit anders te doen. Waarom moet je daar dan twee weken over vergaderen en waarom kun je niet gewoon twee weken geleden zeggen "sorry, de werkzaamheden duren een dag langer".

Echt totaal onbegrijpelijk. Hier zal toch iets meer vanuit Prorail moeten komen dan "sorry, niet aan gedacht".
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik ben maar vanaf Brussel naar Schiphol gevlogen, scheelt flink wat gedoe vandaag. (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ze hadden toch ook gewoon afgelopen nacht en/of komende nacht kunnen roestrijden?

Maar in de praktijk heb ik (tijdens mijn heenreis) 0% overlast ervaren. De trein reed voor zo'n beetje de eerste keer deze week op tijd en was ook (overdreven) lang.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 141 gasten