Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend reed de 622 met een solo DDZ4. Dus maar besloten om de 722 te nemen (DDZ10), met een overstap in Leiden op de 2222 (best knus voorin de VIRM6) en een overstap op de metro op Laan van NOI om op Den Haag Centraal te komen.
Beul van de blindegeleidelijn
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mdk »

Vanochtend werkd mijn vaste trein naar Amsterdam Zuid op de borden op Utrecht CS aangeduid als de intercity naar Rotterdam CS i.p.v de intercity naar Schiphol :arrow: Rotterdam CS. Niet bizar handig als je tussen deze twee stations ook de directe IC via Gouda kunt nemen die een paar perrons verderop vertrekt.
Bij twijfel altijd klagen
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Meltrain schreef: ma 11 mar 2024, 09:59
ArrivaBas schreef: zo 10 mar 2024, 09:13 NS is er net op tijd achter gekomen dat er op station Tilburg Universiteit maar één spoor beschikbaar is om te keren, maar dat de 6400 en 6600 wel allebei tegelijk voor hetzelfde doel daar moeten zijn. Daarom rijden er nu tussen Tilburg en Tilburg Universiteit minder Sprinters door een 'Noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling'.
Kon dat niet opgelost worden door de 6400 en 6600 kort op elkaar te laten keren?
Zie ook het antwoord van Arrivabas,
De 6400 zit 4 minuten achter de 6600 in Tb,keertijd in Tbu is voor de 6400 5 minuten.Voor de 6600 zou dat een kwartier zijn.
Maar aangezien er alleen op spoor 3 in Tbu gekeerd kon worden,zouden beide treinseries tegelijk aan het perron staan te Tbu.daar is geen ruimte voor,laat staan technisch niet mogelijk
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De vertraging van mijn 559 liep gisteren ergens op de Veluwe op van +2 naar +9: op een gegeven moment werd een snelremming ingezet. Er was het vermoeden dat iets verderop een overweg werd geblokkeerd, en omwille van de veiligheid moest er langzamer worden gereden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er staat een SNG op spoor 3 van station Delft. :o Waarschijnlijk is men dus begonnen met testritten op dat spoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Een primeur: een foto van een trein op spoor 3 in Delft! :trein: :trein: :trein:
Afbeelding

Voor de fapperts: het betreft treinstel 2350
Laatst gewijzigd door ThatPCDude op di 12 mar 2024, 15:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ik ben toch echt wel eens op spoor 3 in Delft ingestapt, spoor 4 zou pas echt uniek geweest zijn.
(Dat was alleen wel voordat de tunnel gebouwd was)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Die trein heeft vandaag ook op spoor 4 gereden. Sorry, geen foto, dat gaat wat lastig als je er langs rijdt :-)
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Mijn IC 11635 staat te Wp stil voor een rood sein "En geloof het of niet, naar dat heeft ermee te maken dat de brug open staat". Dat is voor het eerst dat ik dat meemaak. Al mochten we na 30s weer door.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Volgens vaarweginformatie.nl zijn de bedientijden van de brug van 9:54 tot 9:57 en 10:54 tot 10:57. Dat zou dus betekenen dat er van de bedientijden is afgeweken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Met trein 2020 sta ik al weken elke maandag voor een opengaande brug. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Ik ook regelmatig, vooral als ik de 2036 heb, die ik zo'n 1-2x per week heb.
zij/haar/hen/hun
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Z2N schreef: wo 13 mar 2024, 12:56 Met trein 2020 sta ik al weken elke maandag voor een opengaande brug. :X
Die bij Gouda?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat is de enige op de route die open kan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Elke brug kan open als je er maar hard genoeg tegenaan vaart :twisted:
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Ben net voor de tweede keer in een week op het perron gecontroleerd, is dat nieuw? Snap wel dat ze het doen. Zwartrijders zijn makkelijker te pakken op het station dan in de trein.


Wel jammer dat het net ook gebeurde bij aankomst van mijn vertraagde 1150, aansluiting naar Gouda was te doen, maar wel iets te krap voor mijn voorkeur.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ik vind het al heel bijzonder dat ik vandaag gecontroleerd ben op de heen- én terugweg tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Amstel. Dat is voor mij nieuw.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Door een seinstoring tussen Utrecht en Amersfoort, alsmede een storing op de HSL (?) was het vanmiddag wat druk op en rond spoor 13/14 van Rotterdam Centraal. Flink wat vertraagde treinen, zoals ook de t300552 en 563 die beide zwaar in de plus reden.

Een ietwat handige misser van Prorail overigens; de 2865 zou volgens de digitale bronnen met een ICM8 gaan rijden en het versterkingsstel was alvast op spoor 14 geplaatst (overigens ná vertrek van de 9247 met +25) en vervolgens kwam de 2854 binnen op spoor 13 met de losse ICM4. En die is dus ook als zodanig vertrokken als 2865. En druk dat die was in Gouda :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Het opstarten van de treindienst na de stroomstoring tussen Sittard en Roermond ging vandaag niet al te best bij NS: Arriva reed vrij vlot weer, maar NS gooide er nog vrolijk twee treinen in noordelijke richting uit.

Het was maar goed dat ik de situatie niet in Maastricht heb afgewacht, wat volgens de reisplanner wel kon, want ik weet niet of ik dan vandaag nog thuis had kunnen komen. Uiteindelijk ben ik omgereisd via de Maaslijn en konden ik en vele medereizigers in Nijmegen nog de vertraagde intercity naar Zwolle halen.
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Dit geeft nou naar mijn idee precies het probleem bij NS aan: te ingewikkelde personeelsdiensten.
Arriva personeel werkt maar in een beperkt gebied, Arriva-Limburg personeel zal niet in pakweg de Achterhoek worden ingezet.
NS personeel echter, werkt door het hele land en zit dus bij een verstoring vaak aan de verkeerde kant van de stremming. Zeker later op de avond kan ik me voorstellen dat er in Mt geen personeel is om richting t noorden te rijden omdat dat personeel ook niet in Mt is aangekomen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Het is op vrijdag inderdaad rustiger in de trein, maar ook weer niet zo rustig dat een VIRM-IV voldoende is voor de 3729. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

henrivanderweijden schreef: vr 15 mar 2024, 07:38 Dit geeft nou naar mijn idee precies het probleem bij NS aan: te ingewikkelde personeelsdiensten.
Arriva personeel werkt maar in een beperkt gebied, Arriva-Limburg personeel zal niet in pakweg de Achterhoek worden ingezet.
NS personeel echter, werkt door het hele land en zit dus bij een verstoring vaak aan de verkeerde kant van de stremming. Zeker later op de avond kan ik me voorstellen dat er in Mt geen personeel is om richting t noorden te rijden omdat dat personeel ook niet in Mt is aangekomen.
Weet je dan zeker dat dit kwam door personeelsroosters? Hoe vaak worden we als vervoerder niet geconfronteerd door ProRail met de melding dat een rit gewoon is opgeheven of dat het opstartplan van ProRail niet klopt. Sta je dan met je materieel en personeel in orde.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door nvdw »

Dat ingewikkelde personeelsrooster zal ongetwijfeld juist erg efficiënt werken - dat wil zeggen: met zo min mogelijk stilstand van personeel en voertuigen - als alles gewoon normaal verloopt, en dat is het gros van de dagen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

sneltram schreef: vr 15 mar 2024, 08:51
henrivanderweijden schreef: vr 15 mar 2024, 07:38 Dit geeft nou naar mijn idee precies het probleem bij NS aan: te ingewikkelde personeelsdiensten.
Arriva personeel werkt maar in een beperkt gebied, Arriva-Limburg personeel zal niet in pakweg de Achterhoek worden ingezet.
NS personeel echter, werkt door het hele land en zit dus bij een verstoring vaak aan de verkeerde kant van de stremming. Zeker later op de avond kan ik me voorstellen dat er in Mt geen personeel is om richting t noorden te rijden omdat dat personeel ook niet in Mt is aangekomen.
Weet je dan zeker dat dit kwam door personeelsroosters? Hoe vaak worden we als vervoerder niet geconfronteerd door ProRail met de melding dat een rit gewoon is opgeheven of dat het opstartplan van ProRail niet klopt. Sta je dan met je materieel en personeel in orde.
Nee, dat weet ik niet zeker. Daarom begin ik ook met: "naar mijn idee".
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

nvdw schreef: vr 15 mar 2024, 09:32 Dat ingewikkelde personeelsrooster zal ongetwijfeld juist erg efficiënt werken - dat wil zeggen: met zo min mogelijk stilstand van personeel en voertuigen - als alles gewoon normaal verloopt, en dat is het gros van de dagen.
Als ik de digitale dienstkaartjes van machinisten op Instagram zie, sla ik toch echt steil achterover van hoeveel tijd ze op stations staan te staan, en van hoe kort veel van de stukjes zijn die ze rijden (intercity's Amsterdam-Haarlem, Amsterdam-Utrecht, Utrecht-Amersfoort bijvoorbeeld). Regelmatig zie ik dienstkaartjes met meer stilstand dan rijtijd, zelfs als je de pauze niet meerekent. Ik vind het dan ook heel moeilijk om te geloven dat het personeelsrooster dusdanig is geoptimaliseerd dat het personeel zo min mogelijk stilstaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selivio en 163 gasten