Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

sneltram schreef: do 28 mar 2024, 14:26 Toch best netjes die omgeleide IC. Want vroeger moest iedereen via Asdz. Nu hebben alle richtingen, behalve de IC Gn een mooie omreisroute vanaf Zl.
Van/naar Groningen bestaat in de spits (en één keer per uur in de daluren) vanuit Zwolle en Utrecht ook nog een optie over Deventer met de 500/600, 140/240/1500 en 3600.

Je hebt vanuit Zwolle dus tot 3 opties per halfuur om in Utrecht te komen:
09:14 - 10:32 Zl - Ut (direct) via Alm en Hvs
09:17 - 10:48 Zl - Asdz - Ut
09:20 - 10:41 Zl - Dv - Amf - Ut
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

Ik zat vanmorgen in trein 5522 dat overigens met een losse SLT-4 reed, maar was al snel aardig druk: vanaf Soest-Zuid waren alle zitplaatsen al bezet en vanaf Bilthoven was de trein helemaal vol; gelukkig kon wel iedereen mee. (Had normaal gesproken ook een SLT-6 moeten zijn maar ja gebeurt vgm maar al te vaak dat er een viertje ipv een zesje rijdt)

Er reed overigens ook een SNG-7 in de 5500, maar die werd na trein 5524 blijkbaar vervangen door een dubbele SLT-4 :?: aangezien ik op de terugweg in een dubbele SLT zat.
De SNGs werden afgekoppeld, het drietje ging als museumpendel rijden en het viertje naar Hoofddorp, zie ook treinposities.nl
Maar het gaf me wel vraagtekens waarom ze dit hebben gedaan en niet bijvoorbeeld de SLT (afkomend uit de 5700) hebben afgesplist en die twee losse stellen naar Utrecht Maliebaan en Hoofddorp hebben gereden, maar ja dat zal wel.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

IIVQ schreef: do 28 mar 2024, 07:14 Er schijnt een storing in het NS-inchecksysteem te zijn, op Asb stonden poortjes open maar voor reizigers die voor mij binnenkwamen weer niet. Op andere stations deden olgens de HC's de paaltjes het weer niet en op weer andere de paaltjes wel maar de kaartautomaten niet, terwijl omgeroepen werd dat je een kaartje bij de kaartautomaat moet halen.

Gelukkig moet ik er uit op een paaltjesstation (dus gratis en zonder poortje openbeuken/meelopen).
Vanmiddag te Rtn weer geen inchecken, tenminste, dat zei OVinfo, ik zag degene voor mij moeilijk doen met pasje en hoorde de trein al aankomen, dus ben snel naar boven gerend zonder proberen.

Te Asb waren de poortjes inmiddels dicht. Uit gewoonte ben ik uitgecheckt, dat kostte €10 (alsnog €5,10 goedkoper dan als ik wel ingecheckt was) Toen ik dat wilde annuleren kon dat niet, ook niet bij een ander poortje. Toen ik vervolgens achter een meneer aan naar buiten liep werd die (niet onterecht) heel boos op mij, maar het duurde even voor ik hem door zijn boosheid de situatie kon uitleggen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Maar als je bij de (mislukte) poging tot correctie wel ingecheckt maar niet uitgecheckt hebt, heb je toch nogmaals €10 betaald? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Nee, want ik bleef "u bent al uitgecheckt" hebben. Terwijl ik nooit ingecheckt ben. Zal morgen eems kijken wat het OVC-overzicht ervan vindt.
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Ben je dan tijdens/na je eerste uitcheck (die €10 kostte) binnen de poortjes gebleven?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanmiddag moest de 757 tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht in de ankers wegens personen op het spoor bij Duivendrecht. Met +4 konden wij weer verder, dus kennelijk hadden de opgetrommelde hulptroepen de boel al snel onder controle.
IIVQ schreef: do 28 mar 2024, 18:22
IIVQ schreef: do 28 mar 2024, 07:14 Er schijnt een storing in het NS-inchecksysteem te zijn, op Asb stonden poortjes open maar voor reizigers die voor mij binnenkwamen weer niet. Op andere stations deden olgens de HC's de paaltjes het weer niet en op weer andere de paaltjes wel maar de kaartautomaten niet, terwijl omgeroepen werd dat je een kaartje bij de kaartautomaat moet halen.

Gelukkig moet ik er uit op een paaltjesstation (dus gratis en zonder poortje openbeuken/meelopen).
Vanmiddag te Rtn weer geen inchecken, tenminste, dat zei OVinfo, ik zag degene voor mij moeilijk doen met pasje en hoorde de trein al aankomen, dus ben snel naar boven gerend zonder proberen.

Te Asb waren de poortjes inmiddels dicht. Uit gewoonte ben ik uitgecheckt, dat kostte €10 (alsnog €5,10 goedkoper dan als ik wel ingecheckt was) Toen ik dat wilde annuleren kon dat niet, ook niet bij een ander poortje. Toen ik vervolgens achter een meneer aan naar buiten liep werd die (niet onterecht) heel boos op mij, maar het duurde even voor ik hem door zijn boosheid de situatie kon uitleggen.
Is de SOS/INfozuil gebruiken niet een optie?
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Geen idee. Ik zoek het achteraf wel uit. Ik moet ook niet klagen want ik heb wel voor €20,20 minder betaald dan eigenlijk.

---

Ik zag trouwens net een 1827 planmatig halteren te dvd. Oh kak, dat betekent dat de 1600/11600 niet halteert. Gvd, dan maar de metro naar Asdz en daar de volgende trein. Want vrijdag, dus spr is ook geen optie.

Dit staat nergens aangegeven, of moet dit vallen onder "Tussen Utrecht en Almere"?
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

IIVQ schreef: vr 29 mar 2024, 08:58 Geen idee. Ik zoek het achteraf wel uit. Ik moet ook niet klagen want ik heb wel voor €20,20 minder betaald dan eigenlijk.

---

Ik zag trouwens net een 1827 planmatig halteren te dvd. Oh kak, dat betekent dat de 1600/11600 niet halteert. Gvd, dan maar de metro naar Asdz en daar de volgende trein. Want vrijdag, dus spr is ook geen optie.

Dit staat nergens aangegeven, of moet dit vallen onder "Tussen Utrecht en Almere"?
De 5700 (ik gok dat je die bedoelt) rijdt op vrijdag standaard niet meer i.v.m. verdere afschraling door personeelstekort sinds dienstregeling 2024.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zal wel niet goed opgelet hebben, maar van die werkzaamheden tussen 4:00 en 15:25 tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht wist ik tot vanochtend niets af
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Negen schreef: vr 29 mar 2024, 11:57 De 5700 (ik gok dat je die bedoelt) rijdt op vrijdag standaard niet meer i.v.m. verdere afschraling door personeelstekort sinds dienstregeling 2024.
Dat weet ik, daarom heeft de eerstvolgende SPR 4300 nemen geen zin, die komt later aan op Hvs dan de eerstvolgende IC 1600/11600.
Alleen kan ik die (1)1600 niet nemen vanaf dvd, omdat die daar vandaag (onaangekondigd, iig niet voor mij duidelijk vermeld) niet stopt.

En ik ben dus benieuwd wat daar de reden van is.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het lijkt er op dat Hoofdorp Opstel buiten dienst is dit weekend, ook de 3100 die daar normaliter net als de 1600 en 11600 keert is aangepast. De 3100 keert nu in Amsterdam Zuid, de 71600 in Hoofddorp station. Aangepaste stoppatroon zal nodig geweest zijn om deze keringen mogelijk te maken.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Aha, duidelijk.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Op Hoofddorp opstel zag ik vanmiddag meerdere graafmachines en ander werkmaterieel bezig, dus daar zijn inderdaad werkzaamheden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Op last van de politie is het centrum van Ede afgegrendeld en ontruimd. Ook de Valleilijn kan niet rijden tussen Barneveld Zuid en Ede-Wageningen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ niet het hele centrum.. je kan gewoon naar de markt, zei de woordvoerder op de radio (1) daarstraks. Het gedoe is op het Museumplein..dat grenst aan station Ede centrum. Vandaar het stilleggen van het treinverkeer, lijkt mij.


De bestrating op dat plein is net nieuw.. hopelijk laat die gast dat een beetje heel. (A)
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit een omgeleide IC tussen Zwolle en Almere met eindbestemming Utrecht die matig bezet is. In de tweezitter voor mij ligt iemand languit te slapen met zijn schoenen tegen het raam.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Apart, de IC stopt niet in Lelystad maar wel in Naarden Bussum. Daar overgestapt op een goed bezette sprinter van 16.35 naar Amersfoort.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dat niet stoppen in Lelystad is om op tijd in Almere te zijn om het pad van de 4900 te halen. Omdat de intercity toch wat tijd tekort komt stopt hij niet in Almere Muziekwijk en niet tussen Hilversum en Utrecht Centraal.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Dat laatste snap ik niet zo goed, waarom komt de trein tijd tekort als hij in het pad van de 4900 rijdt?
Of rijdt hij toch niet helemaal in dat pad?
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 30 mar 2024, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Cas »

Ik neem aan dat het IC-materieel niet snel genoeg optrekt om het Sprinter-pad inclusief stops precies te volgen.
請勿靠近車門
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dat. En als je de vertrektijden van de intercity bekijkt zie je dat deze om :23 en :53 uit Almere Centrum vertrekt en dat is twee minuten later dan de reguliere sprinter.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 4900 heeft wel jarenlang met DDZ gereden, dus je mag ervan uitgaan dat dat materieel de rijtijden moet kunnen halen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

En vast niet geheel toevallig stopte de 4900 niet in Overvecht toen deze met DDZ reed.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

De intercity rijdt ook met ICM en VIRM, dus je kunt niet de rijtijden baseren op een treintype zonder met de andere types rekening te houden. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten