Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7679
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Bemined schreef: zo 28 apr 2024, 20:24 De middensporen gaan vanaf 2025 gebruikt worden door de 4100 (huidige 3300), 8100, 8200, 8300 en 8400 (airportsprinters), na 2030 (zodra ERTMS uitgerold is) komen daar dan de 4200 en 4300 bij (sneltreinen Hoofddorp - Lelystad/Zwolle).
Dan mag ik hopen dat ze ook omroepen op spoor 3 waar de trein naar toe gaat. Een hele reeks Sprinters naar Amsterdam Centraal en daar tussenin een 3300... Nu kunnen toeristen best op de displays kijken waar de trein naartoe gaat, maar er zullen ongetwijfeld een hele hoop ineens in Zaandam uitkomen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21429
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

sneltram schreef: ma 29 apr 2024, 08:06 De 5700 rijdt niet en de 5800/4600 gaan niet verder dan Asdm. Vanuit Wp kun je dus alleen via Asdz naar Asd. Het is dan wel heel schraal als alleen de 4300 rijdt.
Aha. Het viel me vanochtend wel op dat de 2400 veel eerder dan normaal vertrok vanaf Asdz (lees: de stop was veel korter), maar ik had niet gezien dat de trein ook in Weesp stopt.
Maar wat is dan de reden dat de 5700 niet rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8739
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

De 5700 rijdt, met aangepaste tijden, wel tussen Utrecht en Hilversum. De 4900 rijdt als 14900 en rijdt eveneens met aangepaste tijden (en dus 4x/uur een trein in Hollandse Rading). De 700 en 1800 stoppen ook in Dronten en tussen Lelystad en Kampen Zuid rijdt qua sprinter de verlengde 4300 die anderzijds doorrijdt naar Den Haag.

Overigens stopt de 2400 donderdag juist weer niet in Duivendrecht, maar wel 'gewoon' in Weesp. De 2600 rijdt overigens wel.

Oh ja, ook opvallend: vanaf Kampen Zuid rijden naast bussen naar Zwolle en Meppel tevens snelbussen via Zwolle naar Deventer.

Oftewel alles samengevat: plan je reis in de app :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iamthedutchdude
Berichten: 1044
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Wel bijzonder dat ervoor gekozen is zowel de 700/1800 als de 4300 tussen Lelystad Centrum en Kampen Zuid te laten rijden. Ik zou verwachten dat alleen de 700/1800 afdoende zou zijn voor Dronten en Kampen Zuid.

Daarnaast is die snelbus Kampen Zuid - Deventer gewoon een doorkoppeling van de snelbus Kampen Zuid - Zwolle op de snelbus Zwolle - Deventer. Soortgelijk gebeurt tussen 't Harde en Deventer, al gaat het daar juist om de stopbussen. De snelbus van Kampen Zuid naar Meppel stopt overigens niet in Zwolle, dus die snelbus Kampen Zuid - Deventer is de enige verbinding naar Zwolle vanaf Kampen Zuid.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21429
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: ma 29 apr 2024, 09:44 Overigens stopt de 2400 donderdag juist weer niet in Duivendrecht, maar wel 'gewoon' in Weesp.
Hmm, wat is daar nu weer de reden van? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
John Hill
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door John Hill »

iamthedutchdude schreef: ma 29 apr 2024, 10:40 Wel bijzonder dat ervoor gekozen is zowel de 700/1800 als de 4300 tussen Lelystad Centrum en Kampen Zuid te laten rijden. Ik zou verwachten dat alleen de 700/1800 afdoende zou zijn voor Dronten en Kampen Zuid.
Ik kan me voorstellen dat ze dat vooral doen om een beetje spreiding bij de verbussing te krijgen.

Overigens schijnen die doorkoppelingen wel voor enige verwarring te zorgen soms. Mensen die van Meppel naar Zwolle willen moeten volgens de NS-App de snelbus richting 't Harde nemen, maar in Meppel moeten ze naar de halte Zwolle want de bussen bij halte 't Harde stoppen niet in Zwolle.
sneltram
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

Meltrain schreef: ma 29 apr 2024, 10:55
Milco schreef: ma 29 apr 2024, 09:44 Overigens stopt de 2400 donderdag juist weer niet in Duivendrecht, maar wel 'gewoon' in Weesp.
Hmm, wat is daar nu weer de reden van? :s
Iedere dag zijn de werkzaamheden anders. Op donderdag rijdt de 1500 naar Asdz i.p.v. Asd. En dat moet er tussenin gepropt worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50950
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De storingsmelding (defect spoor) en het gewijzigde spoorgebruik in Dordrecht doen mij welhaast vermoeden dat spoor 1 in Dordrecht buiten gebruik is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7679
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Had jij het laatst niet over een stagiair bij de verkeersleiding die elke dag een andere opdracht krijgt in Dordrecht? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21429
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Omdat IC 148 met +45 rijdt, vertrekt IC 11646 ook met ruim 5 minuten vertraging uit Hilversum.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 914
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Vamdaag in Hvs verscheidene ICE's gezien die niet alleen stopten maar waarvan ook de deuren openden.

De 1763 bestaat uit DDZ4 en dat is vanaf Amf(+7) letterlijk staanplaatsen tot in het toilet. De 11663 vanaf Hvs naar Amf was DDZ4+6 en daarmee had ik een viertzitje voor mijzelf.
Bemined
Berichten: 5993
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ik zie net naar de dienstregelingen van 26 mei te kijken. Dan zijn zo te zien de Hanzelijn, de Amsterdamse westtak, de HSL, Rotterdam - Gouda en Alphen allemaal gestremd. Hierdoor moet er veel meer over de Oude Lijn en rijdt men daar ETMET, maar wel met een creatieve lijnvoering met o.a. een 700/1800 Groningen/Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Hilversum - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21429
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door een defect spoor, waarvan ik overigens niet weet hoe ik dat moet interpreteren, rijdt de 5000 niet tussen Rtd en Gv. Opvallend genoeg kunnen er wel gewoon 8 IC's per uur blijven rijden.
Ik klaag niet, integendeel, maar ik vind het wel bijzonder dat men dan niet als eerste de 3200 opgeofferd zou hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50950
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Gisteren was een van de sporen van station Rijswijk uit dienst. Ik weet niet of dat vandaag ook nog het geval is.

Aangezien er in Dordrecht wel weer treinen op spoor 1 lijken te stoppen vandaag is het probleem met het defecte wissel daar blijkbaar wel opgelost vannacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21429
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: wo 01 mei 2024, 08:22 Gisteren was een van de sporen van station Rijswijk uit dienst. Ik weet niet of dat vandaag ook nog het geval is.
Maar gisteren vielen er wel meer treinen uit. Zo werd mijn 2400 te Gv opgeheven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jultar
Berichten: 578
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Gescheurd puntstuk nog steeds tussen Den Haag HS en Den Haag Centraal. Het was de bedoeling om die afgelopen nacht te repareren, maar blijkbaar is dat niet gelukt.

Edit: oh en blijkbaar is ook de bovenleiding nog steeds niet gerepareerd.
MetroRET
Berichten: 3835
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Nu is door een sectiestoring te Rtd, ook het resterende deel van de 5000 opgeheven.
John Hill
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door John Hill »

Ik zit nu voor de tweede keer deze week in de 3600 vanaf Arnhem naar ''s-Hertogenbosch waarbij we eerst 5 minuten stilstaan in Nijmegen en vervolgens door de TSB bij Ravenstein met vertraging in Oss en 's-Hertogenbosch aankomen. Voor zover ik zie zou iets eerder vertrekken uit Nijmegen gewoon moeten passen over de enkelsporige brug of zie ik iets over het hoofd?
waldo79
Berichten: 7676
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Vanwege werkzaamheden rond Tb is het vertrek van de 3600 richting Ht een aantal minuten verlaat vanuit Nm.
Gamma
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Vanwege goederentreinen? Of de kering in Den Bosch?
waldo79
Berichten: 7676
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

In Den Bosch komt de intercity binnen op spoor 1 en vertrekt daar ook. Waarschijnlijk is de uitbuiging om de sprinter die van 7a vertrekt niet in de weg te zitten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50950
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Jultar schreef: wo 01 mei 2024, 09:10 Gescheurd puntstuk nog steeds tussen Den Haag HS en Den Haag Centraal. Het was de bedoeling om die afgelopen nacht te repareren, maar blijkbaar is dat niet gelukt.
Reparatie van het gescheurde puntstuk tussen Den Haag HS en Den Haag Centraal is nu uitgesteld naar het weekend van 8-9 juni als ik NS.nl moet geloven :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21429
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Gelukkig rijdt de 5000 vandaag alleen niet tussen Gv en Gvc, waardoor de impact een stuk kleiner is.
Ik snap alleen niet waarom die treinserie dan woensdag ook niet tussen Rtd en Gv reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Omdat er, zoals Jultar al schreef, toen ook nog een defecte bovenleiding was.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13227
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Lief dagboek, vandaag maakte ik mijn laatste reguliere rit met Studenten-OV. Het was gelijk een speciale rit, want ik ging met de ICM 4011 mee van Utrecht Centraal naar Baarn. :mrgreen:

In Utrecht was het al heel druk.
Afbeelding

Onderweg liet Cas nog het dienstkaartje zien van de dag.
Afbeelding

En in Baarn was het gedaan, en eindigde mijn Studenten-OV-avontuur bij NS.
Afbeelding

Vanavond ga ik met Weekend Vrij naar huis, en na een week vakantie ga ik voortaan op kosten van de belastingbetaler reizen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten