Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

KM46 schreef:Dat is een echte klassieker :pos: :wink: .
Ervaring mee? *O*
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Het treintje tussen Aken en Maastricht zat stampvol. Op station Landgraaf hebben we geloof ik zelfs wat mensen moeten teleurstellen omdat er niemand meer bij kon.

De oorzaak is een uit de handgelopen probeeractie waarbij vergeten is om een limiet op de gratis kaartjes te zetten. Ook is het vandaag natuurlijk erg mooi weer en dat was het vorige week absoluut niet.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Vorige week was het inderdaad prima te doen. :wink: Maar ik zag wel op de site van Arriva een tijdje terug dat de gratis kaartjes “op” waren, dus er is wel degelijk een limiet gesteld (en vervolgens de geldigheid uitgebreid 1 dag naar keuze uit 4 dagen i.p.v. 1 uit 1 geloof ik). Alleen is dat dus alsnog niet goed ingeschat, blijkbaar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Twee weken terug was het ook prima te doen.

Overigens had ik wel controle door een combinatie van een Arriva-Boa en een zugcheffin van de DB, is dat normaal daar?
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Ik kan me zo voorstellen dat de Arriva-boa in Duitsland geen bevoegdheid heeft om boetes uit te schrijven.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Heb ooit eens een groepje BOA-mensen gezien op Oberhausen Hbf wachtend op een ICE naar Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Blijkbaar is er iets aan de hand tussen Amersfoort en Zwolle, hetgeen er toe leidde dat de IC naar Leeuwarden keerde te Amersfoort. Dit werd er in de IC Berlijn nog even goed ingewreven:"welkom in deze intercity van NS International, wij brengen u waar NS Reizigers dat niet doet" :mrgreen:
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

IC 653 rijdt gewoon hoor. Alleen er achteropkomende stopper 5653 valt uit.

Edit: nu wel een melding herstelwerkzaamheden Vathorst - Nunspeet tot 18u. Heel handig ook in combinatie met de wisselstoring Lelystad-Zwolle waardoor ook daar geen IC's rijden. :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Dus iedereen is voor niets die trein uit gejaagd?

Overigens stond de 11752 op spoor 2 op de borden, en ook volgens de RdT-app was dat het geval.

Er is dus in ieder geval iets gaande aldaar...
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ferdinand schreef:Het treintje tussen Aken en Maastricht zat stampvol. Op station Landgraaf hebben we geloof ik zelfs wat mensen moeten teleurstellen omdat er niemand meer bij kon.

De oorzaak is een uit de handgelopen probeeractie waarbij vergeten is om een limiet op de gratis kaartjes te zetten. Ook is het vandaag natuurlijk erg mooi weer en dat was het vorige week absoluut niet.
Ik zat vandaag ook in RE18. Ik nam in Maastricht de trein van 10.19 en die had rond 10.10 nog wel wat zitplaatsen. Maar die waren 5 minuten later allemaal bezet. Na elk tussenstation werd de trein steeds voller. Op de perrons van Landgraaf en Eygelshoven Markt nog nooit zoveel mensen gezien. De mensen werden letterlijk de trein ingepropt door medewerkers van Arriva. Het was wel een indrukwekkend gezicht om al die mensen in een grote karavaan richting de binnenstad van Aken te zien wandelen nadat ze uitgestapt waren. De trein kwam met +5 aan in Aken.

Terug nam ik de trein van 13.45, die was niet zo goed bezet. Tussen Aken en Heerlen genoeg lege 2-zitters. Die trein vertrok met +2 om overstappers uit Keulen op te wachten. De RSX uit Siegen-Keulen kwam op hetzelfde perron aan. In Heerlen een cross platform aansluiting op de IC naar Sittard. Verder viel me op dat de Wifi in de Arriva-trein niet of nauwelijks werkte op Duits grondgebied.

Voor de rest nog te verleden dat er nogal wat problemen waren tussen Eindhoven en Roermond, zowel heen als terug. Op de heenweg stopte de IC in Weert op het perron waar normaal de treinen richting Eindhoven vertrekken.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Wij hebben in de ochtend de IC van Utrecht naar Maastricht genomen om 9:03 . Er waren inderdaad wat problemen, maar daar hadden wij niet heel veel last van. In Weert kwamen we alleen op een ander spoor aan.

Daarna inderdaad met de karavaan richting Aken. Aken is een erg mooie stad en ik en mijn vader hebben ons goed vermaakt daar. Het weer was schitterend!


Terug vanuit Aken om 15:45 hadden we weer een bomvolle trein. De aansluitende IC in Heerlen maakte nog per ongeluk een noodremming bij Echt, maar verder gaat het tot nu toe in ieder geval goed.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op za 16 feb 2019, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

dennistd schreef:Edit: nu wel een melding herstelwerkzaamheden Vathorst - Nunspeet tot 18u. Heel handig ook in combinatie met de wisselstoring Lelystad-Zwolle waardoor ook daar geen IC's rijden. :X
Die herstelwerkzaamheden werden inderdaad nogal laat aangekondigd, de uitval erdoor was al een stuk eerder te zien in de diverse apps.
Overigens is er net een half uurtje overlap geweest en reden er vanaf 16.45 uur weer ICs over de Hanzelijn. Zelf daar ook de eerst mogelijke trein gepakt om richting Amersfoort te komen en die was niet eens overdreven druk.
Alleen jammer dat de overstap in Almere tegenwoordig 25 minuten is ri. Hilversum dus maar een ommetje over Amsterdam gemaakt, zit uiteindelijk nu toch in dezelfde IC als waar ik anders op Hilversum ingestapt was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Door een aanrijding tussen Driebergen en Utrecht ben ik vanmiddag vanaf Nijmegen maar teruggereisd via de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]. Deze zat vanaf Nijmegen tot Den Bosch best vol. Opvallend vond ik ook dat de Rijden de Treinen-app bij vertrek uit Nijmegen al aan gaf dat we met een + in Oss zouden aankomen, en dat klopte ook nog. Binnenkomst en vertrek aldaar met +4.

De treinmanager in de 951 was wel heel enthousiast in de omroepen onderweg. Dit zowel in het Engels als Nederlands; een pluspunt voor die man :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Owja, enthousiaste omroepen had ik ook nog vanmiddag... de HC van de 758 kwam met een extra omroepbericht toen we de Drontermeertunnel naderden om reizigers met gehoorapparaten, oorklachten of kleine kinderen te waarschuwen voor de krappe tunnel.

Diezelfde 758 kwam even verderop tot stilstand op het middenspoor van Dronten naast de Sprinter waarvoor kennelijk al een rijweg ingesteld was. Die Sprinter was daar namelijk enige tijd opgehouden geweest om twee passagiers aan de politie te kunnen overdragen, zo werd ons via de omroep nog even gemeld (al was het ook live vanuit het raam te zien)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

en-es schreef: Die trein vertrok met +2 om overstappers uit Keulen op te wachten. De RSX uit Siegen-Keulen kwam op hetzelfde perron aan.
Die ene minuut overstap, wordt daarop gewacht ja? En waren er veel overstappers? In dat licht vind ik het wel bijzonder knullig dat er alleen beneden in de hal twee paaltjes staan. -o-
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Mijn IC 141 werd vanochtend in Osnabrück opgeheven, stond raar te kijken toen de loc met zijn stam lege rijtuigen van de Münsterkurve het hoge niveau op kwam rijden :') mijn IC 2320 had +45, dus eigenlijk had ik dat niet moeten zien :X
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Aking schreef: (..). Dit werd er in de IC Berlijn nog even goed ingewreven:"welkom in deze intercity van NS International, wij brengen u waar NS Reizigers dat niet doet" :mrgreen:
Och, ik spotte maandagmiddag jl. een ICB op de Hanzelijn t.h.v. Kampen Zuid. NS I brengt de reizigers dus wel ergens.. maar soms met een omweg. (A)
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

umbusko schreef:
en-es schreef: Die trein vertrok met +2 om overstappers uit Keulen op te wachten. De RSX uit Siegen-Keulen kwam op hetzelfde perron aan.
Die ene minuut overstap, wordt daarop gewacht ja? En waren er veel overstappers? In dat licht vind ik het wel bijzonder knullig dat er alleen beneden in de hal twee paaltjes staan. -o-
Er waren tot zover ik kon zien maar een paar overstappers. En ja, als je weer moet inchecken dan is het heel onhandig.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

In tegenstelling tot gisteren geen mensenmassa voor de trein naar Aachen. De 19830 is bepaald niet druk.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Ik denk ook eens het reisadvies uit de reisplanner op te gaan volgen hoor: Oldenzaal-Amsterdam Zuid met overstap in Hengelo en Zwolle, ipv Hengelo en Amersfoort wat ik zelf normaal zou doen. Prompt een wisselstoring bij Dronten :')

Gelukkig in Zwolle nog net de vertraagde wel rijdende sprinter naar Amsterdam kunnen halen, maar nu net voor Dronten stilstaan en daarna stapvoets door naar het station... Schade valt uiteindelijk mee verwacht ik, met +15
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

"Minder treinen naar Parijs-Noord door het ontschadelijk maken van een bom uit WOII"

Ik denk niet dat Tuffie die zin ooit heeft ingesproken... :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Echt wel, zelfs met Paris-Nord in het Frans *O* Maar ik denk niet dat tante Tuf veel andere Franse stations kan oplepelen :mrgreen:

Oja, bij tante Tuf wordt Brussel-Zuid ook omgeroepen zonder de toevoeging Midi, wat in Nederland wel als extra op de informatieborden staat (Brussel-Zuid/Midi). :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik weet vrij zeker dat ze Lille Europe wel kent. Maar verder? :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Charles de Gaulle en Marne le Vallee (of hoe dat Disney-station ook precies mag heten) lukt ook wel denk ik. Bourg-St-Maurice en Marseille ook misschien?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Marne-la-Vallée Chessy TGV. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten