Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

ZO6176 schreef:
en-es schreef:Badgastein en Bad Hofgastein zijn toch belangrijke toeristische hotspots? Vroeger stopte de TEE ook in Badgastein.
Later stopte eurocity hier ook. In Oostenrijk stopte de eurocity vaker in kleine dorpen.
Volgens mij stopt de eurocity nog steeds in de kleine dorpen in Oostenrijk. Bijv. tussen Bludenz en Innsbruck, tussen Bischofshofen en Graz en tussen Schwarzach st.Veit en Wörgl. Het zal dan blijkbaar goed uitkomen met de dienstregeling.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

En wij maar ons druk maken als een eventuele trein van Eindhoven naar Düsseldorf in horst-sevenum zou stoppen
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 28 dec 2018, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Dat is een dorp in Limburg, das natuurlijk een heel ander verhaal :Y
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

2 dorpen. weer een ander verhaal
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 28 dec 2018, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Toch een wereldstad (of wereldsteden) vergeleken met die Oostenrijkse dorpen waar de eurocity stopt.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

Z2N schreef:Als de sneltrein daar niet stopt doet geen enkele trein dat, en een trein laten stoppen is nog steeds goedkoper dan een buslijn inleggen. :wink:

Overigens, gezien het posttijdstip ga ik ervan uit dat het EC 113/213 uit Frankfurt naar Klagenfurt en Zagreb Glavni Kolodvor is. Die laatste heeft binnen Slovenië wat twijfelachtige stops, Zidani Most heeft bijvoorbeeld 284 inwoners. Ik geloof dat dat de kleinste plaats is in Europa met een EuroCity-verbinding (en een EuroNight-verbinding trouwens). (A)
Daartegenover staat wel dat de maximumsnelheid in Slovenië meestal niet zo hoog ligt en de Slovenen wel heel goed zijn in kort stoppen. Ik heb het wel eens meegemaakt dat we binnen 30 seconden weer begonnen te rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

en-es schreef:
ZO6176 schreef:
en-es schreef:Badgastein en Bad Hofgastein zijn toch belangrijke toeristische hotspots? Vroeger stopte de TEE ook in Badgastein.
Later stopte eurocity hier ook. In Oostenrijk stopte de eurocity vaker in kleine dorpen.
Volgens mij stopt de eurocity nog steeds in de kleine dorpen in Oostenrijk. Bijv. tussen Bludenz en Innsbruck, tussen Bischofshofen en Graz en tussen Schwarzach st.Veit en Wörgl. Het zal dan blijkbaar goed uitkomen met de dienstregeling.
Oostenrijk is twee keer zo groot als Nederland en heeft de helft minder inwoners, waarvan ruim 20% in Wenen woont. Dan is het niet zo gek als er ook gestopt wordt in wat kleinere plaatsen, de definitie van belangrijke plaats is gewoon anders, zeker door het berglandschap.

En sommige belangrijke hoofdlijnen in Oostenrijk zijn enkelsporig. De Arlberg-lijn tussen Ötztal en Bludenz, de Tauernbahn tussen Bad Hofgastein en Böckstein en de Südbahn tussen Werndorf en Maribor bijvoorbeeld. Passeermomenten kunnen dan prima gebruikt worden om ook op kleinere stations een stop te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Z2N schreef:Die laatste heeft binnen Slovenië wat twijfelachtige stops, Zidani Most heeft bijvoorbeeld 284 inwoners. Ik geloof dat dat de kleinste plaats is in Europa met een EuroCity-verbinding (en een EuroNight-verbinding trouwens). (A)
Zidani Most is waar de lijnen uit Ljubljana naar Maribor en Zagreb splitsen, een belangrijk overstappunt dus.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

De 3063 werd net in Arnhem opgeheven vanwege "diverse vertragingen. Volgens RdT kwam het ding met +2 aan, maar volgens mij was ie keurig op tijd... :')

Waar gaat het heen met deze weer0ldt als treinen met +2 al worden opgeheven? :shock:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Wellicht een vertraging van de voorgaande intercity, waardoor er in Nijmegen geen perron vrij was om te keren? Of een vertraging van de voorgaande sprinter, waardoor hij niet meer op tijd in Nijmegen kon zijn voor de kering?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Op de valreep toch nog dit jaar een ritje met de Eurobahn naar Hengelo. Hier wat dingen die opvallen:

De verkoopautomaat in Bad Bentheim heeft een geel-witte trein als screensaver. Overigens lijkt de verbouwing van dat station nu eindelijk klaar, je kan weer door de deur naar binnen en buiten.

De Nederlandstalige omroep staat veel zachter dan de Duitse omroep en heb ik alleen in Bad Bentheim en Hengelo gehoord. Nog altijd meer dan bij de RE13 in Venlo uiteraard.

De Duitse omroepstem is de bekende Eurobahn-man. Op de RE13 is de mannenstem enige tijd geleden juist vervangen door een vrouwenstem.

De klok in de trein liep vier minuten achter.

Er waren twee conducteurs aanwezig in de trein, dat leek mij wat veel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De 6633 deed vandaag raar op station Breda: net voordat de trein tot stilstand kwam op het perron, werd plotseling het afremmen gestopt voor enkele seconden. Daarna leek een snelremming te volgen. De deuren bleven vervolgens ca. twee minuten gesloten.

De terugreis verliep problematischer met een defecte trein tussen Breda en Tilburg. De overweg bij de Zwartvenseweg in Tilburg werd stapvoets gepasseerd, er werd omgeroepen dat dit vanwege een overwegstoring was.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:Op de valreep toch nog dit jaar een ritje met de Eurobahn naar Hengelo. Hier wat dingen die opvallen:

De verkoopautomaat in Bad Bentheim heeft een geel-witte trein als screensaver. Overigens lijkt de verbouwing van dat station nu eindelijk klaar, je kan weer door de deur naar binnen en buiten.

De Nederlandstalige omroep staat veel zachter dan de Duitse omroep en heb ik alleen in Bad Bentheim en Hengelo gehoord. Nog altijd meer dan bij de RE13 in Venlo uiteraard.

De Duitse omroepstem is de bekende Eurobahn-man. Op de RE13 is de mannenstem enige tijd geleden juist vervangen door een vrouwenstem.


De klok in de trein liep vier minuten achter.

Er waren twee conducteurs aanwezig in de trein, dat leek mij wat veel.
Omroep in de RB 61 blijft een apart geval. In de ene is de Nederlandse omroep door een Duister ingesproken, terwijl in enkele andere treinen de stem die Keolis Nederland gebruikt te horen is. Overigens hoor je die met een Nederlandse stem is ingesproken ook nog bij Osnabrück

Voor de rest zijn die kaartautomaten in de trein ook nog vaker stuk dan dat ze wel werken, naast dat die dingen als je wil betalen veel te snel op tijdslimiet overschreden springen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Bij Keolis Blauwnet word je tegenwoordig persoonlijk begroet door de machinist, blijkbaar. Ik was de enige instapper te Bn en de machinist heeft mij bij de voornaam begroet via de omroep, goede service! :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

*O* :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

julsteren schreef:Bij Keolis Blauwnet word je tegenwoordig persoonlijk begroet door de machinist, blijkbaar. Ik was de enige instapper te Bn en de machinist heeft mij bij de voornaam begroet via de omroep, goede service! :pos:
Je bent blijkbaar zo berucht tegenwoordig, dat de machinist op deze manier de overige passagiers subtiel wil waarschuwen dat jij ingestapt bent :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Net voorbij Herfte staat langs een weg parallel aan het spoor naar Emmen een bord dat automobilisten op hun snelheid zou moeten wijzen. Het toont echter ook een rode boze smiley als er een trein passeert :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marlies »

Hahaha, dat is prachtig
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Heeft Keolis Blauwnet nou serieus het attentiesignaal voor de omroep vervangen door kerstbellen trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Naar wat ik hoorde wel ja :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Gelukkig, dan ligt het niet aan mijn oren. Iets subtieler dan de manier waarop HTM het doet wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Alleen op Zho *trein*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Zuidhorn Oost? *O*
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Zutphen-Hengelo-Oldenzaal :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Hoe heeft de NMBS het nu weer voor elkaar gekregen de t9267 met +70 te laten vertrekken in Brussel en maar met slechts +45 in Rotterdam aan te komen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten