Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is een trein ontploft in Nijmegen op het rangeerterrein, 1 dode :o
https://www.ad.nl/binnenland/ontploffin ... ~ae29e96f/
https://www.ad.nl/binnenland/ontploffin ... ~ae29e96f/
PSA: Links gaan, rechts staan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een foto bij omroep Gelderland toont de hulpdiensten bij de vloot terzijde gesteld DM'90.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En een flinke deuk in het dak
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Onderdelen van de trein liggen tot 100 meter verderop in een tuin, zo meldt de Gelderlander. De politie houdt er rekening mee dat de omgekomen persoon zelfmoord wilde plegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ik de politie was, zou ik er rekening mee houden dat die opzet geslaagd isDaniel schreef:Onderdelen van de trein liggen tot 100 meter verderop in een tuin, zo meldt de Gelderlander. De politie houdt er rekening mee dat de omgekomen persoon zelfmoord wilde plegen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wel een aparte manier om je zelf om het leven te brengen...................
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je echt een einde aan je leven wilt maken, dan word je creatief. Vooral omdat depressie of iets soortgelijks zelden als serieus argument wordt geaccepteerd bij euthanasie.
Edit: al klinkt de verklaring dat de trein illegaal werd bewoond ook wel logisch. Eigenlijk nog wel iets logischer dan een suïcidepoging.
Edit: al klinkt de verklaring dat de trein illegaal werd bewoond ook wel logisch. Eigenlijk nog wel iets logischer dan een suïcidepoging.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS trein(deel) in je tuin.
- Spoiler: show
Ja, dat ook. Ik ga uit van de situatie dat reizigers, per abuis, in het verkeerde treinstel zitten en dus moeten overstappen naar het voorste. Service naar de reiziger.Wubbo schreef:Je wil dan toch juist weten wat de eindbestemming is van het stel waar je in zit, niet van het andere treinstel? Het lijkt me in ieder geval een verbetering ten opzichte van maar door de hele trein de formele eindbestemming omroepen, terwijl het stel waar je in zit daar niet heen gaat.Durashift schreef:Fijn is dat, voor mensen die afhankelijk zijn van gesproken reisinformatie.Daniel schreef:OBIS geeft de bestemmingen per treinstel weer en niet voor de gehele trein, (..).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geoff zou het vast "a proper train" noemen. :DSuus schreef:Een reiziger noemt het ICR-materiaal een “ambachtelijk treinstel”. <3
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat spul daar wordt toch allemaal zwaar bewaakt? Of is het net zoals op de Dijksgracht waar de hekken al maanden open staan? :')Hainje schreef:Edit: al klinkt de verklaring dat de trein illegaal werd bewoond ook wel logisch. Eigenlijk nog wel iets logischer dan een suïcidepoging.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb geen idee, ik ben nog niet helemaal uit de kast als treinfapper. Dus hoe de beveiliging daaromheen is weet ik niet.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteren een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol, dus mijn geplande reis over Schiphol ging niet door. Alternatief was de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie], al vond de reisplanner de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] (met overstap op spoor 10 op Sloterdijk) een beter plan.
Vandaag naar Rotterdam geweest. Voor binnenkomst van de Internationale Intercity Direct van 10:40 op Schiphol werd omgeroepen dat het vertrekspoor op de borden zou worden weergegeven. Na instappen riep de HC met een heel zwaar Frans accent in het Engels om dat ‘for internal service tickets, a supplement is needed’. Gevalletje toeslag voor binnenlandse reizen zo cryptisch mogelijk uitleggen… Overigens werd bij aankomst in Rotterdam de uitstapzijden niet omgeroepen, dacht dat dat verplicht was in internationale treinen?
Vandaag naar Rotterdam geweest. Voor binnenkomst van de Internationale Intercity Direct van 10:40 op Schiphol werd omgeroepen dat het vertrekspoor op de borden zou worden weergegeven. Na instappen riep de HC met een heel zwaar Frans accent in het Engels om dat ‘for internal service tickets, a supplement is needed’. Gevalletje toeslag voor binnenlandse reizen zo cryptisch mogelijk uitleggen… Overigens werd bij aankomst in Rotterdam de uitstapzijden niet omgeroepen, dacht dat dat verplicht was in internationale treinen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 670 rijdt met een ICM3 van Leeuwarden naar Rotterdam. De beelden kan je er zelf wel bij fantaseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is het niet helaas, het gebeurt alleen op treinen van/naar Duitsland (waar het wel verplicht is).VIRM schreef:Overigens werd bij aankomst in Rotterdam de uitstapzijden niet omgeroepen, dacht dat dat verplicht was in internationale treinen?
-
- Donateur
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was het niet meer omdat in de IC Berlijn de deuren aan beide kanten openkunnen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik hoor "ausstieg in fahrtrichtung links/rechts" eigenlijk standaard in treinen die naar Duitsland rijden, dus of het met de IC Berlijn te maken heeft betwijfel ik.
🍉
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor de Benelux was het een tijdje onderdeel van de instructie, maar sinds de Benelux in sandwichbedrijf rijdt is de deurbeveiliging aangepast en kunnen bij stilstand op een station niet meer de deuren aan beide zijden geopend worden. De instructie is daarmee komen te vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In elk geval is het niet verbazingwekkend dat je zo'n klap niet overleeft als je de ravage in het treinstel zietHainje schreef:Als je echt een einde aan je leven wilt maken, dan word je creatief. Vooral omdat depressie of iets soortgelijks zelden als serieus argument wordt geaccepteerd bij euthanasie.
Edit: al klinkt de verklaring dat de trein illegaal werd bewoond ook wel logisch. Eigenlijk nog wel iets logischer dan een suïcidepoging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je mag er ook nog bij inbeelden dat de trein al vol langs het perron van Amersfoort stond en er toen nog zeker 100 overstappers uit de IC Berlijn bij wilden.Suus schreef:De 670 rijdt met een ICM3 van Leeuwarden naar Rotterdam. De beelden kan je er zelf wel bij fantaseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En voor wie dat niet kan inbeelden is er ook nog beeldmateriaal van: https://twitter.com/DhrBruce/status/1117494984847101952
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Subtiele prank van de conducteur net in de intercity richting Schiphol Airport: bij Amsterdam Bijlmer Arena werd met een archaïsche polygoon-journaalstem omgeroepen "Volgende halte; Bijlmermeer. Overstappen voor de richting, Duivendrecht, Amstelstation en Muiderpoortstation".
Het klonk als een originele opname uit die tijd en ik dacht de stem van Philip Bloemendal te herkennen, maar weet niet hoeveel mensen er toen zo klonken. Weet iemand waarvan die opname afkomstig kan zijn, of is de mastermind achter de grap toevallig op dit forum aanwezig? De oorspronkelijke automatische halte-afroep van de Amsterdamse metro ligt voor de hand, maar dan zijn de overstapmogelijkheden weinig logisch.
Het klonk als een originele opname uit die tijd en ik dacht de stem van Philip Bloemendal te herkennen, maar weet niet hoeveel mensen er toen zo klonken. Weet iemand waarvan die opname afkomstig kan zijn, of is de mastermind achter de grap toevallig op dit forum aanwezig? De oorspronkelijke automatische halte-afroep van de Amsterdamse metro ligt voor de hand, maar dan zijn de overstapmogelijkheden weinig logisch.
We kunnen er niet meer Onderuit
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten