Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ah, er werd iets omgeroepen over remmen vlak voor Leiden, maar het volume van de omroep stond best zacht in mijn coupe.
Heb je mij nog gespot op Den Haag Centraal? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Trein 6649 gaat midden op de Moerdijkbrug vol op de noodrem. De hele trein wordt wegens defecten gereset.
Edit: om 15:36 rijden we weer. De 5952 mag met +10 links voorbij ons.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

In de Linten van Arriva Limburg wordt nog altijd die vreselijke computerstem gebruikt voor de omroepen; kunnen ze niet gewoon het andere bandje inladen? :')

Fijne treinen wel, jammer alleen dat ze alleen op trajecten rijden waar je er bijna niks aan hebt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Één van de gele hesjes van het Utrechtse spoor 5 had vanochtend zowaar iets te doen: naar de reizigers die aan de b-zijde uitstappen (waar de roltrap buiten gebruik is) roepen waar de andere roltrap is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanavond stond er weer eens een trein defect op de HSL. De ICD naar Amsterdam Centraal van 20:38 bleef ongeveer vijf minuten op spoor 1 van Schiphol staan. De Sprinter naar Amsterdam Centraal van 20:41 mocht voorlangs, en Tuffy moest halsoverkop omroepen dat de [serie=Sprinter|2020|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 20:45 die ik wilde hebben maar van spoor 2 zou vertrekken.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Is het nieuw dat SLT aansluitende treinen automatisch omroept? Vanmiddag toen ik met de [serie=Sprinter|2020|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie] arriveerde op Amersfoort Centraal, werd automatisch omgeroepen dat de [serie=Sprinter|2020|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] naar Harderwijk en Zwolle van spoor 4a vertrok. De andere aansluitende treinen die op het scherm stonden werden echter niet omgeroepen, enkel de gespoorwijzigde sprinter naar Zwolle.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Nee, dat is zeker niet nieuw.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik heb het nog nooit eerder gehoord.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

SLT kan het al een lange tijd inderdaad, maar het is best zeldzaam dat er daadwerkelijk zo’n omroep uit de computer komt. De nieuwere treinen met OBIS doen het structureler.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Een coupé in de 9696 is geconfisqueerd door de KMar, dat die gasten nog bestaan joh, zo in een trein. :o
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 1863 reed vanmiddag met een solo DDZ4. Vlak voor vertrek werd er nog iets omgeroepen over veiligheid, maar dat was niet echt goed te horen. De 1863 reed redelijk op tijd. Ik zag echter in de app dat de 765 van een halfuur later lichtjes vertraagd was, en ook met een solo DDZ4 reed. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed qua materieelinzet?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het lukte de IC van 17:46 op Hamburg Hbf maar niet om de stad uit te komen, dus Bremen en Osnabrück werden met +10 bereikt.

De 140 reed tot vlak voor Deventer aardig op tijd, daarna kwam het slop er een beetje in. Om volkomen onduidelijke redenen vertrok de trein vier minuten te laat in Apeldoorn om vervolgens extreem traag door de bossen te rijden, zodat in Amersfoort bijna een kwartier vertraging was verzameld.

Zodoende in Amersfoort een trein naar Rotterdam van een half uur later. Krap met de laatste tram, maar vooruit. Toen kwam er een seinstoring in Woerden bij waardoor het emplacement aan de zuidkant met 20 km/uur bereden moest worden en nu mis ik dus de laatste tram naar huis van exact 0:00...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Dus nu moet je op kosten van NS met een taxi? Arme meid -o-

Mijn 120 kwam keurig op tijd in Utrecht aan, alhoewel we wel met vertraging uit Keulen vertrokken. Overigens kwam mijn vorige ICE (de 19 geloof ik) daar ook met ongeveer een kwartier vertraging aan, en werd in Aachen door de politie nog even nagevraagd of ik me wel eens misdragen had (binnen Duitsland) :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Nee, midden in de nacht acht minuten wachten op een overstap op Beurs in plaats van een directe verbinding naar mijn huisdeur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ben je zo lang onderweg naar Beurs ja? :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Nou, metro van 00:06 op CS is om 00:09 op Beurs. En daarna gaan er om 00:17 en 00:23 nog metro’s mijn kant op, en daarna is het afgelopen. Zowel voor de tram als de metro zitten voor de noordoever alle voorzieningen in Kralingen, dus de dienstregeling naar Rotterdam-West en Schiedam stopt veel eerder dan de dienstregeling naar Kralingen (immers, alles wat naar West gaat, gaat daarna nog in dienst terug naar Kralingen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend kwam ik aan op Sloterdijk, en hoorde via de handmatige omroep iets over een defecte bovenleiding richting Haarlem. Een snelle blik op de app bevestigde dat, en ik besloot de 4614 te nemen. Volgens de app zou de 2129 vanaf Leiden rijden als 302129. Vlak voor Leiden zag ik dat deze trein was opgeheven, dus kon ik blijven zitten in de Sprinter om zo met +11 aan te komen op Den Haag Centraal.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

In de [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] iemand die in Mt wel saldo had geladen maar daarna was vergeten in te checken. Reiziger moet naar Std. Conducteur ziet het door de vingers en zegt: "Zorg maar dat je niet incheckt in Std, want dan gaat het helemaal fout." Wordt nog een uitdaging, Std heeft poortjes. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

In Sittard staan overstapzuilen op het perron ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

En om die te gebruiken moet je ... inchecken. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ja en als je daar incheckt en bij de poortjes weer uitcheckt betaal je niks ;)
Alleen uitchecken bij de poortjes is duurder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Als je op het perron incheckt en bij de poortjes weer uitcheckt is het opgelost :)

Overigens staat er een schrijffout in je bericht denk ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Schrijffout?

Het wordt nu een semantische discussie hier :') , maar mijn punt was alleen dat het advies om "niet in te checken" goedbedoeld was, maar een tikje onhandig geformuleerd. Het beste advies is immers om wél in te checken bij zo'n paaltje en dan bij het poortje uit te checken. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Of je loopt gewoon achter iemand aan door het poortje heen natuurlijk...
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Misschien is het toeval, maar ik heb het idee dat er meer controle is bij Arriva (op de Maaslijn) dan vroeger. Ook een aantal nieuwe gezichten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten