Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Dionysusnu
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Dat weekend is Zwolle dicht. Misschien dat overstap op de 5800 wordt geboden voor omreizigers naar de stations tussen Zl en Amf? Maar dat lijkt me nou niet zo'n grote stroom, dus ik denk dat ik zelf ook iets nog niet zie.
sneltram
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

Het spoor is dicht tussen Bijlmer en Amsterdam Centraal. Goederentreinen en ICE rijden om via het Gooi en hebben daarbij ook nog eens te maken met allerlei beperkingen in de infra. Uiteindelijk is de (1)4900 de dupe en verschuift. Het verschilt overigens per dag. Kijk maar eens op donderdag en vergelijk het met maandag.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ah, dat de ICE ook omreed had ik over het hoofd gezien, ik dacht dat deze dan in Utrecht zou starten. Er rijdt immers ook geen omgeleide 3000 tussen Amsterdam en Utrecht.

Ik zie trouwens inderdaad dat de 2400 op de maandag wel in Weesp en Duivendrecht stopt, en donderdag slaat ie Duivendrecht weer over...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ook de NightJet gaat via Hilversum en inderdaad ook goederentreinen via Utrecht - Hilversum.
sneltram
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

En dan heb je ook nog heel veel aanpassingen aan de westkant van Amsterdam. Ook daar per dag verschillend. Vergelijk de maandag maar eens met de woensdag bijvoorbeeld. Het is wel schraal tussen Ass en Asd op maandag.
Etienne
Donateur
Berichten: 7949
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Treinkaartjes wellicht geldig laten maken in lijn 300 en 331? :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3824
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Zo te zien is dat gedaan om de ICE/NJ in te kunnen passen.
JothamvW
Berichten: 1229
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Die worden al erg genoeg platgelopen bij een stroring, laat staan bij werkzaamheden...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

Op de maandag t/m woensdag zijn er drie sporen beschikbaar tussen Asd en Asdm (MD, MY en MZ), vanaf donderdag gaat er nog eentje vanaf. Op Asdm is er maar één perronspoor (3) bereikbaar vanaf Asd, daarom keren de sprinters daar, de Intercity's kunnen er via de wisseloverlopen langs.
MetroRET
Berichten: 3824
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Helaas geen omgeleide intercity's Asd-Ut; buiten de ICE/NJ.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Maar wel weer een ouderwetse IC Nijmegen - Den Haag (703000/2000).
MetroRET
Berichten: 3824
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Welke uiteraard niet is doorgekoppeld in de reisinfo.
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren reed de 540 met ICM7, wat dus de nodige staanplaatsen opleverde...

Gisteren ook een melding gemaakt over mogelijke tailgaters op Utrecht Centraal, die volgens mijn medereizigster overduidelijk zaten te loeren op een mogelijkheid mee het station in te glippen. Reactie via de Whatsapp: kunnen we niks mee, maak een melding via de klantenservice. Ondertussen waren de tailgaters afgedropen, maar ik dacht dat dit soort types juist oor overlast kunnen zorgen in de trein?
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 902
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Het is mij volstrekt onduidelijk wat de whatsappers aannamen. De ene keer zijn ze blij met een melding over geen werkende toiletten. Maar de melding over een bewusteloos in zijn eigen kots, wodka en/of urine liggend persoon wilden ze niet aannemen, "Zoek de conducteur maar".
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Weer zo'n misselijkmakend bericht van geweld door een stel doorgesnoven randdebielen.

https://nos.nl/artikel/2516813-conducte ... t-geslagen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Dit maakt me ook heel kwaad. Wat is dat toch. Ik heb geen kaartje dus sla ik de conductrice maar in elkaar.
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

IIVQ schreef: zo 14 apr 2024, 22:10 Het is mij volstrekt onduidelijk wat de whatsappers aannamen. De ene keer zijn ze blij met een melding over geen werkende toiletten. Maar de melding over een bewusteloos in zijn eigen kots, wodka en/of urine liggend persoon wilden ze niet aannemen, "Zoek de conducteur maar".
Ik was ook verbaasd. Volgens mij veroorzaken zwartrijders ook nogal wat problemen. Dus dan wil je ze toch via camera's in de smiezen houden, of je V&S'ers er op afsturen?
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11769
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Gisteren werd trein 2960 gereden met VIRM's 9562 en 9431 waarbij de 9431 was afgesloten wat ook netjes was aangegeven in de apps en op de borden op het perron. Dit resulteerde in een flink volle 9562 vanaf Weert. Ondanks de drukte had de conductrice de trein tussen Maastricht en Den Bosch de trein 2 keer volledig gecontroleerd waarbij er ook bij beide controlerondes mensen uit de 1e klas werden weggestuurd die vonden dat ze daar mochten zitten omdat het druk was. In Den Bosch is de 9431 alsnog opengesteld voor reizigers terwijl de apps en de borden op het perron nog altijd aangaven dat het achterste stel was afgesloten.
Etienne
Donateur
Berichten: 7949
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanochtend kwam de 4019 met 6 minuten vertraging binnen in Gouda en bleef daar ook nog 2 minuten staan. Onderwijl kwam ook de 1714 afwijkend binnen op spoor 10 en veel mensen stapten aldus over op de Intercity. En vervolgens vertrok de Sprinter dus voor de Intercity uit, die laatste ook lekker met vertraging opzadelend. :s

Vanmiddag werd in Gouda aan de Bloemendaalzijde een algemene vervoerbewijzencontrole gehouden; er stond een heel peloton V&S'rs klaar en iedereen moest nu z'n vervoerbewijs laten scannen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Door een defecte trein tussen Leiden en Alphen a/d Rijn is alles wat chaotisch. Mijn 8816 keerde, voor iets wat voor mij onduidelijk was (als er een omroep was hoorde ik het niet door mijn koptelefoon, maar daarvoor moest het wel heel zacht zijn). Ik had geen zin om daar te stranden dus ik nam datzelfde treinstel terug naar Woerden. Daar miste ik net de 6916 omdat ik nog een plan aan het bedenken was.

Omdat de 8916 ook maar tot Alphen a/d Rijn ging, ben ik maar in de 4025 gestapt, om via Rotterdam naar Den Haag te gaan.
zij/haar/hen/hun
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Er staat momenteel een VIRM op spoor 4 in Delft. Dat spoor wordt in principe nog niet gebruikt. Er zal vast iets getest worden, al kan ik niet zien wat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2471 moest bij Hoofddorp wachten om de vertraagde 3367 voor te laten gaan. Dat betekent dat de 2471 dus ook vertraging oploopt.
Wat is hier het praktisch nut van? :s
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 16 apr 2024, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Hoe kan een trein van een uur eerder daar ook vertraging door oplopen? De 2467 rijdt immers een uur eerder dan de 2471 en de 3367.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Oeps, ik heb de tweede keer het verkeerde nummer opgeschreven. :oops:
Het is ook best raar dat een trein eindigend op xx67 op vrijwel hetzelfde moment rijdt als een trein eindigend op xx71.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanochtend reed de 2214 naar Vlissingen met DDZ en ten zuiden van Dordrecht met een vertraging van meer dan 25 minuten. Ik ben eigenlijk verbaasd dat die trein niet al eerder dan Roosendaal van zijn lijdensweg is verlost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten