Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Visgraatmodel »

Mijn NS-bus-ervaring (Schiphol - Duivendrecht) in drie dagen:

Dag 1 - Bus van 00:10 komt niet opdagen. Die van 00:30 ook niet. Na 15 minuten wachten komt een enkele Pouw Citaro-bus aanrijden die de grote groep mensen ophaalt vanaf perron B15 tussen de Schiphol- en R-net-bussen door.

Dag 2 - Bus van 00:10 komt wederom niet opdagen. Rond 00:40 komt er een bus geraced bij bushalte C15, niemand weet waar de 00:10-bus zou moeten zijn.

Dag 3 - De bus van 00:10 is er! Dit keer bij halte C9 achter de Flixbus-touringcars. Eenmaal op tijd weggereden wordt de chauffeur nét voor Zuid gebeld dat hij terug moet keren omdat hij langs C15 is gereden en mensen met zijn bus mee ‘moeten’. Aangekomen en teruggekeerd op Schiphol staat de 00:40-bus al klaar maar stapt er een hele boze man in die niks anders zei dan “je had bij C15 moeten stoppen, als je er langs rijdt moet je terug komen om mij op te halen. Zo hoort het.”
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Wauw. :shock:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En die bussen stonden op het spoor, of begrijp ik deze topik verkeerd?
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Het feit dat je al sinds de eerste week van dit topic over treinvervangende bussen zeurt, betekent natuurlijk nog niet dat je gelijk hebt.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Pimpel 142 ondervond wat probleempjes tussen Bentheim en Hengelo, met +45 vertrokken.
Rijtuigstroom deed het tot voorbij Almelo niet (goed) dus geen Bistro. Duitsers in de bostro zongen zachtjes 'Senk jou for trevelling wiss Deutsche Bahn.
Een vrouwelijk tweede conducteur is een beetje bits en kortaf naar de reizigers, mogelijk ook vanwege die storing aan de stroom voor reizigers. Gelukkig is het niet druk en heb ik een Familienabteil voor mezelf.
Maar vanaf Wierden doet de stroom het weer en kan ik mijn Erdinger aanschaffen.
Vanaf Deventer gaat het zelfs non-stop door naar Asd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dat laatste is logisch: vanwege de verbouwing van Naarden-Bussum rijdt de Pimpel via de Hanzelijn en stopt enkel richting Duitsland extra te Zwolle, in de andere richting wordt vanaf Deventer non-stop naar Amsterdam gereden. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Visgraatmodel schreef:Mijn NS-bus-ervaring (Schiphol - Duivendrecht) in drie dagen:

(..)
Dag 3 - De bus van 00:10 is er! Dit keer bij halte C9 achter de Flixbus-touringcars. Eenmaal op tijd weggereden wordt de chauffeur nét voor Zuid gebeld dat hij terug moet keren omdat hij langs C15 is gereden en mensen met zijn bus mee ‘moeten’. Aangekomen en teruggekeerd op Schiphol staat de 00:40-bus al klaar maar stapt er een hele boze man in die niks anders zei dan “je had bij C15 moeten stoppen, als je er langs rijdt moet je terug komen om mij op te halen. Zo hoort het.”
Mooi, die man blij dat ie z'n macht beloond ziet.. wat een drammer zal dat zijn bij de klantenservice... :evil:

Wat zeiden jullie in de bus: bedankt voor uw egoïstische houding meneer.. wij konden de juiste bus wél op tijd vinden... maar zijn nu door u ruim een half uur later thuis.. :?:
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Het is me opgevallen dat zonder veel haasten de overstap van de [serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] uit Den Haag de overstap naar de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar het zuiden in Utrecht haalbaar is, maar dat je wel tegen de stroom in loopt om bij spoor 18 te komen (A)
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisterochtend de nieuwe, verplaatste uitgang van Zaandam voor het eerst genomen. Er liggen nog tijdelijke geleidelijnen in de stationshal en er is een tijdelijk hefplateau om het hoogteverschil te overbruggen tussen de stationshal en de nieuwe loop/fietsbrug over het spoor totdat de nieuwe hellingbaan gereed is. Fijn dat het nu opschiet, al ben ik zelf geen grote voorstander van een trappetje om het station uit te gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanmiddag nam ik de 4053, met als doel om op Amsterdam Sloterdijk over te stappen op de 4642 en vervolgens op Schiphol de ICD naar Rotterdam. De 4642 viel echter uit (een servicemedewerker kwam dit hoogstpersoonlijk vertellen op het perron), dus werd het de 5844. Aankomst in Rotterdam was met +16.
Later op de middag had ik de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van Rotterdam Centraal naar Leiden Centraal om 17:42. Alles ging gesmeerd, totdat de IC bij Voorschoten in de ankers ging. Het bleek dat een spoorbrug volgens het treinpersoneel was afgekeurd, en volgens mij hadden ze het over delen die er vanaf vielen. Nu moes tik in Leiden zijn, en gelukkig ging er om 18:41 (bijna een halfuur na het arriveren op het station) lijn 5 naar Leiden Centraal te gaan. Die bus zat dus tjokvol. Het alternatief volgens het treinpersoneel was omreizen via Rotterdam en Schiphol, dus de bus was ietsje sneller, ondanks dat de trein weer keerde richting Rotterdam. :mrgreen: Vertraging rond de 50 minuten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik heb een timelapsefilmpje van ProRail gezien over de verbouwing van Naarden-Bussum.. dat dus echt in deze tijd is verbouwd van vijf naar slechts twee sporen, geen inhaalmogelijkheid, en het hele spoor langs de linkerkant van het eilandperron bestaat niet meer :shock:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Was toch al jaren bekend dat het ging gebeuren? De door een overwegwachter bediende vijfsporige overweg in Naarden kende nog bijzonder lange sluitingstijden en treinen reden er relatief traag. Nu kunnen treinen er sneller langs, is de automatische overweg korter dicht en inhaalmogelijkheden heb je nog steeds in Weesp en Hilversum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Werd er überhaupt gebruik gemaakt van de zijsporen in Naarden-Bussum?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Ik heb er wel intercity's over zien rijden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Roestrijden? :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Oh, dat zou best kunnen.. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Ook inhalen bij vertragingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Werd er überhaupt gebruik gemaakt van de zijsporen in Naarden-Bussum?
Er werd zelfs planmatig van spoor 3 vertrokken, de hogere sporen werden amper gebruikt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Roestrijden kan ik intussen ook afstrepen. De 6632 heeft ten oosten van Breda een bijzondere route van links naar rechts genomen over de wissels bij de tailtrack.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend liep de 2218, die met VIRM12 reed, enkele minuten vertraging op vanwege een vertraagde trein bij Leiden Centraal. In de AV kon ik zo snel niks vinden, dus wellicht een goederentrein? Dit veroorzaakte ook vertraging bij de 718, die binnen kwam rijden toen de deuren van de 2218 werden gesloten.
Op de terugweg stopte de 2130 extra in Voorhout en Hillegom vanwege herstelwerkzaamheden. Aankomst in Sloterdijk was met +4.
Beul van de blindegeleidelijn
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daan! »

Er is vanochtend een sectiestoring geweest tussen Hlm-Ledn. Daardoor een snelheidsbeperking.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Suus schreef:Was toch al jaren bekend dat het ging gebeuren?
Ik wist wel dat die boog versneld ging worden, maar niet dat dat nu in één keer ging gebeuren. En wist ook niet dat het station zelf 'verkleind' ging worden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Zojuist reiziger geweest van een goed geregelde vervangende busdienst na een aanrijding tussen Breda en Gilze-Rijen. :pos:
Edit: Oh, en de Kiosk op spoor 2/3 van Tilburg vult gratis waterflesjes na bij rustige momenten. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

In de 8863, uit Apn ri Ut, vond de HC het nodig om de reizigers te informeren over het feit dat we 14 deuren hebben, en het niet nodig is om allemaal in 1 deur in te stappen. Beetje jammer dat op de rest van het perron momenteel geen meubilair staat om te wachten, waardoor doorlopen niet uitnodigt. Schade is +3.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Zag een uur geleden ICM 4250 met defecte SLT 2415 aan de haak Amf vanuit de richting Hvs binnenrijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten