Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Hoezeer ik zelf ook zin heb in een pretrondje: DOE HET NIET.

Hallo, jij ook niet! Ook niet als je gezond bent. Je kunt drager zijn zonder dat je het door hebt en het virus verspreiden.

Mensen die nu hard aan het werk zijn om ons land draaiend te houden moeten kunnen vertrouwen op de trein en in rust en (1,5 meter) ruimte kunnen reizen. Die moeten niet stuiten op een trein die voller dan nodig is omdat je denkt dat het toch niet uitmaakt als jij je niet aan de regels en adviezen houdt. Wil je voorkomen dat we in een complete lockdown gaan, luister dan naar de overheid. Ga lekker thuis met treintjes spelen, op een modelbaan of op de computer. Pak je fiets en ga je omgeving verkennen. Maak er een sport van elke dag iets nieuws te ontdekken. Ik heb vandaag een hartstikke schattig boerenlandweggetje ontdekt in de buurt waar de lente zich steeds verder laat zien met al voorzichtig ontluikende blaadjes.
Houd afstand en rekening met elkaar.

Disclaimer: 'jij' is iedereen die zich maar aangesproken wil voelen.
Ik doe ook maar wat
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PatrickM »

Afgelopen week ook niet met het OV gereisd (best wel uniek, normaal breng ik zo ongeveer 22,5 uur per week in het OV door). Probeer het nu ook maar zo veel mogelijk te mijden, alhoewel het maken van een pretrondje inderdaad wel heel erg verleidelijk is als je tijd over hebt (maar het is nu gewoon verstandiger om het niet te doen). Hooguit dat ik nog een keer naar Rotterdam moet om boodschappen te doen voor m’n oma, maar daar houdt ‘t dan ook wel mee op.
Is overigens wel goed voor de conditie, vandaag ook weer een goeie 30 km gefietst om boodschappen te gaan doen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

We gaan hier vanaf NU weer on-topic en er wordt door ons opgeruimd. Ongeacht je mening is het absoluut niet nodig op de man te gaan spelen en in strijd met de forumregels. Laten we vooral ons gezond verstand blijven gebruiken.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Om dit topik dan nog maar een klein beetje in leven te houden, en daarnaast ook nog eens goed nieuws te brengen:

Ik krijg net mail van NS dat mijn NS Flex Weekend Vrij vanaf 27 april één euro goedkoper wordt, dus met een beetje mazzel kan ik vanaf die datum nog goedkoperder alledaagse gebeurtenissen op het spoor op doen *O* *O* *O* (en met mij nog wel meer mensen hier gok ik)
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Meester Jasper heeft een enorm goeie video-oproep op Facebook geplaatst:
https://www.facebook.com/38488856564443 ... 840576409/
F.k.a. Bollenstad
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

Wat vind je zo enorm goed aan deze oproep?

Ik hoor vooral een herhaling van de oproepen die ik al de hele dag op tv voorbij zie komen.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Maar blijkbaar wordt daar door de nodige figuren geen gehoor aan gegeven.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

En dus moet je die boodschap herhalen, herhalen, herhalen...
F.k.a. Bollenstad
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Alargule »

Yup: schop de mensen een geweten.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

Bollenstad schreef:En dus moet je die boodschap herhalen, herhalen, herhalen...
Nou dat is hem gelukt. Maar wat is er nu zo 'enorm goed' aan zijn boodschap?
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Alargule schreef:Yup: schop de mensen een geweten.
Prima, hoe meer ik terug ga schoppen

:twisted:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Ardan schreef:Hoezeer ik zelf ook zin heb in een pretrondje: DOE HET NIET.

Hallo, jij ook niet! Ook niet als je gezond bent. Je kunt drager zijn zonder dat je het door hebt en het virus verspreiden.

Mensen die nu hard aan het werk zijn om ons land draaiend te houden moeten kunnen vertrouwen op de trein en in rust en (1,5 meter) ruimte kunnen reizen. Die moeten niet stuiten op een trein die voller dan nodig is omdat je denkt dat het toch niet uitmaakt als jij je niet aan de regels en adviezen houdt. Wil je voorkomen dat we in een complete lockdown gaan, luister dan naar de overheid. Ga lekker thuis met treintjes spelen, op een modelbaan of op de computer. Pak je fiets en ga je omgeving verkennen. Maak er een sport van elke dag iets nieuws te ontdekken. Ik heb vandaag een hartstikke schattig boerenlandweggetje ontdekt in de buurt waar de lente zich steeds verder laat zien met al voorzichtig ontluikende blaadjes.
Houd afstand en rekening met elkaar.

Disclaimer: 'jij' is iedereen die zich maar aangesproken wil voelen.
Mee eens. Momenteel hoef ik ook niks met het OV te doen en hoewel ik het best wel mis, is het gewoon even niet anders. Daarentegen fiets ik momenteel ook erg veel, ook langere afstanden in de regio. Zo verken ik een hoop nieuwe routes. Inderdaad ook pittoreske landweggetjes en ook dorpjes waar ik zelden kom en ik ze nog nooit van die hoek gezien heb. Ook zie ik het spoor, waar ik normaal overheen dender opeens van de andere kant. Wel heb je soms jongens die totaal niet doorhebben of niet door willen hebben dat we dit hebben afgesproken; die fietsen zo bijna over het midden van een smal fietspad. Ook als ik iemand zie lopen en er komt een andere fietser aan in de verte blijf ik wachten tot de fietser gepasseerd is om de afstand te kunnen houden.

Maar ik vrees dat ik dit niet tot 1 juni zo vol kan houden, ik hoop zelf dat het eind april weer wat minder wordt met een deel van de maatregelen en de trein pakken dan weer een redelijk normale activiteit wordt. Ik heb wel het voorgevoel dat 6 april nog te vroeg is en we tot 1 juni zeker de afstand in de trein zelf moeten bewaren.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Alargule »

SLToilet schreef:[...] Maar ik vrees dat ik dit niet tot 1 juni zo vol kan houden [...]
Bereid je er toch maar op voor. En wat zijn 2 maanden nou op een mensenleven?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Alargule schreef:En wat zijn 2 maanden nou op een mensenleven?
En bovendien: wat is een mensenleven nou op twee maanden?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Ik zet het hier maar ff neer. Het betreft een gebeurtenis naast het spoor. Aangezien menigeen geen 'hobby rondje' kunnen maken en daardoor wellicht na corona een wit gebouw naast een spoorbrug op een drukke verbinding missen:

Dit (pittoresk?) witte gebouw aan de Linge (ten noorden van station Geldermalsen) wordt momenteel gesloopt. Het trok enig bekijks vanmiddag, zag ik. (best wel gepaste afstand tussen het publiek :pos: )

Foto:
Spoiler: show
Afbeelding
Bron: https://delingensealliantie.nl/projecti ... uari-2020/

Project: https://delingensealliantie.nl/hetproject/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Heeft het gebouw nog enige link met het spoor, of staat het er gewoon toevallig naast?
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

De link met het spoor is nu dat het gebruikt is als onderkomen voor de uitvoerders van dit project (tot nu toe) en dat het in de weg staat voor de te bouwen spooronderdoorgang. :wink:

Maar.. als je vraag is of dit een oud seinhuis oid is.. dan denk ik dat antwoord nee zal zijn.

Erg?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Het ziet er erg uit als een uitgebouwde overweg/brugwachterswoning. Op de topografische kaart duikt het overigens pas een eeuw geleden op, wat daar dan mogelijk weer mee in tegenspraak is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Durashift schreef: Maar.. als je vraag is of dit een oud seinhuis oid is.. dan denk ik dat antwoord nee zal zijn.

Erg?
Nee het was zowaar gewoon interesse :o *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

16.55 over de IC-sporen door Utrecht Overvecht richting Utrecht Centraal: de 1304 (in HSL Logistik-kleuren) met de 2454 (in NS geel/grijs) en de 9901 van Railexperts (in het Locon-oranje).
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Sgb »

Zijn er eigenlijk al foto's of dergelijke van de VIRMm-2? Of zijn ze nog niet begonnen met moderniseren
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

VIRMm-2? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 8741 die in revisie is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Klaasje »

Is dat niet VIRM-3?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Is dat niet gewoon hetzelfde als VIRM-2?
Serie 2 en 3 zij direct na elkaar gebouwd, en worden bij de modernisering als één serie behandeld.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten