Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mdk »

Ik zag rond een uurtje of 3 een drietal gekoppelde Arriva Limburg Flirts in zuidelijke richting door Vaartsche Rijn heen komen. Wat die daar deden... Geen idee, waar worden die apparaten onderhouden?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat zullen wel nieuwe FLIRTs voor de Maaslijn geweest zijn (als die ooit geëlektrificeerd is), die stonden de afgelopen tijd in Amersfoort te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In een vroege sprinter van Baarn (vertrek 5.38) naar Amsterdam kwam de conducteur langs voor controle. Tot nu toe op tijd, heb 9 minuten overstaptijd in Amsterdam Centraal met mijn urly burd naar Antwerpen.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Controle aan de deur in de IC Brussel van 6.28 op Amsterdam Centraal. Zojuist op tijd vertrokken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Veel plezier in Antwerpen, de mooiste stad van heel Nederland. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Dank je. Maar in Antwerpen stap ik slechts over. Ik hoop Parijs te bereiken via Lille. Ook na Rotterdam is de IC Brussel matig bezet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 9212 is over het algemeen een redelijk rustige trein. Die van een uur later is vaak loeidruk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Handgemeen tussen de conducteur en een agressieve reiziger in het station van Emmerich tijdens de rit naar Düsseldorf (V. 8.45 uit Ah). Politie en ambulance erbij gehaald.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Volgens een bericht op ICE-Treff vallen alle treinen van de ICB voor onbepaalde tijd volledig uit in verband met technische problemen aan het materieel. Na de 141, 143 en 145 is het Schluss, richting NL komt helemaal niks meer. :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Het was de afgelopen dagem al bonje met rituitval, maar dit is wel een stap verder. Gelukkig zouden morgen de meeste ritten toch al vervallen, dus hopelijk lukt het men in Berlijn om ondertussen de wielen weer te slijpen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

en-es schreef: za 16 mar 2024, 05:56 In een vroege sprinter van Baarn (vertrek 5.38) naar Amsterdam kwam de conducteur langs voor controle. Tot nu toe op tijd, heb 9 minuten overstaptijd in Amsterdam Centraal met mijn urly burd naar Antwerpen.
Is het niet sneller om via Rotterdam te reizen?
Je reist nu immers eerst een stuk naar het noorden om daarna weer naar het zuiden te reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
verfmeer
Berichten: 784
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door verfmeer »

De eerste trein van Baarn naar Utrecht Centraal gaat pas om 6:54. Dan kan je onmogelijk om 7:11 in Rotterdam zijn.
Zolang de 2800 niet rijdt is het ook niet sneller, omdat je dan een overstap van 20 minuten op Utrecht Centraal hebt.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Daniel schreef: vr 15 mar 2024, 21:07 Dat zullen wel nieuwe FLIRTs voor de Maaslijn geweest zijn (als die ooit geëlektrificeerd is), die stonden de afgelopen tijd in Amersfoort te staan.
Ik zag net 2 rijtjes, met het buitenste rijtje ±5-7 Arriva Limburg-flirts (denk ik, wit-blauwe kop en een klein rood detail op de zijkant) op de Cartesiusweg (Utrecht) staan.
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Selivio »

Cartesiusweg? Heb je dan niet de Keolis-linten zien staan die voorheen op Zutphen-Oldenzaal reden?
Grt. Stefan
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Dat kan ook... Maar daar zat geen rood detail op toch?
Wat rijdt daarvoor nu in de plaats?

De NS-Hc heeft het vlak voor aankomst te Ed tot twee keer toe over "De sprinter van Er Er Reis naar Amersfoort"
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

De laatste dagen zijn er meerdere Arriva Limburg flirts gespot op en rondom Utrecht Centraal buitenom de tijden van de nachttrein.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Gisteravond (eigenlijk: vanmorgen) had ik trein 3086 van Ah v0:01 met de bedoeling om vanuit Asb (a:0:55) naar huis te lopen (35mn)

Te Ut zag ik op sp7 3186 v0:26+15 die via Asb, Dmnz, naar Wp zou gaan, terwijl echte eindbestemming Amf doorgestreept was - Rijdt niet verder dan Wp ivm een aanrijding. Ik ben daar op overgestapt, want Dmnz is een stuk dichter bij mijn huis*.

Om 0:43 werd deze trein echter omgeturnd in de 3788 naar GVC via Shl van 0:42, met volgende trein IC 0:26 Amersfoort.
Een minuut later werd dat IC 0:26 Amf rijdt niet, en daarna vertrokken wij. Er werd omgeroepen dat "Reizigers naar Duivendrecht, Diemen Zuid, Weesp en Hilversum" te Rai over konden stappen op een bus (ondanks dat de 3186 niet via Dvd zou gaan). - Ik wilde dat niet afwachten en ben om 1:04 te Asb uitgestapt en alsnog gaan lopen.

Nu ik deze reis wil recreëren ontdek ik iets raars, als ik in de NS Reisplanner app op Android een reis van Ut naar Wp plan op gisteravond 23:59 en vervolgens om 0:26 deze trein aantik, zie ik in het een trein v0:26 te Ut en a0:53 Wp, met trein "Naar Amersfoort, 2 tussenstops". Tik ik vervolgens de treindetails aan, dan zie ik een trein met
Ut 0:17
Asb 0:33 0:33
Dmnz 0:37 0:37
Wp 0:44
En verder niet naar Amersfoort. Ik krijg ook op somkige andere treinen in de treindetails andere routes of tijden dan het overzicht.

* Later bedacht ik me dat door bouwwerkzaamheden de legale looproute van Dmnz naar mijn huis 10mn langer is, dus nauwelijks korter dan gewoon via dmnz, dus de overstap was sowieso een Dom Plan™
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Thx, dan is dat een bug in de reisplanner, dattiie bij reizen van gister na middernacht de treindetrails van vandaag er bij pakt. Enig idee waar ik dat zou kunnen melden zodat het aankomt?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

"Hoe was je reis", dan krijg je vaak wel iets van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

IIVQ schreef: zo 17 mar 2024, 14:53 Thx, dan is dat een bug in de reisplanner, dattiie bij reizen van gister na middernacht de treindetrails van vandaag er bij pakt. Enig idee waar ik dat zou kunnen melden zodat het aankomt?
Dat ben ik al jaren eens in de zoveel tijd aan het melden via een mail aan de appontwikkelaars (zie Hulp > NS-app > Contact met app support). Tot nu toe zoals je zelf ook al hebt ondervonden nog geen verbetering, maar probeer het gerust, misschien krijgt het hogere urgentie als meer mensen het melden...
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Begin van deze maand stond onderstaande uitleg over de nacht grens in de plansystemen.
Bemined schreef: za 09 mar 2024, 10:30 Waren het toevallig tijden na middernacht? De nachtgrens blijft een leuk fenomeen. Zo rijdt er in de nacht van zaterdag op zondag een trein 201786 om een conflict met treinnummer 1786 op zondagavond te voorkomen. Door werkzaamheden start de 1786 komende nacht namelijk in Utrecht i.p.v. Enschede waardoor er dus twee treinen 1786 op zondag zouden starten (eentje om 00:28 in Utrecht en eentje om 22:46 in Enschede). Daar kunnen de plansystemen niet mee overweg en dus krijg je een 201786.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dat is hier alleen niet van toepassing, beide treinen 3186 beginnen na middernacht.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ trein 1786 in jouw voorbeeld toch ook?
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Nee, die begonnen toen om respectievelijk 0:28 en 22:46 aan hun rit. En sowieso blijft het een bug in de reisplanner, het onderscheid is namelijk in beide gevallen gewoon te maken als je de data goed verwerkt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten