Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Doorkarren en Breda rechts laten liggen? ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

En Zaventem ook lijkt me, anders ga je niet van +70 in Brussel naar +56 in Mechelen.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bjarte »

Ligt het aan mij of gebeurd het steeds vaker dat treinen op stations achteruit rijden? :lol:

Laatste tijd een paar keer gehad. Van de week nog op Sloterdijk. Paar dagen eerder op Duivendrecht. Ik stond helemaal vooraan en nadat de trein al een metertje of vijf was verschoven en het steeds harder en gevaarlijker werd, toch maar even de machinist geattendeerd met een flinke bonk op het raam. Opvallend genoeg bij mij in alle gevallen VIRM.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wannes »

Vandaag zat ik in een VRIMm tussen Ddr en Rsd, wat zitten die stoelen in de tweede klas toch oncomfortabel.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ovVeluwe »

Bjarte schreef:Ligt het aan mij of gebeurd het steeds vaker dat treinen op stations achteruit rijden? :lol:

Laatste tijd een paar keer gehad. Van de week nog op Sloterdijk. Paar dagen eerder op Duivendrecht. Ik stond helemaal vooraan en nadat de trein al een metertje of vijf was verschoven en het steeds harder en gevaarlijker werd, toch maar even de machinist geattendeerd met een flinke bonk op het raam. Opvallend genoeg bij mij in alle gevallen VIRM.
Is mij laatst ook opgevallen, alleen dan bij een DDAR. :X
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gebruikersnaam »

Heb hetzelfde fenomeen afgelopen vrijdag aan de levende lijve mogen ondervinden te Ede-Wageningen. Was overigens ook een VIRM.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

_O_ n
traibergen schreef:Vandaag zat ik in een VRIMm tussen Ddr en Rsd, wat zitten die stoelen in de tweede klas toch oncomfortabel.
Eerste klas vind ik ook niks. Het zitcomfort is na de renovatie er niet op vooruit gegaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het comfortabelst is de 1e klasse in ongereviseerd VIRM-1 en 2/3 inderdaad, maar VIRMm is nog altijd beter dan VIRM-4.
En als je nog eens echt oncomfortabel en met last van je rug uit de 1e klasse wilt komen dan moet je SNG eens proberen, dat is werkelijk verschrikkelijk. Zelfs SGMm zit nog beter, wat zeg ik, zelfs de DDAR-planken in de 2e klasse zijn nog comfortabeler.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Laat comfort nu iets heel persoonlijks zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Nou ben ik verre van de enige met die mening over SNG ben ik inmiddels achter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marlies »

ICM 1e klasse *trein*
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Ben zelf ook niet zo enthousiast over de stoelen in de 1e klas van SNG. 2e klas zit net iets beter, naar mijn idee.
Mijn grootste probleem met die stoelen is dat er een bepaalde zithouding wordt afgedwongen. Ongetwijfeld ergonomisch goed, maar ik vind het voor geen meter zitten. Ze zitten net te rechtop. Hadden de rugleuningen net iets meer naar achter gekanteld gestaan, dan was het volgens mij al een stuk beter.
Hardheid van de stoelen boeit mij niet zo veel, je zit er hooguit een uurtje op. Het is nog altijd beter dan de concertstoelen in de Ziggodome waar je uren op moet zitten :')
Overigens met de zittest op Rotterdam had ik zelf ook gestemd voor een andere stoel, maar ik heb geen idee meer welke precies...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Jultar schreef:Ben zelf ook niet zo enthousiast over de stoelen in de 1e klas van SNG. 2e klas zit net iets beter, naar mijn idee.
Mijn grootste probleem met die stoelen is dat er een bepaalde zithouding wordt afgedwongen. Ongetwijfeld ergonomisch goed, maar ik vind het voor geen meter zitten. Ze zitten net te rechtop. Hadden de rugleuningen net iets meer naar achter gekanteld gestaan, dan was het volgens mij al een stuk beter.
Exact ja. Het is denk ik ook vooral de combinatie met stoelen die net te rechtop staan met de bult in de rugleuning die vast goed bedoeld is maar met stoelen die zo rechtop staan in de weg zit.
De 2e klasse stoelen heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar die hebben die bult in de rugleuning niet dus dat zit allicht beter ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit ICE126 die zojuist uit Dusseldorf is vertrokken. Het is nogal druk in mijn 1e klasse rijtuig. Tussen Frankfurt en Keulen zaten er nog maar een paar mensen in datzelfde rijtuig.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Daniel schreef:Heeft Keolis Blauwnet nou serieus het attentiesignaal voor de omroep vervangen door kerstbellen trouwens...
Alleen in de lintjes, in een flirt (of bus) heb ik het niet gehoord.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef:
Jultar schreef:Ben zelf ook niet zo enthousiast over de stoelen in de 1e klas van SNG. 2e klas zit net iets beter, naar mijn idee.
Mijn grootste probleem met die stoelen is dat er een bepaalde zithouding wordt afgedwongen. Ongetwijfeld ergonomisch goed, maar ik vind het voor geen meter zitten. Ze zitten net te rechtop. Hadden de rugleuningen net iets meer naar achter gekanteld gestaan, dan was het volgens mij al een stuk beter.
Exact ja. Het is denk ik ook vooral de combinatie met stoelen die net te rechtop staan met de bult in de rugleuning die vast goed bedoeld is maar met stoelen die zo rechtop staan in de weg zit.
De 2e klasse stoelen heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar die hebben die bult in de rugleuning niet dus dat zit allicht beter ja.
Bij de test in Rotterdam was ik niet echt te spreken over de geplaatste stoelen. Houd me ten goede: ik ben ook niet enthousiast over de SNG qua meubilair, maar SGM zit net zo rampzalig.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

julsteren schreef:
Daniel schreef:Heeft Keolis Blauwnet nou serieus het attentiesignaal voor de omroep vervangen door kerstbellen trouwens...
Alleen in de lintjes, in een flirt (of bus) heb ik het niet gehoord.
in de Flirts is de omroep volgens mij weer eens kapot, afgelopen dagen in meerdere treinen steeds omroepen gehad van de machinisten i.p.v. de automatische omroepen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Ja, dat lijkt de laatste tijd weer drama, positiebepaling lijkt niet goed te gaan, systeem denkt vaak verder te zijn dan ie is... Lijkt een probleem met de odometer te zijn.

En ja, die kerstbelletjes is een typisch iets voor de Lintjes
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Selivio »

Komt idd door de odometer die minder pulsen afgeeft dan zou moeten waardoor de EBS continue "van route" geeft en dus geen reisinformatie geeft. Een ander gevolg daarvan is ook dat de digitale snelheidsmeter afwijkt, waardoor de EBS helemaal van slag af raakt en machinisten dus maar besluiten om zelf om te roepen.
Grt. Stefan
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Zwitsers precisiewerk dus :-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

marlies schreef:ICM 1e klasse *trein*
Inderdaad ... heerlijk om te zitten.

Alhoewel de stoelen in de 2e klasse ook niet verkeerd zijn om te zitten.

Hetzelfde geld trouwen voor de 1e en 2e klasse van de DDZ stellen.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wannes »

Ikzelf vind de ICM 2e klas erg goed zitten. Ik ben blij dat ze geen VIRM(m) inzetten tussen Rotterdam en Groningen maar ICM.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Maar ook DDZ, die hetzelfde prachtige interieur met goede stoelen heeft als VIRMm.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marlies »

Mja, dat koffietentjesinterieur van de DDZ/VIRMm verschillen de meningen nogal over geloof ik.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gistermiddag wilden mijn reisgenote en ik de toeslag laden voor de ICD bij de supplement post op Schiphol, toen wij werden toegeroepen dat wij niet moesten inchecken. Dat bleek een NS-medewerker te zijn, die vanwege Oud en Nieuw gratis toeslagen aan het uitdelen was. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten