Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Anne »

Toen ik vanmorgen om kwart over negen op station Delft kwam stonden al diverse treinen met vertraging aangegeven. In de app zag ik dat de IC en de sprinter richting Den Haag stilstonden zuid van de tunnel. Vanuit de tunnel hoorde ik een zwak ontruimingssignaal en zag bordjes knipperen.
Daarom maar lijn 1 naar de Bierkade genomen en met flink doorlopen naar Centraal de IC naar Enschede gehaald.
Laatst gewijzigd door Anne op wo 10 apr 2024, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Ongeveer 3 weken geleden zat ik in een trein tussen Den Haag HS en Leiden Centraal, waarvan de OBIS vastliep op "Het volgende Station is Rotterdam Blaak. Aankomsttijd: --:--". Apart, maar het kan gebeuren.

Gisteren zat ik weer in een trein tussen die twee stations, waarvan de OBIS met precies dezelfde tekst vastliep. Opvallend genoeg deden in beiden gevallen de blauwe strepen met de tijd en het volgende station het wel. Ik weet ook dat dit niet in hetzelfde treinstel was, 3 weken geleden waren het 6 bakken virm, gisteren 4 bakken.
zij/haar/hen/hun
IIVQ
Berichten: 902
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Anne schreef: wo 10 apr 2024, 10:16 Vanuit de tunnel hoorde ik een zwak en zag bordjes knipperen.
Een zwak wat?

OVinfo meldt een aanrijding tussen Rtd en Gouda, waardoor 500/600/4000 niet rijden, dit duurt tot 03:15 uur.
Maar NS.nl meldt niets.
iamthedutchdude
Berichten: 999
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Anne »

IIVQ schreef: wo 10 apr 2024, 14:26
Anne schreef: wo 10 apr 2024, 10:16 Vanuit de tunnel hoorde ik een zwak en zag bordjes knipperen.
Een zwak wat?
Ontruimingssignaal.
IIVQ
Berichten: 902
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door albertjan96 »

Valt mij op dat er tussen Elst en Arnhem Zuid ter hoogte van het station Arnhem Zuid een TSB ingesteld is; weet iemand waarom dat is?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tochjo »

Naar verluidt "scheuren en afbrokkeling in het beton waarop de spoorstaven bevestigd zijn".
Stijngeluk
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stijngeluk »

Lijkt op de brug van Ahz te zijn. Dinsdag stond ik daar te wachten en viel me op dat bij veel botonnen blokken onder het spoor zichtbaar scheuren te zien zijn.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Er komen herstelwerkzaamheden van 19 t/m 21 april om de problemen te verhelpen.
https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaam ... m-nijmegen
Etienne
Donateur
Berichten: 7949
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Zijn er dan ook geplande werkzaamheden dat de 31100 niet kan rijden tussen Elst en Tiel?
Of heeft dat puur te maken dat er geen treinen beschikbaar zijn omdat Arnhem Berg dan onbereikbaar is vanuit het zuiden?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het probleem is denk ik vooral het gebrek aan diesel in die treinen. Opstellen is met een beetje goeie wil nog wel mogelijk, desnoods met overstaan op spoor 3 in Elst. Maar als ik Sporenplan zo zie kan je in Elst niet keren in de richting Nijmegen waar de dichtstbijzijnde bereikbare tankplaat zich bevindt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Naast werkzaamheden bij Arnhem Zuid worden er tegelijkertijd ook werkzaamheden uitgevoerd aan de Waalbrug, mede om de buitendienststelling op het baanvak wat nuttiger te gebruiken en niet later nog weer opnieuw extra hinder te geven met werkzaamheden aan de Waalbrug. Daardoor is er zondagochtend tot 07:45 helemaal geen treinverkeer mogelijk van/naar Nijmegen (dus ook van/naar het Zuiden).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door albertjan96 »

Daniel schreef: do 11 apr 2024, 20:44 Het probleem is denk ik vooral het gebrek aan diesel in die treinen. Opstellen is met een beetje goeie wil nog wel mogelijk, desnoods met overstaan op spoor 3 in Elst. Maar als ik Sporenplan zo zie kan je in Elst niet keren in de richting Nijmegen waar de dichtstbijzijnde bereikbare tankplaat zich bevindt.
Trein zou toch gewoon kunnen keren op spoor 2? Er ligt een overloopwissel en er rijdt immers toch niks tussen Ah en Nm verder... Maar misschien is de diesel / Adblue wel anders in Nijmegen dan in Arnhem
Laatst gewijzigd door albertjan96 op do 11 apr 2024, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Er staan zo te zien maar aan één kant bediende seinen in Elst, kan je dan wel keren?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door albertjan96 »

Ja, en die seinen staan toch in de richting van Nijmegen?
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Als sporen buiten dienst genomen worden vanwege werkzaamheden of verstoringen neemt men geloof de hele sporen buiten dienst. Elst heeft op de doorgaande sporen geen eigen spoornummers maar valt binnen de vrije baan sporen AE en BE. Als die binnen de buitendienststelling vallen kun je hier dus niet keren. Bij de geplande seinoptimalisatie is het wel de bedoeling Elst geheel bediend te maken zodat je vanaf beide kanten kunt keren. Vergelijkbare aanpassingen staan gepland voor Muiderberg en Keverdijk aansluitingen (van Weesp richting respectievelijk Almere en Hilversum) zodat daar ook gekeerd kan worden bij stremmingen.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Keren kan dan alleen bij 1 treinstel, of wordt het op die locaties mogelijk gemaakt dat de machinist buitenom van achter naar voren kan lopen om kop te maken?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21371
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: do 11 apr 2024, 22:09 Als sporen buiten dienst genomen worden vanwege werkzaamheden of verstoringen neemt men geloof de hele sporen buiten dienst. Elst heeft op de doorgaande sporen geen eigen spoornummers maar valt binnen de vrije baan sporen AE en BE. Als die binnen de buitendienststelling vallen kun je hier dus niet keren.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dan niet kunt keren.
Fysiek is het mogelijk en er rijdt niets anders, dus met de goede aanwijzingen van de treindienstleider moet het toch mogelijk (en veilig) zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Op sporen die buiten dienst zijn kan je beveiligingstechnisch helemaal niet komen met een trein, dus logisch gevolg is dat je er ook niet kunt keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21371
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Maar is het echt onmogelijk of is het niet toegestaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Je kunt er niet komen, dus is het onmogelijk ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Je kunt er niet komen met een geldige rijweg, maar dat was niet de vraag.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

In de week van 29 april zijn er werkzaamheden rond Amsterdam Centraal waardoor er geen treinen tussen Amsterdam Centraal en Muiderpoort rijden. De 2400 rijdt dan ook tussen de spitsen in en vertrekt bovendien eerder uit Lelystad en Almere om een stop in Weesp inpasbaar te krijgen. De 4900/ 14900 rijdt echter ook op andere tijden (9 minuten eerder vanuit Almere). Wat is dáár dan de reden van? Ik zie tussen Almere en Utrecht verder geen belemmerende werkzaamheden, of zie ik weer iets over het hoofd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Drie dagen geen trein tussen Arnhem en Nijmegen

Bericht door michiel71 »

Drie dagen geen trein tussen Arnhem en Nijmegen na ontdekking scheuren én er zijn te weinig bussen

www.gelderlander.nl/arnhem/drie-dagen-g ... ~a28c7ff6/

De spoorbeheerder maakte vrijdag bekend dat er van vrijdag 19 tot en met zondag 21 april geen treinen zullen rijden tussen Arnhem en Nijmegen. Die zondag is er tussen 7.45 uur en 9.15 uur helemaal geen treinverkeer mogelijk van en naar Nijmegen.


https://nieuws.ns.nl/werkzaamheden-spoo ... -nijmegen/
Werkzaamheden spoor: geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen

- Vrijdag 19 april tot en met zondag 21 april is er geen treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen.
- Zondag 21 april tussen 07:45 uur en 09:15 uur is er geen treinverkeer van en naar Nijmegen.
- NS adviseert reizigers vanaf Nijmegen richting Utrecht via ‘s-Hertogenbosch te reizen.
- NS Adviseert reizigers tussen Nijmegen en Arnhem alleen te reizen als dat noodzakelijk is.

Van vrijdag 19 april tot en met zondag 21 april voert ProRail werkzaamheden uit tussen Arnhem en Nijmegen. Daardoor rijden er in die periode geen NS-treinen tussen Arnhem Centraal en Nijmegen. Zondagochtend 21 april is er tussen 07:45 uur en 09:15 uur helemaal geen treinverkeer mogelijk van en naar Nijmegen, vanwege eerder geplande werkzaamheden van ProRail bij ‘s-Hertogenbosch. Ook omreizen van Nijmegen via Station ‘s-Hertogenbosch is dan niet mogelijk. Ook het treinverkeer van Arriva wordt geraakt (Arnhem Centraal - Tiel).

Reisadvies
Vanwege de werkzaamheden adviseert NS het volgende:

- Reizigers naar Utrecht kunnen omreizen via ’s-Hertogenbosch, met uitzondering van zondagochtend 21 april tussen 07:45 uur en 09:15 uur.
- Reizigers tussen Arnhem Centraal en Nijmegen wordt gevraagd om hun reis uit te stellen of een andere vorm van vervoer te kiezen. Voor noodzakelijke reizen zijn er beperkt bussen beschikbaar.

Beperkt aantal bussen beschikbaar
Tussen Arnhem Centraal en Nijmegen zijn er beperkt NS-bussen beschikbaar doordat het om onverwacht ingelaste werkzaamheden gaat. Ook de eerder geplande werkzaamheden bij ’s-Hertogenbosch en de bekerfinale tussen Feyenoord en NEC Nijmegen vragen om businzet wat de beschikbare capaciteit voor de ingelaste werkzaamheden beperkt. Tussen Nijmegen en Arnhem Centraal rijden alleen stopbussen.

NS vraagt reizigers tussen Arnhem en Nijmegen daarom alleen te reizen als het noodzakelijk is. Voor actuele reisinformatie kunnen reizigers terecht op Werkzaamheden - Informatie over werkzaamheden aan het spoor | NS. Vanaf vrijdag 19 april staat naar verwachting de actuele reisinformatie in de app. NS adviseert reizigers om op de dag van vertrek de reisplanner te checken in de NS-App of op ns.nl en vraagt hen rekening te houden met extra reistijd.


Werkzaamheden
ProRail werkt tijdens deze periode op twee plaatsen. Op station Arnhem Zuid is het spoor opgehoogd. Uit een controle is gebleken dat er scheuren zitten in de blokken die daarvoor zijn gebruikt. Die moeten worden vervangen. Op dit moment passeren treinen met beperkte snelheid station Arnhem Zuid. Tegelijkertijd wordt een deel van de oude spoorbrug over de Waal gecontroleerd en waar nodig wordt er reparatiewerk uitgevoerd. Het gaat hier om onderhoudswerkzaamheden. Meer informatie over de werkzaamheden staan op www.prorail.nl.


https://www.ns.nl/reisinformatie/werkzaamheden.html
Werkzaamheden Arnhem - Nijmegen
Van vrijdag 19 april tot en met zondag 21 april rijden er geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen. Bekijk hieronder wat dit voor jouw reis betekent.

Geen treinen Arnhem - Nijmegen
ProRail voert van vrijdag 19 t/m zondag 21 april spoedwerkzaamheden uit tussen Arnhem en Nijmegen. Daardoor rijden er in die periode geen treinen op dit traject.

Daarnaast rijden er op zondagochtend 21 april is er tussen 07:45 en 09:15 uur helemaal geen treinen van en naar Nijmegen door werkzaamheden bij 's Hertogenbosch.

Inzet van bussen
Wij zetten beperkt bussen in tussen Arnhem en Nijmegen. Op elk station geven we aan waar deze bussen vertrekken.

Bekijk de bustijden

Vrijdag (op zaterdag)
De eerste stopbus van Arnhem naar Nijmegen vertrekt om 5:40.
De laatste stopbus van Arnhem naar Nijmegen vertrekt om 0:10.
Na 0:10 rijden er nog enkele snelbussen tussen Arnhem, Elst en Nijmegen tot ongeveer 01:30.

De eerste stopbus van Nijmegen naar Arnhem vertrekt om 5:30.
De laatste stopbus van Nijmegen naar Arnhem vertrekt om 23:00.
Na 23:00 rijden er nog enkele snelbussen Nijmegen, Elst en Arnhem tot ongeveer 01:45.

Zaterdag (op zondag):
De eerste stopbus van Arnhem naar Nijmegen vertrekt om 6:30.
De laatste stopbus van Arnhem naar Nijmegen vertrekt om 0:10.
Na 0:10 rijden er nog enkele snelbussen tussen Arnhem, Elst en Nijmegen tot ongeveer 01:30.

De eerste stopbus van Nijmegen naar Arnhem vertrekt om 6:00.
De laatste stopbus van Nijmegen naar Arnhem vertrekt om 23:00.
Na 23:00 rijden er nog enkele snelbussen Nijmegen, Elst en Arnhem tot ongeveer 01:45.

Zondag (op maandag)
De eerste stopbus van Arnhem naar Nijmegen vertrekt om 6:40.
De laatste stopbus van Arnhem naar Nijmegen vertrekt om 0:10.
Na 0:10 rijden er nog enkele snelbussen tussen Arnhem, Elst en Nijmegen tot ongeveer 01:30.

De eerste stopbus van Nijmegen naar Arnhem vertrekt om 7:00.
De laatste stopbus van Nijmegen naar Arnhem vertrekt om 23:00.
Na 23:00 rijden er nog enkele snelbussen Nijmegen, Elst en Arnhem tot ongeveer 00:30.

Door eerder geplande werkzaamheden bij 's-Hertogenbosch en de bekerfinale Feyenoord - NEC, hebben we niet genoeg bussen om het verwachte aantal reizigers te vervoeren. Daarom vragen we je om alleen noodzakelijke reizen te maken. Je kunt helaas niet makkelijk omreizen met de trein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten