Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Door werkzaamheden tussen Haarlem en Zandvoort rijden daar bussen. Waarom rijdt de 5400 echter door naar Santpoort Noord? Is het niet mogelijk om vanuit oostelijke richting in Haarlem te keren?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Kwartierdienst op (een deel van) de IJmondlijn, dat dat nog mag gebeuren :o :o
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

waldo79 schreef: za 06 apr 2024, 08:45 Perronwijzer-app? Nog nooit van gehoord.
Omdat jij het waarschijnlijk niet nodig hebt?
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Milco schreef: za 06 apr 2024, 08:48 Door werkzaamheden tussen Haarlem en Zandvoort rijden daar bussen. Waarom rijdt de 5400 echter door naar Santpoort Noord? Is het niet mogelijk om vanuit oostelijke richting in Haarlem te keren?
De 5400 zou een kering van 33 minuten krijgen, waarschijnlijk is dit praktischer. Wel grappig dat men gaat keren op een spoor wat over een paar maanden verwijderd gaat worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Duidelijk. Jammer dat een doorkoppeling vanaf Haarlem met de 6300 dan niet past. Zeker met lijn 80 vanaf Heemstede-Aerdenhout had je dan een mooi alternatief voor Zandvoort.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Bemined schreef: za 06 apr 2024, 10:33 De 5400 zou een kering van 33 minuten krijgen, waarschijnlijk is dit praktischer. Wel grappig dat men gaat keren op een spoor wat over een paar maanden verwijderd gaat worden.
Waar keren ze dan, op het middenspoor? (A) (A)
Nee maar even op n serieuzere toon, ik zag de afgelopen dagen en enorme stapels dwarsliggers, hopen ballast en stukken spoorstaaf liggen. Zouden ze dan niet volgende week al (13 t/m 20/04) die hele zooi -helaas- gaan saneren?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Trein 621 heeft vanochtend een extra stop gemaakt in Nunspeet omdat, volgens het omroepbericht, de voorafgaande Sprinter reizigers had laten staan. Gelukkig was de 721 zo vriendelijk om even te wachten in Zwolle.

En vanmiddag had trein 3843 zoveel vertraging dat deze een extra stop heeft gemaakt in Gramsbergen, omdat wij met de 8058 eerst weg mochten uit Coevorden. Een passagier in Gramsbergen dacht echter dat dat de stoptrein van 15:24 was en werd boos op de machinist van de sneltrein. :roll:
Laatst gewijzigd door Etienne op za 06 apr 2024, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

ThatPCDude schreef: za 06 apr 2024, 11:31 Waar keren ze dan, op het middenspoor? (A) (A)
Nee maar even op n serieuzere toon, ik zag de afgelopen dagen en enorme stapels dwarsliggers, hopen ballast en stukken spoorstaaf liggen. Zouden ze dan niet volgende week al (13 t/m 20/04) die hele zooi -helaas- gaan saneren?
Ik geloof pas in het najaar. En niet het middenspoor wordt gesaneerd maar spoor 3 waarna het perron verbreed wordt zodat het langs spoor 2 ligt.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Ahhh. Dan krijg je wel echt een gigantisch breed perron uiteindelijk, want perron van sp3 is al best wel breed 👀
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef: za 06 apr 2024, 08:45 Perronwijzer-app? Nog nooit van gehoord.
Dat is een app van de NS voor mensen die niet of wat lastiger de TBP's kunnen lezen, en die de informatie daarvan in een app toont. Maar ik heb al meerdere keren gezien dat dat nogal theoretisch is, zoals gisteren dus.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dank voor de verduidelijking.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er is een wisselstoring tussen Schiedam en Den Haag, waardoor er veel minder treinen rijden.
Ik was om 8:40 op Rotterdam Centraal en de eerste trein richting Delft is de 5100 van 9:06.

Zowel de 2200 als de 1100 erna rijden niet en de 2400 daarna rijdt met +15, dus de Sprinter zal wel erg druk zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Anne »

Heb je niet de 5020 kunnen nemen die met een half uur vertraging reed? Voor mij was dat de eerste uit Delft richting Den Haag Centraal met vertrek 9:10 (+31 min). Met 11 bakken SNG achterin nog voldoende zitplaatsen. Had verwacht te moeten staan.

Vertrek uit Rotterdam moet ongeveer 8:50 zijn geweest, of was die al eerder weg en is die wat extra vertraagd bij Schiedam
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Anne »

Met de 1735 (IC naar Enschede) haalden we net bij Vleuten de defecte 633 (IC naar Leeuwarden) in via verkeerd midden spoor.
Ben blij dat ik in Delft de vertraagde sprinter naar Den Haag heb genomen omplaats van die naar Rotterdam. Anders had ik nu nog vastgezeten in een defecte 633.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Anne schreef: ma 08 apr 2024, 10:26 Heb je niet de 5020 kunnen nemen die met een half uur vertraging reed? Voor mij was dat de eerste uit Delft richting Den Haag Centraal met vertrek 9:10 (+31 min). Met 11 bakken SNG achterin nog voldoende zitplaatsen. Had verwacht te moeten staan.

Vertrek uit Rotterdam moet ongeveer 8:50 zijn geweest, of was die al eerder weg en is die wat extra vertraagd bij Schiedam
Volgens Treinposities is die trein om 8:30 (met +4) vertrokken vanaf Rtd en pas om 8:58 (met +28) vanaf Sdm.
De 5124 die ik uiteindelijk had, reed ook met (ruim) een kwartier vertraging, maar i.t.t. mijn eerdere verwachting kon iedereen mee in de 8 bakken SNG.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Het was een behoorlijke chaos ten westen van Utrecht. Alle ICs van/naar Den Haag Centraal en de 2800 reden niet door een defecte trein. Ik ben wel heel blij dat de 6900 nog reed, de trein die ik had viel gelukkig ook nog mee met de drukte.
zij/haar/hen/hun
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

En daardoor waren de omlopen zodanig in de war, dat er in de middagspits vanuit Utrecht veel korte treinen richting Den Haag en Rotterdam reden. Na mijn cursus kwam ik zodoende terecht in de 1754 met een DDZ4. Benauwd dat het binnen was door de drukte -0-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik grap wel eens dat een keer per week er een leuke opdracht wordt verzonnen voor stagiaires op de verkeersleidingspost Dordrecht, maar vanochtend is het weer zover.

De sprinter van 8:12 naar Den Haag is van 3a naar spoor 1 verplaatst, de sprinter van 8:23 naar Roosendaal kwam via spoor 4b binnen op spoor 3a, en de sprinter naar Arnhem van 8:28 staat helemaal op spoor 4a.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Die sprinter naar Arnhem blijft een rare. Als ik 08:02 binnenkom met de 6600 is het standaard op 4b. om 08:32 is het standaard 4a... Het maakt nogal een verschil met waar ik wil zitten voor de trap omdat ik net als de meeste mensen in die trein de overstap van 2 minuten op de IC naar het noorden wil halen.
Gistermiddag stond alles ook omgewisseld en vertrok de sprinter naar Roosendaal vanaf spoor 2b en de sprinter naar Arnhem op 3b. Het blijft elke keer een verrassing.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Nuttige lengte van Dordrecht spoor 4b is 150 meter voor kerende treinen, dus bij alle treinen die met FLIRT8 of langer gepland staan is de aankomst op 4a gepland.
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Wegens een overwegstoring reed de 1824 vanochtend met +3 weg uit Zwolle. Daarna ging Meppel - Zwolle er helemaal uit vanwege een aanrijding.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Bemined schreef:Nuttige lengte van Dordrecht spoor 4b is 150 meter voor kerende treinen, dus bij alle treinen die met FLIRT8 of langer gepland staan is de aankomst op 4a gepland.
Zet dat ding dan gewoon op geheel 4, die kruiswissels werden toevallig vanochtend gebruikt maar zijn verder zelden nodig, zelfs niet bij splitsen en combineren zoals met de 5220 die in Dordrecht ontstaat uit het voorste stel van de 5920, en die wordt geheel op spoor 3b gesplitst. (Het is overigens sneller om uit de aankomende 5920 te stappen en naar de 5120 op spoor 3a te lopen, ben je 9 minuten eerder weg uit Dordrecht)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Bemined schreef: za 06 apr 2024, 18:01 Ik geloof pas in het najaar. En niet het middenspoor wordt gesaneerd maar spoor 3 waarna het perron verbreed wordt zodat het langs spoor 2 ligt.
ProRail gaat volgende week al de zooi weghalen daar, er wordt dus echt ff tempo gemaakt ;)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ik vergat naar het jaartal te kijken, planning was najaar 2023, dus het is een half jaar vertraagd en wordt nu inderdaad deze maand alsnog uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Anne »

Meltrain schreef: ma 08 apr 2024, 11:47
Anne schreef: ma 08 apr 2024, 10:26 Heb je niet de 5020 kunnen nemen die met een half uur vertraging reed? Voor mij was dat de eerste uit Delft richting Den Haag Centraal met vertrek 9:10 (+31 min). Met 11 bakken SNG achterin nog voldoende zitplaatsen. Had verwacht te moeten staan.

Vertrek uit Rotterdam moet ongeveer 8:50 zijn geweest, of was die al eerder weg en is die wat extra vertraagd bij Schiedam
Volgens Treinposities is die trein om 8:30 (met +4) vertrokken vanaf Rtd en pas om 8:58 (met +28) vanaf Sdm.
De 5124 die ik uiteindelijk had, reed ook met (ruim) een kwartier vertraging, maar i.t.t. mijn eerdere verwachting kon iedereen mee in de 8 bakken SNG.
Anne waardeert deze reactie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten